در اصفهان هوشمندانه خرید کنید

13 شهریور، 1398
13 شهریور، 1398
مدت مطالعه :
شاعر می‌فرماید به اصفهان رو که تا بنگری بهشت ثانی، البته شاعر بعد از توصیف زیبایی‌های اصفهان به امر مهم خرید سوغاتی از اصفهان نمی‌پردازد! اما چه سوغاتی؟ میناکاری؟ گز؟ یا صنایع دستی‌ای که در اکثر مراکز خرید اصفهان به راحتی می‌توانید پیدا کنید؟ معمولا گردشگران، خرید سوغاتی را از بازارهای اصفهان شروع می‌کنند، مثل بازار قیصریه و بازار نقش جهان، اما این همه‌ی ماجرا نیست. برای یک خرید هوشمندانه، از گالری‌های هنری اصفهان و پاساژهای شیک و مدرن این شهر نباید غافل شد. با ما همراه باشید با هفت‌تا از مهم‌ترین مراکز خرید اصفهان.
بازار اصفهان
کمتر کسی هست که نداند بازار اصفهان، گل سرسبد مراکز خرید صنایع دستی ایران است. بازار اصلی اصفهان که به نام بازار قدیم یا بازار تاریخی هم شناخته می‌شود، در نزدیکی گنبد نظام الملک که از جاهای دیدنی اصفهان است قرار دارد و به همین دلیل، به نام‌های بازار نظامیه یا بازار نظام الملکی هم شناخته می‌شود. بازار از دو طرف به مسجد جامع و بازار عریان ختم می‌شود و در واقع می‌توان در امتداد آن به بازار قیصریه که مرکز خرید صنایع دستی اصفهان است رسید. در بازار اصفهان تقریبا همه‌چیز پیدا می‌شود، از ظروف برنزی و مسی دست‌ساز و جواهرات و انواع صنایع دستی محلی اصفهان گرفته تا ترشی و  ادویه و همه‌نوع میوه خشک، اما بیشترین شهرت این بازار وجود پارچه و پوشاک با قیمت‌های مناسب است به طوری که آن‌را به یکی از مهم‌ترین مراکز خرید اصفهان در زمینه‌ی پوشاک مردانه و زنانه و مانتو و حتی کیف و کفش تبدیل کرده است. امروزه نام خیابان اصلی این بازار به خیابان عبدالرزاق تغییر پیدا کرده و محلی‌ها آن را به نام بازار عبدالرزاق نیز می‌شناسند.
بازار قدیم
بازار قدیم
آدرس: خیابان عبدالرزاق
ساعت کاری: 10 صبح تا 12 شب

گالری مینیاتور فُتوَت
اگر بخواهیم سلیقه‌ی جهانی را در نظر بگیریم باید بگوییم مقام دوم بین مراکز خرید اصفهان به یک گالری هنری مینیاتور اختصاص دارد که شاید ما ایرانی‌ها کمتر نام آن را شنیده باشیم. گالری مینیاتور فُتوَت به سرپرستی آقای مصطفی فُتوَت و پسرشان برای توریست‌های خارجی یکی از پراهمیت‌ترین و معروف‌ترین مقاصد گردشگری و خرید اصفهان است. این گالری که لوح تقدیر یونسکو یکی از افتخارات آن است در واقع نمایش‌گاه و فروشگاه آثار مینیاتوری و تابلوهای کار دست جناب فُتوَت است و دیدن آن خالی از لطف نیست.

آدرس گالری مینیاتور فُتوَت: میدان امام، کوچه پشت مطبخ، پ5
ساعت کاری: 10 صبح تا 12 شب
تلفن تماس: 03132221785

