• اینستاگرام اسمارتیز
  • ویزاکار
  • اکو کمپ کویری متین آباد

جاهای دیدنی کیش

13 بهمن، 1398
12 بهمن، 1398
مدت مطالعه :
شاید برای شما پیش‌آمده باشد برای انتخاب یک اقامت تفریحی چندروزه دچار سردرگمی شده باشید و هرگز به ذهنتان خطور نکرده باشد که در جنوب کشور جزیره‌ای زیبا به نام جزیره کیش وجود دارد که جاذبه‌‌های خارق‌العاده‌‌ای را در خود جای‌داده است. جاهای دیدنی کیش بسیار متنوع هستند و ازاین‌رو می‌‌تواند مقصد سفر شما نه‌تنها برای یک‌مرتبه، بلکه چندین مرتبه باشد. در ادامه می‌‌خواهیم جاهای دیدنی کیش را به شما معرفی کنیم که سالانه بیش از 1 میلیون و 700هزار نفر گردشگر را به خود جذب می‌‌کنند، تا علاوه بر بوم‌‌گردی و گشت‌وگذارهای سنتی، حسی نظیر به سفرهای مدرن خارجی را برای شما به ارمغان بیاوردند. با اسمارتیز همراه باشید.
بهترین زمان سفر به کیش
درست است که جزیره کیش پاسخگوی  تمام سلیقه‌‌ها برای یک سفر ایده آل می‌‌باشد، اما قبل از اینکه به مکان‌های تفریحی این جزیره‌‌ی شگفت‌انگیز بپردازیم لازم است نکاتی درباره زمان سفر به این مقصد توریستی را بدانید.
با توجه به آن هوای گرم و مرطوب کیش، بهترین زمان برای سفر در فصل زمستان و ابتدای بهار یعنی از اوایل دی‌ماه تا اواخر اردیبهشت‌ماه است. البته ممکن است برای آن دسته از افرادی که تحمل اندک گرما را هم ندارند، سازگاری با آب‌‌و‌‌هوای کیش در اواخر فروردین‌ماه و اردیبهشت‌ماه کمی دشوار باشد، ولی در ماه اردیبهشت در جزیره کیش رطوبت هوا هنوز به‌شدت تابستان نیست و شب‌‌ها نسیم خنکی از سمت دریا وارد شهر می‌‌شود و آب  دریا در تمام ساعت روز از دمای مناسبی برخوردار است.
جاهای دیدنی کیش
اکنون‌که زمان موردنظر خود را برای سفر به جزیره کیش را انتخاب کردید وقت آن است که 9 مقصد شگفت‌انگیز و خاص جزیره کیش را به شما معرفی کنیم:
کشتی یونانی
از شگفت‌‌انگیزترین و زیباترین صحنه‌‌هایی که هرکسی در زندگی باید آن را تجربه کند، غروب خاص و لذت‌بخش خورشید در پس کشتی یونانی به‌گل‌نشسته در ساحل جزیره کیش است.
کشتی یونانی
جاهای دیدنی کیش؛ کشتی یونانی

کشتی یونانی در مردادماه سال 1345 به دلیل شرایط جوی نامناسب در نزدیکی روستای باغو جزیره کیش به گل نشست که از آن زمان تا الآن در ساحل خلیج نیلگون فارس آرامیده است. تصور کنید صدای باد و برخورد موج‌‌های دریا و غروب خورشید در پس کشتی یونانی چه صحنه زیبا و آرامش‌‌بخشی را برای شما رقم میزند. همین آرامش و زیبایی کافی است که شما این مقصد خاطره‌‌انگیز را برای سفر خود انتخاب کنید. شما می‌توانید به‌صورت 24 ساعته از کشتی یونانی دیدن کنید و برای اینکه به این کشتی دسترسی پیدا کنید کافی است به سمت جنوب غرب کیش و در انتهای خیابان غروب کیش بروید و این منظره را تماشا کنید.
قدمت هزارساله در جزیره کیش
در بخش شمالی جزیره کیش، یادگاری از شهر باستانی حریره دیده می‌‌شود که از سده‌‌ی پنجم هجری قمری بجا مانده است. طبق نظر باستان شناسان با توجه به ویرانه‌‌های بجا مانده از شهر باستانی حریره جزیره کیش، این شهر یک منطقه پررونق بوده و از زمان شکوفایی خود، یکی از عمده‌‌ترین نقاط موردتوجه در خلیج‌فارس بوده است.
شهر حریره کیش
جاهای دیدنی کیش؛ شهر حریره

