تجربه‌های هیجان انگیز و ماجراجویانه برای گردشگران خارجی در ایران

12 مهر، 1401
12 مهر، 1401
مدت مطالعه :
ایران کشور بزرگی در جنوب غرب آسیا و منطقه خاورمیانه است که شگفتی‌ها و امکان انجام فعالیت‌های هیجان‌انگیز زیادی را برای گردشگران خارجی مهیا می‌کند. گردشگرانی که برای بار نخست قصد سفر به ایران را دارند می‌توانند با مطالعه این مقاله شروع به برنامه ریزی سفر خود کنند و این فعالیت‌های هیجان انگیز را در برنامه سفر خود جای دهند. 

تورهای کوهپیمایی و کوهنوردی
بدون شک ایران یکی از بهترین جاها برای بازدید مکان‌های تاریخی و فرهنگی است، اما همچنین کویرها، کوه‌ها، و جنگل‌های سرسبز بسیاری نیز وجود دارند که می‌توانید از آنها بازدید کنید. کوهپیمایی و کوهنوردی میان ایرانیان بسیار رایج است. مردم از همه سنین به چنین مکان‌هایی می‌روند تا از آرامش و شگفتی‌های طبیعت لذت ببرند. 

 
تورهای کوهنوردی ایران (Iran Climbing Tours) تجربه ای ایده‌آل برای طبیعت دوستان و کوهنوردان مشتاقی است که به دنبال ماجراجویی‌های هیجان انگیز هستند. 
کوه دماوند بلندترین قله در خاورمیانه و مرتفع ترین آتشفشان در آسیا، تنها دقایقی با پایتخت ایران، تهران فاصله دارد و یکی از مقاصد بسیار عالی برای کوهنوردان است.

لذت بردن از طبیعت سبز شمال ایران
طبیعت قسمت شمالی ایران به خاطر موقعیت جغرافیایی خاص خود در تضاد کامل با بخش جنوبی است. این قسمت که میان رشته کوه البرز و دریای خزر واقع شده است، مملو از مسیرهای جنگلی خارق العاده برای طبیعت گردان است و شما می‌توانید از مناظر، هوای تازه، و طبیعت سبز آن لذت ببرید. 
 
پارک ملی گلستان که یکی از مهمترین پارک‌های ملی ایران است، در این منطقه واقع شده است. شما می‌توانید شاهد مناطق آب و هوایی و اکوسیستم‌های مختلفی در این پارک باشید. همچنین با مسافرت به این منطقه می‌توانید از سواحل دریای خزر دیدن فرمایید و در مناطق محافظت شده که برای گردشگران و مسافران در نظر گرفته شده است شنا کنید. 
اسکی در دامنه‌های البرز و زاگرس
ایران یکی از بهترین مناطق برای اسکی در خاورمیانه است که پیست‌های اسکی متعددی با امکانات مدرن، پیست‌های طولانی و شرایط عالی برفی دارد. تقریباً یک سوم ایران در زمستان پوشیده از برف است و معمولاً بهترین زمان برای شرکت در تورهای اسکی در ایران (Iran Ski Tours) از اواسط زمستان تا اواسط بهار (از ماه نوامبر تا اواسط ماه می) است. دو رشته کوه اصلی در ایران زاگرس (از شمال غرب به جنوب شرق) و البرز (شمال) است. بهترین پیست‌های اسکی در ایران اغلب پیرامون پایتخت هستند. بزرگترین و محبوب ترین پیست اسکی در ایران، پیست دیزین است. 
 
پیست اسکی شمشک نیز یکی از قدیمی‌ترین پیست‌های اسکی در ایران است که در دسترس شماست. انتخاب دیگر پیست دربندسر است که مدرن ترین پیست اسکی در ایران است. در نهایت، توچال نزدیک ترین پیست اسکی به تهران است، که از فراز قله آن می‌توانید نمایی کلی از تهران داشته باشید. تمام این پیست‌های اسکی در فاصله کمتر از 70 کیلومتری تهران هستند. پیست‌های اسکی کوچکتر اما مدرن، خوب و هیجان انگیزی نیز در رشته کوه زاگرس وجود دارد که می‌توانید از آنها بازدید نمایید. 
تورهای کویرگردی و سافاری 
ایران به خاطر آب و هوای خشک خود معروف است و تقریباً نیمی‌از کشور از بیابان تشکیل شده است. دو بیابان عمده ایران کویر لوت و دشت کویر هستند. دشت کویر بزرگترین بیابان در ایران است که چندین استان را دربر میگیرد. از سوی دیگر، کویر لوت 27مین بیابان بزرگ در دنیا است، که 10% مساحت ایران را تشکیل می‌دهد و یکی از گرم ترین نقاط کره زمین است. 
 
