با جذاب‌ترین مقاصد گردشگری ایران آشنا شوید

5 آذر، 1401
5 آذر، 1401
مدت مطالعه :
 ایران پر است از جاذبه‌های گردشگری. از دیدنی‌های تاریخی و باستانی گرفته تا طبیعت فوق‌العاده و آب و هوای چهار فصل و لذت بخش، جاذبه‌های ایران تمامی ندارد و در هر زمانی از سال می‌توانید یک سفر عالی را تجربه کنید. اگر شما هم بین شهرها و استان‌های مختلف گیج شده‌اید و نمی‌دانید کجا را برای تعطیلات بعدی خود انتخاب کنید، تا آخر این مطلب همراه ما باشید. 
جاذبه‌‌های ساحلی و جنوبی
شهرها و جزایر جنوبی حس و حال بسیار متفاوت و جذابی دارند و برای چند روز می‌توانید کاملا از زندگی معمولی خود فاصله بگیرید. از محبوب‌ترین مناطق جنوب ایران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.
جزیره هرمز
اگر اهل ماجراجویی و کشف مکان‌های تازه باشید، تور هرمز شاید یکی از بهترین انتخاب‌های شما باشد. این جزیره کوچک و زیبا در استان هرمزگان قرار دارد و با توجه به نزدیکی آن به جزیره قشم،‌معمولا از قشم به آن‌جا رفت و آمد می‌شود.
مانند سایر جزایر جنوبی، بهترین فصل برای تور هرمز اواخر پاییز و زمستان است. خیلی از افراد ترجیح می‌دهند با کمپ به این جزیره سفر کنند، هرچند که اقامتگاه‌های ثابتی نیز در جزیره وجود دارند. از مهم‌ترین جاذبه‌های تور هرمز خاک رنگارنگ و خارق‌العاده، کوه‌ها و دره‌های عجیب و هیجان انگیز و صد البته لذت بردن از دریای بکر آن است که توریست‌های زیادی را به خود جذب می‌کند. 
جزیره قشم
قشم بزرگ‌ترین جزیره ایران است که در استان هرمزگان قرار گرفته است. تور قشم هم با هواپیما ممکن است و هم می‌توانید به صورت زمینی و سپس کشتی به این جزیره دوست داشتنی سفر کنید. این جزیره نسبت به کیش بافت سنتی‌تری دارد و افراد بومی بیشتری را در خود جای داده است. از دیدنی‌های تور قشم هرچه بگوییم کم گفته‌ایم، از جنگل‌های عجیب حرا گرفته تا دره ستارگان و جزیره ناز و سواحل زیبا. علاوه بر این‌ها قشم برای خرید اجناس باکیفیت و قیمت مناسب هم یک گزینه عالی محسوب می‌شود که با وجود بازارهای بزرگ، تنوع بسیار مناسبی هم دارد. 
جزیره کیش
جزیره کوچک و لوکس کیش همواره یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری در ایران بوده است. فرقی ندارد اهل خرید و گشت و گذار باشید یا تفریحات آبی متنوع و هیجان انگیز، با تور کیش می‌توانید از تمام این ویژگی‌ها لذت ببرید. وجود هتل‌های شیک و زیبا در کنار سواحل تمیز و زیبا، تور کیش را به انتخابی عالی برای تعطیلات شما بدل می‌کند. 
چابهار بندری برای چهار فصل
بندر چابهار با موارد قبلی متفاوت‌تر است: بکرتر و دست نخورده‌تر و البته با جذابیت‌های متفاوت. اگر می‌خواهید بکرترین و اعجاب‌انگیز ترین ساحل ایران را ببینید، بی شک تور چابهار گزینه‌ی عالی شما خواهد بود. البته که ساحل تنها جاذبه چابهار نیست. تالاب صورتی و عجیب لیپار، جنگ حرا و ساحل فیتوپلانکتون‌ها و البته حیات وحش منحصر به فرد از جمله موارد دیگری هستند که شما را به این شهر جذاب می‌کشانند. 
گشت و گذار در کویر
از جاذبه‌های مهم ایران که کمتر به آن توجه شده، وجود کویرهای بکر و وسیع ایران است. همانطور که می‌دانید قسمت مرکزی ایران آب و هوای خشک و کویری دارد و همین هم سبب پیدایش چندین کویر با جذابیت‌های خاص شده است. اگر تاکنون به کویر سفر نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم حداقل یک بار این کار را انجام دهید تا نظرتان راجع به کویر به کلی عوض شود. مخصوصا که می‌توانید از تور یک روزه هم برای دیدن کویر استفاده کنید.
اما در کویر چه می‌شود کرد؟ خود راه رفتن در ماسه‌های گرم و درخشان کویر یک حس فوق‌العاده است که باید تجربه کنید. به جز آن،‌ رصد آسمان کویر به دور از آلودگی‌های نوری تجربه‌ای منحصر به فرد است. اگر هم به دنبال هیجان هستید، سافاری در کویر با ماشین‌های آفرود و شتر سواری در تپه‌های شنی قطعا برایتان لذت بخش خواهد بود. از پرطرفدارترین کویرهای ایران می‌توان به تور کویر مصر، کویر مرنجاب و کویر مرزنه اشاره کرد که با داشتن کمپ‌های گردشگری همه امکانات را برای یک سفر خود برای شما مهیا می‌کنند. 
لذت بردن از آثار تاریخی و باستانی
خیلی اوقات هدف از سفر آشنایی با فرهنگ و تاریخ اصیل ایران است که البته در هر شهری از ایران آثار خود را به جای گذاشته است. از موزه‌ها گرفته تا خانه‌های قدیمی و آثار باستانی خارق‌العاده، هر کدام جذابیت‌های خاص خود را دارند و داستان پشت آن‌ها شنیدنی است. 
مکان‌های تاریخی و دیدنی شیراز
در ساده‌ترین حالت می‌توان گفت با یک بار بازدید نمی‌توانید همه‌ی مکان‌های دیدنی شیراز را ببینید. جای جای شیراز پر است از دیدنی‌هایی که هر یک به اندازه کافی شگفتی دارند در ذهن می‌مانند. از خانه‌های قدیمی وعمارت‌های زیبا و عظیم گرفته تا پاسارگاد و تخت جمشید، سعدیه و حافظیه و ...، شیراز وارث غنی‌ترین آثار تاریخی ایران است. 

