• اینستاگرام اسمارتیز
  • ویزاکار
  • اکو کمپ کویری متین آباد

پارک آبشار شاهرود

11 خرداد، 1399
11 خرداد، 1399
مدت مطالعه :
اگر گذرتان به سمنان و شاهرود افتاد، پارک آبشار شاهرود فضایی دلنشین برای رفع خستگی یک روز پرمشغله است. این پارک زیبا که در شمال‌غرب شهرستان شاهرود قرارگرفته، با داشتن امکاناتی نظیر باغوحش کوچک، مسیر سلامت، امکانات ورزشی و جایگاه‌های اقامت شبانه، خاطراتی خوش برای شما رقم خواهد زد.
برای سفری کوتاه به پارک آبشار شاهرود و کسب اطلاعات بیشتر درباره آن چند دقیقه با اسمارتیز همراه شوید.
روزی دلپذیر در پارک آبشار شاهرود 
پارک آبشار شاهرود
پارک آبشار شاهرود
مجموعه تفریحی آبشار در شاهرود با مساحتی در حدود 50 هزار مترمربع بزرگترین پارک این شهر محسوب می‌شود. این پارک زیبا با فراهم کردن امکانات مختلف برای مسافران و ساکنین شاهرود، آخر هفته‌های شلوغی را تجربه می‌کند. 
به دلیل آب و هوای مطبوعی که در شمال‌غرب شاهرود وجود دارد، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند ایام تعطیلات خود را در پارک آبشار شاهرود بگذرانند. همان‌طور که از اسم این پارک پیداست، نام آبشار به دلیل وجود آبشاری بزرگ و مصنوعی که از میان پارک می‌گذرد، روی این مجموعه گذاشته‌شده است.
آبشار مصنوعی و 3 حوضچه بزرگ آب در میان پارک، موسیقی دلنواز آب را در جایجای پارک آبشار شاهرود طنین‌انداز می‌کند. فضای جنگلی و وجود درختان بسیار نیز آب و هوایی خنک در این فضا ایجاد کرده که روزی خوش برای مسافرین و ساکنین شاهرود خواهد ساخت.
پارک آبشار شاهرود دارای امکاناتی نظیر جاده سلامت و امکانات ورزشی است. اگر ورزشکار هستید و ورزش کردن در آب و هوای تازه شما را به وجد می‌آورد، صبح خود را در این پارک شروع کنید. از ویژگی‌های خوب پارک آبشار شاهرود امکانات پیک‌نیک است. وجود منقل برای درست کردن آتش، آلاچیق و جایگاه‌های مخصوص برای برپایی چادرهای مسافرتی تجربه شبی لذتبخش را برای شما فراهم خواهد کرد.
با ورود به این مجموعه چادرهای مسافرتی بسیاری توجه شما را جلب خواهد کرد. چادر زدن و گذراندن شبی رویایی در آب و هوایی پاک با صدای موسیقی طبیعی آب، از تفریحات مرسوم مردم در پارک آّبشار شاهرود است. در کنار این امکانات، داشتن باغ وحشی کوچک و تقریحاتی مثل قایق‌سواری در حوضچه‌های بزرگ آب، تجربه‌ای پرماجرا و هیجان‌انگیز برای کودکان خواهد بود.
گشت وگذار در پارک آبشار شاهرود
اگر قصد سفر به شاهرود را دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً شبی را در این پارک زیبا تجربه کنید. فضای صمیمی و شاد این پارک احساس خوبی در شما ایجاد کرده و لذت خوابیدن زیر آسمان آرامشی وصف‌ناشدنی خواهد داشت.
برای گشت و گذار در پارک آبشار شاهرود ورود دوچرخه آزاد است. اگر دوچرخه دارید آن را فراموش نکنید. مسیرهای پرپیچ و خم و شیب‌دار این مجموعه چالشی دوست داشتنی برای دوچرخه‌سواران است. در غیر این صورت می‌توانید مساحت پارک را پیاده‌روی کرده و از دیدن زیبایی‌های آن لذت ببرید.
