• اینستاگرام اسمارتیز
  • ویزاکار
  • اکو کمپ کویری متین آباد

پارک نهج البلاغه تهران

18 فروردین، 1399
8 دی، 1398
مدت مطالعه :
چند بار برایتان پیش آمده که از دست فردی که با اره برقی دنبالتان است فرار کنید؟ یا با قایق سقوط کنید؟! شاید کمی برایتان عجیب و حتی غیرممکن به نظر برسد؛ اما تمام این حرف‌ها در پارک نهج‌البلاغه تهران اتفاق می‌افتد. اگر می‌خواهید بیشتر از امکانات و سرگرمی‌های پارک نهج‌البلاغه تهران مطلع گردید با اسمارتیز همراه شوید.
چه زمانی به پارک نهج‌البلاغه تهران برویم؟
رفتن به پارک نهج‌البلاغه تهران زمان نمی‌شناسد. این پارک هم در سوز زمستان و هم در گرمای تابستان برای شما امکانات تفریحی دارد. به طور مثال تفریحاتی مانند سافاری وحشت، آمفی تئاتر و دوچرخه سواری در تمام فصول در دسترس هستند. در پارک آلاچیق‌هایی تعبیه شده است تا شما بتوانید بدون نگرانی برای برف و باران به همراه خانواده یا دوستانتان به پیک‌نیک بروید و اوقات خوشی را تجربه کنید. تماشای تهران بر روی پل معلق پارک نیز در تمام فصول سال جذاب است. خلاصه هنگامی که قصد رفتن به پارک نهج‌البلاغه تهران را کردید اصلا به خود هیچ گونه نگرانی‌ای بابت آب و هوا راه ندهید؛ امکان ندارد حوصله‌تان در این پارک سر برود.
شب های پارک نهج البلاغه
شب های پارک نهج البلاغه
چگونه به پارک نهج البلاغه تهران برویم؟
آدرس فاز یک: تهران، پونک، انتهای بلوار همیلا، فاز یک پارک نهج‌البلاغه
دسترسی با بی‌آر‌تی: برای این کار باید از خط 10 بی-آر‌تی، پایانه‌ی آزادی به دانشگاه آزاد، استفاده کنید و در ایستگاه پونک از آن پیاده شوید. این ایستگاه رو‌به‌روی بلوار همیلا قرار دارد و شما با کمی پیاده‌روی در این بلوار به پارک نهج‌البلاغه می‌رسید.
دسترسی با مترو: اگر ساکن تهران هستید باید از خط 2 مترو تهران استفاده کنید و در ایستگاه آخر آن یعنی صادقیه از قطار پیاده شوید. سپس می‌توانید با اتوبوس، بی‌آر‌تی یا تاکسی خود را به بلوار همیلا برسانید و این بلوار تا انتها بروید تا به پارک برسید.
اگر ساکن‌ کرج، چیتگر و ... هستید، باید از خط 5 قطار بین شهری استفاده کنید و در ایستگاه صادقیه پیاده شوید. سپس مانند آنچه در بالا گفته شد می‌توانید با کمک اتوبوس، بی‌آر‌تی و تاکسی خود را به پارک برسانید.
دسترسی با خودروی شخصی: فاز یک پارک نهج البلاغه تهران توسط چهار بزرگ‌راه احاطه شده است. اشرفی اصفهانی یکی از این بزرگراه هاست و در غرب پارک قرار دارد. شما می‌توانید با رساندن خود به این خیابان به بلوار همیلا و سپس به پارک دسترسی پیدا کنید. یادگار امام نیز در شرق این پارک واقع شده است. اگر از این بزرگ‌راه استفاده می‌کنید کافیست تا وارد بلوار ایوانک شده و آن را به سمت غرب ادامه دهید. ماشین خود را پارک کنید تا با کمی پیاده‌روی به پارک برسید. اگر بخواهید از اتوبان همت در جنوب یا هاشمی رفسنجانی در شمال استفاده کنید، باید وارد یکی از خروجی‌های یادگار امام یا اشرفی اصفهانی شوید و سپس مانند بالا عمل کنید تا به پارک نهج البلاغه برسید.
آدرس فاز دو: اتوبان حکیم غرب، بعد از خروجی یادگار امام، فاز دو پارک نهج البلاغه
دسترسی با بی‌آر‌تی: اگر می‌خواهید با بی‌آر‌تی به فاز دو پارک نهج البلاغه بروید، باید از خط 10 استفاده کنید. در ایستگاه باغ فیض پیاده شوید و خیابان بیدکی را تا انتها بروید تا به پارک برسید.
