مرزهای ایتالیا در آستانه‌ی بازگشایی به روی گردشگران

28 اردیبهشت، 1399
28 اردیبهشت، 1399
مدت مطالعه :
همانطور که می‌دانید، ایتالیا جزء 3 کشور اول جهان است که بیشترین قربانی را در اثر شیوع ویروس کرونا داشته. نگرانی‌ها از بالا رفتن آمار قربانیان موجب شد تا این کشور علاوه بر وضع محدودیت‌های داخلی، مرزهای خود را به روی مسافران هم ببندد. محدودیت‌هایی که در تازه‌ترین اعلام رسمی جوزپه کونته –نخست وزیر ایتالیا- در حال رفع شدن هستند و بارقه‌های امید را در دل صنعت گردشگری روشن کرده‌اند. در ادامه با اسمارتیز همراه باشید تا از جزییات بازگشایی مرزها و جاهای دیدنی ایتالیا بیشتر مطلع شوید.

لغو محدودیت‌های جابه‌جایی در ایتالیا؛ در پی کاهش آمار مرگ و میر
به گزارش خبرگزاری رویترز، جوزپه کونته –نخست وزیر ایتالیا- همزمان با کاهش نرخ شیوع ویروس کرونا از کاهش محدودیت‌های جابه‌جایی از روز شنبه 16 مه (27 اردیبهشت) در این کشور خبر داده است. رفع این محدودیت‌ها شامل باز کردن مرزها برای مسافران اروپایی از ماه آینده هم می‌شود.
ویروس کرونا در ایتالیا
رستوران‌ها و فروشگاه‌های ایتالیا از روز دوشنبه 18 مه (29 اردیبهشت) بازگشایی خواهد شد.
همزمان با بازگشایی فروشگاه‌ها، بارها و رستوران‌ها در ایتالیا از روز دوشنبه 18 مه (29 اردیبهشت)، دولت ایتالیا اعلام کرده که مردم مجاز به تردد در همه‌ی مناطق هستند. صدور این مجوز به این معناست که مردم ایتالیا می‌توانند ملاقات و معاشرت با خانواده و دوستان خود را از سر بگیرند. جوزپه کونته اعلام کرد که: "مردم می‌توانند به هر کجا که می‌خواهند بروند - فروشگاه، کوه، دریاچه یا ساحل".

“میزان مرگ و میر در ایتالیا به 153 نفر در روز شنبه (16 مه) کاهش یافته است.”


این اطلاعیه در حالی اعلام شد که میزان مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در ایتالیا -به عنوان سومین کشور پیشتاز در جهان- در روز شنبه به 153 نفر کاهش یافت، یعنی به کمترین میزان آن از 9 مارس.
رفع ممنوعیت‌های مسافرتی از 3 ژوئن در ایتالیا
ممنوعیت سفر بین مناطق داخلی و خارج از کشور تا زمان تعطیلات روز جمهوری ایتالیا یعنی 2 ژوئن ادامه پیدا خواهد کرد تا از مسافرت‌های گروهی در طول این تعطیلات جلوگیری شود.
لغو ممنوعیت سفر به ایتالیا
ممنوعیت سفر به ایتالیا از 3 ژوئن برای مسافران اروپایی لغو خواهد شد.
با این حال تمامی ممنوعیت‌های مسافرتی ایتالیا از تاریخ 3 ژوئن برداشته می‌شود و مسافران کشورهای اتحادیه‌ی اروپا بدون نیاز به گذراندن ایام قرنطینه‌ی اجباری (دوره‌ی 14 روزه) می‌توانند وارد این کشور شوند.

