• اینستاگرام اسمارتیز
  • ویزاکار
  • اکو کمپ کویری متین آباد

سینما کوروش تهران

5 آذر، 1398
19 آبان، 1398
مدت مطالعه :
پردیس سینمایی کوروش یا همان سینما کوروش مجموعه‌ای از 14 سالن نمایش است که لقب بزرگترین و پربازدیدترین سینمای کشور را به خود اختصاص داده است. این پردیس سینمایی که در طبقات 3 الی 6 مرکز خرید کوروش مال قرار دارد به طور متوسط روزانه بیش از 300 میلیون تومان فروش دارد و میزبان هزاران تماشاگر است. با این آمار می‌توان حتی پردیس سینمایی کوروش را در میان ده سینمای پربازدید دنیا قرار داد. زیرا طبق آمار علی سرتیپی (مدیر مجموعه) سینما کوروش در طی یک سال میزبان بیش از 3 میلیون نفر تماشاگر است.
سینما کوروش
سینما کوروش در طی یک سال 3 میلیون بازدیدکننده دارد | عکس: علی محمدخان
امکانات فراوان، فضای کافی برای حجم زیاد بازدید کنندگان، امکان اکران 14 فیلم و تئاتر به طور هم زمان، برگزاری اکران‌های خصوصی و یا اکران تازه‌ترین فیلم‌ها به همراه حضور بازیگران فیلم از جمله دلایلی است که سینما کوروش را به پربازدیدترین و پرفروش‌ترین سینمای کشور تبدیل کرده است. اگر کنجکاوید اطلاعات بیشتری از این مجموعه پرطرفدار به دست آورید و در بازدید بعدی خود از آن‌ها استفاده کنید در ادامه با اسمارتیز همراه باشید.
بهترین زمان دید سینما کوروش
همانطور که گفتیم سینما کوروش پربازدیدترین سینمای کشور است. مسلماً چنین مکانی هر روزه میزبان تعداد بسیار زیادی از افراد علاقه مند به سینما و تئاتر است. روزهای پایانی هفته یعنی از 4 شنبه تا جمعه روزهای بسیار شلوغ و پر همهمه مجموعه پردیس سینمایی کوروش هستند. دلیل این امر نیز برگزاری اولین اکران‌های عمومی فیلم‌های جدید با حضور بازیگران است که تقریباً هر ماه 2 یا 3 مراسم به این شکل در روزهای آخر هفته در سینما کوروش برپا می‌شود. اگر شما هم به این مراسم علاقه دارید و دوست دارید بازیگر محبوب خود را در اکران فیلم جدیدش از نزدیک ببینید، می‌توانید در یکی از روزهای آخر هفته به این سینما بروید. اما در این صورت باید شلوغی بیش از حد محیط را نیز تحمل کنید.
سالن سینما کوروش
سالن سینما کوروش بسیار باکیفیت و استاندارد است
اگر تحمل شلوغی سینما را ندارید، می‌توانید روزهای آغازین هفته یعنی شنبه تا دوشنبه را برای رفتن به سینما کوروش انتخاب کنید. چرا که در این روزها سینما کوروش روزهای خلوت‌تری را تجربه می‌کند و شما نیز می‌توانید در آرامش بیشتری در فضای پردیس سینمایی کوروش قدم بزنید و پس از دیدن فیلم از غذای رستوران‌ها، فست فودها و فود کورت  داخل مجموعه نیز لذت ببرید.
راه دسترسی به سینما کوروش
آدرس: تهران، بزرگراه ستاری، نبش پیامبر مرکزی
سینما کوروش در حاشیه یکی از شلوغ‌ترین و پر رفت و آمد ترین اتوبان‌های تهران یعنی اتوبان ستاری قرار گرفته است. علاوه بر این موضوع، پرطرفدار بودن این سینما نیز باعث شده تا این اتوبان و مسیرهای اطراف آن شلوغ‌تر از همیشه شود. از این رو دسترسی به آن نیز کمی مشکل است. با این حال از مسیرهای متفاوت راه‌های مختلفی برای دسترسی به سینما کوروش وجود دارد که در ادامه آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.
