مرزهای کشورهای اروپایی به زودی باز خواهد شد

2 تیر، 1399
2 تیر، 1399
مدت مطالعه :
با این‌که ویروس کرونا هنوز هم گاهی باعث آزار و اذیت انسان‌ها می‌شود، اما انسان‌ها تصمیم گرفته‌اند تا به زندگی خود با رعایت نکات بهداشتی ادامه دهند به همین دلیل کشورهای اروپایی در حال باز کردن مرزهای خود به سوی گردشگران هستند تا گرشگری نیز به روند سابق خود بازگردد. با اسمارتیز همراه باشید تا از آخری قوانین مرزی کشورهای اروپا در دوران کرونا با خبر شوید.
برخی از کشورهای اروپایی در تلاش هستند تا در این هفته برای بازگشت و رونق گردشگری، به تدریج مرزهای خود را بازگشایی کنند اما آن‌ها قوانین سفت و سختی برای این بازگشایی نیز گذاشته‌اند. فرانسه، آلمان، سوئیس، یونان و هلند محدودیت‌های سفر را کاهش داده و مرزهای خود را برای بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا در 15 ژوئن باز کردند. این کشورها به کشورهایی مانند ایتالیا، قبرس و کرواسی پیوستند که با کنترل ویروس کرونا اقدام به بازگشایی مرزهای خود کرده‌اند، اما محدودیت‌های سفر اروپا در جاهای دیگر این قاره برقرار است. اسپانیا تا 21 ژوئن مرزهای خود را برای کشورهای منتخب بسته نگه داشت و اساساً دانمارک تا حداقل ماه سپتامبر برای بیشتر بازدید کنندگان بسته است. اگر قصد دارید به زودی به اروپا سفر کنید بهتر است این قوانین و زمان بازگشایی مرزهای اروپا را بدانید.
اتریش
اتریش در تاریخ 16 ژوئن مرزهای خود را برای مسافران 31 کشور اروپایی باز کرد، اما محدودیت‌های قرنطینه برای مسافرانی از پرتغال، سوئد، اسپانیا یا انگلیس که آزمایش COVID-19 ارائه نداده‌اند همچنان برقرار است.
بلژیک
از 15 ژوئن، بلژیک مرزهای خود را برای همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا و نروژ، سوئیس، ایسلند و انگلیس باز کرد. الزامات قرنطینه‌ای برای ورود به این کشور وجود ندارد.
بلغارستان
بلغارستان برای مسافرانی از اتحادیه اروپا و همچنین انگلیس، بوسنی، صربستان و مونته نگرو باز است. افرادی که از بلژیک، پرتغال، سوئد، هلند و انگلیس وارد بلغارستان می‌شوند با یک قرنطینه اجباری 14 روزه روبه‌رو هستند.
کرواسی
مسافرانی از اتریش، جمهوری چک، استونی، آلمان، مجارستان، لتونی، لیتوانی، لهستان، اسلواکی و اسلوونی مجاز به ورود هستند. اتباع سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید دلیل خوبی از قبیل رزرو محل اقامت خود را نشان دهند. کرواسی هنوز هم برای مسافران خارج از اروپا بسته است.
مرز اروپا
ایتالیا مرزهایش را بر روی اروپایی‌ها باز کرده است
قبرس
قبرس، کشورها را بر اساس میزان آلودگی ویروس کرونا به دو دسته A و B تقسیم کرده است. کشورهایی که در رده A قرار دارند از 8 ژوئن مجاز به سفر به قبرس هستند. از 20 ژوئن، کشورهای گروه B مجاز به ورود هستند. ممنوعیت ورود شهروندانی از انگلیس، ایرلند، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا تا 1 جولای همچنان برقرار است.
جمهوری چک
از 15 ژوئن، جمهوری چک سیستم چراغ راهنمایی را اجرا کرده است. افرادی که از کشورهای کم خطر (سبز مشخص شده) هستند اجازه ورود دارند. کسانی که از کشورهای با ریسک متوسط (نارنجی) یا پرخطر (قرمز) هستند، مجاز به ورود نخواهند بود.
دانمارک
دانمارک مرزهای زمینی خود را برای بازدید کنندگان از آلمان و نروژ باز کرده است و به توریست‌های ایسلند اجازه ورود می‌دهد اما تنها در صورت اثبات این که حداقل شش شب در این کشور اقامت خواهند داشت. این مرز تا ماه سپتامبر برای سایر شهروندان بسته خواهد بود.
استونی
استونی در تاریخ 1 ژوئن مرزهای خود را برای بازدید کنندگان از 24 کشور اروپایی کم خطر باز کرد و بدون نیاز به قرنطینه آن‌ها می‌توانستند وارد کشور شوند. مسافرینی که از جاهای دیگر اروپا می‌آیند، باید قرنطینه شوند یا گواهی‌ای ارائه دهند که ثابت کند COVID-19 آن‌ها منفی بوده است.
فنلاند
فنلاند محدودیت‌هایی را برای بازدید کنندگان از نروژ، دانمارک، ایسلند، استونی، لتونی و لیتوانی کاهش داده است اما تا 14 جولای مرزهایش برای سایر کشورها بسته است.
مرز دانمارک
جاهای دیدنی دانمارک دوباره بازخواهند شد
فرانسه
هم اکنون مرزها برای اکثر کشورهای اروپایی باز است. مسافران انگلستان باید 14 روز در قرنطینه باشند.
