آمار کرونا در ایران و جهان [به‌روزرسانی 8 تیر 99]

4 اسفند، 1398
8 تیر، 1399
مدت مطالعه :
ویروس کرونا باعث شده است که سفرها به حداقل برسد، برخی کشورها شهرهایشان را قرنطینه کرده‌اند و اجازه ورود و خروج به شهرهایی که در آن کرونا دیده شده است را نمی‌دهند. آمار تعداد مبتلایان به کرونا در جهان افزایش می‌یابد و تعداد قربانیان کرونا در دنیا متغیر است. همه چیز از وضعیت بغرنج جهان خبر می‌دهد و مردم دوست دارند بدانند در لحظه چه اتفاقاتی درباره ویروس کرونا در حال افتادن است؟ با اسمارتیز همراه باشید تا آمار کرونا ایران و دنیا و تعداد مبتلایان و تلفات ویروس کرونا، و تعداد افراد درمان‌شده را بدانید.
چند نفر در ایران کرونا گرفته اند؟ چند نفر در دنیا کرونا گرفته اند؟ کشته های کرونا در ایران چند نفرند؟ کشته های کرونا در جهان چند نفرند؟ این‌ها سوالاتی است که این روزها از مردم می‌شنویم. اما دنبال کردن و پاسخ به این سوالات بسیار سخت است، چون آمار کرونا زیاد دقیق نیستند و اطلاعات پراکنده‌اند.
برخی از گردشگران هم‌اکنون در سفر هستند و شاید نگران خودشان باشند تا وارد مناطقی که احتمال گرفتن ویروس کرونا وجود دارد نروند. اما این مسافران از کجا باید بفهمند چه مناطقی بیشترین آمار ابتلا به کرونا را دارند؟ کدام مناطق بیشترین آمار کشته شدگان را دارد؟ حال که گردشگران در سفر هستند، چه مناطقی قرنطینه است؟
بیمارستان جان هاپکینز در اقدامی مفید و خوب برای اطلاع رسانی آخرین وضعیت ویروس کرونا در جهان اقدام به راه‌اندازی سایتی در نسخه‌های دسکتاپ و موبایلی کرده است که آمار کرونا را لحظه به لحظه به مردم اطلاع می‌دهد. برای دسترسی به این سایت کافی است بر روی اینجا کلیک کنید.
ویروس کرونا
آمار کرونا؛ صفحه اصلی سایت اطلاعات لحظه‌ای شیوع ویروس کرونا
البته این سایت در حال حاضر در ایران در دسترس نیست و باید با VPN آن را بازکنید تا از آخرین اخبار و اطلاعات روز شیوع ویروس کرونا و آمار دقیق تعداد مبتلایان به کرونا در جهان، تعداد مبتلایان به کرونا در ایران، تلفات کرونا در ایران و تلفات کرونا در جهان باخبر شوید.
در صفحه اصلی این سایت نقشه جهان را می‌بینید که مناطقی که در آن شیوع ویروس کرونا را داشته‌ایم با رنگ قرمز مشخص هستند. در سمت چپ صفحه مانیتورتان تعداد ملی مبتلایان و مبتلایان به تفکیک هر کشور و منطقه یا شهر آمده است. البته این رقم کلی تعداد تایید شده بیماران کروناست.
در سمت راست خود تعداد کشته شدگان در دنیا توسط رنگ سفید و تعداد بهبودیافتگان با رنگ قرمز مشخص شده است. در زیر این آمار نمودار مبتلا شدگان را خواهید دید. با این سایت به راحتی می‌توانید اطلاعات شیوع و آمار کرونا را زیر نظر داشته باشید و از شهرها و مناطقی که به این ویروس آلوده‌اند باخبر شوید. این سایت مخصوصا در سفر به دردتان می‌خورد، چون می‌توانید قبل از سفر چک کنید آیا در آن منطقه کرونایی دیده شده است یا خیر.
آمار کرونا در جهان تا تاریخ 8 تیر 99 (ساعت 15:55)
تا به این لحظه آمار کرونا در جهان به شرح زیر است:
تعداد مبتلایان به کرونا در دنیا: 10110117
تعداد فوت شدگان بر اثر کرونا: 501878
تعداد بهبود یافتگان از کرونا: 5482050
آمار کرونا ایران به تاریخ 8 تیر 99 (ساعت 15:55)
آمار کرونا در ایران طبق اعلام وزارت بهداشت به شرح زیر است:
تعداد مبتلایان به کرونا در ایران: 222669 نفر
تعداد فوت شدگان بر اثر کرونا: 10508 نفر
تعداد مبتلایان در 24 ساعت گذشته: 2489 نفر
تعداد فوت شدگان در 24 ساعت گذشته: 144 نفر
تعداد بهبود یافتگان از کرونا: 183301

نکات ایمنی و بهداشتی را در این شرایط بحرانی حتما رعایت کنید. در سفر ژل‌های ضدعفونی کننده دست و صورت همراه‌تان باشد تا در صورت نبود آب و صابون بتوانید مرتبا دست‌های خود را ضدعفونی کنید.
تا می‌توانید از رفتن به دستشویی‌های بین‌راهی و عمومی خودداری کنید و حدالامکان در رستوران‌های بین راهی غذا نخورید. سفرهای غیر ضروری خود را نیز لغو کنید و در خانه بمانید تا سالم و سلامت باشید.

برچسب(ها)

از گذاشتن پست تو فروم‌ها شروع کردم. 12 سالم بود که در دوره‌های خبرنگاری یونیسف یاد گرفتم چگونه بنویسم. بعد تو مجله‌های مختلف شروع به کار کردم و دست سرنوشت من رو به اینجا رسوند. در کنار نوشتن، همیشه از دیدن فیلم لذت می‌بردم، به همین دلیل شروع کردم زیرنویس زدن و شدم AmirDW.

امتیاز دهید 6 دیدگاه ۵ / 3.2 179 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
مهمان
4 اردیبهشت، 1399

عالی

کمالی
22 فروردین، 1399

مرسی

مهمان
13 اسفند، 1398

تنها امیدوتلاش

امیرعلی
7 اسفند، 1398

در مشهد چند نفر مبتلا به کرونا شدند؟

باران
4 اسفند، 1398

عالی بود ممنون

باران
4 اسفند، 1398

عالی