کافه های ولیعصر

6 بهمن، 1398
28 آذر، 1398
مدت مطالعه :
خیابان ولیعصر با آن درختان بلند و سرسبز همیشه پر از شور و شوق زندگی بوده است. همه‌ی ما از قدم زدن در قدیمی‌ ترین خیابان پایتخت لذت می‌بریم و خاطرات زیادی در آنجا داریم؛ اما از دغدغه‌های مشترک هنگام گذر از این خیابان، انتخاب بهترین مکان برای رفع گرسنگی است. کافه های ولیعصر روزانه میزبان صدها نفر هستند که برای صرف یک وعده‌ی دلچسب در کنار خانواده یا دوستان‌شان به آن‌جا رفته‌اند. با اسمارتیز همراه شوید تا شما را با بهترین کافه های ولیعصر آشنا کنیم.
کافه لمیز
کافه لمیز در خیابان ولیعصر
کافه های ولیعصر؛ کتابخانه‌ای به وسعت فیلم‌ها
اگر از طرفداران کافه و قهوه باشید، حتما اسم کافه لمیز به گوشتان خورده است‌. این کافه در بسیاری از نقاط تهران شعبه دارد، اما  نزدیکی شعبه‌ی چهارراه ولیعصر به دانشگاه تهران و تئاتر شهر، آن را از دیگر شعب این مجموعه متمایز می‌کند. از ویژگی‌های خاص این کافه که به محبوبیت آن افزوده است، تعبیه‌ی کتابخانه‌ای بزرگ با تنوع بالای کتاب‌ها در دیوار سمت راست کافه است. البته شاید دلیل اصلی پرطرفدار بودن کافه لمیز قیمت‌های بسیار پایین آن باشد. تمرکز اصلی منو بر روی قهوه و چایی است، اما برای آن که بیشتر از روز خود لذت ببرید، انواع کیک‌ها نیز در کافه لمیز سرو می‌شوند. ساعت کاری کافه از 7 صبح تا 23 است و شما می‌توانید هر زمان که دلتان خواست برای سفارش قهوه به کافه سر بزنید. البته برای راحتی کارکنان، کافه لمیز در روزهای تعطیل یک ساعت دیرتر فعالیت خود را آغاز می‌کند. کافه لمیز از معروف‌ترین کافه های ولیعصر است.
آدرس: ضلع شمال شرقی چهارراه ولیعصر، پلاک 1435، کافه لمیز
تلفن تماس: 66462205
کافه گودو
کافه گودو در خیابان ولیعصر
کافه های ولیعصر؛ به دهه‌ی هفتاد میلادی خوش آمدید
یک کافه با دکوراسیون دهه‌ی هفتاد میلادی که شما را یاد فیلم‌های آن دوره خواهد انداخت. رومیزی‌های چهارخانه‌ی قرمز و سفید، صندلی‌های چوبی، گلدان‌های ریز و درشت و فضایی پر از نور زرد همگی انرژی آن دوران را به شما انتقال می‌دهد. اما جذابیت این کافه تنها به موقعیت و چیدمان آن خلاصه نمی‌شود؛ بلکه منوی متنوع و غذاهای با کیفیت نیز از علل پر طرفدار بودن کافه گودو است. این کافه فعالیت خود را از 7 صبح آغاز می‌‌کند و تا ساعت 23 باز می‌باشد، از این رو هر سه وعده‌ی اصلی صبحانه، ناهار و شام را برای مشتریان خود سرو می‌کند. کشیدن سیگار در کافه گودو آزاد است.
آدرس: چهارراه ولیعصر، جنب ایران فیلم، پلاک 911، کافه گودو
تلفن تماس: 88883940
کافه گرامافون
کافه گرامافون در خیابان ولیعصراین کافه های ولیعصر؛ کافه بو‌ی گذشته را می‌دهد
شاید کافه گرامافون از تنوع بالایی که در سایر کافه های ولیعصر مشاهده می‌کنید برخوردار نباشد؛ اما کیفیت غذا و قهوه به قدری بالاست که شما اصلا متوجه این موضوع نخواهید شد. همچنین اکثر مواردی که در منو وجود دارد در کمتر کافه‌ای پیدا می‌شود؛ مانند سیمیت بیکن. فضای کافه به علت وجود گرامافون، رادیو، ماشین تایپ، زنگ کوچک کنار صندوق، رومیزی‌‌های چهارخانه، صندلی‌های چوبی و لوستر‌های قدیمی بسیار نوستالژیک است و شما را در خاطراتتان غرق خواهد کرد. سلیقه‌ی خوب در انتخاب موسیقی نیز کافه گرامافون را از رقیبان خود در کافه های ولیعصر متمایز می‌کند. همچنین کافه برای آن که شما نهایت لذت را از با هم بودن ببرید، تعدادی بُرد گیم و کتاب را در یک قفسه در گوشه سالن خود جای داده است و شما می توانید به صورت رایگان از آن ها استفاده کنید. از دیگر جذابیت‌های کافه گرامافون، دید آن به چهارراه ولیعصر و تئاتر شهر است. تماشای هیاهوی شهر واقعا لذت خاصی دارد. کافه در ساعت 9:30 فعالیت خود را آغاز می‌کند و تا نزدیکی ساعت 22 باز است. در صورتی که قصد رفتن با ماشین شخصی خود به این کافه را دارید، می‌توانید از خیابان برادران مظفر برای جای پارک استفاده کنید.
