اقامتگاه بوم گردی ثنا کاشان

22 دی، 1398
23 فروردین، 1400
مدت مطالعه: 4 دقیقه
اقامتگاه بوم گردی ثنا در شهر کاشان استان اصفهان واقع شده است. این بهشت کوچک در قلب شهر تاریخی کاشان، با میزبانان مهربان و مهمان نوازش، اقامتی دنج در بافت سنتی شهر، برایتان رقم می‌زند. عمارت زیبای اقامتگاه سنتی ثنا با قدمت 200 ساله، از سال 1396 میزبان گردشگران زیادی است. در اقامتگاه بوم گردی ثنا می‌توانید چند روزی را دور از هیاهوی زندگی ماشینی، در آرامش یک خانه‌ی سنتی زیبا با امکانات رفاهی مناسب بگذرانید. بازتاب نور از پنجره‌های ارسی رنگین اتاق‌هایی که با زیبایی و ظرافت تزئین شده‌اند، دیدنی است. شب‌هنگام می‌توانید آسمانی پرستاره را بی مزاحمت آسمان‌خراش‌ها ببینید. اتاق‌ها به سبک خانه‌های سنتی ایرانی، دورتادور حیاطی زیبا و یک حوض آبی بزرگ قرار دارند. فاصله شما در اقامتگاه بوم گردی ثنا تا آثار تاریخی و دیدنی کاشان مانند خانه طباطبایی ها، خانه بروجردی ها، خانه عباسیان، خانه عامری ها، حمام سلطان امیر احمد، بازار کاشان و تیمچه امین‌الدوله، تنها چند دقیقه پیاده‌روی است.

داستان اقامتگاه بوم گردی ثنا
بازسازی و مرمت این خانه سنتی از سال 1395 آغاز شد و در سال 1396 اقامتگاه بوم‌گردی ثنا افتتاح شد. در همین مدت کوتاه 2 ساله، کارکنان اقامتگاه بومگردی ثنا، به رفتار حرفه‌ای و دوستانه با مسافرانشان شهره شده‌اند. آقای شوقی-میزبان اقامتگاه بوم‌گردی ثنا-، تمام تلاشش را برای اقامت راحت و دلپذیر میهمانان انجام می‌دهد. کافی است درخواست‌تان را مطرح کنید تا با مهربانی و روی خوش پاسخ بگیرید.
آدرس:
کاشان، خیابان فاضل نراقی، کوچه مسجد آقابزرگ، کوی مخبر
راه دسترسی:
مسجد آقابزرگ کاشان از زیباترین مساجد دوره قاجار و از جاذبه‌های تاریخی شهر کاشان است. در نزدیکی مسجد در کوی مخبر، اقامتگاه بوم گردی ثنا قرار دارد. اگر با ماشین شخصی قصد رفتن به خانه سنتی ثنا را دارید، باید ماشین را در پارکینگ اختصاصی اقامتگاه، پارک کنید و پیاده داخل کوچه اقامتگاه شوید. اگر می‌خواهید با وسایل حمل‌ونقل عمومی به اقامتگاه بوم گردی ثنا بروید، باید سوار اتوبوس‌هایی شوید که در مسیرشان از میدان کمال‌الملک عبور می‌کنند. از میدان با چند دقیقه پیاده‌روی به اقامتگاه بوم‌گردی ثنا می‌رسید. فاصله اقامتگاه بوم‌گردی ثنا تا فرودگاه کاشان حدود 20 دقیقه و تا ایستگاه راه‌آهن کاشان و پایانه مسافربری کاشان حدود 10 دقیقه است.
ساعت ورود:
از ساعت 14 هر روز
ساعت خروج:
تا ساعت 12 هر روز