دسترسی با مترو: اگر ساکن تهران هستید باید از خط 2 و اگر ساکن کرج هستید باید از خط 5 استفاده کنید و در ایستگاه صادقیه پیاده شوید. سپس با بی‌آر‌تی، اتوبوس یا تاکسی می‌توانید به خیابان بیدکی برسید. این خیابان را تا انتها ادامه دهید تا به پارک دسترسی پیدا کنید.
دسترسی با خودروی شخصی: شما می‌توانید با استفاده از بزرگراه‌های حکیم و همت خود را خیابان اشرفی اصفهانی برسانید و با ورود به خیابان بیدکی به پارک دسترسی پیدا کنید. ماشین خود را هم می‌توانید در پارکینگ اختصاصی پارک کنید. همچنین می توانید در اتوبان حکیم به سمت غرب و بعد از یادگار امام وارد خروجی پارک نهج البلاغه شوید که پارکینگ پارک نیز در انتهای همین خیابان قرار دارد.
هزینه بلیط و ساعات دسترسی به پارک نهج البلاغه تهران
پارک نهج البلاغه تهران مانند سایر بوستان‌های شهری به صورت 24 ساعته باز است و شما در هر لحظه از شبانه روز که دلتان خواست می‌توانید از آن دیدن کنید. همچنین ورود به پارک رایگان است.
پارکینگ بوستان از ساعت 7 صبح تا 24 باز است که هنگام خروج از آن باید مبلغ 3 هزار تومان بپردازید.
همانطور که گفته شد، پارک نهج‌البلاغه تهران دارای تفریحات فراوانی است و هر کدام ساعت کاری مخصوص به خود را دارند که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.
سافاری وحشت: ساعت کاری شنبه تا چهارشنبه از ساعت 18 الی 2 بامداد، پنجشنبه‌ها، جمعه‌ها و تعطیلات از ساعت 17 الی 2 بامداد 
هزینه بلیط برای هر نفر 15 هزار تومان
پیست پرش در آسمان: ساعت کاری شنبه تا چهارشنبه از ساعت 18 الی 2 بامداد، پنجشنبه‌ها، جمعه‌ها و تعطیلات از ساعت 17 الی 2 بامداد
هزینه بلیط برای هر نفر 12 هزار تومان
قایق پرشی: ساعت کاری شنبه تا چهارشنبه از ساعت 18 الی 2 بامداد، پنجشنبه‌ها، جمعه‌ها و تعطیلات از ساعت 17 الی 2 بامداد
هزینه بلیط برای هر نفر 10 هزار تومان
راپل برقی: ساعت کاری شنبه تا چهارشنبه از ساعت 18 الی 2 بامداد، پنجشنبه‌ها، جمعه‌ها و تعطیلات از ساعت 17 الی 2 بامداد
هزینه بلیط برای هر نفر 10 هزار تومان
پل معلق: ساعت کاری پنجشنبه‌ها، جمعه‌ها و تعطیلات از ساعت 10 صبح الی 24
هزینه بلیط برای هر نفر 10 هزار تومان
هزینه اجاره‌ی دوچرخه به ازای هر نیم ساعت 8 هزار تومان و برای هر یک ساعت 15 هزار تومان است.
دانستنی‌های قبل از رفتن به پارک نهج‌البلاغه تهران
فاز یک پارک نهج‌البلاغه در سال 1388 در بالای اتوبان همت و فاز دو این پارک در سال 1392 در حد فاصل اتوبان همت تا اتوبان حکیم ساخته شده است. فاز سه پارک نیز در حال راه اندازی است که شمالی‌ترین قسمت پارک خواهد بود و تا بزرگراه هاشمی رفسنجانی (نیایش) ادامه خواهد داشت.
این پارک در شیب اطراف رودخانه فرحزاد قرار دارد و همین امر موجب پلکانی شدن پارک شده است که خود از جذابیت‌های آن به شمار می‌رود.
پارک نهج‌البلاغه تهران توسط اتوبان همت به دو نیم تقسیم شده است که البته توسط یک تونل زیرزمینی به یکدیگر راه دارند و این تونل از جاذبه‌های پارک محسوب می‌شود.
فضای پارک نهج البلاغه
پلکانی بودن پارک نهج البلاغه
اکنون به معرفی امکانات تفریحی پارک نهج البلاغه تهران می‌پردازیم.
