• اینستاگرام اسمارتیز
  • ویزاکار
  • اکو کمپ کویری متین آباد

بازار چارسو

10 آذر، 1398
18 آبان، 1398
مدت مطالعه :
بازار چارسو از بزرگترین بازارهای دیجیتال تهران است که به صورت انحصاری به فروش محصولات الکترونیکی برندهای مشهوری مانند سامسونگ، اپل، ال جی و ... اختصاص داده شده است. می‌توان گفت بازار چارسو جزو مهم‌ترین بورس‌های لوازم دیجیتال است و با بازار علاءالدین تهران که درست روبروی آن قرار دارد نیز به رقابت می‌پردازد. علاوه بر بازار، این مجموعه سینما چارسو را نیز در قلب خود جای داده است، که پس از سینما کوروش از پرمخاطب‌ترین سینماهای کشور محسوب می‌شود. پردیس سینما چارسو نیز محلی برای اکران‌های مردمی و حضور هنرمندان و بازیگران مشهور کشورمان است.
وجود این عوامل باعث شده تا مجموعه فرهنگی، تفریجی و تجاری چارسو نیز به جمع شلوغ‌ترین و پر رفت و آمدترین مراکز خرید شهر تبدیل شود. اما امکانات چارسو به همین‌جا ختم نمی‌شود. در این مجموعه نسبتاً بزرگ یک طبقه کامل به فود کورت اختصاص داده شده است که در آن برندهای غذایی مشهوری از جمله چیتر چیکن وجود دارد. اگر تا به حال در سفر به تهران به بازار و پردیس سینما چارسو نرفته‌اید، در ادامه با اسمارتیز همراه باشید تا اطلاعات کاربردی‌تری از این مجموعه در اختیارتان قرار دهیم.
بهترین زمان دیدن چارسو
بازار چارسو، بازار اجناس دیجیتال است که بیشتر مقصد گروه خاصی از خریداران است که به دنبال خرید، فروش، تعویض و یا تعمیر اینگونه اجناس الکترونیکی خود مانند گجت ها، موبایل و یا لپ تاپ خود هستند. از این رو قسمت بازار مجموعه چارسو بیشتر برای دوست‌داران تکنولوژی جذاب است. اگر شما هم جزو این گروه از افراد هستید همه روزهای هفته می‌توانید به این مجموعه دسترسی داشته باشید و با قدم زدن در بازار مجموعه فرهنگی تجاری کوروش از تکنولوژی‌های جدید راه یافته به ایران و جهان خبردار شوید.
سامسونگ چارسو
سامسونگ و دیگر برندهای دیجیتال در چارسو شعبه دارند | عکس: احسان مفیدی
برخلاف بازار چارسو، سینما چارسو مخاطب هر نوع قشری از جامعه با هر سلیقه‌ای است که برای دیدن فیلم‌های مورد علاقه خود به این مکان می‌آیند. سینما چارسو که به دلیل محبوبیت و پر مخاطب بودنش به جمع سینماهایی با سانس‌های ویژه و اکران مردمی اضافه شده است، در روزهای آخر هفته شلوغ‌ترین روزهای خود را تجربه می‌کند. اکثر اکران‌های مردمی نیز در روزهای چهارشنبه تا جمعه در سینما چارسو برگزار می‌شود. بنابراین اگر دوست دارید هم زمان با اکران فیلم مورد علاقه خود بازیگران محبوب فیلم را نیز از نزدیک ملاقات کنید، می‌توانید با خبردار شدن از اکران‌های ویژه در روزهای آخر هفته به سینما چارسو بروید. در غیر این صورت، روزهای ابتدایی هفته می‌تواند گزینه بهتری برای تماشای فیلم و قدم زدن در مجموعه تجاری، فرهنگی چارسو باشد.
