• اینستاگرام اسمارتیز
  • ویزاکار
  • اکو کمپ کویری متین آباد

سینما هویزه مشهد

12 آبان، 1398
12 آبان، 1398
مدت مطالعه :
سینما هویزه یا همان سینما دیاموند قدیم، بزرگ‌ترین پردیس سینمایی مشهد است. این سینمای مشهور از سال 91 پس از بازسازی حرفه‌ای و دقیق مهندسان جان دوباره‌ای گرفت و توانست القابی که قبل از انقلاب کسب کرده بود را باز پس بگیرد. سینما هویزه مشهد نیز مانند سینما کوروش تهران سالن‌هایی به روز با آخرین تکنولوژی صدا و تصویر را دارد. هرچند از نظر تعداد سالن و ابعاد نمی‌توان آن را با پردیس سینمایی کوروش تهران مقایسه کرد، اما با این حال این سینما نیز در لیست پرفروش‌ترین و پرمخاطب‌ترین سینماهای کشور قرار دارد.
همین موضوع نیز سینما هویزه را به جاذبه‌ای دوست داشتنی در مشهد تبدیل کرده است. طوری که هرگاه جمعی از جوان‌ها و یا خانواده‌ای تصمیم به دیدن فیلم مورد علاقه خود در سینما بگیرند، مستقیماً به سراغ سینما هویزه می‌روند. اگر هنوز در سفر خود به مشهد به این سینمای مشهور و مجهز نرفته‌اید، در ادامه با اسمارتیز همراه باشید تا اطلاعات مفیدی را برای بازدید از سینما هویزه مشهد در اختیار شما قرار دهیم.
سینما هویزه
سینما هویزه مشهد از زمان بازگشایی خود تا کنون همیشه جزو شلوغ‌ترین سینماهای کشور بوده است.
بهترین زمان برای دیدن سینما هویزه مشهد
سینما هویزه مشهد از زمان بازگشایی خود تا کنون همیشه جزو شلوغ‌ترین سینماهای کشور بوده است. این سینما هر روز هفته از ساعت 10 صبح تا 11 شب در حال اکران فیلم‌های روز سینماست. البته گاهی اوقات برای اکران اول فیلم‌های محبوب سانس‌های سینما تا ساعت 1 نیز افزایش می‌یابد. واضح است که در روزهای آخر هفته (پنجشنبه و جمعه) سینما هویزه بسیار شلوغ است. اگر بخواهید در این روزها به این سینما بروید، باید از صبح روز قبل بلیط خود را خریداری کرده باشید. زیرا در غیر این صورت در روزهای آخر هفته بلیط گیرتان نمی‌آید!
اگر قصد دارید در فضایی خلوت و به دور از شلوغی به تماشای فیلم مورد علاقه خود بنشینید، می‌توانید در روزهای اول هفته یعنی شنبه‌ها تا دوشنبه‌ها به سینما هویزه مشهد بروید. زیرا در این روزها از شلوغی و هم‌همه در سینما خبری نیست (البته اگر تعطیلی خاصی نباشد). روزهای سه‌شنبه که سینماها نیم‌بها هستند نیز انتخاب خوبی برای تماشای فیلم است. اما باید دقت کنید که این روز نیز جزو روزهای شلوغ سینماست.
سینما هویزه در یکی از قسمت های پر رفت و آمد شهر قرار دارد.
راه‌های دسترسی به سینما هویزه مشهد
اگر با خودرو شخصی قصد رفتن به سینما هویزه را دارید، بهتر است بدانید که خیابان‌های اطراف سینما یک طرفه هستند. پس دقت کنید که سینما را رد نکنید. وگرنه باید مسیر طولانی را برای برگشت طی کنید. علاوه بر این، ترافیک در خیابان دانشگاه مشهد نیز در تمامی ساعات روز شدید است و دلیل آن نیز یک طرفه بودن بخشی از این خیابان و پر تردد بودن آن است. سینما هویزه مشهد پارکینگ ندارد. اما شما می‌توانید از پارکینگ برج آلتون که در چند قدمی سینما هویزه وجود دارد برای پارک کردن خودرو خود استفاده کنید. یا اینکه در خیابان‌ها و کوچه‌های اطراف جای پارک مناسب پیدا کنید. با این اوصاف حتی الامکان بهتر است با وسایل نقلیه عمومی به سینما هویزه مشهد بروید.
