برنامه‌ی سفر به تهران

6 اسفند، 1398
25 اسفند، 1398
1 روزه
تابستان
شهرگردی
امیرحسین سربیشه
تهران میزبان مسافران زیادی از داخل و خارج از کشور است. شاید این برنامه سفر به تهران بسیار فشرده باشد و نتوانید تمام جاهای دیدنی تهران را در راهنمای گام به گام سفر به تهران بگنجانید، اما می‌شود در این پایتخت شلوغ، آلودگی‌ها را کنار زد و از این برنامه یک روزه لذت برد. با اسمارتیز همراه باشید تا به تهران سفر کنیم.
روز 1
تهران گردی
تهران پایتخت ایران و شلوغ‌ترین شهرهای کشور است. فرقی ندارد با قطار از ایستگاه راه‎آهن می‌آیید یا از فرودگاه‌های مهرآباد و امام خمینی یا حتی از پایانه‌های اتوبوس‌رانی تهران، اولین جایی که باید در تهران بزرگ ببینید میدان آزادی است. برای رسیدن به میدان آزادی کار سختی ندارید چون هم می‌توانید از اتوبوس‌های BRT استفاده کنید و از هم مترو. گرفتن تاکسی به سمت میدان آزادی هم به خودتان بستگی دارد. اگر با مترو می‌روید ایستگاه میدان آزادی در خط 4 (زردرنگ) است. میدان آزادی نزدیک پایانه اتوبوس‌رانی غرب تهران است، پس اگر در این پایانه پیاده می‌شوید به محض خروج میدان آزادی را می‌بینید.
این برج که دوران‌ها و ماجراهای مختلفی را در خود دیده است سمبل استقلال و آزادی مردم ایران است. در سفر به تهران کلی با این برج زیبا عکس سلفی بگیرید چون خارجی‌های زیادی را خواهید دید که دقیقا مشغول همین کار هستند. قطعا داستان‌ زندگی علیرضا بیرانوند و کار و خوابیدن در میدان آزادی را به یاد دارید، پس وقتی به این میدان می‌روید خاطرات او را مرور کنید و لوکیشن واقعی زندگی او را ببینید. برج آزادی معماری اسلامی، ساسانی و هخامنشی دارد و برای بازدید از داخل برج باید به زیرزمینی بروید که ورودی‌اش کمی از سطح زمین پایین‌تر است. بلیط 10 هزارتومانی را بخرید و داخل بروید. سالن ایران‌شناسی، گذرگاه پیشینیان، تالار کهن، تالار آینه، نگارخانه اقوام، کتابخانه، سالن همایش و تشریفات از دیگر جاهایی‌ست که باید در طبقه زیرزمین از آن‌ها بازدید کنید. بیشتر چیزهای جذاب در همین طبقه زیرزمین هستند اما باید از 3 طبقه بعدی هم دیدن کنید. دو آسانسور در برج آزادی وجود دارد. با آسانسور به طبقه بعدی بروید و پس از دیدن معماری زیبا با آسانسور دیگر خود را به طبقه بعدی برسانید، جایی‌که می‌توانید از معماری داخلی برج آزادی لذت ببرید. به طبقه آخر بروید و تهران را زیر پای خود حس کنید. گاهی هوا آلوده است و منظره‌ی جالبی نخواهید دید اما وقتی هوا، صاف و پاک باشد عکس‌های فوق‌العاده‌ای را از شهر خواهید گرفت. یادتان باشد شنبه‌ها برج آزادی تعطیل است اما روزهای دیگر از ساعت 9 صبح تا 6 بعدازظهر می‌توانید از آن بازدید کنید. ساعت کاری جمعه‌ها از 10 صبح تا 7 بعدازظهر است. حدود 2 الی 3 ساعت برای دیدن برج و میدان آزادی زمان بگذارید.
حتما گرسنه شده‌اید یا خیلی خسته شدید، به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم خیابان آزادی را به سمت شرق حرکت کنید و به خیابان استاد معین بروید. مرکزخرید معین مال را خواهید داد که دارای یک هایپرمارکت بزرگ، فروشگاه‌های پوشاک مردانه و زنانه و در آخر یک فودکورت خوب است. در این مرکز خرید غذایی بخورید یا خستگی خود را در کنید. اگر خسته نشده‌اید از فروشگاه‌های پوشاکش که برخی از برندهای معروف ایرانی مانند اسپرینگ‌کات را درخود جای داده، خرید کنید. بعد از این استراحت یکی دو ساعته، سوار مترو استاد معین شوید. در ایستگاه دروازه دولت، خط خود را عوض کرده و قطارهای خط قرمز به سمت تجریش را سوار شوید. سپس در ایستگاه شهید حقانی از مترو پیاده شوید. وقتی از مترو بیرون آمدید پارک طالقانی و موزه دفاع مقدس را خواهید دید. حال که بعداز ظهر است و هنوز آفتاب می‌تابد می‌توانید وارد موزه دفاع مقدس بشوید. بلیط 12 هزارتومانی را بخرید و وارد تالارهای اصلی این موزه زیبا بشوید. تالار اول آستانه نام دارد. در این تالار وقایع اول جنگ و چکونگی شروع دفاع مقدس را می‌بینید. بعد وارد تالار حیرت و واقعیت خواهید شد. این تالار درباره شادمانی مردم ایران از پیروزی انقلاب اسلامی‌ست در حالی که شروع جنگ تحمیلی حیرت و پریشانی برایشان داشته است. تالار سوم تالار دفاع؛ از نامش پیداست، این دفاع همه‌جانبه را در کنار اسلحه‌ها خواهید دید و وارد تالار آرامش می‌شوید. تالار آرامش، تالاری‌ست که جنگ و دفاع مردم را تا رسیدن به آرامش نشان می‌دهد. تالار شهادت، پیروزی و سرانجام تالارهای بعدی‌ست. تالارپروانه‌ها هم به شهدای جنگ تحمیلی تعلق دارد. بعد از بازدید از تالارها وارد باغ‌دره می‌شود و سراسرنمای مقاومت را می‌بینید. کره نیم‌دایره‌ای که قابلیت پخش فیلم به صورت 360 درجه را دارد و برای رفتن به ان باید بلیط 10 هزارتومانی بخرید. سراسرنمای مقاومت در نوع خودش بی‌نظیر است. برای دیدن از موزه 2 تا 3 ساعت وقت بگذارید و بدانید موزه از ساعت 9 صبح تا 9 شب باز است.
دیگر موزه‌گردی برای امروز کافی‌ست، پس سفر به تهران را با رفتن به پارک جنگلی طالقانی ادامه دهید و از درختان بلند و مسیرهای چوبی‌اش لذت ببرید. بعد از طی کردن مسیرهای چوبی به سمت پارک آب‌وآتش خواهید رفت. جایی که کلی تفریح و چیزهایی که از سفر به تهران انتظارش را دارید، منتظر شماست. پارک آب‌وآتش که به آن بوستان حضرت ابراهیم (ع) هم می‌گویند از داستان حضزت ابراهیم و تبدیل شدن آتش به گلستان الهام گرفته شده است. آب‌نمای موزیکال و مشعل‌هایی که شعله‌ها را فوران می‌کنند از جذابیت‌های این پارک بوده است. پس از مدتی پل طبیعت با معماری خاصش در این پارک افتتاح شد. معماری پل انقدر جذاب بود که حتی خارجی‌ها هم جذب آن شدند. امروزه پل طبیعت نیز از نمادهای مهم تهران به حساب می‌آید پس به پل طبیعت بروید کلی عکس بگیرید. نورپردازی پل در شب چشم‌ها را به خود خیره می‌کند، به صورتی که فکر می‌کنید این پل همان بایفراست فیلم‌های تور است! علاوه بر پل طبیعت در این پارک پل ابریشم هم وجود دارد که کارش وصل کردن گنبد مینا به این پارک است. پیست اسکیت، سِگ‌وی سواری (رانک)، پیست اسب‌دوانی، کبوترخانه، فانوس دریایی، فودکورت و کافه‌هایش از دیگر امکانات و تفریحاتی‌ست که نباید در سفر به تهران از آن‌ها چشم‌پوشی کرد.
البته پارکورکارهای حرفه‌ای هم عاشق آب‌وآتش هستند چون پارک طوری ساخته شده است که مانع‌های جذابی برای پارکور دارد و بیشتر فیلم‌های پارکورکاران در این پارک ضبط می‌شود. گنبدمینا نیز در انتهای پارک قرار دارد. بلیط 25 هزارتومانی نمایش اصلی گنبد مینا را بخرید تا شما هم با کهکشان و رازهای این هستی آشنا شوید. این نمایش که ماورای این کره خاکی را نشان می‌دهد هرگز از یاد نخواهید برد و پایان خوبی برای یک روز سراسر هیجان است.
اقامتگاه‌های این منطقه
کافه‌ها و رستوران‌های این منطقه