شهر تاریخی حریره در شهریور سال 1376 به‌عنوان یکی از آثار ملی به ثبت رسیده است. اگر شما از آن دسته گردشگرانی هستید که به اماکن تاریخی اهمیت می‌‌دهید و از آن لذت می‌‌برید، بی‌شک جزیره‌‌ی کیش می‌‌تواند این خواسته‌‌ی شمارا برآورده کند. اما به دلیل ناهمواری‌‌های متعدد و گذرگاه‌‌های بسیار باریک این شهر، متأسفانه افرادی که دارای ناتوانی حرکتی هستند نمی‌‌توانند وارد ساختمان‌‌های این شهر شوند و فقط باید از بیرون نظاره‌گر این بنای تاریخی باشند. برای دیدن شهر تاریخی حریره کیش صرف زمانی بین 30 دقیقه تا 1 ساعت و نیم کافی است و شما می‌‌توانید از ساعت 10 الی 22 از مسیر جاده‌‌ی کرانه در نزدیکی مجموعه ورزشی المپیک به این شهر تاریخی دسترسی داشته باشید.
2500 سال قدمت در زیرزمین!
در عمق 16 متری سطح زمین یک شهر عجیب با نام شهر زیرزمینی کاریز کیش وجود دارد که سقف آن پوشیده از صدف و مرجان‌‌هایی است که جلوه‌‌ی خاصی به این شهر زیبای زیرزمینی داده‌اند. کاریز در زبان قدیمی مردم کیش به معنای قنات است که باوجود آب شیرین موجود در آن، اهالی جزیره‌‌ی کیش آز آن برای تأمین آب شرب خود استفاده می‌‌کردند.
شهر کاریز کیش
جاهای دیدنی کیش؛ شهر کاریز کیش

شهر زیرزمینی کاریز کیش ازجمله جاذبه‌های گردشگری کیش است به این دلیل که تنها بنایی از جهان است که سقف آن مملو از صدف‌‌ها و مرجان‌‌های طبیعی است و مسجد شهر زیرزمینی کاریز نیز تنها مسجد مرجانی در دنیاست که سقف آن تماماً از فسیل‌‌های دریایی است. اکنون امکانات رفاهی بسیار جذابی مانند موزه‌‌ی خلیج فارس (که حاوی اسناد تاریخی در مورد خلیج‌فارس است)، بازارچه سنتی، عکاس‌خانه (برای ثبت تصاویر زیبا از خود)، کافه و رستوران (برای سرو غذاهای محلی و خوشمزه همراه با موسیقی زنده) و همچنین امکانات رفاهی دیگر نظیر سرویس‌‌های بهداشتی و راهنما‌‌ برای علاقه‌‌مندان به بازدید از شهر زیرزمینی کاریز کیش وضع‌شده است تا بدون هیچ دغدغه‌ای از سفر به این محل دیدنی لذت ببرید. برای بازدید از شهر زیرزمینی کاریز کیش باید مبلغ 40 هزار تومان بپردازید و مدت‌زمانی که شما برای گشتن کامل کاریز کیش نیاز دارید زمانی بین 1 الی 2 ساعت است. این مجموعه از ساعت 9 الی 22:30 باز است. می‌توانید از مسیر میدان المپیک و سپس خیابان میر مهنا به سمت غرب، به این مجموعه تاریخی دسترسی پیدا کنید. برای راهنمایی بیشتر می‌توانید با تلفن مجموعه به شماره 07644473903 در ارتباط باشید.
آب‌انبار دوقلو جزیره کیش
همانطور که گفته شد جزیره کیش ازنظر تاریخی بسیار غنی است. با توجه به گرم بودن این منطقه در اکثر فصل‌‌های سال، درگذشته این آب‌انبار یا مخزن آب تاریخی با 2 گنبد و 5 بادگیر وظیفه‌‌ی ذخیره‌سازی و خنک نگه‌داشتن آب را بر عهده داشت.
آب انبار دوقلو کیش
جاهای دیدنی کیش؛ آب انبار دوقلو

