شروع پروازهای مستقیم ایران-استانبول از 31 تیرماه

27 خرداد، 1399
29 خرداد، 1399
مدت مطالعه :
شیوع پاندمی کرونا بسیاری از معادلات بین مرزی را به هم زد. تعطیل شدن صنعت گردشگری و لغو پروازها تنها بخشی از محدودیت‌هایی بود که کرونا برای جامعه‌ی جهانی به ارمغان آورد. اما حالا و پس از گذشت حدود 4 ماه از شروع دوران قرنطینه، ترکیه اعلام کرده که قصد دارد از 31 تیرماه پروازهای مستقیم به ایران را دوباره شروع کند. در ادامه با اسمارتیز همراه باشید تا از جزییات ازسرگیری پروازهای تهران استانبول بیشتر مطلع شوید.

آیا مرزهای بین‌المللی ترکیه در حال باز شدن است؟
درست 4 ماه قبل یعنی اسفندماه سال 1398 بود که ترکیه مرزهای هوایی خود را به روی گردشگران بین‌المللی بست و به این ترتیب سفر نوروزی بسیاری از ایرانیان به این کشور هم لغو شد. بسته شدن مرزهای هوایی در سایه‌ی شیوع ویروس کرونا اتفاق افتاد و به جز چند پرواز مشخص برای برگرداندن شهروندان هر کشور، پروازی برقرار نبود.

“ پروازهای مستقیم تهران-استانبول از 31 تیرماه مجددا از سر گرفته خواهد شد.”


می‌توان گفت کشور ترکیه از جمله کشورهای پیشتازی است که با پیروی از کشورهای عضو اتحادیه‌ی اروپا اعلام کرد قصد دارد گردشگری داخلی‌اش را با حفظ پروتکل‌های بهداشتی احیا کند. طرح گواهینامه‌ی سلامت و دستورالعمل جامع بهداشتی هتل‌ها از جمله تدابیر ایمنی این کشور برای شروع دوباره‌ی چرخه‌ی گردشگری کشورش بود. اما شروع پروازهای بین‌المللی این کشور هنوز در هاله‌ای از ابهام به سر می‌برد تا اینکه در پی سفر محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه‌ی کشورمان خبر تازه‌ای در این خصوص منتشر شد. این خبر چه بود؟
شروع مجدد پروازهای تهران استانبول از اواخر تیرماه
به گزارش خبرگزاری مهر و در حاشیه‌ی نشست محمد جواد ظریف با وزیر امور خارجه‌ی ترکیه، تصمیم بر از سر گیری پروازهای ایران و ترکیه گرفته شد. این پروازها فعلا قرار است توسط یک ایرلاین ایرانی و یک ایرلاین ترکیه‌ای انجام شود. وزیر امور خارجه‌ی ترکیه در خصوص از سر گیری پروازهای تهران استانبول چنین اعلام کرده:

چاووش اوغلو:

ما مرزها را باز کردیم. ما کار خود را هم برای گشایش خطوط هوایی و هم برای مرزهای زمینی ادامه خواهیم داد. این مهم برای هر دو طرف به ویژه برای بخش گردشگری در آینده بسیار مهم است. اگر اتفاق خاصی پیش نیاید، پروازها بین دو کشور از اول اوت برنامه ریزی شده‌اند. ما بر اساس اعتماد متقابل و منافع مشترک به بهبود روابط دوجانبه خود ادامه خواهیم داد. "


همانطور که گفته شد پروازهای مستقیم تهران استانبول از 31 تیرماه مجددا فعالیت خود را از سر می‌گیرد. اما تا پیش از این و در دوران پاندمی کرونا پروازهای به مقصد ترکیه به صورت غیر مستقیم انجام می‌شد که همین موضوع قیمت بلیط‌های آن را به شدت افزایش داده بود. پروازهای غیرمستقیم از طریق هواپیمایی قطر ایرویز از تهران به دوحه و سپس استانبول صورت می‌گرفت و قیمتی بین 10 تا 15 میلیون تومان داشت! اما با شروع مجدد پروازهای تهران استانبول از نوع مستقیم، قیمت‌های ایرلاین ایرانی تقریبا مثل گذشته از 1 میلیون و 400 تا 1 میلیون و 500 هزار تومان برای مسیر یک طرفه خواهد بود. از طرفی قیمت پرواز مستقیم ایران-استانبول ایرلاین ترکی از حدود 2 میلیون تا 3 میلیون و 600 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.
با توجه به شرایط پیش آمده آیا قصد دارید به ترکیه سفر کنید؟ اگر قصد سفر به ترکیه دارید در مطلب «راهنمای سفر به ترکیه» جواب بسیاری از سوالات‌تان را پیدا خواهید کرد.
برچسب(ها)
موقعیت(ها)

نویسندگی و عکاسی پنجره‌هایی هستن که من رو به جهان بیرون وصل می‌کنن. علاقه به طبیعت باعث شد به سمت فعالیت‌های محیط‌زیستی برم و در ادامه به سفر علاقه‌مند بشم. سفر برای من فرصت کشفه و کمکم کرده ابعاد جدیدی از خودم رو بشناسم. کتاب، فیلم و پادکست هم اجزای جدانشدنی زندگی من هستن.

امتیاز دهید 3 دیدگاه ۵ / 4.3 3 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
ندا
28 خرداد، 1399

اطلاع رسانی خوبی بود

پاسخ اسمارتیز :ممنون از شما =)
محمد
28 خرداد، 1399

خبر خوشحال کننده ای بود

پاسخ اسمارتیز :بله واقعا همینطوره :)
مهمان
27 خرداد، 1399

خدا کنه حقیقت داشته باشه