فعالیت‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید در کویر آنها را انجام دهید. شترسواری، راندن موتورهای چهار چرخ بر روی شن، و یا حس خوب راه رفتن روی شن‌های گرم از جمله فعالیت‌هایی است که می‌توانید آنها را تجربه کنید. گذشته از این‌ها، از آسمان زیبای کویر در شب غافل نشوید، که الهام بخش و تسکین دهنده روح و روان شماست. عکاسان و اخترشناسان عاشق تپه‌های شنی کویر هستند تا عکس‌هایی شگفت انگیز از آسمان پرستاره و کهکشان‌های زیبا بگیرند. 
فعالیت‌هایی مانند جیپ سواری، پاراگلایدینگ، و کمپ زدن در کویر نیز از دیگر فعالیت‌هایی است که می‌توانید در کویر انجام دهید. علاوه بر این، خورد و خوراک و اسکان در کویر مسئله ای برای شما نخواهد بود زیرا روستاهایی در کویر برای اقامت مفرح و پذیرایی دلچسب از شما وجود دارند. 
دوچرخه سواری در کویر، کوهستان و روستاهای ایران
ایران مقصدی با جاده‌ها و راه‌هایی بسیار عالی و شگفت انگیز و میزبان مسیرهای ماجراجویانه مختلفی برای دوچرخه سواران است. مسیرهای خارج از جاده بسیار هیجان انگیزی وجود دارند که می‌توانید در تورهای دوچرخه سواری ایران آنها را تجربه کنید. همچنین فرصت کاوش در مکان‌های تاریخی و غرق شدن در فرهنگ محلی همگام با دوچرخه سواری برای شما مهیا است.
 
می‌توانید با همراهی یک راهنما در تورهای دوچرخه سواری خارج از جاده شرکت کنید. برنامه ریزی و آماده سازی می‌تواند میزان ریسک و خطر را کاهش دهد و امکان استفاده حداکثری از این تجربه منحصر به فرد را به شما بدهد. تورهای دوچرخه سواری همیشه با توجه به میزان آمادگی جسمانی شما تنظیم می‌شوند و یک وسیله نقلیه پشتیبانی همواره شما را همراهی خواهد کرد. دوچرخه سواری در بیابان می‌تواند چالش برانگیز باشد اما بسیار مفرح و لذت بخش است. همچنین می‌توانید در قسمت‌های شمالی رشته کوه البرز دوچرخه سواری کنید که پوشیده از جنگل‌ها و روستاهایی دیدنی در دره‌های باریک است. جزایر جنوبی خلیج فارس نیز مسیرهایی را برای سفرهای دوچرخه سواری در دسترس شما قرار می‌دهد. 
رانندگی از میان جاده‌ها و مناظر شگفت انگیز ایران
گردشگرانی که با ماشین یا موتور سیکلت خود مسافرت می‌کنند، می‌توانند از میان جاده‌های زیبای ایران حرکت کنند. شن سواری به هنگام مشاهده غروب خیره کننده خورشید و حرکت بر روی شن‌های قهوه‌ای نرم می‌تواند تجربه فراموش نشدنی ای برای شما باشد. اگر به طبیعت سبز علاقه دارید، رانندگی در جاده‌های شمال ایران و جنگل‌های نفس گیر آن مانند جنگل‌های هیرکانی، ماسال، الیمستان و غیره می‌تواند برای شما بسیار لذت بخش باشد. به جاده بزنید و هر زمان که خسته شدید از وسیله نقلیه خود پیاده شده، چادر دنج خود را برپا کنید یا در یک خانه محلی اقامت کنید.


 
آیا تا به حال خواسته اید که توری را رزرو کنید و در آن با ماشین شخصی خود رانندگی کنید؟ جستجو دیگر بس است زیرا تورهای ماجراجویی ایران (Iran Adventure Tours) این امکان را برای شما فراهم می‌کنند تا سفری فوق العاده را تجربه کنید. بدون تردید، کاوش در جواهرات پنهان طبیعت ایران برای خود یک تجربه واقعا منحصر به فرد است. در این تورها، شما این آزادی را خواهید داشت که در کنار دوستان و خانواده خود، از طبیعت زیبای ایران لذت ببرید و بقایای باستانی قلعه‌ها و شهرهای قدیمی‌را ببینید. مزیت دیگر این تورها این است که سفرتان از قبل برنامه ریزی شده و هتل و محل اقامت‌تان رزرو شده است و شما می‌توانید ماشین خود را بیاورید یا در صورت نیاز ماشین کرایه کنید. "Carnet de passage" یک گواهی ضروری برای گردشگران خارجی است که باید همراه خود داشته باشند. این سندی است که به مسافران اجازه می‌دهد با وسیله نقلیه خود از مرزهای بین المللی عبور کنند تا پرداخت هزینه‌های گمرکی را دور بزنند. شما می‌توانید بدون زحمت و به صورت آنلاین برای CPD ایران درخواست دهید. علاوه بر این، رانندگی با هر وسیله نقلیه متعارف مثل ون، کمپر یا هر ماشین معمولی در ایران مجاز است. بهترین چیز در مورد این تورها جدا از پشتیبانی حرفه ای و دانش محلی، این است که می‌توانید از آزادی و استقلال قابل توجهی در سفر خود برخوردار شوید. توقف در رستوران برای چشیدن غذاهای لذیذ سنتی ایرانی، عکاسی با دوستان خود در جنگل‌های افسونگر شمال، ایستادن به تنهایی برای تماشای آسمان شب و مناظر رنگارنگ خارق العاده، و حتی پیمودن جاده‌های باشکوه ایران مانند « جاده ابریشم» تنها نمونه ای از فعالیت‌هایی است که می‌توانید تجربه کنید. مسافرت به تنهایی با وسیله شخصی می‌تواند سرگرم کننده تر از آن چیزی باشد که فکر می‌کنید!

برچسب(ها)
امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است ۵ / 1.7 3 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.