بازار قیصریه اصفهان
از میدان نقش جهان که وارد سردر قیصریه شوید روبه‌روی خود از مجلل‌ترین و پرابهت‌ترین مراکز خرید و فروش دوران صفویه را می‌بینید به نام بازار سنتی قیصریه. این بازار سرپوشیده‌ی قدیمی مثل اکثر بازارهای دوران صفویه در دو طبقه ساخته شده تا فروشگاه‌ها و نمایش‌گاه‌های عمده در طبقه‌ی پایین در دسترس بازدیدکنندگان باشد و در طبقه بالایی هم کاسب‌ها به امورات دفتری و اداری خود بپردازند. بازار سنتی قیصریه بهترین انتخاب برای خرید فرش و انواع صنایع دستی و سوغات اصفهان است. سرای پادرخت سوخته، سرای خانی، سرای اردستانی ها، راسته‌ی عریان و راسته‌ی سماور سازها از تیمچه‌های معروف این بازار هستند. معمولا حجره‌های صنف‌های مختلف هر کدام در راسته‌ی مخصوص به خود قرار دارند و بهتر است وقتی وارد بازار می‌شوید از قبل مشخص کنید که می‌خواهید به راسته‌ی صنایع دستی بروید یا طلا و نقره یا قالی و فرش. البته اگر بخواهید کل بازار را بگردید چه به قصد خرید و چه به قصد تماشای معماری و آثار باستانی بازار، به چیزی حدود 5 الی 6 ساعت زمان نیاز خواهید داشت.
بازار سنتی قیصریه
بازار سنتی قیصریه
آدرس بازار قیصریه اصفهان: خیابان حکیم، روبه‌روی مسجد حکیم
ساعت کاری: 10 صبح تا 11 شب

سیتی سنتر اصفهان
سیتی‌سنتر اصفهانی‌ها نه تنها از بزرگ‌ترین مراکز خرید اصفهان است بلکه یکی از جامع‌ترین مجتمع‌های کل ایران هم محسوب می‌شود. این سیتی‌سنتر هفت طبقه که کمی دور از مرکز شهر و ابتدای جاده اصفهان به شیراز واقع شده‌است، تمام امکاناتی را که از یک مرکز خرید می توان انتظار داشت در خود دارد. 3 طبقه‌ی اول آن به واحدهای تجاری و هایپر استار بزرگ اصفهان اختصاص داده شده است و در طبقه آخرش فود کورتی متنوع با برندهای مطرح، چند سالن سینمایی، سالن‌های ورزشی چند منظوره و همچنین بزرگ‌ترین شهربازی سرپوشیده خاورمیانه قرار دارند. همچنین دو طبقه زیر همکف دارای دو پارکینگ مسقف با ظرفیت 5500 خودرو است.
با وجود حدود 2000 برند متنوع و معتبر در سیتی‌سنتر اصفهان، می‌توان تمام لوازم مورد نیاز را پیدا کرد مثل لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم ورزشی، البسه، اسباب بازی، لوازم التحریر و غیره، با این حال به طور مشخص اگر قصد خرید مانتو دارید بهتر است از بین همه‌ی مراکز خرید اصفهان، سیتی سنتر را انتخاب کنید، چون اینجا هم با تنوع بیشتری رو‌به‌رو هستید و هم معمولا قیمت‌های مناسب‌تری را نسبت به خیابان نظر خواهید دید. البته مغازه‌های خیابان چهارباغ عباسی و خیابان طالقانی هم پیشنهادهای بسیار خوبی برای خرید مانتو هستند.
همچنین اگر به دنبال مراکز خرید لباس مردانه در اصفهان هستید باز هم پیشنهاد اول ما سیتی سنتر اصفهان است و بعد مغازه‌های خیابان چهارباغ عباسی و پیشنهاد بعد هم مجتمع تجاری شهر می‌باشد که یکی از مهم‌ترین مراکز خرید اصفهان در مرکز شهر است.
سیتی سنتر اصفهان
سیتی سنتر اصفهان
آدرس سیتی سنتر اصفهان: اصفهان اتوبان شهید دستجردی، روبه‌روی ورودی جنوبی سپاهان شهر
شماره تماس: 031-5001 و 031-36550504
سامانه اس ام اس: 3000-231010
ساعت کاری: 10 صبح تا 12 شب

بازار هنر اصفهان
طلای اصفهان همیشه از معروف‌ترین و زیباترین طلاهای ایران بوده است، هنرمندان اصفهانی علاوه بر مس و برنج و انواع دیگر فلزها، هنر ارزشمند خود را بر روی این فلز جذاب هم پیاده کرده‌اند و صنعت طلاسازی اصفهان را به یکی از خاص‌ترین و هنرمندانه‌ترین صنایع طلای ایران تبدیل کرده‌اند. ساختمان بازار هنر اصفهان که تقریبا همیشه جزو شلوغ‌ترین مراکز خرید اصفهان محسوب می‌شود از شاهکار‌های معماری دوره صفویه به شمار می‌رود که در آن زمان به عنوان بازار کاروانسرای مادر شاه ساخته شده بوده و درون این بازار زیبا هم مدرسه‌ی معروف چهارباغ قرار دارد که در گذشته نام مدرسه شاه سلطان حسین را داشته. اهمیت این بازار تنها به دلیل طلاهای هنرمندانه و خاص عرضه شده در غرفه‌های آن نیست بلکه معماری بی نظیر آن هم یکی دیگر از دلایلی است که بازار هنر اصفهان جزو مقاصد اصلی گردشگری اصفهان شده است.
ساختمان بازار هنر اصفهان از شاهکار‌های معماری دوره صفویه به شمار می‌رود.
ساختمان بازار هنر اصفهان از شاهکار‌های معماری دوره صفویه به شمار می‌رود.
آدرس بازار هنر اصفهان: خیابان چهارباغ عباسی، جنب پارک هشت بهشت
ساعت کاری: 10 صبح تا 12 شب

