پروازهای کیش از سر گرفته شدند

21 اردیبهشت، 1399
21 اردیبهشت، 1399
مدت مطالعه :
بیشتر از سه ماهی هست که ویروس کرونا به بدترین کابوس انسان‌ها تبدیل شده و همه را از ترس، در خانه زندانی کرده‌است. اژدهای خفته چینی‌ها به یک‌باره با بی‌رحمی هرچه تمام، به جان انسان‌های دنیا افتاد و در سر راه خود به هیچ کس رحم نکرد. حالا هر روز میلیاردها انسان با نگرانی اخبار را دنبال می‌کنند تا شاید یکی از همین روزها خبر شکست کرونا را ببینند و با خیال راحت، زندگی عادی خود را از سر بگیرند. خوشبختانه با توجه به آمارهای کرونا، شیوع این بیماری خطرناک مدام درحال کاهش است و این‌طور که به نظر می‌رسد کم‌کم می‌توانیم مثل سابق زندگی کنیم. از سر گرفته شدن پروازهای کیش و فروش بلیط هواپیما کیش، از شواهد این موضوع است.
با توجه به کاهش چشمگیر مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، بسیاری از کشورها در حال کمتر کردن شدت محدودیت‌ها هستند. در برخی از کشورها که مبتلایان کمتری دارند؛ سفرهای داخلی دوباره آغاز شده‌اند و مردم پس از مدت‌ها می‌توانند برای تفریح و رفع خستگی، به مسافرت بروند. در کشور ما هم خوشبختانه آمارهای رسمی نشان می‌دهند که ابتلا به کرونا سیر نزولی دارد و این همه‌گیری به تدریج در حال کاهش است. به این ترتیب محدودیت‌های اعمال شده برای جلوگیری از شیوع کرونا هم دارند کمتر می‌شوند و مردم می‌توانند با خیال راحت‌تر از خانه خارج شوند. در این روزها که کرونا دیگر ابهت سابقش را ندارد، مسئولان کشور قصد دارند به تدریج مسیرهای بسته شده را دوباره باز کنند و مردم با رعایت موارد بهداشتی می‌توانند به سفر بروند.
بسته شدن جزیره کیش
جزیره کیش از جمله مناطق توریستی و گردشگری پرطرفدار ایران است که هر ساله مردم زیادی برای تفریح به آن‌جا می‌روند. متاسفانه به دلیل شیوع کرونا، از روز 19 اسفند سال گذشته محدودیت‌های جدی برای سفر به این جزیره اعمال شد. جزیره کیش که در سال‌های اخیر همیشه در ایام تعطیلات عید نوروز پر از مسافر و گردشگر بود، امسال حسابی بی رونق و سوت و کور شده‌بود. در اواسط اسفند ماه سال گذشته غلامحسین مظفری رئیس هئیت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، با ارسال نامه‌ای به علی عابدزاده معاون وزیر راه و شهرسازی، خواستار لغو سفر به جزیره کیش و محدودیت در پروازهای کیش شد. با دستور وزارت راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشور، از روز 19 اسفند تمام پروازهای کیش کنسل شدند و تنها شرکت هواپیمایی کیش ایر تعداد محدودی پرواز از فرودگاه‌های تهران، اصفهان، مشهد، شیراز و بندرعباس انجام می‌داد.
کیش
بعد از دو ماه بسته بودن جزیره کیش، حالا مسافران دوباره می‌توانند بلیط هواپیما کیش بخرند و از این جزیره زیبا دیدن کنند.
لغو محدودیت‌های اعمال شده برای سفر به کیش
با اعمال محدودیت سفر به کیش، هرگونه فروش تور و سفرهای گروهی به این جزیره ممنوع شد و فقط ساکنان این جزیره و کارکنان و خانواده‌های دستگاه‌های دولتی در کیش می‌توانستند به این جزیره سفر کنند. اما این محدودیت پس از گذشت دو ماه، از روز گذشته لغو شد و شرکت‌های هواپیمایی می‌توانند مجوز پرواز به کیش را از سازمان هواپیمایی دریافت کنند. به گفته رضا جعفر زاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور، باتوجه به کاهش محدودیت‌های سفرهای بین استانی و باز شدن راه‌ها و طبق مجوز شورای بهداشت کیش و همچنین موافقت مسئولان این جزیره، محدودیت پروازهای کیش لغو شده‌است. به این ترتیب از روز شنبه 20 اردیبهشت تمام شرکت‌های هواپیمایی که از قبل مجوز پرواز به کیش را داشته‌اند، این اجازه را دارند که دوباره پروازهای خود را به این جزیره از سر بگیرند. سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور همچنین اعلام کرد که از این روز همه مسافران می‌توانند نسبت به تهیه بلیط هواپیما کیش از طریق دفاتر فروش شرکت‌های هواپیمایی یا آژانس‌های هواپیمایی اقدام کنند. جعفر زاده در ادامه گفت که پروازهایی که اکنون انجام می‌شوند بیشتر ضروری و غیرتجاری هستند و ایرلاین‌ها موظف به رعایت موارد بهداشتی طبق دستورالعمل‌های ارسالی از وزارت بهداشت هستند. اگر قصد سفر هوایی به جزیره کیش را دارید حتما موارد بهداشتی در هواپیما را رعایت کنید.
برچسب(ها)
موقعیت(ها)

برق مخابرات خوندم و عاشق تکنولوژی‌های روز هستم. اولین مطلبم رو زمانی که 16 سال داشتم برای هفته‌نامه دوچرخه نوشتم و از اون به بعد مدام در حال نوشتنم. علاقه زیادی به کتاب خوندن و دیدن فیلم و سریال دارم. اما چیزی برام جذاب‌تر از نوشتن نیست. سفر رفتن رو دوست دارم و در واقع کل زندگیم توی سفر بودم.

امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است ۵ / 5 5 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.