• اینستاگرام اسمارتیز
  • ویزاکار
  • اکو کمپ کویری متین آباد

6 جای دیدنی تالش که باید رفت

20 بهمن، 1398
2 آذر، 1398
مدت مطالعه :
اگر صد بار هم به شمال کشور بروید باز هم کم است! زیرا در هر بار سفر، این منطقه چیزهایی برای ارائه به شما خواهد داشت. تالش از زیباترین مناطق شمال ایران است که سرشار از دیدنی‌های طبیعی و تاریخی می‌باشد. جاهای دیدنی تالش کم نیستند، در ادامه برخی از آن ها را خواهید دید. جنگل زیبا، رودخانه های سرشار از آب، پوشش جانوری و ... تنها بخشی از چیزهایی هستند که در سفر به تالش تجربه خواهید کرد. با اسمارتیز همراه باشید تا با دیدنی های تالش بیشتر آشنا شوید.

بهترین فصل سفر به تالش
همانطور که می‌دانید شمال کشور به طور کلی در تابستان گرم و شرجی خواهد بود و برخی افراد نمی‌توانند این گرما را تحمل نمایند. اما از طرفی شمال در تابستان مملو از مسافران است. زیرا در این ایام دانش آموزان از مدرسه فارغ شده‌اند و به  استراحت نیاز دارند. بنابراین این موضوع کاملا به خودتان بستگی دارد که دوست دارید در تابستان به شمال کشور و تالش سفر کنید یا خیر.
اما اگر سراغ بهترین فصل برای سفر به تالش را می‌گیرید، به شما می‌گوییم بهترین زمان از اوایل بهار تا اواخر آن است. در فصل بهار هم بهترین زمان سفر اردیبهشت ماه خواهد بود. همچنین اوایل پاییز نیز زمان خوبی برای سفر به تالش است. زیرا علاوه بر اینکه از شرجی بوده هوا کاسته شده، تعطیلی مدارس هم به پایان رسیده و شمال تا حدی خلوت‌تر است. به همین دلیل احتمالا هزینه اجاره ویلای‌تان کاهش خواهد یافت و مجبور به گذراندن بخشی از سفر در ترافیک نخواهید بود.
ییلاقات سوباتان
سوباتان سرشار از مراتع و چمنزارهای بسیار سرسبز و چشم نواز، چشمه‌های پر آب، رودخانه‌های خروشان، آبشارهای بزرگ و کوچک و هوایی دلپذیر است. سوباتان به قدری زیباست که آن را بهشت ایران می‌خوانند. برای دیدن این منظقه بسیار زیبا که پر است از کلبه هایی که شما را یاد فیلم‌ها می‌اندازد، تردید نکنید!
در سوباتان می‌توانید طلوع و غروب خورشید را بر فراز صخره گنج‌نامه مشاهده کنید، غار طلسم شده شرق روستارا ببینید یا از گله اسب‌های وحشی در حال چرا عکاسی کنید. سوباتان جایی است که برای همه سلیقه‌ها  و سنین چیزی برای ارائه دارد.
سوباتان
جاهای دیدنی تالش؛ سوباتان برای چند روز رویایی مقصدی عالی است.
در سوباتان نیازی نیست نگران غذا و اقلام خوراکی باشید زیرا سوپرمارکت و رستوران‌های محلی در خدمت شما هستند تا در طول اقامت خود تنها به لذت بردن فکر کنید. همچنین می‌توانید در مسافرخانه اقامت کنید یا اینکه کمی ماجراجو باشید و شب را در کلبه‌های تالشی بگذرانید.
مسیر دسترسی: اگر قصد دارید از تالش به سمت سوباتان حرکت کنید مسیری 43 کیلومتری در پیش رو دارید که ماشین رو است. ماشین های سواری به سختی می‌توانند در این جاده تردد کنند پس بهتر است از ماشین های کمک‌دار و وانت نیسان استفاده شود. مسیر تالش تا سه راهی کیش دیبی و تا نزدیکی روستای رزه حدود 15 کیلومتر آسفالت خواهد بود و مابقی مسیر خاکی است. مسیر دیگری که می‌توانید از آن استفاده کنید نیز تالش-آق اولر- سوباتان است. از تالش تا آق اولر 35 کیلومتر جاده آسفالته خواهد بود و از آق اولر تا سوباتان مسیر خاکی 12 کیلومتری را در پیش رو خواهید داشت. خودروهای کمک‌دار و شاسی بلند امکان عبور از این مسیر را دارند.