آلمان
آلمان در 15 ژوئن همه‌ی مرزها را بازگشایی کرد. ممنوعیت ورود برای مسافران خارج از اروپا همچنان برقرار است.
یونان
پروازها به اکثر کشورها از چند روز پیش از مبدا یونان آغاز شده است، به جز مواردی که از طرف آژانس ایمنی حمل و نقل هوایی اتحادیه اروپا، EASA، بسیار پرخطر تلقی شده است. مسافران فرانسه، انگلیس، ایالات متحده و بلژیک با آزمایش و قرنطینه اجباری روبه‌رو هستند. مسافرانی از کشورهای کم خطر خارج از اروپا مانند استرالیا، نیوزلند، ژاپن، کره جنوبی، چین، لبنان و اسرائیل مجاز به سفر به یونان هستند.
مجارستان
مجارستان تا حدودی مرزهای خود را برای شهروندان اتریش، کرواسی، جمهوری چک، آلمان، اسلواکی، صربستان و اسلوونی باز کرده است. مسافران از جاهای دیگر تا اطلاع ثانوی ورودشان ممنوع است.
ایسلند
ایسلند در 15 ژوئن مرزهای خود را باز کرد اما بازدید کنندگان باید هنگام ورود، تست COVID-19 را انجام داده و یک برنامه ردیابی مخاطب را در گوشی خود دانلود کنند. در کشورهای خارج از اروپا ممنوعیت ورود مسافرتی وجود دارد.
ایرلند
ایرلند مرزهای خود را کم و بیش باز نگه داشته است، اما قرنطینه‌های 14 روزه برای بیشتر بازدید کنندگان به جز کسانی که از مرزهای ایرلند شمالی وارد می‌شوند، همچنان وجود دارد.
مرز ایرلند
ایرلند به زودی مرزهایش را کامل بازخواهد کرد
ایتالیا
مرزها از 3 ژوئن برای همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا و شنگن و نیز بریتانیا باز است. هیچ الزام قرنطینه‌ای وجود ندارد، مگر اینکه مسافران از یک کشور خارج از اروپا وارد ایتالیا شوند.
لتونی
لتونی محدودیت‌های قرنطینه‌ای را برای مسافرانی که از کشورهای اروپایی وارد می‌شوند و در آن‌جا نرخ مبتلایان به ویروس کرونا پایین است، لغو کرده است. افرادی که حداقل 14 روز قبل از ورودشان در لتونی یا لیتوانی بوده‌اند نیز معاف از قرنطینه هستند.
لیتوانی
لیتوانی مرزهای خود را برای مسافرانی که از 24 کشور اروپایی وارد می‌شوند، بدون نیاز به قرنطینه 14 روزه، باز کرده است. لیست کشورهایی که مجاز به ورود به لیتوانی هستند هر دوشنبه تغییر می‌کند.
هلند
هلند محدودیت‌های ورود و قرنطینه برای مسافران اتحادیه اروپا و سایر کشورهای شینگن به جز سوئد و انگلیس را برداشته است.
نروژ
نروژ از بازدید کنندگان از کشورهای همسایه نوردیک به جز سوئد استقبال می‌کند و محدودیت‌های سفر را مجدداً در تاریخ 20 جولای بررسی می‌کند.
لهستان
مرزهای لهستان برای مسافران سایر کشورهای اتحادیه اروپا بدون نیاز به قرنطینه باز است.
مرز اروپا هلند
مرزهای هلند باز است
پرتغال
پرتغال سفرهای بین المللی هوایی خود با کشورهای اروپایی و سایر مناطق از جمله ایالات متحده آمریکا را در این ماه از سر گرفت. هیچ نیازی به قرنطینه برای ورود نیست و همچنین به احتمال مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا در این کشور برگزار خواهد شد.
رومانی
مسافرانی از اتحادیه اروپا و همچنین سوئیس، لیختن اشتاین، ایسلند و نروژ مجاز به سفر به رومانی هستند.
اسپانیا
اسپانیا از 21 ژوئن به مسافران منطقه شینگن اجازه می‌دهد تا از این کشور بازدید کنند. مسافران سایر کشورهای اروپایی از اول جولای قادر به سفر به اسپانیا خواهند بود.
سوئد
سوئد در تاریخ 30 ژوئن محدودیت‌های سفر برای مسافران بلژیک، کرواسی، فرانسه، یونان، لوکزامبورگ، پرتغال، اسلوونی، اسپانیا و سوئیس را لغو می‌کند.
سوئیس
تمام محدودیت‎ها برای سفر به سوییس برداشته شده است و هیچ‌گونه قرنطینه‌ای برای کسانی که از کشورهای عضو اتحادیه اروپا، و همچنین نروژ، ایسلند، لیختن اشتاین و انگلیس وارد می شوند، لازم نیست.
انگلستان
مرزهای انگلستان هرگز بسته نشده است، اما از اوایل ماه ژوئن، یک دوره دو هفته‌ای قرنطینه اجباری برای همه مسافران ورودی به جز مسافرانی که از ایرلند وارد می‌شوند لازم است.
برچسب(ها)

از گذاشتن پست تو فروم‌ها شروع کردم. 12 سالم بود که در دوره‌های خبرنگاری یونیسف یاد گرفتم چگونه بنویسم. بعد تو مجله‌های مختلف شروع به کار کردم و دست سرنوشت من رو به اینجا رسوند. در کنار نوشتن، همیشه از دیدن فیلم لذت می‌بردم، به همین دلیل شروع کردم زیرنویس زدن و شدم AmirDW.

امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.