• اینستاگرام اسمارتیز
  • ویزاکار
  • اکو کمپ کویری متین آباد

کوه راشمور آمریکا

18 خرداد، 1399
18 خرداد، 1399
مدت مطالعه :
بسیاری از مسافران خارجی، به دنبال مکان‌هایی هستند که بتواند آنان را به وجود بیاورد. اگر به فیلم‌های آمریکایی علاقه‌مند باشید، حتما صحنه‌هایی را از آثار ملی و تاریخی این کشور می‌بینید. بناهایی مانند برج آزادی، ساختمان امپایر استیت، برج‌های دوقلو و کوه راشمور، از محبوب‌ترین بناهای ملی آمریکا به شمار می‌آیند. منطقه راشمور و کوه پیکرتراشی شده‌ی آن، قطعا می‌تواند از جذاب‌ترین جاهای دیدنی آمریکا برای هر گردشگری باشد. با اسمارتیز همراه باشید تا با این جاذبه‌ی گردشگری بیشتر آشنا شوید.
پیشینه کوه راشمور آمریکا
کشور آمریکا کمتر از 500 سال است که تاسیس شده اما در همین مدت زمان توانسته در زمینه‌های مختلفی مانند صنعت، تجارت، گردشگری، تولید و رفاه نسبی، بسیاری از کشورهای جهان را پشت سر بگذارد. تاریخ کوتاه آمریکا از زمان تاسیس، به گونه‌ای رقم خورده که اکنون ابرقدرتی جهان شده است. اما در این بین یک مسئله وجود دارد و آن هم نبود قهرمان و تاریخ‌سازان قدیمی برای آمریکاست. این کشور بر روی زمین‌های سرخ‌پوستی ساخته شده و نیاز به داشتن ابرقهرمان‌هایی دارد که تاریخ آن را پُررنگ‌تر نمایند. بنای یادبود کوه راشمور که در ایالت داکوتای و منطقه‌ی لاکوتا قرار دارد، احتمالاً برای همین منظور ساخته شد. کوه راشمور در واقع یک کوه ساده و بدون هیچ علائم خاصی بود که در بین زمین‌های قبیله‌ی سرخ‌پوستی لاکوتا قرار داشت. این کوه پس از سفر دکتر راشمور که وکیل درجه یک آمریکایی بود، به این نام مشهور شد.
پس از جنگ‌های بسیار و بیرون راندن سرخ‌پوستان منطقه‌ی لاکوتا، این منطقه‌ به دست سربازان آمریکایی افتاد و در سال 1927 بود که تصمیم برای ساخت بنای یادبود کوه راشمور، گرفته شد. این بنای یادبود در واقع گوشه‌ای از پارک ملی راشمور بود که از سال 1925 ساخت آن شروع شده بود. در این پارک ملی می‌توانید موزه‌ها، بناهای یادبود از جمله کوه راشمور و پارک جنگلی بزرگی را مشاهده کنید که در ایالت داکوتای جنوبی قرار دارند. ساخت بنای یادبود کوه راشمور، 14 سال به طول انجامید و در آن، تصویر و پیکر 4 رئیس جمهور مطرح و تاثیر گذار در تاریخ آمریکا، بر روی سنگ‌های سخت کوه حک شد. این 4 رئیس جمهور به به ترتیب از راست به چپ آبراهام لینکلن، تئودور روزولت، توماس جفرسون، و جرج واشینگتن هستند که هر کدام گوشه‌ای از تاریخ آمریکا و بعضاً جهان را نوشتند.
ساخت بنای یادبود رئیس جمهوران آمریکا از سال 1927 تا 1941 یعنی حدود 14 سال به طول انجامید و این کار توسط پیکرتراشی به نام گوتزون بورگلوم انجام گرفت. البته او چند سال بعد از شروع کار، بیمار شد و نتوانست خود این بنا را به اتمام برساند و پسرش، بنای یادبود را به اتمام رساند. در طرح ابتدایی بورگلوم قرار بود از سر تا کمر افراد روی سنگ حک شود و حتی ماکت‌های آن نیز طراحی شده بود اما به دلیل طولانی شدن پروسه و همچنین بالا رفتن بی‌رویه هزینه‌ی ساخت، تنها به حکاکی صورت‌های افراد بسنده کردند. ابتدا قرار بود تنها 2 صورت یعنی 2 فرد در این بنای یادبود حکاکی شوند (جورج واشینگتن و آبراهام لینکلن) اما بعدها به پیشنهاد نمایندگان وقت و مدیران پروژه، دو فرد دیگر نیز (تئودور روزولت، توماس جفرسون) به این صورت‌ها اضافه شدند.