“ سوغات سوباتان نیز عبارتند از: پنیر معروف آن، کره و ماست محلی. همچنین لباس های محلی پشمی و گرم نیز از سوباتان قابل خریداری می‌باشند.”


جنگل و ساحل گیسوم
با رفتن به منطقه گیسوم هم می‌توانید گشت و گذاری در جنگل گیسوم داشته باشید و هم در ساحل گیسوم اقامت نموده و از زیبایی و تفریحات آن لذت ببرید. گرچه تفریحات ساحل گیسوم به علت گردشگری بودن آن ممکن است کمی گران باشد اما برای کسی که این راه را پیموده است تا در محلی به دور از زندگی شهری کمی استراحت و تمدد اعصاب داشته باشد کاملا ارزشش را دارد.
پوشش گیاهی جنگل گیسوم شامل 76 گونه می‌باشد. درخت های آلو، انجیر، ازگیل، به، زردآلو از درخت های این منطقه هستند. برای رسیدن به جنگل گیسو باید چند دقیقه‌ای را در یک جاده جنگلی و درمیان درختان رانندگی کنید که تجربه‌ای بسیار لذت بخش خواهد بود. لازم به ذکر است که این جنگل جزو جنگل‌های بسیار معروف و محبوب است بنابراین نباید انتظار خلوت بودن را داشته باشید. اما باز هم نمی‌شود از جنگل گیسوم صرف نظر کرد و اگر تا به حال به آنجا نرفته‌اید، این بار حتما سری به گیسوم بزنید.
جنگل گیسوم
جاهای دیدنی تالش؛ از دیدن این جنگل زیبا نمی‌توان گذشت!
در جنگل گیسوم امکان پیاده روی و دوچرخه سواری خواهید داشت. کودکان نیز زمین بازی را در اختیار دارند که در مدت اقامت حوصله‌شان سر نرود و مشغول بازی با هم سن‌و‌سالان خود شوند. در جاده جنگل گیسوم رستوران و جگرکی‌های وجود دارند که می‌توانید خوراکی‌های مورد نیازتان را از آن‌ها خریداری کنید.
پس از جنگل گیسوم نوبت می‌رسد به ساحل گیسوم. ساحلی که در آن امکان چادر زدن، سب سواری، پاراگلایدر، پارسل و... را دارید. در کنار ساحل بازارچه‌ای کوچک وجود دارد که وسایل حصیری، صنایع دستی و... می‌فروشد.

“برای اقامت نیز علاوه بر امکان چادر زدن، می‌توانید در محوطه پارک جنگلی اتاق اجاره‌ای پیدا کنید. در روستای گتگسر که نزدیک ساحل گیسوم قرار دارد نیز امکان کرایه خانه را دارید. همچنین هتل موج های آبی باران قرار دارد که برای هتل دوستان انتخاب خوبی محسوب می‌شود.”