فودکورت چارسو
غذاهای فودکورت چارسو را حتما امتحان کنید | عکس: سامان شهامت جاوید
علاوه بر بازار و سینما، مجتمع تجاری چارسو فود کورت بسیار مشهوری در طبقه پنجم خود دارد که فست فودها و رستوران‌های متنوعی در آن مستقر هستند. روزهای تعطیل این فود کورت به شلوغ‌ترین بخش چارسو تبدیل می‌شود. زیرا کیفیت بالا و قیمت مناسب غذاها از ویژگی‌های بارز فود کورت چارسو است. در این فود کورت از فست فود گرفته تا غذای ایتالیایی و مدیترانه‌ای را می‌توانید پیدا کنید. برای دسر نیز می‌توانید به کافی شاپ‌های موجود در همین طبقه مراجعه کنید. بهترین زمان برای استفاده از فود کورت، روزهای میانی هفته است که نه خیلی خلوت و نه خیلی شلوغ است. در این صورت می‌توانید از بهترین کیفیت غذاهای آن لذت ببرید.
راه دسترسی به چارسو
آدرس: تهران،  خیابان جمهوری، تقاطع پل حافظ
مجتمع تجاری چارسو که در واقع به بازار بورس لوازم الکترونیکی‌اش مشهور است، در یکی از پر ترددترین خیابان‌های شهر قرار دارد. قرار گیری این مجتمع درست روبروی مرکز تجاری علاالدین نیز باعث شده تا به شلوغی و پویایی خیابان جمهوری افزوده شود. از این رو دسترسی به بازار چارسو کمی وقت‌گیر و مشکل خواهد بود. اما اگر برای رسیدن به این بازار جذاب وسایل نقلیه عمومی را انتخاب کنید، قطعاً در وقت و هزینه‌های خود صرفه جویی کرده‌اید.
دسترسی به بازار چارسو با خودرو شخصی
هرچند ما توصیه نمی‌کنیم که با خودرو شخصی خود به این منطقه پرترافیک بروید. اما اگر این انتخاب شماست، می‌توانید از راه‌های مختلفی مانند بزرگراه نواب، خیابان توحید، بولوار کارگر و بولوار ولیعصر خود را به خیابان جمهوری برسانید. در این خیابان پس از طی 2.8 کیلومتر به تقاطع حافظ و بازار چارسو خواهید رسید. اما بهتر است قبل از رسیدن به بازار، جای پارک مناسبی برای خود پیدا کنید.
دسترسی به بازار چارسو با اتوبوس
اگر قصد دارید از اتوبوس استفاده کنید، سریع‌ترین راه برای رسیدن به بازار چارسو استفاده خطوط BRT است. برای این مسیر خط BRT راه آهن – تجریش شما را به تقاطع ولیعصر – تجریش خواهد رساند. از این مسیر نیز می‌توانید با استفاده از اتوبوس‌های جمهوری – بهارستان یا جمهوری – کریم خان زند به بازار چارسو دسترسی داشته باشید.
دسترسی به بازار چارسو با مترو
مترو بهترین انتخاب برای دسترسی به بازار چارسو است. زیرا هم شما را در معرض آلودگی کمتری قرار می‌دهد و هم مدت زمان کمتری را در ترافیک و شلوغی شهر سپری خواهید کرد. برای رسیدن به پردیس چارسو با مترو باید از خط یک یا چهار مترو استفاده کنید. ایستگاه سعدی خط یک و ایستگاه تاتر شهر خط چهار شما را به تقاطع حافظ می‌رسانند.
هزینه بلیط و ساعات دسترسی
پردیس سینمایی چارسو از استانداردترین و مدرن‌ترین پردیس‌های سینمایی تهران است که طراحی آن زبان زد تهرانیان است. از این رو این پردیس سینمایی پس از کوروش، پرطرفدارترین سینمای کشور است. اگر بخواهید برای دیدن فیلم مورد علاقه خود به سینما چارسو بروید، می‌توانید هر روز هفته از ساعت 14 تا 23 با تهیه بلیت، در سالن‌های مجهز این سینما به تماشای دیدن فیلم مورد علاقه خود بنشینید. به دلیل تجاری بودن مجموعه پردیس سینمایی چارسو از ساعت 2 ظهر به بعد آماده سرویس‌دهی به مشتریان خود است.
هزینه بلیط ها برای تمام فیلم‌ها و تمام سانس ها 15000 تومان می‌باشد.