بالا رفتن از پله‌های رنگی پارک شما را به بالای آبشار می‌رساند که امکان دیدن بخشی از فضای شهر فراهم می‌شود. با کمی پیاده‌روی در پارک باغ‌وحش کوچک مجموعه نمایان خواهد شد. لذت دیدن جانوران و پرندگان مختلف و زیبا ساعاتی شما را سرگرم خواهد کرد.
اگر کوهنورد هستید و به فتح کردن قله‌ها علاقه دارید امکان کوهنوردی نیز در پارک آبشار شاهرود فراهم است. در مجاورت این مجموعه کوه‌های بسیاری فتح شدن توسط شما را انتظار می‌کشند! 
پارک آبشار شاهرود
پارک آبشار شاهرود
شاهرود زیر پای شما
زمانی که به پارک آبشار شاهرود میروید، دیدن نمای کامل شهر از ارتفاع تجربه‌ای تکرار نشدنی است. بام شاهرود که مرتفع‌ترین مکان در شاهرود است در نزدیکی پارک آبشار و در خیابان صدوقی قرارگرفته که با رفتن به آنجا شهر را به زیر پای خود می‌برید! البته پیشنهاد می‌کنیم فاصله پارک آبشار شاهرود و بام را با ماشین شخصی طی کنید.
اطراف پارک آبشار شاهرود چه خبر است؟ 
فضاهای سبز اطراف پارک آبشار شاهرود
فضاهای سبز اطراف پارک آبشار شاهرود
مجموعه‌ای از پارک‌ها در شمال‌غرب شاهرود و در نزدیکی مجموعه آبشار قرار گرفته‌اند. پارک مادر، شهدای محراب و پارک نما فضاهای سبز اطراف پارک آبشار شاهرود است که دیدن آنها نیز خالی از لطف نخواهد بود. علاوه بر این مجموعه متنوعی از رستوران‌ها و کافی‌شاپها در پارک آبشار و اطراف آن قرار گرفته‌اند تا نگران شکم گرسنه خود نباشید! 
در 1.5 کیلومتری پارک آبشار شاهرود، موزه شاهرود واقع شده است. این موزه که یکی از غنی‌ترین موزه‌های استان سمنان است از سال 1367 مشغول فعالیت است و گنجینه‌ای از آثار تاریخی و فرهنگی و مردم شناسی در آن وجود دارد. اگر به تاریخ کشور علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم قبل از ورود به مجموعه آبشار، به این موزه سر بزنید و سفری کوتاه به قلب تاریخ سمنان داشته باشید.
بازار شاهرود نیز در ابتدای خیابان صدوقی و نزدیکی میدان جمهوری قرارگرفته و فاصله کمی با پارک آبشار شاهرود دارد. این بازار با داشتن معماری و بافت زیبای قدیمی، میراثی است که از گذشته‌های دور شاهرود باقی‌مانده و گشت و گذار در آن شما را به دنیای نوستالژی بازار گردی در گذشته‌ها می‌برد.
بهترین فصل برای سفر به شاهرود
شاهرود در بیشتر ایام سال آب و هوای معتدل دارد. بهترین زمان بازدید از این شهر زیبا و تاریخی بهار و تابستان تا اواسط پاییز است. معمولاً با شروع ماه آذر تا اواسط اسفند، دمای هوا در این شهر به شدت کاهش داشته و بارندگی‌های بسیاری در آن دیده می‌شود. بخصوص شب‌ها دمای هوا سردتر خواهد شد و امکان اقامت در چادرهای مسافرتی وجود ندارد.
با این حال تماشای نمای پاییزی یا زمستانی و پوشیده از برف این پارک لذتی دوچندان دارد. تابستان شلوغ‌ترین فصل است و هر شب پارک آبشار شاهرود مملو از مسافران و ساکنین این شهر است. اگر به دنبال سفری آرام و دلپذیر هستید، پاییز بهترین فرصت است. 
در پاییز علاوه بر اینکه شلوغی پارک کمتر است، آّب و هوای دوست داشتنی و جذابیت‌های پاییزی نیز دنیایی دوست داشتنی در پارک آبشار شاهرود میسازند. البته بهتر است لباس‌های گرم و بارانی خود را فراموش نکنید.