ازاین‌رو آب‌انبار دوقلو جزیره کیش نمایانگر معماری اصیل منطقه جزیره کیش است که هرساله گردشگران ویژه‌ای را از سراسر نقاط جهان به سمت خود می‌‌کشاند. آب‌انبار جزیره کیش در شمال مجموعه ورزشی المپیک در کنار خیابان درخت سبز واقع‌شده است و شما می‌‌توانید به‌صورت 24 ساعته از این مکان دیدنی، بازدید کنید.
پلاژ و کلوپ بانوان جزیره کیش
شنا کردن در آب‌‌های خلیج‌فارس یکی دیگر از لذت‌‌ها و هیجاناتی است که شما با سفر به جزیره کیش می‌‌توانید به‌راحتی آن را تجربه کنید. ازاین‌رو به دلیل محدودیتی که برای بانوان وجود دارد، فراهم نمودن امکانات خاص برای بانوان نیز یکی از عوامل بسیار مهم برای جذب گردشگر به‌حساب می‌‌آید که ما در جزیره کیش شاهد آن هستیم. پلاژ و کلوپ بانوان جزیره کیش در کنار اسکله‌‌ای به شکل نیم‌دایره در فضایی بالغ‌بر 1400 مترمربع ساخته‌شده است که علاوه بر استخر، سالن‌‌های ورزشی و سالن‌‌های مد و آرایش، ساحلی آزاد به مساحت 20هزار مترمربع را ایجاد کرده تا بانوان بتوانند با خیال آسوده در آ‌‌ب‌‌های خلیج‌فارس به تفریحات و ورزش‌‌های آبی و ساحلی بپردازند.
پلاژ بانوان
جاهای دیدنی کیش؛ پلاژ بانوان

به دلیل شفاف بودن آب خلیج‌فارس تا چند متر کف دریا قابل مشاهده است و شما می‌‌توانید در کنار ماهی‌‌ها و در هوای مناسب و با دمای آب مناسب به شنا کردن و تفریح بپردازید. به جرأت می‌‌توان گفت که این‌گونه امکانات ساحلی را در هیچ جای ایران پیدا نخواهید کرد. این مجموعه از ساعت 10 تا ساعت 19 برای استفاده عموم باز است و هزینه ورودی آن 25هزار تومن می‌‌باشد. همچنین به دلیل وجود تفریحات آبی متعدد، ورزش-های ساحلی، سالن‌‌های ماساژ و... اگر بخواهید از تمام امکانات این مجموعه استفاده کنید باید از همان ساعات ابتدایی تا پایان آن وقت بگذارید. برای دسترسی به این مجموعه باید ابتدا به خیابان سنایی به سمت بلوار ایران بروید‌‌ و سپس از خروجی به‌طرف خیابان آریان خارج شوید.
تلفن مجموعه پلاژ بانوان کیش: 07644424624
پلاژ آقایان در کیش
آقایان نیز نگران نباشند و حسادت نکنند. چراکه تمام امکانات رفاهی خاص، صرفاً برای بانوان نیست و آقایان نیز می‌توانند در یک فضای خصوصی به تفریحات آبی و ساحلی بپردازند. هرچند در بسیاری از مناطق ساحلی جزیره کیش شنا کردن آقایان دیده می‌‌شود ولی پیشنهاد می‌‌شود برای اینکه امکانات رفاهی بهتر و بیشتری را در اختیار داشته باشید از پلاژ مخصوص آقایان استفاده کنید. این پلاژ 10هزار مترمربعی کاملاً شنی است. آب خلیج‌فارس نیز به‌قدری صاف و زلال است که در هنگام شنا ماهی‌‌ها نیز با شما همراه شده و تنتان را لمس می‌‌کنند.
جاهای دیدنی کیش؛ پلاژ آقایان کیش