مجتمع پارک اصفهان
از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین پاساژها و مراکز خرید اصفهان با بیشترین تنوع اجناس می‌توان مجتمع پارک اصفهان را نام برد. این پاساژ بزرگ که نام خود را از پارک محوطه‌ی اطرافش گرفته دارای 400 واحد تجاری است و مناسب خریدهای خانوادگی و برای تمام سلیقه و سن‌و‌سال‌ها است. ساختمان مجتمع پارک حدود 40 سال پیش در بلوار چهارباغ ساخته شده است و معمولا در فصل تابستان به دلیل تهویه مناسب و هوای خنک و امکانات فراوان و کافه و رستوران های متنوع و باصفا، جایگزین بسیار مناسبی برای مراکز خرید سنتی و خیابان‌های گرم اصفهان است.

آدرس مجتمع پارک اصفهان: بلوار چهارباغ بالا، بین خیابان سعادت‌آباد و کوچه جهان‌آرا
شماره تماس: 031-36670492
ساعت کاری: 9 صبح تا 11 شب

مجتمع تجاری اوسان
اگر قصد خرید لباس مردانه و یا مانتو و انواع لباس زنانه و شال و روسری و حتی بدلیجات معتبر را دارید بهترین پیشنهاد برای شما مجتمع تجاری اوسان است که یکی از شیک‌ترین مراکز خرید اصفهان محسوب می شود. وجود انواع برندهای مطرح ایران و جهان در این مرکز خرید باعث شده مجتمع تجاری اوسان به عنوان یکی از گران قیمت ترین مراکز خرید اصفهان محسوب شود اما قیمت‌های بالای اجناس در این مجتمع بی دلیل نیست و نشان از کیفیت و اعتبار شعبه‌های برندهای مختلف این محتمع دارد. با این حال اگر به دنبال قیمت‌های بهتر و مناسب تر هستید می‌توانید بعد از تماشای ویترین‌های مجتمع اوسان برای خریدی اقتصادی تر به پاساژ پارک که در چند قدمی این مجتمع واقع شده سر بزنید.

آدرس مجتمع تجاری اوسان: خیابان چهارباغ بالا، کنار کاخ سعادت آباد
شماره تماس: 031-36673161
ساعت کاری: 9 صبح تا 11 شب

خیابان چهارباغ عباسی
چهارباغ عباسی نمونه‌ی اصفهانی و باصفای لاله‌زار تهران است. خیابانی که از سی و سه پل تا نزدیک چهل‌ستون کشیده شده و با درختان قدیمی دو طرف خیابان سقف شده و نه تنها از قدیمی‌ترین مراکز خرید اصفهان است بلکه در عین حال محلی برای تفریح و استراحت گردشگران نیز می‌باشد. دو طرف خیابان چهارباغ عباسی را انواع و اقسام مغازه‌هایی در بر گرفته‌اند که به جرات می‌توان گفت از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را می‌فروشند. از پارچه فروشی و فروشگاه‌های آلات موسیقی و طلا و نقره و بدلیجات و عتیقه‌جات فروشی گرفته تا مغازه‌های مخصوص هدایای تولد و سوغاتی و شیرینی و کافه و کتاب‌فروشی‌های مختلف. با این حال خیابان چهارباغ عباسی را به راحتی می‌توان جایی برای خریدهای به‌صرفه و اقتصادی دانست. مخصوصا اگر دنبال مانتو و پوشاک مردانه می‌گردید می‌توانید روی این خیابان زیبا حساب کنید.

ساعت کاری: 10 صبح تا 12 شب


استاد درست‌نویسی عالم هستم؛ ملکه‌ی سفر بروها و قصه‌نویسان جهانم، این‌جا هم از سفر می‌نویسم و متعلقاتش، باشد که چراغی باشد بر راه مسافری

امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است ۵ / 4 47 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.