• اینستاگرام اسمارتیز
  • ویزاکار
  • اکو کمپ کویری متین آباد

شرایط شرکت‌های هوایی برای مسافرت زنان باردار (قسمت دوم)

21 دی، 1398
30 مهر، 1398
مدت مطالعه :
فکر می‌کنید زنان باردار تا هفته‌ی چندم بارداری‌شان می‌توانند مسافرت هوایی داشته باشند؟ اگر در قسمت اول شرایط شرکت‌های هوایی برای مسافرت زنان باردار به جواب سوال‌تان نرسیدید، در این قسمت جواب‌تان را پیدا خواهید کرد.با اسمارتیز همراه باشید.
1. کی ال ام (KLM)
کی ال ام
کی ال ام
خط هوایی هلند به مادران باردار توصیه می‌کند بعد از هفته 36 بارداری تا هفته اول بعد از زایمان، پرواز نکنند. برای کسانی که انتظار بیش از یک کودک را دارند، توصیه می‌کند ابتدا با یک پزشک مشورت کنند. ضمناً اگر بارداری پرخطری داشته باشید، همیشه باید پیش از پرواز از پزشک خود اجازه بگیرید.
2. لوفت‌هانزا
لوفت‌هانزا
لوفت‌هانزا
مادران باردار بدون مشکل می‌توانند تا پایان هفته 36 بارداری یا حداکثر تا 4 هفته قبل از موعد زایمان بدون گواهی پزشکی از متخصص زنان و زایمان، با خط هوایی حامل پرچم آلمان یعنی لوفتانزا سفر کنند؛ اما این شرکت هواپیمایی توصیه می‌کند که زنان باردار پس از 28 هفتگی، نامه‌ای از پزشک متخصص زنان داشته باشند که در آن بدون مشکل بودن بارداری و تاریخ موعد وضع حمل درج شده باشد. همچنین پزشک باید در نامه صریحاً اظهار کند که بارداری فرد مانع از پرواز او نمی‌شود.
به دلیل افزایش خطر ابتلا به ترومبوز در دوران بارداری، شرکت هواپیمایی توصیه می‌کند که مادران باردار در هنگام پرواز از جوراب‌های ساپورت مخصوص استفاده کنند.
3. هواپیمایی مالزی
هواپیمایی مالزی
هواپیمایی مالزی
خط هوایی حامل پرچم مالزی، نیاز به گواهی پزشکی برای خانم‌های باردار از 35 هفتگی برای سفرهای بین‌المللی و 36 هفتگی برای سفرهای داخلی دارد. در صورت نیاز به گواهی پزشکی، فرم MEDIF باید توسط پزشک حداقل 5 روز کاری قبل از سفر تکمیل شود و از طریق دفاتر بلیط فروشی یا نمایندگی‌های مسافرتی به هواپیمایی ارائه شود.
4. هواپیمایی فیلیپین
هواپیمایی فیلیپین
هواپیمایی فیلیپین
زنان بارداری که سالم باشند  و حاملگی پرخطری نداشته باشند، پس از پر کردن فرم EMIS مجاز به پرواز بدون مجوز پزشکی خواهد بود. اگر بارداری بیش از 35 هفته نباشد و بخش یک فرم EMIS پر شود، اجازه‌ی پرواز داده می‌شود. برای 24 تا 32 هفتگی باید قسمت دوم فرم EMIS پر شود. اگر فرد متقاضی زیر 21 سال سن داشته باشد، رضایت کتبی از طرف شوهر، والدین یا سرپرست او نیز لازم است. برای بیش از 32 هفته بارداری، باید قسمت سوم EMIS توسط افسر پزشک نیروی هوایی یا پزشک هواپیمایی تکمیل شود و مجوز سفر صادر شود.
5. کانتاس
کانتاس
خط هوایی کانتاس متعلق به کشور استرالیاست.
خط هوایی Qantas که متعلق به استرالیا است، برای پروازهای بیشتر از 4 ساعت، اجازه پرواز به خانم‌های باردار تا پایان هفته 36 برای تک قلو و پایان هفته 32 بارداری برای چند قلو را می‌دهد. برای پروازهای زیر 4 ساعت، اجازه پرواز به خانم‌های باردار تا پایان هفته 40 برای تک قلو و پایان هفته 36 برای چند قلو داده می‌شود.
این خط هوایی می‌گوید که در صورت وجود عوارض حاملگی یا غیرمعمول بودن بارداری، زن باردار باید گواهی پزشکی داشته باشد. البته بعد از 28 هفتگی، زنان موظف‌اند گواهی یا نامه‌ای از پزشک متخصص یا یک مامای قابل استناد به همراه داشته باشند که تاریخ زایمان، نوع بارداری (تک یا چند قلو) و نرمال بودن بارداری را تأیید کند.
 6. هواپیمایی قطر
هواپیمایی قطر
هواپیمایی قطر
برای خانم‌هایی که تا آخر هفته 28 بارداری خود سفر می‌کنند، گواهی پزشک لازم نیست. بین هفته 29 تا 32 بارداری با یادداشت پزشک و بدون مشکل بودن بارداری می‌شود پرواز کرد. افراد با بارداری چند قلو به یادداشت پزشک و فرم اطلاعات پزشکی (Medif) نیاز دارند. بین هفته‌های 33 و 35، زنان باید یادداشت پزشک و Medif داشته باشند. در انتها هم از هفته‌ی 36 به بعد، امکان پرواز وجود ندارد.