در پلاژ آقایان جزیره کیش امکاناتی نظیر دوش‌‌های آب شیرین، بوفه، زمین‌‌های استاندارد بین‌المللی والیبال ساحلی، هندبال و فوتبال ساحلی نیز وجود دارد تا بتوانید از سفر خود به جزیره‌‌ی کیش بیشترین هیجان و لذت را تجربه کنید. همچنین پلاژ آقایان به پلاژ بانوان بسیار نزدیک بوده و مشکل دوری اعضای خانواده‌‌ در هنگام استفاده جداگانه از پلاژ عملاً از بین رفته است. این پلاژ خاص نیز در نزدیکی میدان آبشار جزیره کیش قرار دارد. قیمت ورودی ان نیز برای ایرانی‌‌ها همان 25 هزار تومان است و برای استفاده از تمام امکانات پلاژ آقایان کیش باید از ساعت 10 تا ساعت 19 که زمان کاری این پلاژ است وقت بگذارید. تلفن مجموعه پلاژ آقایان کیش: 07644450671
ساحل مرجانی
در شرق جزیره کیش و در مجاورت بازار مرجان یکی از زیباترین جاذبه‌‌های جزیره‌‌ی کیش با نام پارک ساحلی مرجانی قرار دارد که بازار مرجان را به دریا مرتبط می‌‌کند. ساحل مرجانی کیش به دلیل وجود مرجان‌‌هایی با شکلک‌ها و انواع مختلف و صدف‌‌های بسیار زیبا که امواج خلیج‌‌فارس آن‌‌ها را به ساحل می‌‌آورند، چنان صاف و زلال است که به‌راحتی می‌‌توان هر جنبنده‌ای که در آن نواحی درون آب وجود دارد را مشاهده نمود. از دیگر جذابیت‌‌های ساحل مرجانی کیش، تماشای طلوع زیبای خورشید از آب‌‌های نیلگون خلیج‌فارس است که باعث می‌‌شود یک روز عالی با حسی متفاوت را در جزیره‌‌ی کیش تجربه کنید.
ساحل مرجان
جاهای دیدنی کیش؛ ساحل مرجان

علاوه بر زیبایی طبیعی ساحل مرجانی کیش، امکانات تفریحی زیادی نیز در این ساحل زیبا قرار داده‌شده است که شما می‌‌توانید تجربه‌‌ کارهایی را داشته باشید که تاب حال انجام نداده‌اید. این ساحل زیبا در مسیر دوچرخه‌سواری قرار دارد و در کنار آن مراکز رفاهی و تفریحی مانند بازار مرجان، رستوران‌‌ها و کافی‌‌شاپ‌‌های ساحلی، کلوپ‌‌های تفریحی، سویت‌‌های اقامتی و اسکله‌‌ی بتنی مرجان قرار دارند.
غواصی در سواحل، جت اسکی، شاتل، بنانا، پاراسل و آلاچیق‌‌های دیدنی با سبک و سیاق خاص، هیجان بی‌نظیری را برای شما به ارمغان می‌‌آورد. ساحل مرجانی کیش هرساله علاقه‌‌مندان بسیار زیادی به سمت خود جذب می‌‌کند که شما نیز می‌‌توانید در آینده نزدیک یکی از همین علاقه‌‌مندان باشید و در این ساحل زیبای مرجانی کیش آرامش و هیجان را هردو باهم تجربه کنید. برای رسیدن به ساحل مرجانی می‌‌توانید از خیابان جهان به سمت میدان پارس بروید و قبل از رسیدن به میدان پارس از سمت راست به این ساحل زیبا دسترسی پیدا کنید.
دلفیناریوم کیش
دلفیناریوم کیش اولین پارک دلفین ایران است که در جنوب شرقی جزیره کیش قرار دارد و مساحت آن بالغ‌بر 100هکتار است. این مجموعه فوق مدرن و درعین‌حال با معماری سنتی یکی از پرطرفدارترین مکان‌‌های جزیره کیش به‌حساب می‌‌آید. در مجموعه دلفیناریوم کیش شما می‌‌توانید هنرنمایی پستاندارانی مانند: دلفین، شیر دریایی شمالی، شیر دریایی جنوبی، گربه دریایی شمالی، گراز دریایی و پنگوئن که توسط مربیان ایرانی تربیت‌شده‌اند را از نزدیک تماشا کنید و لذت تکرار نشدنی‌ای را برای خود رقم بزنید.
جاهای دیدنی کیش؛ دلفیناریوم

