هتل قصر منشی اصفهان

9 دی، 1398
23 فروردین، 1400
مدت مطالعه: 3 دقیقه
به قول نظامی: همه کار شاهان گیتی نکوه، ز رای وزیران پذیرد شکوه. چه احساسی دارد چند روزی بر جای یکی از این وزیران اواخر دوره‌ی صفویه نشستن؟ هتل قصر منشی اصفهان این احساس باشکوه را برای شما به ارمغان خواهد آورد. قصری که در طول سال‌ها خانه‌ی بزرگان مملکت بوده و پس از مرمت‌های فراوان در سال 1394 به صورت هتلی سنتی برای اقامت گردشگران بازسازی شده است. در این مطلب با‌هم در کوچه‌های جنوبی نقش جهان به سمت محله‌ی قصر منشی یا دروازه حسن‌آباد می‌رویم تا اقامتگاه قصر منشی اصفهان را که با فضای زیبا و معماری اصیل ایرانی‌اش از بهترین و اقتصادی‌ترین بوتیک‌‌هتل‌های اصفهان شناخته می‌شود، بررسی کنیم. با اسمارتیز همراه باشید.
علاوه بر وزیران صفوی و قاجار، هتل قصر منشی اصفهان خانه‌ی آقا نجفی، از مراجع بزرگ اصفهان نیز بوده است. بعد از سال‌ها که دست زمان به فرسودگی این بنای زیبا آلوده شده بود، سرانجام در سال 1384 فعالیت‌های بازسازی آن شروع، و سپس در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است. بعدها که بازسازی کلی انجام گرفته سعی شده این هتل تا حد ممکن به ساختمان اولیه با آینه‌کاری‌ها و گچ‌بری‌های زیبایش شبیه باشد. بزرگ‌ترین مزیت هتل قصر منشی اصفهان قرار داشتن در دل محله‌ی قدیمی شهر و نزدیک بودن به میدان نقش جهان است. دقیقا رو‌به‌روی اقامتگاه، یک زورخانه‌ی سنتی و در همان اطراف نیز خانه‌ی مشروطه‌ی اصفهان وجود دارد. از هتل تا مسجد شیخ لطف الله، عالی قاپو، بازار، عمارت چهل‌ستون، خیابان چهارباغ عباسی، عمارت هشت بهشت، انگورستان ملک‌التجار و سی و سه پل هم فاصله زیادی نیست و به راحتی می‌توانید از تمام این جاهای دیدنی اصفهان در کمترین زمان ممکن بازدید کنید.
آدرس و راه‌های دسترسی به هتل قصر منشی اصفهان
آدرس:
خیابان نشاط، کوچه قصر منشی غربی، هتل قصر منشی
راه_دسترسی:
بوتیک هتل قصر منشی زیاد از میدان نقش جهان دور نیست، در واقع تنها با 15 دقیقه پیاده‌روی از ضلع جنوبی نقش جهان در دل کوچه‌های قدیمی اصفهان به این اقامتگاه سنتی می‌رسید. در نزدیکی خانه مشروطه اصفهان تابلوی کوچه‌ی قصر منشی را خواهید دید که در همان ابتدای کوچه اقامتگاه قصر منشی قرار دارد. اگر با وسایل نقلیه‌ی عمومی سفر می‌کنید که به راحتی فقط کافیست اسم قصر منشی را به هر راننده‌ای در اصفهان بگویید تا شما را جلوی در هتل پیاده کند و برای رفتن از هتل هم می‌توانید از تاکسی‌سرویس خود هتل استفاده کنید. اما اگر با ماشین شخصی سفر می‌کنید کمی کار سخت‌تر می‌شود، پارکینگ هتل در در نزدیکی هتل قرار دارد و پس از عبور از کوچه‌های قدیمی باید سعی کنید ماشین خود را در این پارکینگ بدون سقف جا بدهید.
ساعت ورود:
از ساعت 13 هر روز
ساعت خروج:
تا ساعت 10 هر روز

