آش سید مهدی

10 اسفند، 1398
7 دی، 1398
مدت مطالعه :
گرسنه هستید؛ هوا حسابی سرد است. پیاده به سمت منزلتان می‌روید که ناگهان بوی آش رشته هوش از سرتان می‌برد. به اطراف نگاه می‌کنید تا بتوانید منشاء بو را بیابید؛ اما انگار بو مال یکی از خانه‌هاست. یاد حرف همکارتان می‌افتید که چقدر از آش سید مهدی تعریف می‌کرد اما آدرس و اطلاعاتی از آن ندارید و به راه خود ادامه می‌دهید.
اگر این اتفاق برای شما هم افتاده است، با اسمارتیز همراه شوید تا شما را با آش سید مهدی آشنا کنیم.
بهترین زمان رفتن به آش سید مهدی
این موضوع را سلیقه و مشغله‌ی کاری شما تعیین می‌کند و آش سید مهدی همیشه باز است. صبح، ظهر، شب، روز‌های تعطیل و غیر‌تعطیل، تابستان و زمستان و در کل هر موقع که دلتان بخواهد می‌توانید به آن جا بروید و یک دل سیر آش بخورید. البته آش و حلیم در زمستان و هوای سرد مزه‌ی دیگری دارد و بیشتر می‌چسبد.
شعب و راه‌های دسترسی به آش سید مهدی
شعبه 1: میدان تجریش، ابتدای ورودی امامزاده صالح، جنب پاساژ رضوی، پلاک 37
دسترسی با مترو: برای این کار باید وارد خط 1 مترو تهران به سمت تجریش شده و در ایستگاه آخر پیاده شوید. اکنون با کمی پیاده روی می‌توانید به آش سید مهدی برسید.
دسترسی با بی‌آر‌تی: خط هفت بی‌آر‌تی تهران، پایانه معین‌ -‌ تجریش، در ایستگاه آخر خود، به سمت شمال، به تجریش می‌رسد. کافیست کمی پیاده بروید تا به آشکده برسید.
شعبه 2: خیابان ولیعصر، رو‌به‌روی باغ فردوس
دسترسی با بی‌آر‌تی: در همان خط هفت دو ایستگاه مانده به پایانه‌ی تجریش ایستگاه باغ فردوس است که درست رو‌به‌روی آشکده قرار دارد.
دسترسی با خودروی شخصی: شما در هر جای تهران که باشید کافیست خود را به خیابان ولیعصر برسانید و به سمت شمال حرکت کنید تا به باغ فردوس برسید. آش سید مهدی رو‌به‌روی این باغ قرار دارد. البته ممکن است جای پارک کمی سخت پیدا شود که می‌توانید از خیابان فرعی استفاده کنید.
شعبه 3: فلکه دوم صادقیه، جنب پاساژ گلدیس
دسترسی با مترو: شما می‌توانید به کمک خط 2 به ایستگاه صادقیه بروید و پس از خروج از ایستگاه از تاکسی یا اتوبوس‌های موجود در پایانه استفاده کنید تا به فلکه دوم صادقیه برسید. اکنون با آشکده کمتر از 1 دقیقه فاصله دارید. حتی اکر ساکن چیتگر یا کرج هستید نیز می‌توانید از خط 5 مترو استفاده کنید و در ایستگاه صادقیه از قطار پیاده شوید و سپس مانند بالا عمل کنید.
دسترسی با خودروی شخصی: فلکه دوم صادقیه در خیابان اشرفی اصفهانی قرار دارد شما با استفاده از بزرگراه‌های حکیم، همت، فتح، سعدی و شیخ فضل الله نوری می‌توانید به این خیابان دسترسی پیدا کنید.
شعبه 4: میدان توحید، خیابان ستارخان، نبش کوچه صیامی
دسترسی با مترو: شما می‌توانید با استفاده از خط 2 مترو در ایستگاه شادمان از قطار پیاده شوید. سپس با 1 دقیقه پیاده روی به خیابان بهبودی می‌رسید. در این خیابان تاکسی‌هایی وجود دارند که شما را به ستارخان می‌برند.
اگر از خط 4 قطار شهری استفاده می‌کنید باید در ایستگاه توحید از قطار پیاده شوید. در جلوی درب مترو سوار تاکسی‌های ستارخان شوید و به آش سید مهدی بروید. 
دسترسی با بی‌آر‌تی: خط 4 بی‌آر‌تی از میدان توحید می‌گذرد و در آنجا ایستگاه دارد و شما پس استفاده از آن می‌توانید با کمی پیاده روی به آشکده برسید.
دسترسی با خودروی شخصی: می‌توانید از اتوبان چمران جنوب استفاده کنید تا به میدان توحید برسید. همچنین اگر بزرگراه نواب شمال را تا بعد از تقاطع آزادی ادامه دهید، به میدان توحید دسترسی پیدا می‌‌کنید. اگر هم در خیابان ستارخان هستید کافیست تا این خیابان را به سمت شرق بروید تا به آشکده برسید.
شعبه 5: بزرگراه رسالت، 16 متری دوم شمالی، رو‌به‌روی پارک مجیدیه، پلاک 167
دسترسی با مترو: از خط 3 قطار شهری استفاده کنید و در ایستگاه خواجه عبدالله انصاری قطار را ترک کنید. اکنون با یک پیاده روی 20 دقیقه ای می‌توانید به آش سید مهدی برسید. البته اگر بخواهید از تاکسی هم می‌توانید استفاده کنید.