1.شهربازی بیلینو: این شهربازی که در فاز یک قرار دارد، به کودکان امکان تجربه و بازی با دستگاه‌‌های ساختمان سازی و کامپیوتری را می‌دهد. هزینه بلیط این بازی‌ها از 8 هزار تومان تا 15 هزار تومان متغییر است. امکانات این شهربازی عبارت است از:
جرثقیل، نوار نقاله و جرثقیل چنگکی
جابه‌جایی خاک و توپ با بیل مکانیکی
زمین ماسه برای ساخت قلعه
واقعیت مجازی
دستگاه‌های کامپیوتری 
خانه بازی بادی
فوتبال دستی و هاکی روی میز
کشتی صبا و چرخ‌ و فلک
کشتی صبای شهربازی بیلینو در پارک نهج البلاغه
هیجان در کشتی صبای پارک نهج البلاغه
2.یادمان شهدای گمنام: در این بخش از پارک مقبره سه تن از شهدای عملیات والفجر 4 قرار دارد که در روز 12 مهر سال 1389 همزمان با شهادت امام صادق (ع) به خاک سپرده شدند. این قسمت نیز در فاز یک پارک قرار دارد.
3.سینمای روباز: این بخش برای پخش مسابقات ورزشی مهم مانند جام جهانی و همچنین برگزاری جشن‌هایی مانند نیمه شعبان در فاز یک احداث شده است.
4.تونل ارتباطی بین فاز یک و دو: این تونل که از زیر اتوبان همت رد شده است، فاز یک و دو را بهم متصل می‌کند و از جاذبه‌های پارک به شمار می‌رود.
5.پل معلق: از جذاب‌ترین بخش‌های فاز دو، پل معلق یا همان پل آسمان است. این پل در ارتفاع 65 متری ساخته شده است و دارای 285 متر طول می‌باشد که تا پارک پردیسان ادامه دارد.
پل معلق پارک نهج البلاغه
پل معلق پارک نهج البلاغه
6.سرزمین شگفت‌انگیز: این قسمت در شرق پارک قرار دارد و دارای چهار بازی است.
سافاری وحشت: این بازی درست شبیه تونل وحشت‌های بچگی‌هایتان است؛ با این تفاوت که به جای آنکه سوار قطار شوید باید مسیر را پیاده طی کنید. این بازی برای کودکان، خانم‌های باردار و افراد دارای بیماری قلبی مناسب نیست.
سافاری وحشت پارک نهج البلاغه
وحشت واقعی در سافاری پارک نهج البلاغه
پرش در آسمان: شما بر روی یک تیوپ می‌نشینید، از سرسره پایین می‌آیید و سپس روی یک تشک بادی پرتاب می‌شوید. این بازی دارای محدودیت وزنی است و به افراد بیش از 100 کیلوگرم اجازه استفاده نمی‌دهند.
پرش در آسمان پارک نهج البلاغه
تجربه ای جدید با پرش در آسمان
قایق پرشی: شما سوار یک قایق می‌شوید که بر روی ریل قرار دارد. سپس از روی این ریل به پایین سر می-خورید و در آب فرود می‌آیید. این بازی نیز دارای محدودیت وزنی (90 کیلوگرم) است.
راپل برقی: راپل درست همانند زیپ لاین است؛ اما این بار شما به صورت نشسته پرواز را تجربه می‌کنید. متاسفانه در این بازی هم افراد بیش از 100 کیلوگرم نمی‌توانند از آن استفاده کنند.
در تمامی بخش‌های پارک آلاچیق، میزهای پینگ پونگ، زمین بازی کودکان، بوفه و کافه برای راحتی هر چه بیشتر شما و عزیزانتان تعبیه شده است.
راهنمای بازدید از پارک نهج‌البلاغه
برای رفتن به پارک نهج‌البلاغه تهران بهتر است یک روز کامل را در نظر بگیرید. می‌توانید برای یک ورزش صبحگاهی به این پارک بروید و در مسیر تندرستی کمی بدوید یا دوچرخه کرایه کنید. سپس به کافه‌ها بروید و یک صبحانه‌ی کامل نوش جان کنید. همچنین می‌توانید از منزل مواد غذایی را بردارید و در آلاچیق‌ها میل کنید.
آلاچیق های پارک نهج البلاغه
صرف یک وعده ی دلچسب در کنار خانواده
در فاصله بین صبحانه تا ناهار از بخش‌هایی مانند رود فرحزاد، یادمان شهدای گمنام، میزهای پینگ پونگ، تونل ارتباطی و ... دیدن کنید. هر زمان هم که احساس خستگی کردید می‌توانید بر روی نیمکت‌ها که در سراسر پارک قرار دارند استراحت کنید. بعد از صرف ناهار کم کم مکان‌های تفریحی مثل سافاری وحشت، راپل برقی، شهربازی و ... شروع به کار می‌کنند و می‌‌توانید پایان روز خود را کمی هیجان انگیزتر کنید. خلاصه جاذبه‌های این پارک بسیار فراوان است و شما و همراهانتان می‌توانید یک روز خاطره‌انگیز را تجربه کنید.
برچسب(ها)
موقعیت(ها)
امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است ۵ / 4.3 134 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.