• اینستاگرام اسمارتیز
  • ویزاکار
  • اکو کمپ کویری متین آباد

جذابیت های سفر به جزیره کیش

4 اسفند، 1399
4 اسفند، 1399
مدت مطالعه :
جزیره ی رویایی کیش را می توان مهمترین و جذاب ترین مقصد گردشگری ایران دانست. این جزیره هر ساله میزبان گردشگران بسیاری است. جاذبه های متنوع و شگفت انگیز در کنار تفریحات دریایی و ساحلی بی نظیر در این منطقه، نظر افراد زیادی را به خود معطوف داشته است. آرامش، برخورداری از زیبایی طلوع و غروب آفتاب و همچنین دوچرخه سواری و قدم زدن در کنار تجربه ی جاذبه ی بوم گردی منطقه، از جمله ویژگی هایی هستند که سبب شده اند تا این جزیره مورد توجه افراد زیادی با سلیقه‌ های متفاوت قرار گیرد. 
هتل ها و تفریحات هیجان انگیز هتلی، مراکز خرید، کنسرت ها و جُنگ های شبانه از سایر جذابیت های سفر به کیش محسوب می شوند. با رزرو آنلاین هتل های کیش و اسکان در هتل هایی نظیر هتل مارینای کیش، هتل ترنج کیش و هتل شایان کیش سفری دل انگیز را تجربه خواهیم کرد.

معرفی جاذبه های گردشگری کیش

مکان‌های دیدنی کیش در دسته‌های متفاوت قرار دارند. درحالی‌که بسیاری با نام کیش، فقط دریا به ذهنشان می‌رسد، اما این جزیره ابینه تاریخی و مکان‌های مدرن و نوسازی هم دارد، که بازدید از آن‌ها ارزش یک ‌بار دیدن را خواهد داشت. 


هتل های کیش

هتل های کیش
هتل های کیش
هتل های 5 ستاره کیش دررقابت زیادی هستند به همین منظور بعضی از هتل های 5 ستاره با قیمت مناسب جزء هتل های اقتصادی کیش محسوب می شوند. این هتل ها جهت جلب رضایت میهمانانِ خود پیشنهاد های ویژه ای را در خصوص هزینه رزرو اتاق در زمان های مختلف، ارائه می کنند.
 شناخت این هتل های اقتصادی و یافتن هتلی با امکانات رفاهی مناسب و متناسب با بودجه ی هر فرد از جمله نکات قابل توجهی هستند که می توانند به گردشگران جهت تجربه ی سفری همراه با برخورداری از خدمات عالی و رایگان یاری رساند. 
هتل های پنج ستاره زیادی در کیش وجود دارد، هتل دریایی ترنج، هتل داریوش، هتل پانوراما، هتل ویدا، هتل شایان، هتل کوروش و ... جز هتل های پرطرفدار این منطقه به شمار می آیند.

تفریحات آبی جزیره کیش

جاذبه های طبیعی و تاریخی جزیره کیشتفریحات آبی کیش
سواحل زیبای کیش، پارک های آبی، هتل مارینا پارک کیش، تفریحات مدرن و دریایی در کنار مراکز خرید بی‌شماری که در این منطقه واقع شده است از مهم ترین مکان های تفریحی کیش هستند که این جزیره را به یکی از مناطق پر طرفدار گردشگری ایران تبدیل کرده اند. 
 تنوع  جاذبه های گردشگری شگفت انگیز و بی نظیر، سواحل زیبا و نیلگون خلیج فارس، تفریحات دریایی و همچنین  برگزاری کنسرت ها و جُنگ های شبانه از جمله ویژگی هایی هستند که جزیره کیش را به یکی از محبوب ترین سفرهای داخلی برای خانواده های ایرانی تبدیل کرده اند. 
وجود تفریحات هیجان انگیز همچنین سرسره های بادی روی آب و نیز تفریحات  زیر آب از تجربه های منحصر به فردی محسوب می‌شوند که همواره به یاد ماندنی خواهند بود. شاتل سواری، فلای بورد، کایت بوردینگ،  بیگ بال، کیبل اسکی، جت اسکی و گشت با قایق های لوکس از جمله مهم ترین تفریحات دریایی روی آب در کیش محسوب می شوند، که در کنار  تفریحات دریایی زیر آب نظیر غواصی، اسکوتر و کشتی های آکواریومی، مورد توجه گردشگران بسیاری قرار گرفته اند.
 همچنین بازدید از آکواریوم کیش یکی از هیجان انگیزترین تفریحات در کیش محسوب می شود، به طوری که افراد می توانند از زیر آب بدون پرداخت هزینه های گزاف بازدید کنند. آکواریوم کیش آکواریومی مصنوعی می باشد که به صورت یک تونل و دارای طراحی منحصر به فردی می باشد.