7. رایان‌ایر
رایان‌ایر
خط هوایی رایان‌ایر ایرلندی
خط هوایی ارزان ایرلندی، اجازه می‌دهد تا خانم‌های باردار تا هفته 28 بارداری پرواز کنند. پس از آن، شرکت هواپیمایی از خانم‌ها می‌خواهد که نامه‌ی امکان پرواز از طرف ماما یا پزشک خود داشته باشند. برای بارداری تک قلو و بدون مشکل، سفر از بعد از هفته 36 بارداری مجاز نیست، برای بارداری چند قلو تا 32 هفتگی اجازه پرواز داده می‌شود.
8. سنگاپور ایرلاینز
سنگاپور ایرلاینز
سنگاپور ایرلاینز
برای حاملگی‌های تک قلوی بدون مشکل، این خط هوایی به خانم‌های باردار اجازه سفر بعد از هفته 36 بارداری را نمی‌دهد و برای بارداری‌های چند قلویی بدون مشکل، این محدودیت از هفته 32 بارداری است.
در مورد حاملگی‌های تک قلو و بدون مشکل بین 29 و 36 هفتگی، فرد باردار باید یک گواهی پزشکی ارائه دهد که در آن این موارد ذکر شود: اجازه‌ی سفر، تعداد هفته‌های بارداری و تاریخ تخمینی زایمان. گواهینامه باید در طی 10 روز مانده به تاریخ پرواز برای بارداری بیش از 28 هفته صادر شود. این گواهینامه در فرودگاه هنگام چک این باید ارائه شود.
9. ساوت‌وست ایرلاینز
ساوت‌وست ایرلاینز
ساوت‌وست ایرلاینز
شرکت هواپیمایی مستقر در دالاس به خانم‌های باردار در هر مرحله از بارداری توصیه می‌کند که قبل از سفر هوایی با پزشکان خود مشورت کنند. این خط هوایی، سفر هواپیمایی را از شروع هفته 38 بارداری، توصیه می‌کند و هشدار می‌دهد که در بعضی موارد سفر هوایی باعث ایجاد مشکلات یا زایمان زودرس شده است. بسته به شرایط جسمانی و قدرت فیزیکی ممکن است از خانم‌های باردار خواسته شود که در مجاورت خروجی اضطراری هواپیما ننشینند.
10. ترکیش ایرلاینز
ترکیش ایرلاینز
ترکیش ایرلاینز
خط هوایی Turkish Airlines، به خانم‌های باردار تک قلو اجازه می‌دهد بین هفته‌های 28 و 35 بارداری با همراه داشتن گزارش پزشکی که در آن عبارت «دلیل خاصی وجود ندارد که بیمار پرواز نکند» قید شده باشد، پرواز کنند. در مورد زنان باردار که چند قلو حامله هستند، اجازه سفر تا هفته 31 بارداری با گزارش پزشکی مجاز است. تاریخ این گزارش نباید بیش از 7 روز از تاریخ سفر باشد.
11. یونایتد ایرلاینز
یونایتد ایرلاینز
یونایتد ایرلاینز
هر خانمی در 8 ماه اول بارداری مجاز به مسافرت با این خط هوایی مستقر در شیکاگو بدون داشتن مدارک پزشکی است. هر خانمی که در طی ماه نهم بارداری مسافرت می‌کند، باید نسخه اصلی و دو کپی از گواهی پزشک متخصص زنان داشته باشد که در طی 72 ساعت از زمان پرواز، صادر شده باشد. اصل گواهی پزشکی باید در فرودگاه هنگام چک این به نماینده این شرکت هواپیمایی ارائه داده شود.
12. ویرجین آتلانتیک
ویرجین آتلانتیک
ویرجین آتلانتیک
این شرکت هواپیمایی مستقر در لندن تا هفته 28 بارداری در صورتی که بارداری بدون مشکل باشد، اجازه‌ی سفر بی‌قید و شرط را می‌دهد. از خانم‌های باردار می‌خواهد که با بخش کمک ویژه خط هوایی تماس بگیرند تا از مشاوره مناسب آنها استفاده کنند. بین هفته‌های 28 و 36 بارداری باید گواهی پزشک یا ماما مبنی بر اینکه مسافرت برای فرد باردار بی‌خطر است با تاریخ موعد زایمان تحویل داده شود. البته این مورد برای بارداری چند قلویی از هفته 32 بارداری به بعد هم کاربرد دارد. بعد از هفته 36 بارداری سفر فقط به دلایل پزشکی یا بشردوستانه مجاز است و فرد باردار ملزم به همراه داشتن اسکورت پزشکی است که این سفرها منوط به تأیید پزشک خط هوایی است.
می‌خواهید اطلاعات بیشتری در مورد سفر در دوران بارداری داشته باشید؟ مطلب مسافرت در بارداری را مطالعه کنید.
برچسب(ها)

معماری خوندم، همیشه دنبال بهانه ای برای خندیدن و شاد بودن می گردم.عاشق سفر کردن، عکاسی و سینمام.

امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است ۵ / 4.4 27 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.