عدم امکان سفر به استرالیا تا سال 2021

2 تیر، 1399
2 تیر، 1399
مدت مطالعه :
شیوع ویروس کرونا مرزهای بسیاری از کشورهای جهان را به روی گردشگران بین‌المللی بست. اما در پی کاهش نرخ شیوع این ویروس، کشورهای بسیاری از جمله کشورهای عضو اتحادیه‌ی اروپا مرزهای خود را به روی گردشگران بین‌المللی باز کرده‌اند. اما در این میان استرالیا اعلام کرده ممکن است مرزهایش را تا سال 2021 به روی گردشگران بین‌المللی نگشاید. در ادامه با اسمارتیز همراه باشید تا از جزییات این خبر مطلع شوید.

گردشگران بین المللی از چه زمانی می‌توانند به استرالیا سفر کنند؟
آنطور که از شواهد برمی‌آید، این ویروس ناخوانده فعلا قصد ندارد از چرخه‌ی زندگی مردمان سراسر جهان بیرون برود. با این حال و با کاهش نسبی نرخ شیوع آن، کشورهای مختلف در سراسر جهان تصمیمات جدیدی برای بازگشایی مرزها و شروع مجدد گردشگری بین‌المللی خود اتخاذ کرده‌اند. از جمله بعضی کشورهای اروپایی که به زودی مرزهای خود را خواهند گشود و یا همین کشور همسایه‌ی خودمان ترکیه که تا اواسط مرداد پروازهایش با ایران را از سر خواهد گرفت.

“طبق آمار رسمی، میزان مبتلایان به ویروس کووید-19 در استرالیا تا کنون به 6 هزار و 672 نفر رسیده که از این تعداد 5095 نفر بهبود یافته‌ و حدود 79 نفر به کام مرگ کشیده شدند.”


ویروس کرونا تا به حال نزدیک به 9 میلیون قربانی از سرار جهان گرفته است. طبق آمار رسمی، میزان مبتلایان به ویروس کووید-19 در استرالیا تا کنون به 6 هزار و 672 نفر رسیده که از این تعداد 5095 نفر بهبود یافته‌ و حدود 79 نفر به کام مرگ کشیده شدند. استرالیا هم همچون همسایه‌ی کوچک خود –نیوزلند- این آمار پایین را مرهون قوانین سختگیرانه اجتماعی و کنترل شدید مرزهایش می‌داند. بنابراین وزیر گردشگری این کشور به تازگی اعلام کرده که استرالیا قصد ندارد تا سال 2021 مرزهای کشورش را به روی گردشگران بین‌المللی باز کند.

“ بنا به گفته وزیر گردشگری استرالیا، سفرهای بین المللی به و از استرالیا تا سال 2021 به حالت تعلیق درآمده است.”


وزیر گردشگری این کشور در ادامه چنین گفته است که از آنجا که استرالیا در مدیریت بحران ویروس کرونا عملکرد موفقیت آمیزی داشته اما قصد ندارد با عجله برای بازگشایی مرزهای خود این مدیریت را خدشه دار کند.
گردشگری استرالیا
عدم بازگشایی مرزهای استرالیا تا سال 2021
سفرهای غیرضروری در استرالیا از ماه مارس ممنوع اعلام شده بود و علی‌رغم پیشنهاد "حباب سفر ترانس-تاسمان" بین استرالیا و نیوزلند سیمون بیرمنگام، وزیر گردشگری این کشور گفته است که استرالیا احتمالاً برای بقیه سال مرزهای بین المللی خود را بسته نگه خواهد داشت.

“طرح "حباب سفر ترانس-تاسمان" که به کشورهای همسایه مجوز ورود بدون گذراندن دوره‌ی قرنطینه‌ی اجباری را می‌داد هم به حالت تعلیق درآمد.”


طرح "حباب سفر ترانس-تاسمان" در ماه مه از طرف دولت استرالیا و نیوزلند مطرح شد و طبق آن قرار بود افراد کشورهای همسایه از اوایل ماه سپتامبر بتوانند بدون گذراندن دوره‌ی 14 روزه‌ی قرنطینه وارد این 2 کشور شوند. در واقع استرالیا قصد داشت گردشگری خود را قبل از فصل تابستان نیمکره‌ی جنوبی آغاز کند. اما اظهارات اخیر بیرمنگام، گرچه قطعی نیست، اما حاکی از آن است که طرح حباب سفر هنوز راه طولانی خواهد داشت.
تسهیلات ویژه برای دانشجویان و مسافران بلندمدت استرالیا
در این بین استرالیا اعلام کرده که تسهیلات ویژه‌ای برای دانشجویان بین‌المللی کشورش در نظر گرفته است. این تسهیلات همچنین شامل حال کسانی خواهد شد که قصد بازدید طولانی مدت از این کشور را دارند.

سیمون بیرمنگام

استثنائاتی را می توان برای دانشجویان بین‌المللی و بازدیدکنندگان طولانی مدت در نظر گرفت که قانون قرنطینه موجود می تواند برای آنها اعمال شود.


بنابراین دانشجویان بین‌المللی و کسانی که قصد بازدید طولانی مدت از این کشور را دارند می‌توانند با گذراندن دوره‌ی قرنطینه‌ی 14 روزه وارد استرالیا شوند.
پروژه عشق استرالیا، برنامه دولت استرالیا برای شهروندانش در قرنطینه
دولت استرالیا برای تشویق استرالیایی‌ها به استفاده از فرصت‌های سفر در کشور خود، ماه گذشته "پروژه عشق استرالیا" را با راهنمایی و ترفندهایی درباره‌ی بهترین کارها برای دیدن و انجام در سراسر کشور آغاز کرد. "پروژه عشق استرالیا" یک برنامه تلویزیونی است که قصد دارد تأثیرات شیوع پاندمی کرونا را بر گردشگری این کشور و چند بخش دیگر نشان دهد. در این برنامه ابتدا در مورد این صحبت می‌شود که چرا استرالیا را در وهله اول دوست دارند، صنعت گردشگری برای استرالیا چه معنایی دارد و محیط زیست چگونه با ویروس کووید-19 در حال همزیستی است.
در هر صورت باید منتظر ماند و دید تصمیم جدید دولت استرالیا چه زمانی نهایی خواهد شد و یا اینکه آیا تغییری در آن رخ خواهد داد یا خیر. اگر قصد سفر به استرالیا در آینده را دارید مطلب "راهنمای سفر به استرالیا" می‌تواند به شما کمک کند.
برچسب(ها)
موقعیت(ها)

نویسندگی و عکاسی پنجره‌هایی هستن که من رو به جهان بیرون وصل می‌کنن. علاقه به طبیعت باعث شد به سمت فعالیت‌های محیط‌زیستی برم و در ادامه به سفر علاقه‌مند بشم. سفر برای من فرصت کشفه و کمکم کرده ابعاد جدیدی از خودم رو بشناسم. کتاب، فیلم و پادکست هم اجزای جدانشدنی زندگی من هستن.

امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.