علاوه بر آن فضای سبز پارک دلفین‌‌ها شامل بیش از 100 نوع از گونه‌‌های متنوع گیاهی است که در نوع خود بسیار جالب است. دلفیناریوم کیش صرفاً به محل نگهداری دلفین‌‌ها و گیاهان محدود نمی‌‌شود و شامل بخش-هایی مانند: باغ پرندگان، سفره‌‌خانه سنتی و سالن‌‌های آمفی‌تئاتر است. باغ پرندگان مجموعه پارک دلفین کیش نیز از مجموعه‌‌های بسیار منحصربه‌فرد کیش به‌حساب می‌‌آید. این باغ میزبان بیش از 50 گونه مختلف پرندگان است. ازجمله پرندگان موجود در باغ پرندگان پارک دلفین کیش می‌‌توان به مرغ سقا، شترمرغ، طوطی ماکائو، طاووس، انواع لک‌لک، توکان، موز خوار، قو اشاره کرد. همچنین علاوه بر این پرندگان زیبا و خارق‌العاده که نمایانگر شکوه باغ پرندگان کیش است، موجودات آبی دیگری مانند تمساح از سراسر نقاط جهان جمع‌‌آوری و نگهداری می‌‌شوند.
قیمت بازدید از دلفیناریوم کیش 140 هزار تومان است که این مبلغ به ازای استفاده از تمام مجموعه پارک دلفین کیش است. شما می‌‌توانید از طریق خیابان جهان و نوار ساحلی جزیره کیش در ساعات 15:30 الی 20:30 از پارک دلفین کیش دیدن فرمایید. برای اطلاع از برنامه‌‌های پارک دلفین کیش می‌‌توانید با شماره 07644445237 که تلفن مجموعه است تماس حاصل نمایید.
راز قلعه‌‌ی خورشید در کیش
شاید داستان حمله دزدان دریایی به کاپیتانی کاپیتان سایان به جزیره‌ای را شنیده یا خوانده باشید. بزرگ‌ترین پارک آبی روباز ایران که بر اساس این داستان یعنی راز قلعه خورشید طراحی‌شده است در انتظار شماست. کیش جزیره‌‌ای است که تم پارک آبی اوشن در آن قرار دارد تا شما با سفر به این جزیره بتوانید تفریح آبی منحصربه‌فردی را تجربه کنید. تم پارک آبی اوشن را می‌‌توان منحصربه‌فردترین پارک آبی ایران و خاورمیانه دانست. همچنین این پارک آبی تنها پارک آبی روباز بانوان در ایران است و همین باعث شده که کمتر بانویی با آمدن به کیش خیال رفتن به این پارک آبی شگفت‌انگیز را نداشته باشد.
پارک آبی اوشن در زمینی به مساحت 5 و نیم هکتار ساخته‌شده است و می‌‌تواند به‌طور یکجا 3300 نفر را در خود جای دهد. پارک آبی اوشن کیش علاوه بر بازی‌‌های آبی بسیار هیجان‌انگیز دارای مکان‌‌های خدماتی خاصی است. این مکان‌‌های خاص اسم‌‌های بسیار جالبی هم دارند که مطمئناً نظر شمارا به خود جلب می‌‌کنند. پلومریا اسپا (مرکز تخصصی ماساژ تم پارک آبی اوشن)، فروتیلا (کیوسک‌‌های نوشیدنی سرد)، چیکو (رستوران اصلی پارک آبی اوشن)، غار جتسمینا ( کافی شاپ نوشیدنی‌‌های جادویی)، فروشگاه محصولات موردنیاز  در پارک آبی و... است. پارک آبی اوشن دارای 13 راید است که در سه بخش دسته‌بندی می‌‌شوند.
رایدهای آرام:
رودخانه مصنوعی راشین ریور که دور تا دور تم پارک وجود دارد
استخر سرپوشیده دینگو
سرسره مخصوص کودکان برکو
جکوزی رابو
استخر روباز آبان
راید دوست‌‌داشتنی چالاب که به‌صورت یک کشتی قدیمی است
استخر و بازی آبتین که مخصوص نوجوانان است
رایدهای تند:
موجاب، موج‌‌سواری با استفاده از تکنولوژی روز دنیا
رالی در سرسره‌‌های آبی بلند و طولانی رالی راید
آناکوندا، 170 متر پرپیچ‌وخم
تیوپ سواری دو نفره دینگل
گرداب
تجربه یک سونامی واقعی دریاچه سونامی
مارپیچ، سرسره‌‌های پرپیچ‌وخم
رایدهای هولناک:
پیچالوپ؛ سقوط آزاد از برج خورشید با ارتفاع 24 متر و طول 123 متر
آدرنالین؛ سقوط آزاد 24متری به استخر شجاعت
پارک آبی اوشن
جاهای دیدنی کیش؛ پارک آبی اوشن

