راهنمای سفر به استرالیا

هزینه سفر، اطلاعات ویزا، قیمت ارز و ... را اینجا بخوانید

18 تیر، 1397
18 تیر، 1397
مدت مطالعه :
حماسه ملبورن را همه به یاد دارند. گل خداداد عزیزی و صعود ایران به جام جهانی 98 فرانسه. شبی فراموش نشدنی که در استرالیا اتفاق افتاد. سلبریتی‌های معروفی مانند تراویس فیمل، نیکول کیدمن، هیو جکمن، کریس همسورث و هیث لجر نیز با فیلم‌های‌شان خاطرات خوبی برای ما رقم زدند، پس استرالیا برای ما کشور خاطرات است و سفر به استرالیا می‌تواند گزینه خوبی برای مرور خاطرات شیرین باشد.

به استرالیا خوش آمدید:

Welcome to Australia

به این 5 دلیل توریست‌ها به استرالیا سفر کردند:
  1. ساحل‌های آفتابی، ساحل‌های آفتابی و ساحل‌های آفتابی… در استرالیا این ساحل‌ها هستند که مردم سراسر جهان را جذب خود می‌کنند. آسمان آبی بالای سرتان و دریای آبی روبروی‌تان! چه از این بهتر.
  2. طبیعت استرالیا، محیط زیست جانورانی مانند کوالا، کانگورو، پلاتی‌پوس و عنکبوت پشت‌قرمز است. وقتی به استرالیا می‌روید مراقب نیش عنکبوت باشید چون به مرد عنکبوتی تبدیل نخواهید شد!
  3. معماری و جاهای دیدنی سیدنی، مخصوصا خانه اوپرا و پل بندر سیدنی، گردشگران را محو خود می‌کند. همه در ورودی خانه اوپرا عکس‌های زیبا می‌گیرند.
  4. طبیعت وحشی استرالیا را در جزیره Rottnest در نزدیکی شهر “پرث” ببینید. در این جزیره می‌توانید شیر‌دریایی هم ببینید.
  5. خرید کردن و خوردن غذاهای خوشمزه در استرالیا هم از دلایلی است که گردشگران، سفر به استرالیا را انتخاب می‌کنند.