جاذبه های طبیعی و تاریخی جزیره کیش

 
جاذبه‌های طبیعی و تاریخی جزیره کیش
آثار و جاذبه‌های تاریخی کیش نیز از دیگر مناطق دیدنی این منطقه محسوب می‌شوند. شهر حریره ی کیش یکی دیگر از جاذبه های گردشگری جزیره کیش است. 
قدمت این شهر تاریخی را حدود هشتصد سال عنوان کرده اند. گستره ی این منطقه که پستی  بلندی ها و همچنین خرابه های شهر قدیمی حریره را در بر می‌گیرد، حدود یکصد و بیست هکتار است. این منطقه ی تاریخی روزگاری شهری آباد و بزرگ بوده است که امروزه  نمای از بین رفته ای از آن بر جای مانده است. 
تاریخ شهر حریره را به سده پنجم تا دهم هجری قمری نسبت می دهند. همچنین خانه بومیان کیش که نماد معرفی آداب و رسوم و نیز نحوه معیشت بومیان کیش به شمار می رود، یکی دیگر از جاذبه هایی است که به نوعی میراث معنوی منطقه را بازگو می کند. این خانه متعلق به مرحوم حاج عبدالله بن شاهین، که از اشخاص معروف در جزیره بوده است.
 این بنای شاخص، معرف معماری بومی بوده و مصالحی بوم آورد را در بر دارد. فضاها و اتاق های داخلی با حفظ معیار های معماری سنتی بنا شده اند، و به نوعی سبک زندگی بومیان کیش در هشتاد سال گذشته را نشان می دهند.

سفر به جزیره کیش

 
سفر به جزیره کیش
سفر به جزیره کیش

تجربه ی خوشی های سفر به کیش از دیگر جاذبه های این منطقه محسوب می شود، که همواره در اذهان مسافرانِ این منطقه باقی خواهد ماند. تجربه ای کم نظیر که در هر سفری اتفاق نمی افتد. 
در جزیره ی زیبای کیش می توانید با همراه شدن کنسرت ها و جنگ های شبانه شاد ترین تفریحات کیش را تجربه کنید. این تفریحات که محدودیت های سنی را در بر نمی گیرد، حضور در آن را در قالب جمع های دوستانه وخانوادگی برای گردشگران فراهم میکند.
 اجرای زنده ی موسیقی و حضور خوانندگان معروف و نیز برگزاری نمایش های کمدی در کنار کمدین های برتر کشور و سایر برنامه های شاد و مفرح در این منطقه، منجر می شود تا یکی از شاد ترین سفر های خود را در کیش تجربه کنید.
کشتی های تفریحی و گشت زنی در دریا نیز از سایر جاذبه های شاد در جزیره ی رویایی کیش است. این کشتی های با پذیرایی شام یا نهار، همراه با موسیقی زنده گردشگران را همراهی میکنند. گشت دریایی کشتی های تفریحی معمولا برنامه ای دو ساعت را در بر دارد. کشتی های تفریحی کیش دارای سالن مسافری و عرشه هستند، در مدت زمان گشت دریایی برای گردشگران قابل استفاده اند. در این مدت گروه موزیک همراه با اجرای موسیقی های شاد در کنار هوایی خوش، خاطرات به یادماندنی را برای مسافران می آفرینند.



برچسب(ها)
امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است ۵ / 3.9 40 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.