دانستنی‌های قبل از دیدن بازار چارسو
ایده و طرح معماری این بنا که توسط محمد مجیدی ارائه شده بود در سال 95 جایگاه سوم جایزه معمار سال را به خود اختصاص داد. سبک طراحی مینیمال ادغام شده با ایده‌های جذاب این طراح که به صورت دو مکعب روی هم لغزیده اجرا شده نمای بصری بسیار جذابی را ایجاد کرده است. برای نمای بیرون نیز از طرح‌های عمودی، افقی و هشت ضلعی استفاده شده که در کنار هم قرار گرفتن آن‌ها معماری قدیم ایران را یادآور می‌شود.
بازار چارسو پس از علاالدین بزرگ‌ترین بورس لوازم الکترونیکی است که در آن از هر برندی آشنا و ناآشنایی یک فروشگاه مجهز وجود دارد. در سالن‌های این بازار شارژرهای مخصوصی وجود دارد تا مراجعه کنندگان بتوانند در زمان انتظار و استراحت خود گجت های خود را شارژ نمایند.
پردیس سینمایی چارسو
جشنواره‌های سینمایی مختلفی در چارسو برگزار می‌شود | عکس: تهرانی اکسپت
یک سالن انتظار بزرگ با نیمکت‌های هنری رنگارنگ در طبقه ششم یعنی زیر سینما چارسو قرار دارد. از این سالن انتظار بیشتر برای برپایی گالری‌های هنری، عکاسی‌های مربوط به مراسم اکران‌های عمومی، اجرای موسیقی زنده، فروشگاه و نمایشگاه کتاب و... استفاده می‌شود.
یک تراس بزرگ و زیبا در طبقه پنجم ساختمان بازار چارسو قرار دارد که از آن جا می‌توانید نمایی نزدیک از شلوغ‌ترین خیابان شهر و هیاهوی مردم را مشاهده کنید. از این مکان بیشتر به عنوان اتاق سیگار و فضایی برای سیگاری‌ها استفاده می‌شود.
راهنمای بازدید از بازار چارسو
اگر برای خرید لوازم الکترونیکی مانند خرید لپ تاپ، گوشی، تبلیت و... گذرتان به بازار چهارسو خورده است، بهتر است بدانید که اکثر برندهای مشهور در همان طبقه اول یک فروشگاه بزرگ و مجهز دارند که شما می‌توانید در آن‌ها به آخرین تکنولوژی‌های روز راه یافته به ایران دسترسی داشته باشید. پس اگر به دنبال محصول به روزی هستید، به احتمال زیاد در همان طبقه اول آن را پیدا خواهید کرد.
پس از گشت و گذار در بازار چارسو و غرق شدن در دنیای تکنولوژی، می‌توانید کمی در طبقه ششم یعنی سالن انتظار مجموعه استراحت کنید و از فضا و طراحی هنری و خلاقانه آن لذت ببرید. یا اگر هوس یک آبمیوه خنک کرده‌اید به کافی شاپ سی کافه که در همین طبقه قرار دارد سری بزنید و از منوی متنوع آن لذت ببرید.
اگر در بازدید خود از بازار و یا سینما چارسو احساس گرسنگی کردید، فود کورت این مجموعه که در طبقه پنجم قرار دارد، بهترین انتخاب است. فست فودها و رستوران‌های این مجموعه غذاهایی با کیفیت بسیار خوب را با قیمتی بسیار مناسب ارائه می‌دهند. بنابراین اگر پیشنهاد می‌کنیم حتماً یک وعده غذایی را در این فود کورت این مجموعه میل کنید.
اگر با ماشین شخصی خود به بازار چهارسو رفته‌اید، نگران جای پارک نباشید. زیرا 4 طبقه پارکینگ این مجموعه با ظرفیت 1000 خودرو می‌تواند به راحتی ظرفیت مورد نیاز برای خودروهای مراجعین را تأمین کند.
برچسب(ها)
موقعیت(ها)

از وقتی یادم میاد خوندن همه چیو دوست داشتم از سر در مغازه ها تا مطالب وبسایت های مختلف. ترجمه چیزایی که میخوندم رو از دوران دانشجویی شروع کردم. از ترجمه مطالب دیگران رسیدم به نوشتن مطالب خودم توی سایت های مختلف و انقدر از این کار لذت میبرم که اصلا نفهمیدم چجوری بیشتر از هزار تا مطلب تو دو سال گذشته نوشتم. هنوز در حال یادگیریم و دوست دارم چیزای جدیدو امتحان کنم.

امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است ۵ / 4.1 124 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.