ویزا بگیرم؟
ویزای توریستی استرالیا را می‌توانید به صورت آنلاین بگیرید. مدت اعتبار این ویزا بستگی به سفر شما دارد و می‌تواند 3 و 6 یا 12 ماه اعتبار داشته باشد. این ویزا در خاک ایران 135 دلار قیمت دارد.
هزینه‌ی روزانه‌ام چقدر است؟
سفر کم هزینه تا 150دلار
♦ تخت در خوابگاه: 28 تا 40 دلار
♦ غذای معمولی: 10 تا 15 دلار
♦ سفر با ترام و اتوبوس: 4 دلار
سفر متوسط 150-300دلار
♦ اتاق دابل در هتل: 130 تا 250 دلار
♦ چاشت در یک کافه خوب: 25 تا 40 دلار
♦ سفر کوتاه با تاکسی: 25 دلار
سفر لوکس از 300 دلار به بالا
♦ اتاق دو تخته هتل 5ستاره: از 250 دلار
♦ سه وعده‌ی غذایی عالی: 100 دلار به بالا
♦ بلیط تئاتر: 50 دلار
♦ پرواز بین دو شهر: 100 دلار
انعام می‌خواهد؟
انعام دادن در استرالیا بستگی به خودتان دارد و اجباری نیست. اگر در یک رستوران یا کافه از سرویسی که می‌گیرید بسیار راضی هستید، معمولا 5 تا 10 درصد صورت‌حساب را باید انعام دهید. راننده تاکسی‌ها هم خوشحال می‌شوند تا به آن‌ها انعام دهید اما در هتل معمولا نیازی به انعام دادن نیست.
چه ارزی با خودم ببرم؟
واحد پول رسمی استرالیا، دلار استرالیا است. بهترین ارزی که می‌شود بُرد، دلار استرالیاست اما دلار آمریکا هم می‌توانید ببرید و چنج کنید. از تبدیل ارز در فرودگاه و جاهای توریستی خودداری کنید و این کار را در بانک‌های استرالیا انجام دهید.
با چی برم؟
هواپیما: پرواز تهران به سیدنی با یک توقف در دوحه قطر یا دبی امارات ممکن است 19 تا 25 ساعت طول بکشد، پس این یک پرواز طولانی و خسته‌کننده است ولی ارزشش را دارد. برای خرید بلیط استرالیا باید حدود 350 تا 600 دلار بپردازید.
چطور از وسایل حمل و نقل شهری استفاده کنم؟
♦ اجاره‎ی خودرو
آزادی در جابه‌جایی را با اجاره خودرو به دست آورید. اجاره خودرو به شما این امکان را می‌دهد تا در این کشور وسیع به هرجایی دسترسی داشته باشید. با خودرو از سمت چپ حرکت کنید.
مترو
شهرهای بزرگ استرالیا از خط مترو خوبی برخوردار هستند و شما می‌توانید به جاهای دیدنی شهر دسترسی پیدا کنید.
تاکسی
تاکسی‌ها به صورت گسترده در سطح شهر کار می‌کنند. شما می‌توانید اپ Uber را بر روی گوشی خود نصب کنید و تاکسی خود را با قیمت پایین‌تر رزرو کنید.
♦ اتوبوس
شهرهایی مانند سیدنی، بریسبن، پرث، ادلاید و… از خطوط اتوبوس بسیار خوبی برخوردارند که بسیار ارزان و مفید است. گاهی اوقات قیمت بلیط اتوبوس‌های بین شهری از بلیط پرواز با هواپیما هم گران‌تر می‌شود پس حتما قبل از خرید بلیط دیگر گزینه‌های‌تان هم چک کنید.
کی برم؟
در تمام سال می‌توانید به استرالیا سفر کنید و از هوای خوبش استفاده کنید. شلوغ‌ترین فصل در استرالیا تابستان است که مردم به سمت ساحل‌های این کشور هجوم می‌آورند تا آفتاب بگیرند و از تابستان گرمای خورشید لذت ببرند. در تابستان هزینه هتل و اقامت 25 درصد اضافه می‌شود.
زبان رسمی استرالیا چیست؟
زبان رسمی استرالیایی‌ها، انگلیسی است. لهجه‌ی استرالیایی از لهجه‌های خوب انگلیسی به حساب می‌آید و آن‌ها برخی کلمات خاص دارند که روزانه بارها از آن استفاده می‌کنند، مانند: “گ،دِی! مِیت (G-day mate)” یا “هاز ایت گواین؟ (?Howzitgoin)” که برای آشنایی و دیدارهای دوستانه در اولین برخورد استفاده می‌شود. چند اصطلاح کاربردی:
  • سلام: Hello
  • خداحافظ: Goodbye
  • حالت چطوره؟ ?How are you
  • این چنده؟  How much is it
  • ممنونم! Thanks
وضعیت بهداشتی و درمانی در استرالیا چطور است؟
♦ بیمارستان
برخی از گردشگران دچار گرمازدگی، سکته قلبی، از هوش رفتن و… شده‌اند که عوامل مختلفی مانند کم آبی یا ماندن در آفتاب دارد. بیمارستان‌های استرالیا در سطح بالایی قرار دارند و به خوبی از شما مراقبت می‌کنند. بیمارستان‌ها و کلینیک‌هایی نیز وجود دارد که مخصوص کودکان و زنان هستند.
♦ داروخانه
در داروخانه‌های استرالیا محصولات آرایشی-بهداشتی، مُسکن و آنتی‌هیستامین‌ها را به راحتی می‌توانید تهیه کنید. برخی از داروهایی که در کشورهای دیگر نمی‌توانید پیدا کنید، شاید در استرالیا وجود داشته باشند مانند داروهای مخصوص آسم.
♦ وضعیت آب
آب در استرالیا کاملا سالم و آشامیدنی است. از نوشیدن آب دریا و رودخانه‌ها و… خودداری کنید، شاید آلوده باشند.
♦ واکسن بزنم؟
4 تا 8 هفته قبل از ورود به استرالیا از نظر فیزیکی خود را چک کنید. از دکتر خود بخواهید که کارت واکسیناسیون بین‌المللی که با نام کارت زرد شناخته می‌شود را به شما بدهد. شما باید travel history card هم پر کنید که در آن ثابت می‌کنید در 21 روز گذشته در منطقه‌ای که در آن بیماری ابولا فراگیر است نبودید.
♦ سرویس بهداشتی
سرویس‌های بهداشتی در استرالیا از نوع فرنگی هستند. برای پیدا کردن نزدیک‌ترین توالت به جایی که هستید به این سایت بروید. در این سایت به راحتی سرویس‌های بهداشتی اطراف را خواهید دید و اطلاعات مربوط را به دست می‌آورید.
استرالیا امن است؟
1. پلیس در این کشور حق دارد هنگام رانندگی شما را متوقف کند و گواهینامه و مدارک‌تان را چک کند.
2. حمل مواد مخدر در مقادیر کم برای اولین کار اجباری دارد اما اگر برای بار چندم باشد به زندان خواهید افتاد. اگر دستگیر شدید شما این حق را دارید سکوت کنید تا وقتی که وکیل بگیرید. همینطور می‌توانید به بستگان یا هر جایی که می‌دانید تلفن بزنید.
3. مسئولان گمرک استرالیا سخت‌گیر هستند. برخی از میوه‌ها و سبزیجات حق ورود به خاک این کشور را ندارند، پس از آوردن این نوع میوه‌ها خودداری کنید.
4. اگر شما بیشتر از مدت ویزا در خاک استرالیا بمانید و به قول معروف Overstayed شوید، به مدت 3 سال از ورود به خاک استرالیا محروم خواهید شد.
تکنولوژی چه کمکی به من می‌کند؟
اپلیکیشن Beachsafe برای شما که می‌خواهید به ساحل‌های استرالیا بروید مهم‌ترین اپی‌ست که باید روی گوشی‌تان نصب باشد. این اپ به شما کمک می‌کند تا نکات ایمنی را رعایت کنید و اطلاعاتی درباره جزر و مَد دریا، آب‌و‌هوا و … می‌دهد. Uber اپ دیگری‌ست که در استرالیا می‌تواند به کمک‌تان بیاید. به راحتی ماشین Uber بگیرید و ارزان به هرکجای شهر مقصدتان سفر کنید.
چه سیم‌کارتی بگیرم؟
سیم‌کارت‌ها در استرالیا با پیش‌شماره 04 شروع می‌شوند. بهترین سیم‌کارتی که می‌توانید تهیه کنید وودافون، ویرجین، آپتوس و تِل‌سترا هستند. همه‌ی این شرکت‌ها سیم‌کارت‌های اعتباری دارند و می‌توانید بسته استارتر آن‌ها را تهیه کنید که همراه با یک گوشی است، اگر گوشی نمی‌خواهید، سیم‌کارت و کارت‌شارژ بگیرید. سیم‌کارت‌های اروپایی در استرالیا کاملا آنتن می‌دهند. در سوپرمارکت‌های بزرگ یا نمایندگی می‌توانید کارت‌شارژ برای سیم‌کارت‌تان بخرید.
سیم کارت ودافون