نمایی زیبا از جنگل راشمور و بنای یادبود آن
نمایی زیبا از جنگل راشمور و بنای یادبود آن
بهترین زمان رفتن به کوه راشمور آمریکا
کوه راشمور آمریکا از بناهای محبوب گردشگران داخلی و خارجی این کشور است. از سال 1933 یعنی هنوز در زمانی که ساخت بنای پیکرتراشی به اتمام نرسیده بود، بازدید از این کوه شروع شد. تا زمان اتمام پروژه در سال 1941، نزدیک به 2 میلیون نفر از بنای کوه راشمور بازدید کردند. طبیعت نزدیک به این بنا و موقعیت خوب منطقه‌‌ای پارک ملی راشمور، باعث شده که خیلی از گردشگران طبیعت‌گرد نیز به اینجا بیایند. می‌توانید حیواناتی مانند کرکس، عقاب، شاهین، سنجاب، جوجه تیغی، گرک صحرایی و گوسفند کوهی آمریکایی را در منطقه‌ی حفاظت شده پارک ملی راشمور ببینید. در فصل تابستان، بسیاری از اردوهای گردشگری مدارس آمریکایی نیز برای برقراری کمپ و ادروگاه به اینجا می‌آیند و احتمالا با شلوغی زیادی روبرو خواهید شد. اما در فصل زمستان که سرمای منطقه مانع از ایجاد کمپ و برپایی چادر می‌شود، می‌توانید با خیال راحت و به آسانی در منطقه بچرخید.
راه‌های دسترسی به کوه راشمور آمریکا
آدرس: آمریکا، ایالت داکوتای جنوبی، کیستوون، پارک ملی راشمور
برای رفتن به این پارک ملی می‌توانید ابتدا به ایالت داکوتای جنوبی رفته و پس از به نزدیک‌ترین شهر یعنی کیستوون بروید. از آنجا می‌توانید با استفاده از تاکسی‌ها و تورهای گردشگری، خود را به پارک ملی برسانید. برای رفتن به این منطقه می‌توانید خودرو هم کرایه کنید. اگر گواهینامه بین‌المللی دارید، می‌توانید به مراکز کرایه خودرو رفته و ماشین بگیرید. از GPS یا نقشه‌های راهنمای کاغذی نیز می‌توانید برای راهنمایی مسیر کمک بگیرید. وجود پارکینگ‌های بزرگ و عظیم این پارک نیز خیال شما را برای گذاشتن ماشین در نزدیک پارک راحت می‌کند. اگر به این پارک رفتید، حتما سعی کنید از تورهای دوچرخه سواری درون پارک نیز استفاده کنید و جنگل را با دوچرخه بگردید.
سالانه هزاران گردشگر برای دیدن این بنا به این منطقه می‌آیند
سالانه هزاران گردشگر برای دیدن این بنا به این منطقه می‌آیند
هزینه بلیط و ساعات دسترسی
برای رفتن به این پارک نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای ندارید و بازدید از بنای یادبود کوه راشمور و استفاده از خدمات پارکینگ و گردشگری برای تمامی مردم آزاد و رایگان است. البته اگر بخواهید از موزه‌ها یا فروشگاه‌های سوغاتی چیزی بخرید یا از خدمات غذاخوری‌ها و رستوران‌های پارک استفاده کنید باید پول آن را بدهید اما برای ورود و ماندن در پارک نیازی به پرداخت هیچ هزینه‌ای نیست. می‌توانید همه روزه از ساعت 5 صبح تا 11 شب به پارک راشمور رفته و در آنجا بمانید. هیچ محدودیتی برای زمان حضور یا ساعات دسترسی در بازه تعیین شده وجود ندارد و تنها برای بازه 11 شب تا 5 صبح نمی‌توانید در پارک بمانید. البته می‌توانید در فضاهای مشخص شده چادر بزنید یا از خدمات اقامتگاه‌های منطقه استفاده کنید.
دانستنی‌های کوه راشمور آمریکا
  • قرار بود تصویر 2 رئیس جمهور قبلی آمریکا حکاکی شود اما بعداً به 4 نفر افزایش یافت.
  • ابتدا قرار بود تمام پیکره 4 رییس جمهور تراشیده شود ولی به علت کمبود بوجه و وقت پس از اتمام صورت آن‌ها ادامه آن متوقف شد.
