• اینستاگرام اسمارتیز
  • ویزاکار
  • اکو کمپ کویری متین آباد

جاهای دیدنی نیویورک

25 اردیبهشت، 1399
25 اردیبهشت، 1399
مدت مطالعه :
نیویورک، قطب اقتصادی و فرهنگی آمریکا، از دیدنی‌ترین شهرهای این کشور محسوب می‌شود و هر ساله گردشگران بسیاری از آن بازدید می‌کنند. این شهر شامل پنج ناحیه‌ی برانکس، بروکلین، کویینز، استتن آیلند و منهتن می‌باشد. در هر یک از این نواحی، مراکز گردشگری دیدنی و جذابی وجود دارد که هر مسافری باید از آن‌ها دیدن کند. اگرچه شما نمی‌توانید با یک سفر کوتاه به نیویورک، تمامی نقاط دیدنی آن ‌را مشاهده کنید، اما با مطالعه‌ی این مطلب، می‌توانید با بهترین جاهای دیدنی نیویورک آشنا شوید. پس با اسمارتیز همراه باشید.

مجسمه‌ی آزادی (statue of liberty):
از جاهای دیدنی نیویورک که هر گردشگری باید از آن بازدید کند، مجسمه‌ی آزادی‌ست که شهرتی جهانی دارد. این مجسمه در سال 1886، هدیه‌ای از طرف فرانسه به آمریکا بوده و به عنوان نمادی برای دوستی بین دو کشور شناخته می‌شود. مجسمه‌ی آزادی به عنوان نمادی از رهایی در سراسر جهان شناخته می‌شود و از بزرگ‌ترین مجسمه‌های آمریکا به‌شمار می‌رود. این مجسمه‌ی 46 متری، در جزیره‌ی لیبرتی بندر نیویورک یعنی مجاورت رود هادسون و در جنوب منهتن نصب شده است. این پیکره، مجسمه‌ی زنی‌ست که در یک دست خود مشعل و در دست دیگرش لوحی قرار دارد که روی آن به زبان رومی، تاریخ استقلال آمریکا حک شده است. این امکان برای بازدیدکنندگان فراهم شده که به‌ وسیله‌ی 354 پله‌ که داخل مجسمه قرار دارد، به بالای آن بروند و از آن بالا، از منظره‌ی بی‌نظیری که به چشم می‌خورد لذت ببرند. البته با توجه به جمعیت زیادی که همه روزه برای دیدن این اثر فوق‌العاده به آنجا می‌روند، برای رفتن به بالای مجسمه حتما از قبل اقدام به رزرو بلیط کنید. همچنین با عبور از رودخانه، می‌توانید از جزیره‌ی زیبایی که این مجسمه را در خود جای داده است دیدن کنید و از مناظر بکر آن نیز لذت ببرید.
پارک مرکزی (central park): پارک مرکزی از جاهای دیدنی نیویورک است که پیاده‌روی در آن، می‌تواند از لذت‌بخش‌ترین تجربه‌های شما در سفر به نیویورک باشد. حتی اگر در فصل زمستان به این شهر سفر کنید، می‌توانید از اسکیت‌سواری روی یخ در این پارک لذت ببرید. این پارک با مساحتی بالغ بر 340 هکتار، به تنهایی سهم بزرگی در سرسبزی نیویورک و تولید اکسیژن برای این شهر ایفا می‌کند و در سال 1962 توانست نام خود را به عنوان نماد تاریخی آمریکا به ثبت برساند. در این پارک امکانات تفریحی متعددی وجود دارد که بسیاری از آن‌ها به صورت رایگان در دسترس عموم قرار دارد. برخی از این امکانات شامل باغ‌‌وحش پارک مرکزی، دریاچه‌ای بزرگ با امکان قایق سواری در آن، قلعه‌ی belvedere و مزرعه‌ی توت‌فرنگی می‌باشد. برای اینکه در این پارک بزرگ سردرگم نشوید و بتوانید از تمام جاذبه‌های آن دیدن کنید، حتما قبل از رفتن به این مکان، نقشه‌‌ی آن‌ را تهیه کنید.
میدان تایمز
جاهای دیدنی نیویورک؛ میدان تایمز