دسترسی با بی‌آر‌تی: خط 5 بی‌آر‌تی تهران ایستگاه اثنی عشری بسیار نزدیک این شعبه قرار دارد و با کمی پیاده روی به آن خواهید رسید.
دسترسی با خودروی شخصی: آش سید مهدی درست در وسط محدوده‌ای قرار دارد که بزرگراه‌های رسالت از جنوب، امام علی از شرق، همت از شمال و صیاد شیرازی از غرب آن را احاطه کرده‌اند و شما با استفاده از هر کدام از آن‌ها می‌توانید به آشکده دسترسی پیدا کنید.
شعبه 6: بلوار اندرزگو، نرسیده به میدان صالحی، رو‌به‌روی مرکز خرید سانا
دسترسی با مترو: مناسب‌ترین ایستگاه مترو برای این شعبه، ایستگاه قیطریه است که در خط 1 قرار دارد و درست یک ایستگاه قبل از ایستگاه پایانی یعنی تجریش است. پس از پیاده شدن از قطار می‌توانید از تاکسی‌های اندرزگو استفاده کنید و جلوی آشکده پیاده شوید.
دسترسی با خودروی شخصی: کافیست خود را به بزرگراه صدر برسانید. اکنون با خروج از این بزرگراه و ورود به خیابان شریعتی یا پاشا ظهری می‌توانید به بلوار اندرزگو راه پیدا کنید.
هزینه و ساعات دسترسی
شعبه تجریش: همه روزه از 5 صبح تا ساعت 24
شعبه ولیعصر: همه روزه از 6 صبح تا ساعت 24
شعبه صادقیه: همه روزه از 12 ظهر تا ساعت 24
شعبه ستارخان: همه روزه از 4 صبح تا ساعت 24
شعبه مجیدیه: همه روزه از 6 صبح تا ساعت 24
شعبه اندرزگو: همه روزه از 6 صبح تا ساعت 24
تمامی آش‌ها، عدسی، حلیم و شله زرد پرسی 12 هزار تومان و کیلویی 24 هزار تومان به فروش می‌‌رسند. یک کاسه سمنو 10 هزار تومان، مسقطی برای 1 نفر 10 هزار تومان و حلوا 9 هزار تومان قیمت دارد.
* آخرین بازبینی قیمت‌ها در اسفند 1398 صورت گرفته‌است.
دانستنی‌های قبل از رفتن به آش سید مهدی
آش سید مهدی چگونه متولد شد؟ سید مهدی ابولقاسمی با فروش میوه در پشت وانت روزگار خود را می‌گذراند. وی پس از سال‌ها کار و پس انداز در سال 1370 بالاخره موفق می‌شود تا مغازه‌ی قدیمی پدرش را که جنب ورودی امامزاده صالح و پاساژ رضوی قرار داشت از صاحبش خریداری کند. آن موقع مغازه یک شیرینی فروشی به نام بنفشه بود. متاسفانه سید مهدی در آبان سال 1396 از دنیا رفت و مدیریت مغازه را پسر بزرگش سید رضا بر عهده گرفت. دکور مغازه هنوز به سلیقه سید مهدی است و سید رضا هنگام باز کردن شعب جدید نیز تلاش می‌کند تا سلیقه پدر در مغازه اعمال شود. در آش سید مهدی آب رایگان است و از افراد نیازمند برای صرف غذا پولی دریافت نمی‌گردد؛ این ها از رسوم سید مهدی بود. در حال حاضر آش سید مهدی دارای چند شعبه در تهران است و در آینده قصد دارد تا کار خود را در سراسر کشور گسترش دهد.
سید مهدی ابوالقاسمی
سید مهدی ابولقاسمی در آش سید مهدی
به جز شعبه‌های ولیعصر و اندرزگو، شعب دیگر دارای جای پارک مناسب هستند. سید مهدی برای این مشکل هم راه‌حلی دارد. اگر به یکی ازین دو شعبه رفتید و نتوانستید ماشین خود را پارک کنید می‌توانید با شعبه تماس بگیرید و آن‌ها سفارش شما را تا ماشینتان می‌آورند.
با اینکه هر کاسه آش در سید مهدی 12 هزار تومان است، کیفیت آن‌ها بسیار بالاست. حلیم و آش شله قلم کار پر از گوشت هستند و شله زرد آنقدر زعفران دارد که نارنجی شده است. همچنین قیمت‌ها مدت‌ هاست که در سید مهدی تغییر نکرده است؛ چرا که سید رضا معتقد است قیمت‌ها باید جوری باشد تا همه توان خرید را داشته باشند.
کاسه های آش سید مهدی
حلیم و آش های سید مهدی شما را به دنیای دیگری می برد
تمامی شعب میز و صندلی برای نشستن دارند و اگر بخواهید، در کنار سفارشتان، نان لواش تازه می‌‌دهند. در ضمن در شعبه اندرزگو بعد از میل کردن سفارشتان می‌توانید چای تازه دم سفارش دهید که رایگان است. 
به طور کلی آش سید مهدی یک انتخاب مناسب برای هر یک از وعده‌های غذایی به خصوص در هوای سرد است. قیمت‌ها با توجه به حجم و کیفیت مناسب است و فضای کلاسیک شعب آش‌ها را دلچسب‌تر می‌کند. خوبی این آشکده آن است که در اکثر جاهای تهران شعبه دارد و لازم نیست مسافت خیلی طولانی برای رسیدن به آن طی کنید. خلاصه آن که پیشنهاد می‌کنیم حتما یک بار به آش سید مهدی سر بزنید تا مشتری دائمی آن شوید.
موقعیت(ها)
امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است ۵ / 4 114 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.