نگاره 1 از 3
نگاره 2 از 3
نگاره 3 از 3
پیش از سفر به این ‌نکات توجه کنید:
  • این برنامه سفر را «امیرحسین سربیشه» پیشنهاد داده است. درباره امیرحسین سربیشه بیشتر بدانید.
  • تمام اقامتگاه‌ها، رستوران‌ها و لیدرهای محلی پیشنهادی هستند و شما می‌توانید با توجه به زمان سفرتان و علایق‌تان سایر اقامتگاه‌ها، مسیرهای سفر، رستوران‌ها و ... را انتخاب کنید.
  • تجربه شما از سفر می‌تواند راهنما یا انگیره‌ای برای سفر دیگران باشد. خوشحال می‌شویم اگر تجربه‌تان را از سفر (در قالب سفرنامه، عکس، ویدئو یا فایل صوتی) برای ما بفرستید.
نقشه
امیرحسین سربیشه

از گذاشتن پست تو فروم‌ها شروع کردم. 12 سالم بود که در دوره‌های خبرنگاری یونیسف یاد گرفتم چگونه بنویسم. بعد تو مجله‌های مختلف شروع به کار کردم و دست سرنوشت من رو به اینجا رسوند. در کنار نوشتن، همیشه از دیدن فیلم لذت می‌بردم، به همین دلیل شروع کردم زیرنویس زدن و شدم AmirDW.

امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.