میدان تایمز (times square): از جذاب‌ترین جاهای دیدنی نیویورک، میدان تایمز این شهر است که هیچ موقع از شبانه روز از تب و تاب آن کاسته نمی‌شود. این میدان از زمان جنگ جهانی اول، به عنوان مرکز اصلی تئاتر و نمایش نیویورک شناخته می‌شود و همواره افراد زیادی را به خود جذب می‌کند. به علت رفت و آمد گسترده‌ی مردم در این میدان، بنرهای تبلیغاتی فراوانی در سرتاسر ساختمان‌های اطراف آن نصب شده که خود به جاذبه‌های دیدنی این مکان تبدیل شده و شاید نتوانید ساختمانی در آنجا پیدا کنید که روی آن اثری از تابلوها و بنرهای تبلیغاتی به ‌چشم نخورد. این میدان دربردارنده‌ی تعداد زیادی مرکز تفریحی، تجاری و رستوران است و گردشگران و افراد ساکن نیویورک، همواره با حضور در آن‌ها، به جنب و جوش این مکان دیدنی می‌افزایند به گونه‌ای که حتی در نیمه‌های شب هم نمی‌توانید این خیابان را خالی از افراد ببینید! هنگام جشن سال نو، از بهترین زمان‌هایی‌ست که  شما می‌توانید شکوه و عظمت هرچه تمام‌تر این میدان را مشاهده کنید و محو نورافشانی‌ها و برنامه‌های ویژه‌ای که در آن اجرا می‌شود، خواهید شد.
پل بروکلین (brooklyn bridge): ساخت این پل تاریخی که از رودخانه‌ی شرقی از منهتن تا بروکلین به طول می‌انجامد، در سال 1883 به پایان رسید و به عنوان اولین پل معلق فولادی جهان ثبت شد. این پل با داشتن قوس‌هایی به‌خصوص و کابل‌هایی معلق، از دیدنی‌ترین نقاط این شهر است و الهام‌بخش نسل‌هایی از شاعران، ترانه‌سراها و نقاشان این کشور بود. شما می‌توانید این پل را از بسیاری از کشتی‌ها یا از ضلع شرقی منهتن مشاهده کنید، اما لذت قدم زدن بر روی این پل تاریخی چیز دیگری‌ست. یک مسیر با کف‌پوش چوبی، برای عابران پیاده و دوچرخه‌سواران بر روی این پل تعبیه شده تا مسیر ماشین‌ها را از افرادی که برای پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری روی پل آمده‌اند جدا کند. دوچرخه سواری بر روی پل از دیگر گزینه‌های جذابی‌ست که پیش روی شماست، اما تردد پیاده‌ها اغلب بسیار سنگین است و دوچرخه سواری در روزهای شلوغ می تواند کند و چالش برانگیز باشد. از روی پل مناظر فوق‌العاده‌ای از منهتن، رودخانه‌ی شرقی و مجسمه‌ی آزادی به چشم می‌خورد و می‌توانید دقایقی رویایی را در این مکان سپری کنید.
کلیسای جامع سنت پاتریک
جاهای دیدنی نیویورک؛ کلیسای جامع سنت پاتریک
کلیسای جامع سنت پاتریک (patrick’s cathedral): این کلیسا که جزو قدیمی‌ترین جاهای دیدنی نیویورک است، در سال 1879 ساخته شده و در طول حیات خود، با مرمت‌ و بازسازی، توانسته همچنان پابرجا بماند. از جمله این اقدامات، بازسازی این کلیسا با هزینه‌ی 200 میلیون دلاری بود که در سال 2016 به اتمام رسید. این کلیسا با احیای معماری سبک گوتیک، درب‌های برنزی و نمای سنگ مرمر، از دیدنی‌ترین کلیساها در سطح کشور آمریکا و شهر نیویورک به‌حساب می‌آید که هر ساله میلیون‌ها نفر بازدیدکننده دارد.
یادواره‌ی 11 سپتامبر (9/11 memorial and museum): حادثه‌ی 11 سپتامبر که در این شهر اتفاق افتاد را کمتر کسی‌ست، نشنیده باشد. برای گرامی‌داشت کشته‌شدگان آن حادثه‌ی تلخ و تراژدیک، یادبودی در محل برج‌های دوقلوی سرنگون شده ساخته شد که جزو جاهای دیدنی نیویورک محسوب می‌شود. این یادبود به صورت دو استخر مربعی شکل است که هر کدام حدودا یک هکتار مساحت دارد. در این استخرها که توسط درختان احاطه شده، دارای آبشارهایی‌ست که بزرگ‌ترین آبشارهای دست‌ساز آمریکای شمالی محسوب می‌شوند. این آبشارها از طرفین، به مربع به ظاهر بی‌انتها در مرکز استخر می‌ریزند و صحنه‌ای دیدنی خلق می‌کنند. دور تا دور این استخرها، ورقه‌های برنزی قرار دارد که اسامی کشته‌شدگان این حدثه بر روی آن‌ها