دسترسی به سینما هویزه مشهد با خودرو شخصی: برای دسترسی به سینما هویزه مشهد با خودرو شخصی سه راه دارید که از سه جهت شمال، جنوب، و غرب سینما به آن راه دارد. اگر بخواهید از سمت خیابان‌های بهشتی و نامجو به سینما هویزه مشهد بروید باید خود را به خیابان کوهسنگی برسانید. انتهای این خیابان شما را به میدان تقی‌آباد و خیابان دانشگاه می‌رساند. در این خیابان نیز پس از رد کردن چهار راه گلستان به سینما خواهید رسید. بولوار احمد‌آباد راهی است که شما را از بولوارهای کلاهدوز، منتظری و ملک‌آباد به میدان تقی‌آباد و خیابان دانشگاه می‌رساند.
اگر در خیابان‌های سناباد، آبکوه و یا کلاهدوز هستید از طریق خیابان ابن سینا نیز می‌توانید به چهار راه گلستان دسترسی داشته باشید. خیابان‌های شمالی سینما مانند خیابان امام خمینی، شهدا و سعدی نیز مستقیماً به خیابان دانشگاه و چهار راه گلستان را دارند.
دسترسی به سینما هویزه مشهد با مترو: خوشبختانه از زمانی که خط دو مترو مشهد راه افتاده است از دو سمت شمال و جنوب می‌توانید به راحتی با مترو به سینما هویزه دسترسی داشته باشید. از سمت خیابان بولوار وکیل‌آباد تا احمد‌آباد می‌توانید از مترو خط یک استفاده کنید و در ایستگاه شریعتی واقع در میدان تقی‌آباد پیاده شوید. از این میدان تا چهارراه گلستان را می‌توانید با اتوبوس طی کنید و یا کمی پیاده‌روی کنید. زیرا تنها 10 دقیقه تا سینما فاصله دارد. از سمت خیابان سعدی نیز با استفاده از خط دو مترو می‌توانید در ایستگاه ساری پیاده شده و با تاکسی و یا پیاده خود را به سینما برسانید.
دسترسی به سینما هویزه با اتوبوس: برای دسترسی به سینما هویزه مشهد با اتوبوس می‌توانید از خطوط بی آر تی استفاده کنید. این خطوط دقیقاً تا جلوی در سینما هویزه شما را همراهی می‌کنند.
مردم در حال خرید بلیط و ورود به پردیس سینما هویزه
هزینه بلیط و ساعات دسترسی
درهای سینما هویزه مشهد هر روز از ساعت 10 صبح الی 23:30 به روی علاقه مندان به سینما باز است. روزهای جمعه نیز سانس‌های سینما از 9:45 آغاز شده و گاهی اوقات تا 23:59  نیز ادامه خواهد داشت. تنها روزهای تعطیلی این سینما روزهای تعطیلی عزاداری است. سایر روزهای سال شما می‌توانید برای تماشای فیلم مورد علاقه خود به سینما هویزه بروید.
هزینه بلیط : قیمت بلیت‌های سینما هویزه برای سانس‌های مختلف فرق می‌کند. سانس های صبح از ساعت 10 تا 16، 10000 تومان است. سانس های شلوغ از ساعت 18 تا 21 ، 15000 تومان و سانس های ساعت 22 به بعد 10000 تومان.
هزینه بلیط برای اتباع ایرانی و خارجی یکسان است.
سینما هویزه در دهه پنجاه مجلل ترین سینمای خاورمیانه محسوب می شد.
دانستنی‌های قبل از دیدن سینما هویزه مشهد
سینما هویزه از قدیمی‌ترین سینماهای کشور است که در سال 1347 افتتاح شد. این سینما از همان ابتدا به دلیل سالن‌های مجهز و بزرگی که داشت به بزرگ‌ترین و مجلل‌ترین سینمای کل خاورمیانه تبدیل شد. سازه اصلی این سینما توسط دو معمار ارمنی اهل بیرجند با نام‌های وارطان پتروسیان و مهندس ملکن سانطوریان طراحی و ساخته شد.
تمامی سیستم‌های صوتی و تصویری سینما هویزه (دیاموند قدیم) از آلمان وارد شد و به این ترتیب سالن‌های این سینما به آخرین تکنولوژی‌های روز آن زمان مجهز بودند. علاوه بر این، داشتن سالنی با ظرفیت دو هزار نفر و پرده‌های نمایش بزرگ باعث شد تا لقب مجلل‌ترین سینمای خاورمیانه را به سینما هویزه مشهد بدهند.