فصل زمستان در شاهرود
فصل زمستان در شاهرود
طرح‌های عیدانه و جشنواره‌های نوروزی 
مسافرت در تعطیلات نوروز همیشه مزه دیگری دارد. در نوروز همه جا از جشن و سرور و جشنواره‌های رنگارنگ پر می‌شود. پارک آبشار شاهرود هم از این قاعده مستثنی نیست. هرساله در ایام نوروز در این پارک جشنواره‌های نوروزی برپاست. 
در این جشنواره غرفه‌های متعددی در پارک برگزارشده و سرگرمی‌های متفاوتی فراهم می‌شود. غرفه‌های نوروزی از سوغاتی و صنایع دستی شاهرود گرفته تا غرفه‌های مسابقه و سرگرمی را شامل می‌شود. اگر مسافرت و تفریحات دسته‌جمعی را می‌پسندید در تعطیلات نوروز حتماً به پارک آبشار شاهرود سر بزنید.
تفریحات در پارک آبشار شاهرود
تفریحات در پارک آبشار شاهرود
راههای دسترسی به پارک آبشار شاهرود
برای رسیدن به این پارک زیبا مسیری مستقیم و ساده در پیش دارید. با ورود به شاهرود و میدان اصلی شهر ابتدا وارد بلوار شهید مطهری شده و مسیری مستقیم به سمت شمال‌غرب شاهرود را طی می‌کنید. در ادامه بلوار شهید مطهری به خیابان ایستگاه می‌رسد و در نهایت وارد خیابان شهید صدوقی می‌شوید. 
خیابان شهید صدوقی به مزار و خیابان آبشار هم معروف است. انتهای خیابان شهید صدوقی شما را به پارک آبشار شاهرود می‌رساند. برای رفتن به این پارک وسایل حمل و نقل عمومی وجود ندارد و آخرین ایستگاه وسایل نقلیه عمومی معمولاً بام شاهرود در خیابان صدوقی است. 
بهتر است با ماشین شخصی سفر کنید تا بتوانید به بالاترین نقطه پارک برسید. در غیر این صورت پیاده روی طولانی در پیش خواهید داشت.
موقعیت مکانی پارک آبشار شاهرود
موقعیت مکانی پارک آبشار شاهرود
ساعات بازدید از مجموعه آبشار
برای ورود به مجموعه آبشار لازم نیست، هزینه‌ای پرداخت کنید. استفاده از تمام امکانات این پارک رایگان است. برای چادرزدن و اقامت شبانه نیز اجازه‌ا‌ی لازم نیست. این امکان توسط پارک برای مسافرین فراهم‌شده است. 
بازدید از پارک در تمامی ساعات شبانه‌روز نیز امکان‌پذیر است. روزهای عادی و تعطیل هفته افراد زیادی اوقات فراغت خود را در پارک آبشار می‌گذرانند و از امکانات تفریحات دسته‌جمعی پارک لذت می‌برند.
کلام آخر
شاهرود شهری معتدل است که در دل استان خشک و کویری سمنان قرارگرفته است. بسیاری از مسافرین در مسیر تهران به مشهد اقامتی کوتاه در این شهر زیبا دارند. آب و هوای معتدل و خنک این شهر استراحت گاهی دوست داشتنی برای مسافرین فراهم می‌کند.
پارک آبشار شاهرود به دلیل قرار گرفتن در موقعیت شمالی این شهرستان همیشه از آب و هوایی مطبوع برخوردار است و مکانی مناسب برای گذراندن یک روز شلوغ و خسته‌کننده با خانواده است. این پارک با داشتن مساحتی بزرگ و امکاناتی متنوع پذیرای مسافرین از سراسر ایران است. صدای آبشار و موسیقی طبیعی پرندگان مختلف در کنار تماشای طبیعت کوهستانی با درختان بلند، لذتی است که فقط در پارک آبشار شاهرود آن را تجربه خواهید کرد.

قصد سفر به شاهرود را دارید؟ مطلب «جاهای دیدنی شاهرود» را از دست ندهید.
برچسب(ها)
موقعیت(ها)
امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است ۵ / 3.8 8 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.