حک شده است. همچنین موزه‌ی یادبود یازده سپتامبر، در یک ساختمان شیشه‌ای بین دو استخر واقع شده و می‌توانید در آن عکس‌ها، فیلم‌های مربوط به این حادثه را مشاهده کنید و از داستان و پیامدهای آن مطلع شوید. این یادواره و موزه در ضلع جنوبی یک مرکز تجارت جهانی به نام westfield در خیابان گرینویچ واقع شده است. مرکز تجارت جهانی westfield با ظاهری جذاب شبیه به سفینه‌ی فضایی، دارای مغازه‌ها و فروشگاه‌های مدرنی‌ست که بازدید از آن‌ها و دیدن معماری عجیب و فوق‌العاده‌ی این مجموعه خالی از لطف نیست.
ساختمان ایپمپایر استیت
جاهای دیدنی نیویورک؛ ساختمان ایپمپایر استیت
ساختمان ایپمپایر استیت (empire state building): این ساختمان، از مشهورترین بناهای دیدنی آمریکا و جاهای دیدنی نیویورک است که گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. این ساختمان با 102 طبقه، 381 متر ارتفاع دارد که قبل از ساخت برج 1 مرکز تجارت جهانی، بلندترین ساختمان جهان شناخته می‌شد. این ساختمان در سال 1931 افتتاح شد و به سمبلی از نیویورک تبدیل شد. 2 رصدخانه در آن قرار دارد یکی در طبقه‌ی 86 و دیگری در طبقه‌ی 102، که هر یک نمای حیرت‌انگیزی را ارائه می‌دهند. در روزهایی که هوا آفتابی باشد، می‌توانید به راحتی ایالت‌های همجوار نیوجرسی، پنسیلوانیا و ماساچوست را نظاره کنید. البته برای رفتن به این رصدخانه باید بلیط تهیه کنید و اگر بخت با شما یار نبود و هوا در آن روز مساعد نبود، بلیط شما حفظ می‌شود و می‌توانید در روز دیگری به آنجا مراجعه کنید. خرید بلیط هم به‌صورت آنلاین و هم حضوری امکان‌پذیر است. معماری و چشم‌انداز این ساختمان به‌گونه‌ای‌ست که حداقل 250 فیلم سینمایی در آن فیلم‌برداری شده، پس اگر احساس کردید برخی صحنه‌هایی که مشاهده می‌کنید برایتان آشناست، تعجب نکنید.
خیابان پنجم (fifth avenue): از دیگر جاهای دیدنی نیویورک، می‌توانیم به خیابان پنجم اشاره کنیم. شاید در نگاه اول متعجب شوید که چطور یک خیابان می‌تواند این‌چنین در سطح نیویورک مشهور شود، اما اگر یکبار در آن قدم بگذارید، متوجه علت این امر می‌شوید. خیابان پنجم در واقع از مناطق تجاری نیویورک واقع شده و خود نیز محلی برای خرید کردن به ‌حساب می‌آید. البته باید این ‌را بدانید که این خیابان جزو گران‌ترین خیابان‌های دنیا به‌شمار می‌رود و شاید خرید کردن در آن کار آسانی نباشد، اما قدم زدن در این خیابان زیبا نیز خالی از لطف نیست. بخشی از این خیابان از کنار پارک مرکزی نیویورک، که در بالا آن‌ را معرفی کردیم، می‌گذرد و اغلب خانه‌های مسکونی لوکس و مجلل در آن قسمت قرار دارند. تعدادی تعدای خانه‌ی تاریخی و چند موزه و رصدخانه نیز در این مکان قرار دارد که می‌توانید از آن‌ها نیز دیدن کنید.

قصد سفر به نیویورک را دارید؟ مطلب «خرید در نیویورک» را از دست ندهید.
برچسب(ها)
موقعیت(ها)

اگر برای خیلی از افراد خواندن و نوشتن در همان دوران مدرسه به اتمام رسید، برای من اما تا همین حالا ادامه دارد. یکی از لذت‌های من در زندگی نوشتن است و این کار را 7 سال است که به طور مداوم انجام می‌دهم. همان مسیری که از نوشتن روزنگاری‌ها شروع شد، حالا به تخصص و راهی برای گذران اوقات بیکاری تبدیل شده است.

امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است ۵ / 3 5 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.