دسترسی به سینما کوروش با خودرو شخصی: اگر قصد دارید در روزهای آخر هفته یعنی چهارشنبه تا جمعه به سینما کوروش بروید، به شما توصیه می‌کنیم با خودرو شخصی نروید، زیرا تقریباً تمام مسیرهای رسیدن به مجموعه ترافیک است. علاوه بر این، پارکینگ مجموعه نیز صف بسیار طولانی دارد که برای پارک کردن خودرو خود باید مدت‌ها در این صف منتظر بمانید. با این حال، با خودرو شخصی می‌توانید از اتوبان‌های حکیم، همت، آبشناسان، شیخ فضل الله نوری، شهید لشگری و هاشمی رفسنجانی خود را به اتوبان شهید ستاری رسانده و به تقاطع پیامبر مرکزی دسترسی پیدا کنید.
دسترسی به سینما کوروش با تاکسی: خوشبختانه از هر نقطه‌ای از تهران یک خط تاکسی به سمت اتوبان همت وجود دارد. برخی از پر استفاده‌ترین خطوط تاکسی به سمت سینما کوروش خطوط آزادی – جنت آباد، و تجریش – شهرک اکباتان است که شما هم می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. با استفاده از تاکسی شما دقیقاً روبه‌روی کوروش مال پیاده می‌شوید. اگر هم آن طرف خیابان بودید می‌توانید با پل عابر پیاده به این مجموعه برسید.
دسترسی به کوروش با مترو: از طریق مترو نیز راه‌های مختلفی برای دسترسی به سینما کوروش وجود دارد. شما از طریق خطوط مختلف مترو می‌توانید خود را به پایانه صادقیه و یا ارم سبز برسانید. در این پایانه‌ها ایستگاه‌های اتوبوسی وجود دارد که شما را به اتوبان شهید ستاری می‌رساند.
دسترسی به اتوبوس: همانطور که گفتیم دو پایانه صادقیه و ارم سبز دو پایانه‌ای هستند که می‌توانند شما را به سینما کوروش برسانند. برای رسیدن به این دو پایانه نیز می‌توانید از خطوط بی آر تی استفاده کنید.
هزینه بلیط و ساعات دسترسی
تنها مسئله‌ای که از بابت رفتن به سینما کوروش نگرانی برای شما ایجاد نخواهد کرد، ساعات دسترسی به آن است. پردیس سینمایی کوروش همه روزه از ساعت 11 صبح تا 12 شب در حال خدمت‌رسانی است و ساعات اکران فیلم‌ها نیز در همین بازه زمانی قرار دارد. در برخی موارد که فیلم‌های محبوب و پرستاره در این سینما برای اولین بار اکران می‌شود، ساعت اکران فیلم تا 1 بامداد نیز ادامه پیدا می‌کند. بنابراین برای رفتن به این سینما در هیچ ساعتی از روز محدودیتی برای شما وجود ندارد. تنها کافی است قبل از اکران فیلم در این مجموعه حضور داشته باشید.
پردیس سینمایی کوروش 14 سالن دارد که 12 سالن آن مربوط به فیلم‌های سینمایی و دو سالن نیز مربوط به تئاترهای روز است. هزینه بلیط نیز برای تمام سالن‌ها و سکانس‌ها 20 هزار تومان است. شما برای خرید بلیط می‌توانید به F3 مراجعه کرده و از گیشه‌های متعدد بلیط فروشی بلیط خود را تهیه کنید. البته اگر قصد دارید در روزهای شلوغ هفته برای دیدن فیلم به این مجموعه بروید، بهتر است از طریق سایت و یا اپلیکیشن سینما کوروش قبل از رفتن به سینما بلیط خود را خریداری کنید. زیرا به احتمال 90% تا رسیدن به خود مجموعه بلیط فیلم محبوب شما به اتمام رسیده است. برنامه فیلم های سینما کورورش را می‌توانید در این صفحه ببینید و برای خرید بلیط اقدام کنید.
دانستنی‌های قبل از دیدن سینما کوروش
قبل از رفتن به سینما کوروش بهتر است نکاتی را در مورد این مجموعه کامل و امکانات آن بدانید تا در بازدید بعدی خود بهتر از امکانات متنوع آن استفاده کنید.
سینما کوروش تنها سینما نیست، بلکه قرار گرفتن این مجموعه در مرکز خرید کوروش مال امکانات بسیاری را در اطراف این سینما قرار داده است. در طبقات بالاتر و پایین‌تر این سینما برای سرو غذا فود کورت، رستوران‌ها و کافی شاپ‌های بسیار زیادی وجود دارد که شما می‌توانید بر حسب سلیقه خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. علاوه بر این، در روف گاردن این مجموعه نیز فست فودهای متعددی وجود دارد.