وودافون

Vodafone

سیم کارت ویرجین

ویرجین

Virgin

سیم کارت آپتوس

آپتوس

Optus

سیم کارت تلسترا

تِل‌سترا

Telstra


موقعیت(ها)

از گذاشتن پست تو فروم‌ها شروع کردم. 12 سالم بود که در دوره‌های خبرنگاری یونیسف یاد گرفتم چگونه بنویسم. بعد تو مجله‌های مختلف شروع به کار کردم و دست سرنوشت من رو به اینجا رسوند. در کنار نوشتن، همیشه از دیدن فیلم لذت می‌بردم، به همین دلیل شروع کردم زیرنویس زدن و شدم AmirDW.

امتیاز دهید 1 دیدگاه ۵ / 4.7 33 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
علی شیرازی
20 دی، 1398

سلام ممنون از مطالب مفید سایتون
میشه راهنمایی کنید رستوران خوب ایرانی یا طبخ اسلامی میشه پیدا کرد ؟
و دیگر این که من زبانم ضعیف هست چه راه کاری شما سراغ دارید کلاس زبان قبلا رفتم ولی نتیجه حاصل نشد می خواهم خودم تمرین کنم؟
ممنون میشم اگه راهنماییم کنید.

پاسخ اسمارتیز :سلام. مطلب شکم‌گردی استرالیا رو بخونید. از اپلیکیشن‌های زبان مثل Doulingo یا Tandem استفاده کنید