“ممنوعیت‌های مسافرتی ایتالیا از تاریخ 3 ژوئن برداشته می‌شود”


دولت ایتالیا امیدوار است که فصل تابستان (همزمان با رفع محدودیت‌ها) فرصتی برای احیای صنعت گردشگری این کشور باشد. کونته اعلام کرده که اگرچه تصمیم برای برداشتن محدودیت‌ها "ریسک محاسبه شده" است اما جوانب این خطر را در نظر گرفته‌ و پذیرفته‌اند، چرا که در غیر این صورت هرگز دوباره شروع نخواهند کرد.
رکود اقتصادی ایتالیا در دوران کرونا ویروس
می‌توان گفت ایتالیا از جمله کشورهایی بود که روزهای سیاهی را با شیوع ویرس کرونا تجربه کرد. ایتالیا از زمانی که اولین مورد ابتلا به COVID-19 را در تاریخ 21 فوریه و در منطقه‌ی شمال لومباردی گزارش کرد، نزدیک به 31 هزار و 800 کشته داشته است. این میزان مرگ‌ومیر پس از ایالات متحده و انگلیس بالاترین آمار کشته‌شدگان ویروس کرونا در جهان به شمار می‌رود.

“در ایتالیا طبق آخرین آمار تاکنون 223,885 به کووید-19 مبتلا شده اند که از این تعداد 120، 205 نفر بهبود یافته اند و 31,800 نفر جان باخته اند.”


ایتالیا از نخستین کشورهای اروپایی بود که محدودیت‌های ملی را در ماه مارس اعمال کرد. این کشور در تاریخ 4 مه (15 اردیبهشت) اجازه‌ی بازگشایی کارخانه‌ها و پارک‌ها را داد. تغییرات اعلام شده توسط Conte روند بیشتری را در پیش می‌گیرد. در حالی که تجمعات عمومی گسترده هنوز ممنوع است، کلیساها و سایر خدمات مذهبی می‌توانند فعالیت خود را از سر بگیرند و موزه‌ها و گالری‌ها هم قادر به افتتاح و ادامه‌ی فعالیت خواهند بود. سا‌لن‌های بدنسازی، استخرها و مراکز ورزشی از 25 ماه مه مجدداً شروع به فعالیت خواهند کرد، در حالی که تئاترها و سینماها می توانند از 15 ژوئن شروع به فعالیت کنند.
بازگشایی کافه ها و سینماها در ایتالیا
تئاترها و سینماهای ایتالیا از 15 ژوئن شروع به فعالیت خواهند کرد.
دولت ایتالیا در دوران قرنطینه با رکود شدید اقتصادی مواجه شد و انتظار می‌رود بدهی‌های عمومی دولت بیش از 150٪ از تولید اقتصادی سالانه را به خود اختصاص دهد. دولت ایتالیا در تلاش است تا با جلوگیری از موج دوم اپیدمی، کشور را به روال عادی خود برگرداند. اگرچه بعضی مناطق ایتالیا برای برگشت سریع‌تر به روال عادی تلاش می‌کنند، اما کونته اصرار بر بازگشت تدریجی به حالت عادی دارد.

در نهایت دولت ایتالیا اعلام کرده است که افرادی که از علائم  COVID-19 رنج می‌برند یا در قرنطینه هستند، باید همچنان در قرنطینه بمانند و قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند. از طرفی به مردم توصیه می‌شود در مکان‌های عمومی و خیابان‌های شلوغ همچنان ماسک بپوشند.

قصد سفر به ایتالیا را دارید؟ مطلب «ویزای ایتالیا» به شما برای گرفتن ویزای این کشور کمک می‌کند.

برچسب(ها)
موقعیت(ها)

نویسندگی و عکاسی پنجره‌هایی هستن که من رو به جهان بیرون وصل می‌کنن. علاقه به طبیعت باعث شد به سمت فعالیت‌های محیط‌زیستی برم و در ادامه به سفر علاقه‌مند بشم. سفر برای من فرصت کشفه و کمکم کرده ابعاد جدیدی از خودم رو بشناسم. کتاب، فیلم و پادکست هم اجزای جدانشدنی زندگی من هستن.

امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.