مسیر دسترسی: اگر از تالش قصد رفتن به گیسوم را دارید پس از گذشتن از شهر پره‌سر، تابلوی گیسوم را خواهید دید. همچنین اگر می‌خواهید از تهران به گیسوم بروید، ابتدا به رشت رفته و مسیر رشت را به سمت آستارا ادامه دهید. با گذشت 14 کیلومتر از رضوان شهر، تابلوی خروجی گیسوم را خواهید دید.
دریاچه سراگاه
دریاچه سراگاه جزو زیباترین مناظری است که در طول عمر خود خواهید دید. دور تا دور این دریاچه را کوه هایی پوشیده از درخت احاطه کرده‌اند. اطراف دریاچه نیز باغ‌های کیوی و شالیزارهای برنج قرار دارند.
دریاچه سراگاه
جاهای دیدنی تالش؛ انعکاس تصویر ابرها در دریاچه تصویری رویایی را رقم می‌زند.
از جمله زیبایی‌ها که در این مکان خواهید دید بازتاب ستاره‌ها یا ابرها روی دریاچه است که اتفاقی بسیار خیره‌کننده و دیدنی را رقم می‌زند.
مسیر دسترسی: برای رسیدن به دریاچه سراگاه به هشت‌پر رفته و از میدان معروف هشت‌پر به سمت کوه‌های شهیدان گمنام حرکت نمایید. در این جاده به سمت مسیر روستای نعلبند بروید و پس از رسیدن به دوراهی مسیر روستای سراگاه را انتخاب نمایید. روستای سراگاه در کوه‌های بخش مرکزی تالش قرار داشته که پس از سه کیلومتر پیاده‌روی سبک به سمت روستای ریک و سراگاه، دریاچه سراگاه را خواهید دید. اگر قصد اقامت دارید از خانه‌های محلی اطراف سوال کنید و یا لذت هیجان‌انگیز چادر زدن را تجربه کنید.
پارک جنگلی سیاه داران
پارک جنگلی سیاه داران در جنوب غربی تالش، هشت‌پر قرار دارد. در بلندترین نقطه‌ی تپه پارک جنگلی تفرجگاهی قرار دارد که شامل امکاناتی نظیر رستوران، آلاچیق، سرویس بهداشتی و... است. برای دسترسی به این تفرجگاه راهی پله‌گذاری شده وجود دارد. سورتمه جنگلی ریلی نیز از جمله تفریحاتی است که می‌توانید در پارک جنگلی سیاه داران ببینید.
سورتمه ریلی سیاه داران
جاهای دیدنی تالش؛ سیاه‌داران به داشتن سورتمه ریلی‌اش معروف است.
پوشش گیاهی این جنگل از نوع درخت‌های شمشاد، افرا، توسکا، گردو، راش، بلوط و... می‌باشد. لازم به ذکر است که در این پارک جنگلی گوزن و غازهای محافظت شده‌ای را خواهید دید که تجربه دوری از زندگی شهری را برایتان دوچندان خواهند کرد. در این پارک پارکینگ و آلاچیق نیز وجود دارد.
رودخانه کرگان رود
کرگان از پرآب ترین رودخانه‌های غرب گیلان است که در تالش قرار دارد. مسیر این رودخانه از زیبایی بسیار زیبایی برخوردار است که استراحت در کناره های آن موجب نشاط شما خواهد شد. ماهی هایی همچون ماهی سفید و ماهی آزاد در این رودخانه زندگی می‌کنند.

“ پیشنهاد می‌شود حداقل مدت 150 دقیقه را در این مکان زیبا اقامت کرده و ذهن و جسم خود را میهمان استراحتی بی‌نظیر کنید.”

آبشار ورزان
آبشار ورزان نه تنها جزو زیباترین جاهای دیدنی تالش است بلکه جزو زیباترین آبشارهای شمال کشور نیز محسوب می‌گردد. جمعیتی که در بهار و پاییز در این منظقه وجود دارند تالشان و بومیانی هستند که به کار دامداری مشغول هستند. آبشار ورزان بسیار چشم نواز بوده و دیدن آن جزو کارهای واجبی است که در طول سفر خود به تالش باید انجام دهید.
آبشار ورازان
جاهای دیدنی تالش؛ در سفر به تالش دیدن آبشار ورازان را از دست ندهید.
آبشار ورازان بیش از 100 متر ارتفاع دارد و در ارتفاع 1900 تا 1970 متری از سطح دریا قرار گرفته است. طبیعت‌گردان و کوهنوردان ملی و محلی و گاهی گردشگران خارجی از این محل دیدن می‌کنند تا از زیبایی‌های طبیعی آن لذت ببرند.
مسیر دسترسی: برای رسیدن به آبشار ورزان باید به سمت سوباتان حرکت کرده و سپس 22 کیلومتر به سمت دریاچه نئور اردبیل بروید. پس از رسیدن به روستای سوباتان با پیاده‌روی سبکی در میان کوه‌ها و تپه‌های سرسبز به دریاچه می‌رسید. فاصله‌ی روستای ورزان تا منطقه سوباتان 4 کیلومتر است.
قصد سفر به تالش را دارید؟ شاید خواندن مطلب «رستوران های تالش» برای شما جذاب باشد.
برچسب(ها)
موقعیت(ها)

مژگان هستم 21 ساله؛کتاب زیاد می‌خونم و مطلب زیاد می‌نویسم، در مورد همه چی! برای خودم و برای کار. رشته‌ام کامپیوتره اما همیشه به ادبیات علاقه داشتم. بقیه علایقم هم رانندگی، خرید، سفر و یه سری چیزای دیگه‌اس.

امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است ۵ / 4.3 43 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.