بیماری کرونا و توصیه‌های سازمان جهانی گردشگری برای آینده‌ی این صنعت

17 فروردین، 1399
17 فروردین، 1399
مدت مطالعه :
بیماری کرونا تاثیر بسیار منفی در صنعت گردشگری جهان گذاشته است و دیگر نمی‌شود سفرها رفت تا پخته شود خامی. وضعیت کرونا در جهان روز به روز در حال بدترشدن است و طرح فاصله گذاری اجتماعی به کمک انسان‌ها آمده تا از شیوع ویروس کرونا جلوگیری کند. سازمان گردشگری جهانی (UNWTO) نیز با نگاه ویژه به بحران کرونا بیانیه‌ها و توصیه‌هایی برای صنعت گردشگری داشته است. با اسمارتیز همراه باشید تا این توصیه‌ها را بدانید.
سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) مجموعه‌ای از توصیه‌ها و بیانات را منتشر کرده است و خواستار حمایت فوری و جدی برای کمک به بخش جهانی جهانگردی شده است. در این توصیه‌ها این سازمان خواسته تا صنعت گردشگری نه تنها از چالش بی سابقه COVID-19 بهبود یابد بلکه «پیشرفت بهتری پیدا کند». این توصیه‌ها اولین خروجی جلسات کمیته جهانی بحران جهانگردی است که توسط UNWTO با نمایندگان سطح بالا از سراسر بخش گردشگری و از درون سیستم گسترده‌تر سازمان ملل متحد تشکیل شده است. با توجه به این‌که گردشگری و حمل و نقل سخت‌ترین ضربه را از بحران بیماری کرونا و شیوع آن خورده است، این توصیه‌ها برای حمایت از دولت‌ها، بخش خصوصی و جامعه بین المللی و هدایت اقتصادی آن‌ها در وضعیت کرونا و بیماری کرونا به وجود آمده است.
بیانات و توصیه‌های سازمان جهانی گردشگری در وضعیت بیماری کرونا و ضربه به صنعت گردشگری
دبیرکل UNWTO، زوراب پولولیکاشویلی در این‌باره می‌گوید: "این توصیه‌های خاص، لیستی از اقدامات احتمالی برای کمک به بخش گردشگری، برای حفظ شغل و حمایت از شرکت‌های در معرض خطر در وضعیت بحران بیماری کرونا، به کشورها می‌دهد. کاهش تأثیر در اشتغال و نقدینگی، محافظت از آسیب پذیرترین افراد و آماده شدن برای بهبود، باید از اولویت‌های اصلی ما باشد. با شناخت واقعیت‌ها در هر کشور و همچنین ماهیت در حال تحول این بحران، این توصیه‌ها همچنان به روز می‌شود."
اکنون برای بهبودی آماده شوید
دبیر کل این سازمان افزود: "ما هنوز نمی‌دانیم تأثیر کامل COVID-19 برجهانگردی چه خواهد بود. با این حال، ما باید از گردشگری حمایت کنیم، در حالی که آماده می‌شویم تا قدرتمندتر و پایدارتر شویم. برنامه‎ها و برنامه‌های بهبود وضعیت برای گردشگری به مشاغل و رشد اقتصادی تبدیل می شود.‌"
این توصیه‌ها، اولین مجموعه جامع اقدامات است که دولت‌ها و بخش خصوصی می‌توانند در ماه‌های چالش برانگیز بیماری کرونا و پیش رو انجام دهند. آقای پولولیکاشویلی تأکید کرد: "برای دستیابی به جهانگردی و پتانسیل‌هایش برای کمک به جوامع و کل کشورها برای رهایی از بحران کرونا، پاسخ ما باید سریع، سازگار، متحد و بلند پروازانه باشد.

“ما باید اکنون از بخش گردشگری پشتیبانی کنیم، در حالی که آماده می‌شویم تا قدرتمندتر و پایدارتر شویم”


امروز پاسخ می‌دهیم و برای فردا آماده می‌شویم
در کل، این لیست جدید 23 توصیه عملی را ارائه داده است که به سه بخش اصلی تقسیم می‌شوند:
مدیریت بحران و کاهش اثرات
توصیه‌های کلیدی مربوط به حفظ شغل، حمایت از کارگران خود اشتغال، تضمین نقدینگی، ارتقاء توسعه مهارت‌ها، بررسی مالیات‌ها و عوارض و مقررات مربوط به مسافرت و گردشگری است. با توجه به ماهیت بحران، میلیون‌ها شغل در معرض خطر هستند، به ویژه مشاغل زنان، جوانان و همچنین گروه‌های حاشیه‌ای توریسم.
فراهم کردن زمینه بهبود و تسریع در بهبودی
این مجموعه از توصیه‌ها، بر اهمیت ارائه محرک‌های مالی از جمله سیاست‌های مالیاتی مطلوب، برداشته شدن محدودیت‌های سفر به محض اجازه جامعه اضطراری بهداشتی، ارتقاء تسهیل گرفتن ویزا، تقویت بازاریابی و اطمینان مصرف کننده، تأکید دارد. در این پیشنهادات همچنین لازم است تا گردشگری در مرکز سیاست‌های بازیابی ملی و برنامه‌های عملیاتی قرار گیرد.
آماده سازی برای فردا
با تاکید بر توانایی منحصر به فرد گردشگری برای پیشبرد رشد محلی و ملی، این توصیه‌ها خواستار تأکید بیشتر بر سهم این بخش در برنامه توسعه پایدار و ایجاد یادگیری انعطاف پذیری از درس‌های بحران کنونی هستند. این توصیه‌ها از دولت‌ها و بخش خصوصی می‌خواهد تا برنامه‌هایی برای آمادگی بهبود داشته باشند و از این بحران بیماری کرونا، به عنوان فرصت برای انتقال به اقتصاد مدور استفاده کنند.
درباره کمیته جهانی بحران جهانگردی
UNWTO کمیته جهانی بحران جهانگردی را برای هدایت صنعت گردشگری در پاسخ به بحران COVID-19 و ایجاد پایه‌های مقاومت و آینده پایدار تشکیل داد. این کمیته، نمایندگان این کمیته را کشورهای عضو UNWTO و اعضای وابسته، در کنار سازمان بهداشت جهانی (WHO)، سازمان هواپیمایی بین المللی هواپیمایی (ICAO) و سازمان دریایی بین المللی (IMO) تشکیل می‌دهند. بخش خصوصی شامل شورای بین المللی فرودگاه‌ها (ACI)، انجمن بین المللی کروز (CLIA)، انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (IATA) و شورای جهانگردی (WTTC) می‌شوند تا پاسخی هماهنگ و مؤثر درباره بحران بیماری کرونا در ایران و سایر کشورهای جهان ارائه کنند.

برچسب(ها)

از گذاشتن پست تو فروم‌ها شروع کردم. 12 سالم بود که در دوره‌های خبرنگاری یونیسف یاد گرفتم چگونه بنویسم. بعد تو مجله‌های مختلف شروع به کار کردم و دست سرنوشت من رو به اینجا رسوند. در کنار نوشتن، همیشه از دیدن فیلم لذت می‌بردم، به همین دلیل شروع کردم زیرنویس زدن و شدم AmirDW.

امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.