مشخصات کلی اقامتگاه

اقامتگاه بوم گردی ثنا دارای 12 اتاق در 2 طبقه است. اتاق‌ها در طبقه همکف و طبقه پایین، کنار حوض و باغچه‌ی در حیاط قرار دارند. بعضی از اتاق‌ها دارای حمام و سرویس بهداشتی اختصاصی نیستند. میهمانان عزیز می‌توانند از حمام و سرویس بهداشتی عمومی اقامتگاه استفاده کنند. متراژ و ظرفیت اتاق‌های اقامتگاه بوم گردی ثنا بدین ترتیب است:
اتاق یک‌تخته، با مساحت 5 مترمربع، بدون حمام و سرویس بهداشتی؛ اتاق دو تخته دبل و اتاق دو تخته توئین، با مساحت 15 مترمربع، دارای حمام و سرویس بهداشتی؛ اتاق دو تخته دبل با مساحت 12 مترمربع، بدون حمام و سرویس بهداشتی؛ اتاق سه ‌تخته با مساحت 20 مترمربع، دارای حمام و سرویس بهداشتی؛ اتاق چهار تخته با ظرفیت 5 نفر (سرویس نفر اضافه به‌صورت تشک است.)، با مساحت 20 مترمربع، دارای/بدون حمام و سرویس بهداشتی. اقامتگاه بوم‌گردی ثنا در قسمت ورودی و محوطه دارای تعدادی پله است.
نقاط قوت
  • محاسبه هزینه بر اساس هر واحد نه فرد
  • نزدیکی به آثار تاریخی  دیدنی کاشان
  • فاصله کمتر از 40 کیلومتری با قمصر و نیاسر (مراسم گلاب‌گیری)
  • پارکینگ اختصاصی غیر مسقف
  • رایگان بودن اقامت برای کودکان کمتر از 8 سال
  • اینترنت رایگان
  • یخچال و تلویزیون در هر اتاق
  • سیستم سرمایشی (کولرگازی) و سیستم گرمایشی (شوفاژ)
  • حیاط، باغچه و حوض آبی بزرگ
نقاط ضعف
  • نداشتن حمام و سرویس بهداشتی در بعضی اتاق‌ها
  • نداشتن دسترسی آسان برای افراد کم‌توان و ناتوان

نحوه رزرو

امکانات برای سرو غذا

خوردن صبحانه خوشمزه و کامل با نان تازه، شنیدن صدای پرندگان در حیاطی زیبا، کنار حوض آبی بزرگ و میزبانانی خوش‌رو و مهربان با نجابت خاص مردم حاشیه کویر، شروع یک روز عالی را نوید می‌دهند. نهار و شام در صورت سفارش میهمانان از بیرون تهیه می‌شود. در نزدیکی اقامتگاه رستوران‌ها و کافه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید برای صرف نهار و شام به آنجا بروید. برای خرید خوردوخوراک روزانه هم می‌توانید به سوپری‌های نزدیک اقامتگاه بروید.

امکانات برای خرید سوغاتی

بازار کاشان علاوه بر جاذبه‌های تاریخی که دارد، می‌تواند جای خوبی برای خرید سوغات کاشان هم باشد. از اقامتگاه بوم‌گردی ثنا تنها با چند دقیقه پیاده‌روی می‌توانید به بازار کاشان برسید. بازار صفویه کاشان هم ‌مکان خوبی برای خرید سوغاتی است. پاساژ بزرگ دوطبقه‌ای که از بزرگ‌ترین مراکز خرید کاشان است و با ماشین کمتر از 5 دقیقه با اقامتگاه بوم گردی ثنا فاصله دارد.

قوانین و نکات
پذیرش خانم مجرد با ارائه مدارک شناسایی
پذیرش زوج‌ها با شناسنامه یا صیغه نامه معتبر
رزرو اینترنتی از سایت اقامتگاه بوم‌گردی ثنا
رزرو اینترنتی از سایت‌های رزرو آنلاین اقامتگاه‌های بوم‌گردی

آدرس‌ها و راه‌های دسترسی
آدرس:

راه دسترسی:

مشخصات کلی اقامتگاه

نقاط قوت
نقاط ضعف

نحوه رزرو

امکانات عمومی

اینترنت در اتاق
پارکینگ
تلویزیون در اتاق
سرویس بهداشتی فرنگی
سیستم گرمایش و سرمایش
صبحانه
صندوق امانات در اتاق
یخچال

امکانات برای سرو غذا

امکانات برای سوغاتی

قوانین و نکات

برچسب(ها)
موقعیت(ها)

حمیده قاسمی هستم فارغ تحصیل دانشگاه تهران. چیزیکه باعث شد به نوشتن در وب علاقمند شم علاقه ذاتی من به سرچ کردن و به اشتراک گذاشتنشه. از ادیت تفریحی صفحات ویکیپدیای فارسی و انگلیسی شروع کردم و بعد از یک مدت اینکار رو بصورت حرفه‌ای دنبال کردم. الان درزمینه تولید محتوا بصورت فری‌لنس با شرکت ها همکاری دارم.

امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.