اقامتگاه بوم گردی گلشن شیراز

27 بهمن، 1398
23 فروردین، 1400
مدت مطالعه: 4 دقیقه
اقامتگاه بوم گردی گلشن واقع در شهر تاریخی و زیبای شیراز است. اگر خانه مادربزرگ‌تان حیاط یا حوض داشت، این اقامتگاه مطمئنا شما را یاد دوران کودکی می‌اندازد. باصفایی شهر شیراز در این اقامتگاه به اوج خودش می‌رسد. اقامتگاه بوم گردی گلشن شیراز حدود 200 سال قدمت دارد و در سال 1387 برای ارائه خدمات باکیفیت اقامتی، مرمت و بازسازی شد. این اقامتگاه همچنین به جاهای دیدنی شیراز از جمله مسجد نصیر الملک، شاهچراغ، نارنجستان قوام و بازار وکیل نزدیک است. برای شناخت این اقامتگاه، با اسمارتیز در ادامه مطلب همراه باشید.
آدرس:
فارس، شیراز، خیابان لطفعلی خان زند، نرسیده به مسجد نصیرالملک، کوچه 38، پلاک 15
راه دسترسی:
اگر از سمت دروازه قرآن وارد شهر شیراز می‌شوید مسیر زیر را در پیش بگیرید:
خیابان شیرازی را تا تابلوی بلوار آیت الله ربانی ادامه داده و به سمت راست بپیچید. بلوار را تا میدان ابوالکلام ادامه دهید و از خروجی ادامه بلوار ربانی خارج شوید و تا میدان قائم مستقیم بروید سپس به سمت بلوار هجرت از میدان خارج شوید و مسیر مستقیم بلوار را تا میدان شهدا ادامه داده و به سمت خیابان پیروزی بروید. به چهارراه نمازی که رسیدید، خیابان لطفعلی خان زند را به سمت چپ بپیچید، باید از روبه‌روی بستنی فروشی ناب و اغذیه فروشی نارنجستان بگذرید. خیابان را تا روبه‌روی کافه حافظ ادامه دهید و به داخل کوچه کنار کافه بروید. سپس اولین کوچه سمت راست را داخل شوید و کمی جلوتر اقامتگاه قرار دارد.
ایستگاه مترو میدان ولیعصر در حدود 2 کیلومتری هتل است.
ساعت ورود:
از ساعت 14 هر روز
ساعت خروج:
تا ساعت 12 هر روز

مشخصات کلی اقامتگاه

اقامتگاه بوم گردی گلشن شیراز دارای 8 اتاق، 25 نفر ظرفیت، سرویس بهداشتی فرنگی و حمام در اتاق و سرویس بهداشتی ایرانی در حیاط است. اتاق‌های یک تخته، دوتخته، سه تخته و چهار تخته واقع در طبقات همکف و اول است که در بخش ورود به اتاق‌ها تعدادی پله وجود دارد. حیاط اقامتگاه فضای سنتی زیبایی دارد که با تزئین با سلیقه و حوض پرآب خود، شما را مبهوت معماری سنتی خانه‌های ایرانی می‌کند.
سایز تخت‌خواب‌های اتاق یک تخته 80 سانتی‌متر است و قابلیت نفر اضافه ندارد. تخت‌خواب اتاق دو تخته دبل 160 سانتی‌متر بدون قابلیت نفر اضافه، تخت‌خواب اتاق دوتخته توئین 80 سانتی‌متر بدون قابلیت نفر اضافه و تخت‌خواب‌های اتاق‌های سه تخته و چهار تخته 80 و 160 سانتی‌متری بدون قابلیت نفر اضافه هستند.
از آن‌جا که اقامتگاه فاقد پارکینگ اختصاصی است برای پارک ماشین خود می‌توانید از پارکینگ اسکندری واقع در خیابان لطفعلی خان زند، ابتدای کوچه 38 استفاده کنید.
نقاط قوت
  • اینترنت رایگان در اتاق و محوطه
  • چای‌خانه و رستوران سنتی
  • نمای رو به حیاط زیبا از پنجره اتاق‌ها
  • دسترسی نزدیک به اماکن مهم شهر
  • هماهنگ کننده تور و خدمات بلیط
نقاط ضعف
  • نبود پارکینگ

نحوه رزرو

امکانات برای سرو غذا

در محوطه اقامتگاه گلشن شیراز رستوران سنتی با ظرفیت 25 نفر و چای‌خانه سنتی واقع در رستوران آماده پذیرایی هستند. این اقامتگاه همچنین مجهز به آشپزخانه برای پخت و پز مسافران است.
ساعات کاری رستوران: صبحانه (7:30 الی 9:30) ناهار (13 الی 15) شام (19 الی 21:30)
ساعات کاری چای‌خانه: 9 الی 22
همچنین اگر قصد دارید بیرون از اقامتگاه غذا میل کنید، در خیابان لطفعلی خان روبه‌روی مشاور املاک نصیرالملک، کباب‌خانه، ابتدای کوچه اقامتگاه، سفره‌خانه سنتی شهرراز و کافه حافظ، آش سنتی آق و کمی بعد تر از هتل نارنجستان، رستوران نارنجستان قرار دارد. هرکدام از طباخی‌ها و کافه‌هایی که نام برده شد، خدمات خوب و پرسنل خوش برخوردی دارند پس نگران غذای خود نباشید.

امکانات برای خرید سوغاتی

خیابان لطفعلی خان زند که خیابان اقامتگاه است، مملو از مغازه‌ها و فروشگاه‌های مختلف است اما اگر بهترین کیفیت را می‌خواهید در فاصله 1 کیلومتری اقامتگاه گلشن، بازار وکیل قرار دارد و شما می‌توانید سوغات شیراز و خریدهای مختلف خود را از این بازار خریداری کنید.

قوانین و نکات
هزینه اقامت کودکان زیر 7 سال در صورت عدم استفاده از سرویس رایگان و بالای 7 سال، نفر اضافه محاسبه می‌شود
پذیرش صیغه‌نامه رسمی با مهر برجسته به همراه کارت ملی و شناسنامه عکس‌دار زوجین
پذیرش خانم تنها فقط با ارائه‌ی کارت ملی و شناسنامه عکس‌دار
آدرس‌ها و راه‌های دسترسی
آدرس:

راه دسترسی:

مشخصات کلی اقامتگاه

نقاط قوت
نقاط ضعف

نحوه رزرو

امکانات عمومی

پارکینگ
تلویزیون در اتاق
روم‌سرویس
یخچال
تاکسی سرویس 24 ساعته

امکانات برای سرو غذا

امکانات برای سوغاتی

قوانین و نکات

برچسب(ها)
موقعیت(ها)

سپهر هستم. فعلا لیسانس مهندسی برق – قدرت دارم و چون عاشق طبیعت هستم، عشقو با رشته ترکیب کردمو تمرکز کردم روی موضوع انرژی‌های تجدیدپذیر و کمک می‌کنم تا از نابودی خونه‌ی اصلیم، کرهزمین، جلوگیری بشه. سه سال پیش شروع کردم به هیچهایک و ایران‌گردی و در هر سفر چالش‌های جدیدی می‌گذرونم و خودمو دنیای اطرافمو بهتر می‌شناسم. بزرگترین آرزوم اینه همه کشورها رو بگردم و یه روزم برم مریخ! ^_^

امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.