مساجد و کاشی‌های رنگارنگ اصفهان
اصفهان نیز دست کمی از شیراز ندارد. جذاب‌ترین مساجد تاریخی ایران را می‌توانید در اصفهان ببینید و از مهارت معماران ایرانی نهایت لذت را ببرید. اصفهان علاوه بر دیدنی‌های فرهنگی و تاریخی مانند عالی قاپو و سی و سه پل، شهر سازی بی نظیری هم دارد که سبب می‌شود خود شهرگردی در اصفهان یک گردش دلنشین باشد. پارک‌های بزرگ و زیبا و خیابان‌های تمیز و دلباز و البته موقعیت جغرافیایی مناسب، اصفهان را به جاذبه گردشگری محبوبی تبدیل کرده‌اند. 
شوشتر و سازه‌های آبی 
با این که شوشتر شهر کوچکی در استان خوزستان است، اما مکان‌های تاریخی و دیدنی زیادی را در خود جای داده که بهانه‌ای برای یک سفر عالی خواهد بود. مهم‌ترین جاذبه این شهر، همان سازه‌های آبی شوشتر است که شما را مدهوش خود خواهد کرد. این مجموعه خاص و عظیم جزو میراث یونسکو هم هست و قدمت آن به دوران هخامنشی برمی‌گردد. علاوه بر این سازه معروف، دیدنی‌های دیگری مانند آرامگاه یعقوب لیث و عمارت کلاه فرنگی نیز توجه افراد را به خود جذب می‌کند. 
تور ایلام
اگر در پی آرامش و یک طبیعت گردی فوق‌العاده می‌گردید،‌ در اولین فرصت سری به ایلام بزنید. لذت دیدن کوه‌ها و دشت‌های سرسبز با تور ایلام، تنگ‌های سحرآمیز و لذت آبتنی در آب جاری میان آن‌ها هوش از سرتان می‌برد. از این‌ها گذشته وجهه‌ی تاریخی غنی ایلام سبب شده مکان‌های تاریخی ارزشمندی هم سر راه شما قرار بگیرد که دیدار آن‌ها خالی از لطف نیست. ایلام در نیمه غربی کشور قرار گرفته و بهترین فرصت دیدار آن بهار و تابستان است که سرسبزی آن در بهترین حالت خود قرار دارد. 
جذابیت‌های گردشگری شمال کشور
شمال به خاطر موقعیت جغرافیایی نزدیک به مرکز و البته آب و هوای معتدل و خوبی که دارد همیشه در صدر مقاصد سفری قرار دارد. از تور یک روزه گرفته تا تعطیلات طولانی، از اولین انتخاب‌های افراد و مخصوصا مرکز نشین‌ها سفر به استان‌های شمالی و لذت بردن از آب و هواست. 
قلعه رودخان
اگر دنبال یک تور یک روزه جذاب و در دسترس با آژانس مسافرتی آرند تور در شمال کشور می‌گردید، قلعه رودخان را در بالای لیست خود قرار دهید. این قلعه اعجاب انگیز که در روستای رودخان و نزدیکی فومن واقع شده، طبیعت و تاریخ را به هم پیوند می‌دهد. برای رسیدن به قسمت اصلی قلعه باید یک پله نوردی طولانی را پشت سر بگذارید اما نگران نباشید. در مسیر بالا رفتن انواع استراحتگاه و خوردنی و سوغات فروشی وجود دارد که مسیر را شیرین می‌کند و خاطره‌ای خوش برای‌تان به جای می‌گذارد. 