سینما دیاموند پس از پیروزی انقلاب با نام سینما هویزه شناخته شد. این سینما در دهه 80 با بی‌توجهی مسئولین برای مدتی از دور سینماهای محبوب خارج شده بود. اما پس بازسازی 16 ماهه در سال 91 دوباره با به روزترین امکانات و تکنولوژی‌های روز افتتاح شد و توانست لقب بزرگترین پردیس سینمایی کشور را پس بگیرد. البته چند سالی است که این لقب به پردیس سینمایی کوروش تهران اختصاص پیدا کرده است.
سینما هویزه مشهد 8 سالن دارد که همه آن‌ها از سیستم صوتی دالبی ساراند بهره‌مند هستند. این سینما بزرگ‌ترین پرده سینمای کشور را در اختیار دارد و یکی از سالن‌های آن نیز قابلیت پخش فیلم‌های سه بعدی را دارد. وجود این موارد باعث شده تا سینما هویزه هنوز هم در بین 3 سینمای برتر و پر مخاطب کشور جای داشته باشد.
سینما هویزه مشهد علاوه بر فیلم‌های ایرانی، فیلم‌های کارگردانان محبوب دنیا مانند کریستوفر نولان را نیز بر روی پرده می‌برد. بنابراین اگر شما هم از طرفداران این کارگردان‌ها هستید می‌توانید در این سینما و با کیفیت صدای فوق‌العاده آن به تماشای فیلم‌های مورد علاقه خود بنشینید.
سال 1394 طبق آمارهای منتشر شده از سازمان های فروش بلیت الکترونیک، سینما هویزه مشهد سومین سینمای پرفروش و پرمخاطب کشور اعلام شد. رتبه اول فروش کشور نیز به سینما کوروش تهران با 12 سالن سینما اختصاص داشت.
سینما هویزه مشهد محل نمایش انواع فیلم های ایرانی و خارجی است.
راهنمای بازدید از سینما هویزه مشهد
سینما هویزه مشهد علاوه بر سالن‌های سینما بخش‌های دیگری مانند کافه سینما، سینما گالری، دو کافی شاپ و... را نیز در خود جای داده است. شما می‌توانید برای دیدن آثار هنری سینما  یا برای نشستن و بحث کردن در مورد فیلم‌های مورد علاقه خود به این بخش‌ها نیز سری بزنید و از آن‌ها دیدن کنید.
اگر قصد دارید پس از تماشای فیلم خود یک وعده غذا سرو کنید می‌توانید به سراغ فست فودها و رستوران‌های اطراف این سینما بروید. علاوه بر فست فودی که درست کنار سینما هویزه قرار دارد، کمی آن طرف‌تر در آخرین طبقه برج آلتون رستوران پسران کریم قرار دارد که محبوب‌ترین ماهیچه‌های مشهد را ارائه می‌دهد. پس اگر پس از دیدن فیلم خود هوس شکم‌گردی و غذا خوردن کردید اصلاً نگران نباشید زیرا در اطراف این سینما پر از رستوران‌ها و فست فودهای با کیفیت است.
اگر روزهای تعطیل را برای رفتن به سینما هویزه مشهد انتخاب می‌کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم سانس‌های صبح را انتخاب کنید. زیرا این سانس‌ها هم خلوت‌تر هستند و هم قیمت پایین‌تری دارند. علاوه بر این، پس از اتمام فیلم خود شما می‌توانید به دیدن بازارهای اطراف و یا صرف نهار در رستوران‌های اطراف سینما نیز بروید.

قصد سفر به مشهد را دارید و عاشق خرید کردن هستید؟ شاید خواندن مطلب «خرید در مشهد» به شما کمک کند با مراکز خرید مشهد بهتر آشنا شوید.
برچسب(ها)
موقعیت(ها)

از وقتی یادم میاد خوندن همه چیو دوست داشتم از سر در مغازه ها تا مطالب وبسایت های مختلف. ترجمه چیزایی که میخوندم رو از دوران دانشجویی شروع کردم. از ترجمه مطالب دیگران رسیدم به نوشتن مطالب خودم توی سایت های مختلف و انقدر از این کار لذت میبرم که اصلا نفهمیدم چجوری بیشتر از هزار تا مطلب تو دو سال گذشته نوشتم. هنوز در حال یادگیریم و دوست دارم چیزای جدیدو امتحان کنم.

امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است ۵ / 4.4 63 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.