اما پارک آبی اوشن کیش برای اینکه محیطی کاملاً امن را در اختیار شما بگذارد، قوانینی را نیز وضع کرده است که شما در بدو ورود با قوانین آشنا می‌‌شوید و ملزم به رعایت آن‌‌ها هستید. اما نکته‌‌ی بسیار جالب پارک آبی اوشن این است که برای ارتقا امنیت هرچه بیشتر این پارک آبی روباز، هرگونه پرواز از آسمان آن ممنوع است.
زمان رفتن به این پارک آبی روباز برای آقایان و بانوان متفاوت است. آقایان می‌توانند روزهای شنبه در سانس 9الی15، دوشنبه 9تا15 و 12 تا 17، سه‌شنبه 16 تا 22، پنج‌شنبه 9 تا 15 و جمعه 16 تا 22 به این پارک آبی مراجعه کنند. بانوان نیز باید برای استفاده از پارک آبی اوشن یکی از سانس‌‌های شنبه 16تا22، سه‌‌شنبه 9تا15، چهارشنبه 9تا15 و 12 تا 17، پنج‌شنبه 16تا 22 و جمعه 9 تا 15 را انتخاب کنند.
قیمت بلیت سانس تمام‌‌وقت پارک آبی اوشن کیش 195 هزار تومان و نیمه‌‌وقت آن 180 هزار تومان است. پارک آبی اوشن کیش در خیابان جهان قرار دارد و شما می‌‌توانید از طریق مراجعه به وب‌سایت مجموعه بلیت خود را تهیه کنید و یا با تلفن مجموعه به شماره‌‌های  07644465985 و 07644000 تماس حاصل نمایید.
امیدوارم با خواندن این مطلب بتوانید زمان‌بندی خوبی برای استفاده از تمامی مکان‌‌های تفریحی جزیره کیش داشته باشید و ساعات لذت‌بخشی برای خود و خانواده خودتان رقم بزنید. برای آشنایی بیشتر با جزیره کیش می‌توانید مطالب «رستوران های کیش»، «خرید در کیش» و «سفر به کیش» را بخوانید.

برچسب(ها)
موقعیت(ها)

از وقتی یادم میاد عاشق موسیقی و تکنولوژی بودم. شرایط جوری نبود که به عشق اولم "موسیقی" برسم؛ واسه همین سراغ علاقه¬ی بعدیم رفتم و الکترونیک و مخابرات رو برای تحصیلم انتخاب کردم. ¬برنامه¬نویسی وب و بلاگ نویسی از کاراییه که بهشون علاقه دارم و انجامشون میدم؛ اما هنوزم موسیقی واسم یه¬چیز دیگه¬ست.

امتیاز دهید 2 دیدگاه ۵ / 4.3 52 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
مهمان
3 تیر، 1399

عالی

پاسخ اسمارتیز :ممنون از شما =)
حسین
10 اردیبهشت، 1399

فقط یه تور دزدان دریایی کم داره