آدرس: خیابان ولیعصر، پایین‌تر از خیابان انقلاب، رو‌ به‌ روی تئاتر شهر، پلاک 1436، کافه گرامافون
تلفن تماس: 66971497
کافه رومیس
کافه رومیس در خیابان ولیعصر
کافه های ولیعصر؛ مناسب برای جشن های شما
کافه‌ای دلنشین و دنج که با طعم‌های منحصر به فردش شما را شگفت زده خواهد کرد. این کافه همواره با انواع پیتزا، پاستا، نوشیدنی‌های سرد و گرم و دسرها از مهمانان خود پذیرایی می‌کند. از دیگر مواردی که باعث جذب مشتریان به کافه رومیس می‌شود، ارائه انواع قلیان است. همچنین در روزهای زوج می‌توانید از موسیقی زنده در کافه لذت ببرید. 
ظرفیت 60 نفری و فضای دل نشین کافه آن را از مناسب ترین مکان‌ها برای برگزاری جشن‌ها تبدیل کرده است؛ فقط کافیست تا از یک روز قبل با مدیریت کافه رومیس هماهنگ کنید.
ساعت کاری کافه رومیس در روزهای یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 11 صبح الی 2:30 بامداد، در روز جمعه از ساعت 12 ظهر الی 20:30 و شنبه‌ها از ساعت 8:45 الی 2:30 بامداد است.
آدرس: خیابان ولیعصر، بالاتر از میدان ولیعصر، جنب سینما آفریقا، کوچه‌ی عتیقی نژاد، کافه رومیس
تلفن تماس: 88801736
کافه سینما
اگر یک روز خسته کننده و پر از ترافیک داشته‌اید، حتما باید سری به کافه سینما بزنید. قرار گرفتن کافه در باغ فردوس و کنار موزه‌ی سینما، فضای خیلی آرامش بخشی را برای مهمانان ایجاد کرده است. کافه دارای دو محوطه سر پوشیده و سر باز است که امکان استعمال سیگار در فضای بیرونی آن وجود دارد. منوی کافه شامل انواع غذا‌ها، میان وعده‌‌ها و نوشیدنی‌ها است که تمامی آن‌ها از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند، اما در کنار کیفیت بالا قیمت‌های کافه سینما به شدت بالا هستند. به علت شلوغی کافه زمان آماده شدن سفارش‌ها معمولا بالای نیم ساعت خواهد بود که البته به علت فضای جذاب کافه و باغ فردوس اصلا متوجه طولانی بودن آن نخواهید شد.
آدرس: خیابان ولیعصر، باغ فردوس، کافه سینما
تلفن تماس: 22756531
کافه پرسه
کافه پرسه در خیابان ولیعصر
کافه های ولیعصر؛ پر از انرژی مثبت
شهرت اصلی کافه پرسه به علت حامی حیوانات بودن آن است. اگر شما هم به حیوانات مخصوصا گربه‌ها علاقه دارید، حتما چند ساعتی را در این کافه که از کافه های ولیعصر است خواهید گذراند. علاوه بر این، طراحی داخلی کافه پر از چوب و پنجره‌های رنگی است که انرژی آن را چند برابر می‌کند. صمیمیت کارکنان کافه پرسه هم بر جذابیت‌های آن می‌افزاید.
ساعت کاری کافه پرسه از 9:30 صبح تا 23 است و به همین علت کافه برای تمامی وعده‌‌های غذایی پیشنهاد‌هایی دارد. قیمت منو در مقایسه با کیفیت غذا‌ها و نوشیدنی‌ها مطلوب است و از این بابت نگرانی نخواهید داشت. همچنین در بعضی از روز‌ها برنامه‌ی شب مافیا در کافه برگزار می‌شود که اطلاعات آن در صفحه‌ی اینستاگرام کافه قرار می‌‌گیرد.