سینما کوروش در مجموعه کوروش مال و در صبقات f3 تا f6 این مجموعه قرار دارد. این سینما با داشتن 3100 صندلی و سالن‌های VIP ویژه تئاتر با بهترین کیفیت صدا و تصویر پر مخاطب‌ترین سینمای کشور است. هر 14 سالن پردیس سینمایی کوروش به یادبود از سینماهای قدیمی کشور نام‌های قدیمی آن را به یدک می‌کشند.
سینما کوروش از مهم‌ترین سینماهای کشور است که مراسم‌ بسیار مهمی از جمله جشنواره فیلم‌های کره جنوبی، اکران اول فیلم‌های پرطرفدار با حضور بازیگران و بسیاری از مراسم مهم دیگر در آن برگذار می‌شود.
در پردیس سینمایی کوروش شما علاوه بر دیدن فیلم، می‌توانید در مدت انتظار خود قبل یا پس از اکران فیلم از وای فای رایگان کوروش مال به مدت 1 ساعت استفاده کنید. برای این کار باید به طور موقت ثبت نام کنید و نام کاربری و رمز عبور دریافت کنید.
کوروش مال در طبقات پایین‌تر از سینما کوروش، فروشگاه‌های بسیاری از برندهای مشهور جهانی دارد که مرغوب‌ترین اجناس را می‌توانید در آن‌ها بیابید. علاوه بر این، شهر بازی، اتاق فرار و تراتریوم این مجموعه از جمله مکان‌هایی هستند که برای سرگرمی کودکان و بزرگسالان بسیار جذاب و دیدنی است.
راهنمای بازدید از سینما کوروش
حضور سینما کوروش در کوروش مال باعث شده تا بازدید از سینما کوروش برای بسیاری از افراد تنها به دیدن یک فیلم ختم نشود. گاهی خانواده‌ها و یا جمعی از دوستان برای صرف شام یا نهار به سراغ فست فودها و رستوران‌های متنوع کوروش مال می‌روند. گاهی نیز جوانان هوس سرگرمی می‌کنند و به اتاق فرار این مجموعه می‌روند. به طور کلی سینما کوروش مقصدی است که بهانه انجام کارهای بسیار هیجان انگیزی در کنار فیلم دیدن می‌شود.
مرکز خرید کوروش
از طبفات مختلف کوروش بازدید کنید | عکس: مجید مددی
از این رو ما نیز به شما توصیه می‌کنیم در بازدید از سینما کوروش سرگرمی‌های اطراف آن را از دست ندهید. برای اینکه بتوانید از وقت خود مفیدترین استفاده را داشته باشید می‌توانید حدود یک ساعت قبل از اکران فیلم در کوروش مال حضور پیدا کنید. نگران نباشید، در این مجموعه آنقدر سرگرمی وجود دارد که یک ساعت به اندازه 10 دقیقه برایتان بگذرد! در این مدت می‌توانید از فروشگاه‌های برند مجموعه کوروش مال دیدن کنید و از خوردن یک میان وعده لذت ببرید. پس از اتمام فیلم نیز می‌توانید برای صرف یک وعده غذا و یا عصرانه به کافی شاپ و ها یا رستوران‌های مشهور این مرکز خرید بروید و غذاهای متنوع آن را امتحان کنید. با این روش خستگی ماندن در ترافیک و یا طولانی بودن مسیر از یادتان می رود و روزی به یادماندنی و جذاب را نیز تجربه خواهید کرد.
دوست دارید در مورد دیگر سینماهای کشور بیشتر بدانید؟ شاید مطلب «سینما بهمن» و «سینما هویزه» برای شما مفید باشد.
برچسب(ها)
موقعیت(ها)

از وقتی یادم میاد خوندن همه چیو دوست داشتم از سر در مغازه ها تا مطالب وبسایت های مختلف. ترجمه چیزایی که میخوندم رو از دوران دانشجویی شروع کردم. از ترجمه مطالب دیگران رسیدم به نوشتن مطالب خودم توی سایت های مختلف و انقدر از این کار لذت میبرم که اصلا نفهمیدم چجوری بیشتر از هزار تا مطلب تو دو سال گذشته نوشتم. هنوز در حال یادگیریم و دوست دارم چیزای جدیدو امتحان کنم.

امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است ۵ / 4 39 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.