مشخصات کلی هتل قصر منشی اصفهان

اقامتگاه قصر منشی اصفهان با 23 اتاق سنتی و دنج در 3 طبقه‌ی همکف، منفی یک و منفی دو، در دل محله‌ی قدیمی اصفهان قرار داد و به همین دلیل دسترسی آن به اکثر جاهای دیدنی اصفهان بسیار آسان است، به‌خصوص مسجد جامع عباسی، خانه مشروطیت و میدان نقش جهان که با چند دقیقه پیاده‌روی می‌توان به آن‌ها رسید. از نکات مثبت این هتل علاوه بر جو نوستالژیک حاکم بر گوشه‌گوشه‌ی هتل، عدم وجود  تلویزیون در اتاق‌ها برای راحتی و دور بودن از نور و صدای اضافه است. تمام 23 اتاق هتل دارای سرویس بهداشتی خصوصی هستند و پله‌های ورود به اتاق‌های طبقات پایین راحتی لازم را برای رفت و آمد دارند. سوئیت‌های اقامتگاه قصر منشی اصفهان که فضایی بزرگتر از اتاق‌ها دارند به زیبایی تمام نمایش‌دهنده‌ی دکوراکسون تاریخی درون اتاق هستند. سوئیت‌های صفوی، قاجار، آینه و دلنشین، به طور کامل بیان‌گر اسم خود هستند و مناسب اقامت خانواده‌ها می‌باشند.
نقاط قوت
  • قیمت بسیار مناسب اقامتگاه قصر منشی اصفهان نسبت به هتل‌های لوکس این شهر
  • معماری باشکوه و اصیل ایرانی در تمام اجزای اقامتگاه
  • دسترسی راحت به اکثر نقاط مهم شهر اصفهان
  • مناسب برای سلفی‌دوستان
  • محیط آرام و دلنشین
  • کارکنان باصفا و خوش‌برخورد
نقاط ضعف
  • عدم وجود چای‌ساز درون اتاق‌ها
  • کوچک بودن اتاق‌ها
  • نبود عایق صوتی در دیوار‌های اتاق‌ها

امکانات برای سرو غذا

اقامتگاه قصر منشی اصفهان علاوه بر رستوران سنتی دارای یک کافی‌شاپ نیز می‌باشد که معمولا تا پاسی از شب باز است. از نقاط مثبت رستوران طبخ غذاهای اصیل ایرانی مثل کله‌جوش و خورش ماست و آش و سوپ اماج اصفهان، شوربا و قرمزه است.
رستوران در طبقه همکف واقع شده و حدود 40 نفر ظرفیت دارد. کافی‌شاپ هم در همان طبقه همکف دارای ظرفیت 10 نفر است.
ساعت کاری کافی‌شاپ: 8:00 الی 22:00
ساعت سرو صبحانه: 8:00 الی 10:00

امکانات برای خرید سوغاتی

هتل قصر منشی اصفهان علاوه بر صرافی دارای یک فروشگاه صنایع‌دستی و سوغات است و البته هتل فاصله‌ی چندانی با مراکز خرید در اصفهان ندارد و به راحتی می‌توانید پیاده به میدان نقش جهان رفته و از مغازه‌های صنایع دستی آن بازدید کنید و یا برای رفتن به مراکز خرید اصفهان از تاکسی‌سرویس هتل و یا تاکسی‌های شهری در همان اطراف استفاده کنید.
قوانین و نکات
ممنوعیت همراه داشتن حیوانات خانگی
پذیرش خانم مجرد فقط با شناسنامه و کارت ملی
پذیرش زوج‌ها فقط با شناسنامه یا صیغه‌نامه معتبر
دقت کنید به دلیل جو نوستالژیک و سنتی، اتاق‌ها فاقد تلویزیون است
آدرس‌ها و راه‌های دسترسی
آدرس:

راه دسترسی:

مشخصات کلی اقامتگاه

نقاط قوت
نقاط ضعف

نحوه رزرو

امکانات عمومی

اینترنت در اتاق
پارکینگ
سیستم گرمایش و سرمایش
صندوق امانات در اتاق
یخچال

امکانات برای سرو غذا

امکانات برای سوغاتی

قوانین و نکات

برچسب(ها)
موقعیت(ها)

استاد درست‌نویسی عالم هستم؛ ملکه‌ی سفر بروها و قصه‌نویسان جهانم، این‌جا هم از سفر می‌نویسم و متعلقاتش، باشد که چراغی باشد بر راه مسافری

امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است ۵ / 5 1 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.