آدرس: چهارراه ولیعصر، خیابان برادران مظفر جنوبی، نبش کوچه‌ی سرمد، کافه پرسه
تلفن تماس: 66493623
کافه آن
کافه آن یک کافه‌ی کلاسیک با منویی پر از انواع پاستا است که هر کسی را مجذوب خود می‌کند. فضا‌ی کافه آن بسیار گرم و صمیمیست. پنجره‌های بلند در طول روز حسابی کافه را روشن می‌کنند، یک کتابخانه‌ی کوچک نیز در سمت راست درب ورودی قرار دارد و شما می‌توانید کتاب‌های معروفی را در آن پیدا کنید. اما جالب ترین چیزی که در مورد کافه آن وجود دارد، چاپ منو بر روی یک مکعب است که خلاقیت صاحب این کافه را نشان می‌دهد. معروف ترین میان وعده کافه آن چیپس و پنیر آن می‌باشد که با توجه به حجم آن قیمت بسیار پایینی دارد.
کافه آن هر روز از ساعت 9 صبح الی 23:30 آماده‌ی پذیرایی از مشتریان خود است؛ البته در بعضی روز‌ها این ساعت تغییر می‌کند که در صفحه‌ی اینستاگرام کافه اطلاع رسانی می‌شود. ماشین خود را هم می‌توانید در کوچه مینو پارک کنید. همچنین کافه آن از طریق اسنپ فود نیز از مهمانان غیر حضوری خود پذیرایی می‌کند.
آدرس: میدان ولیعصر، انتها‌ی کوچه‌ی مینو، کافه آن
تلفن تماس: 88852309
کافه صدف
کافه صدف به نحوه‌ی تزئین نوشیدنی‌های خود شهرت دارد. همیشه کوکتل‌ها در ابعاد بزرگ با رنگ‌های عجیب و غریب و چیدمانی متفاوت سرو می‌شوند که واقعا با چشمانتان بازی می‌کند. البته همان قدر که قیافه‌ی نوشیدنی‌ها جذاب است، مزه‌ی خوبی هم دارند. به طور کلی تمرکز اصلی کافه صدف بر روی انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم است و در همین راستا کلاس‌های آموزشی برای علاقه مندان به حرفه‌ی باریستا برگزار می‌کند.
ساعت کاری کافه صدف در روز‌های شنبه تا پنجشنبه از 9صبح تا 22:30 و در روز جمعه از ساعت 16 الی 22:30 می‌باشد.
آدرس: خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک ساعی، مجتمع تجاری صدف، کافه صدف
تلفن تماس: 88774591
کافه سارا
کافه سارا در خیابان ولیعصراینجا کافه های ولیعصر؛ همه چیز نقاشی شده است
کافه سارا فضایی کوچک اما صمیمی دارد‌. داخل و جلو‌ی درب مغازه پر از گلدون‌های رنگارنگی است که حس شادابی خاصی به محیط می‌بخشند. در کل دکوراسیون کافه بر پایه‌ی رنگ‌ها و بازی با آن‌ها است؛ به طوری که چشمانتان از نگاه کردن به محیط سیر نمی‌شود. همچنین برخورد گرم سالنداران شما را سرشار از انرژی مثبت می‌کند. طراحی منو نیز واقعا خلاقانه بوده است؛ صفحات پارچه‌ای با جلد چوبی حس خوبی را در شما ایجاد می‌کند.
تنوع در منو‌ی صبحانه‌ی این کافه بسیار بالاست؛ انواع املت‌ها، تست‌ها، صبحانه‌ی ایرانی و ... باعث می‌شوند تا شما برای شروع روزتان در کافه های ولیعصر، حتما کافه سارا انتخاب کنید. البته سایر وعده‌های این کافه از بقیه چیزی کم ندارد. قیمت کافه نیز در مقایسه با کیفیت و حجم غذا مناسب است‌. امکان کشیدن سیگار در این کافه وجود دارد. کافه سارا هر روز از ساعت 8 صبح آماده سرو صبحانه و انواع غذا‌ها و نوشیدنی‌ها است و فعالیت خود را در ساعت 22 به اتمام میرساند.
آدرس: خیابان ولیعصر، بین خیابان رشت و طالقانی، پلاک 1521، کافه سارا
موقعیت(ها)
امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است ۵ / 4.5 67 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.