بندر ترکمن
اگر دوست دارید به سمت استان گلستان بروید، بندر ترکمن مقصدی دوست داشتنی برای شما خواهد بود. علاوه بر آشنایی با فرهنگ زیبای ترکمنی، جاذبه‌های ریز و درشت این بندر از بازارهای محلی گرفته تا جزیره آشوراده، اسکله و حتی مسابقه اسب سواری برای یک سفر لذت بخش کافی خواهند بود. 
رشت
رشت نیازی به معرفی ندارد و با شنیدن نام و شمال و گیلان اولین جایی است که به ذهن هر کدام‌مان خطور می‌کند. رشت تجربه‌ای دلنشین و دوست داشتنی از شهرگردی را به شما هدیه می‌دهد. میدان شهرداری رشت یک مکان بسیار زیبا برای وقت گذرانی و بازدید است اما این همه جاذبه رشت نیست. طبیعت زیبای اطراف و وجود کافه و رستوران‌های کوچک و بزرگ با غذاهای محلی و خوشمزه گیلانی موارد دیگری هستند که رشت را دوست داشتنی کرده‌اند. 
رامسر
پیوند دریا و کوه و تاریخی بودن رامسر باعث شده بین شهرهای مازندران بدرخشد و هر ساله توریست‌های بسیاری را به خود جذب کند. چه به دنبال تفریحات ساحلی باشید و چه ییلاق نشینی در کوهستان را ترجیح دهید، رامسر می‌تواند مقصد مناسب شما باشد. به علاوه تفریحاتی مانند مجتمع تفریحی رامسر و تله کابین را هم از یاد نبرید. 

جمع بندی
مکان‌هایی که تا این جا به آن‌ها اشاره شد تنها بخش بسیار کوچکی از جاذبه‌های ایران بود. چه از لحاظ تاریخی، چه از نظر آب و هوا و چه از منظر طبیعت‌گردی، ایران سرزمین زیبایی و شگفتی‌ها است و همواره جذابیتی برای سفر بعدی شما خواهد داشت. با تماس با آژانس مسافرتی آرند تور می‌توانید در انواع تورهای مسافرتی یک یا چند روزه در ایران ثبت نام کنید و خاطره‌ی بعدی خود را زیباتر از همیشه بسازید.  

برچسب(ها)
امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است ۵ / 3.9 7 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.