  • ساخت این تندیس یادبود در سال 1925 میلادی روی زمین‌های سرخ‌پوستان قبیله لاکوتا آغاز شد.
  • علاوه بر بنای یادبود کوه راشمور، پارک جنگلی راشمور نیز در همین منطقه قرار دارد.
  • این پارک جنگلی 517 هکتار مساحت دارد.
  • استفاده از تمامی خدمات و بازدید از پارک ملی راشمور رایگان است و تنها هزینه خدمات غذا و خرید خود را می‌پردازید.
  • می‌توانید برای رفتن این پارک از اتوبوس، تاکسی، خودروی کرایه‌ای و تورهای گردشگری استفاده کنید.
عکسی قدیمی از روند ساخت بنای یادبود راشمور
عکسی قدیمی از روند ساخت بنای یادبود راشمور
    راهنمای رفتن به کوه راشمور آمریکا
    کوه راشمور از اولین آثار ملی و بناهای یادبود در آمریکاست. پس از بروز جنگ‌های فراوان و گذر از مشکلات زیادی که برای آمریکا پیش آمد، آن‌ها توانستند خود را به عنوان ابرقدرت جهان معرفی کنند. 4 رئیس جمهور مختلف آمریکا که در سال‌های اولیه دهه 20 و 30، در تاریخ این کشور تاثیر گذار و مهم بودند، در بنای یادبود کوه راشمور، حکاکی شدند. اما این رئیس جمهوران آمریکا که از آنان به عنوان قهرمانان ملی یاد می‌شود، در واقع چه کسانی هستند و به چه دلیل در بین قهرمانان آمریکایی قرار دارند؟
    1. جورج واشنگتن: جورج واشنگتن را احتمالاً از عکس مشهور روی 100 دلاری‌ می‌شناسید. او از تاثیرگذارترین افراد در تاریخ آمریکا بود و توانست موسس کشور آمریکا باشد. در دوره‌ی ریاست او بر کشور، آمریکا از بریتانیا جدا شد و به عنوان کشوری آزاد، اعلام استقلال کرد. روی تولد جورج واشنگتن، به عنوان روز ملی رئیس جمهور جشن گرفته می‌شود.
    2. توماس جفرسون: جفرسون در واقع سومین رئیس جمهور آمریکا بود و از جمله خدمات او می‌توان به خرید لوییزیانا از فرانسه (عصر ناپلئون بناپارت) و نوشتن اعلامیه استقلال آمریکا نام برد. در واقع تاریخ آمریکا، بعد از جفرسون، حیاتی مجدد یافت و دگرکون شد.
    3. تئودور روزولت: شکوفایی اقتصادی آمریکا، بیشتر به خاطر کارهای روزولت صورت گرفت. او توانست حقوق کارگران را بهبود ببخشد و بازاری با ثبات و پُررونق را برای آمریکا بسازد. کارهای پایه‌ای و اساسی روزولت، در مدت زمان کم توانست پول و درآمد زیادی را برای آمریکا داشته باشد و این کشور را ابرقدرت جهانی کند.
    4. آبراهام لینکلن: آبراهام لینکلن را بیشتر به دلیل لغو قانون برده‌داری و آزاد سازی تمام برده‌های آفریقایی و مهاجر می‌شناسن اما او نقش بسیار مهمی در متحد کردن قبایل سرخ‌پوست و یکپارچه سازی بخش‌های مختلف آمریکا داشت. در واقع او از فروپاشی کشور جلوگیری کرد.

    قصد سفر به آمریکا را دارید؟ مطالب «جاهای دیدنی نیویورک» و «جاهای دیدنی لس آنجلس» را از دست ندهید.
    برچسب(ها)
    موقعیت(ها)

    اگر برای خیلی از افراد خواندن و نوشتن در همان دوران مدرسه به اتمام رسید، برای من اما تا همین حالا ادامه دارد. یکی از لذت‌های من در زندگی نوشتن است و این کار را 7 سال است که به طور مداوم انجام می‌دهم. همان مسیری که از نوشتن روزنگاری‌ها شروع شد، حالا به تخصص و راهی برای گذران اوقات بیکاری تبدیل شده است.

    امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است ۵ / 5 1 نفر
    نظرتو با ما مطرح کن
    نظرات دیگران
    اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.