روز ولنتاین را چگونه جشن بگیریم؟

از ایده برای هدیه ولنتاین تا رسوم عجیب روز ولنتاین در کشورهای جهان

14 بهمن، 1398
14 بهمن، 1398
مدت مطالعه :
ولنتاین مبارک! این جمله‌ایست که در سال‌های اخیر از زوج‌های جوان بسیار می‌شنویم. از یک ماه قبل، تبریک ولنتاین و خرید کادو ولنتاین ذهن زوج‌ها را درگیر خود می‌کند و کلی برای این روز، که روز عشق خارجی‌ها نام دارد برنامه‌ریزی می‌کنند. ولنتاین 2020 در حالی آغاز می‌شود که چندین قرن پیش عشق و عاشقی ممنوع بود و دختران و پسران قانون را می‌شکستند و عشق‌شان را مخفی رسمی می‌کردند! می‌گویند شما را با اشتباهات و قانون‌شکنی‌هایتان به یاد خواهند آورد، روز ولنتاین نیز یادآوری از قانون‌شکنی عاشقان است. با اسمارتیز همراه باشید تا با روز ولنتاین بیشتر آشنا شوید.
تاریخچه روز ولنتاین چیست؟
در گذشته‌ی بسیار دور در زمان امپراطوری کلودیوس دوم در روم، ازدواج و ابراز عشق ممنوع بود. والنتین شجاع که کشیشی بود اهل کتاب و دعا، به صورت مخفیانه عاشقان را به هم می‌رساند و آن‌ها را مزدوج می‌کرد. اما این قانون‌شکنی از چشم کلودیوس پنهان نماند و دستور زندانی کردن والنتین را داد. او در دوران حبس خود عاشق دختر زندانبان شد اما دیگر کسی نبود، قانون شکنی کند و او را به عشقش برساند.
روز ولنتاین
14 فوریه روز ولنتاین، روز ابراز عشق است
در نهایت در روز 14 فوریه والنتین را اعدام کردند و از او فقط یک نامه به جا ماند. از این روز به بعد مرگ والنتین در راه عشق را روز عشق نامیدند و شد نماد عاشقانی که می‌خواهند به هم برسند.
ولنتاین 2020 چه روزی است؟
ولنتاین هر سال در روز 14 فوریه جشن گرفته می‌شود. ولنتاین 2020 نیز در تاریخ 14 فوریه 2020 برابر روز جمعه 25 بهمن 1398 است. در این روز مهم برای عاشقان همه به دنبال کادو برای ولنتاین و کارت تبریک ولنتاین هستند تا عشق خود را به معشوقشان ابراز کنند. برخی از عاشقان که مراحل آشنایی را گذرانده‌اند و احساس می‌کنند زمانش است که با هم زیر یک سقف باشند در روز ولنتاین حلقه‌های خود را دست‌شان می‌کنند و عشق خود را رسمی می‌کنند.
در ولنتاین 98 چه کارهایی باید کرد؟
ولنتاین برای ما ایرانی‌ها و مردم جهان از یک ماه قبل شروع می‌شود دقیقا مانند عید نوروز! از ماه قبل همه به دنبال کادو برای ولنتاین هستند. گاهی ایده‌های خوبی هم برای ولنتاین به سر دختران و پسران می‎زند که باور نکردنی‌ست. البته باید بدانید هدیه ولنتاین می‌تواند هر چیزی که عشق‌تان را ابراز می‌کند باشد اما برخی از وسایل، جز جدانشدنی روز ولنتاین هستند. در زیر کادوهایی که می‌توانید برای عشق‌تان بخرید آمده است:
گل رز
می‌گویند والنتین پس از اینکه به طور مخفیانه عشاق را به عقد هم در می‌آورده است شاخه گل رزی را به آن‌ها هدیه می‌داده، به همین دلیل یک شاخه گل رز، نماد روز ولنتاین است و شما باید در کنار کادوهای خود یک شاخه گل رز هم به عشقتان هدیه دهید.
کیک ولنتاین و شکلات
شکلات و شیرینی در همه‌ی روزهای شاد سال می‌تواند زندگی را شیرین کند، پس چرا در روز عشق به هم شکلات هدیه ندهیم. البته هر شکلاتی هم نه! شکلات‌های قلبی یا خرسی به عشقتان هدیه دهید تا نمادی از عشق بی‌کران شما به آن‌ها باشد. کیک ولنتاین نیز بهترین گزینه برای هدیه است. این کیک‌ها معمولا به صورت قلب هستند و قرمز و به عشق شما شیرینی می‌دهند.
عروسک خرس
در کنار گل رز و شکلات، عروسک خرس دیگر هدیه ولنتاین است که نمی‌توانید بدون آن حتی بگویید رسوم ولنتاین را به جا آورده‌اید. هر چه خرستان بزرگ‌تر باشد در پیش عشق‌تان جایگاه ویژه‌تری دارید. گاهی یک عروسک خرس بزرگ قیمتی در حدود 600 هزار تومان تا 2 میلیون تومان دارد که برای خرید گران به نظر می‌آیند. البته اگر بخواهید ولنتاین را تجملی برگزار کنید و عکس‌هایش را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید، این مبلغ کم هم به نظر می‌آید!
کارت تبریک ولنتاین
یک متن ولنتاین عشقی روی کارت تبریک خود بنویسید و عشق‌تان را مجذوب خود کنید. شاید هزاران کادوی گران قیمت نتوانند احساساتی که شما به عشقتان دارید را برسانند، اما چند کلمه از ته قلب‌تان به خوبی می‌توانند احساس‌تان را منتقل کنند و عشق معشوق را فوران کند. قدرت کلمات را دست کم نگیرید و از همین الان به فکر متن ولنتاین خود باشید. یادتان باشد از والنتین چیزی به جز یک نامه باقی نماند.
هدیه ولنتاین
هدیه ولنتاین می‌تواند عشق شما را ابراز کند
جعبه موزیکال
جعبه موزیکال از دیرباز هدیه‌ای فوق‌العاده‌ای بوده است. آهنگی که از این جعبه‌های موزیکال پخش می‌شود جادوی خاصی دارد. در گذشته از جعبه‌های موزیکال صدای موسیقی کلاسیک موتزارت، باخ و بتهوون به گوش می‌رسید، اما امروزه این آهنگ‌ها جای خود را به آهنگ تیتراژ هری‌پاتر، بازی تاج و تخت، سریال فرندز و ... داده‌اند.
هدیه‌های بالا تنها هدیه‌هایی هستند که می‌توانید با آن مراسم ولنتاین را به خوبی برگزار کنید. یک شام عاشقانه نیز می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای روز ولنتاین باشد. سینما رفتن یا فیلم‌های عاشقانه دیدن در روز عشق به شدت پیشنهاد می‌شود.
البته خرید هدیه ولنتاین تنها بخشی از مراسم روز ولنتاین است، هدف اصلی ولنتاین ابراز عشق به معشوق و گذراندن لحظات خوش با او است. بهترین لحظاتی که می‌توانید در سال داشته باشید شاید در روز ولنتاین رقم بخورد. پس این روز را از دست ندهید و برای خود و معشوقتان برنامه‌های شاد بچینید.
روز ولنتاین در کشورهای مختلف چگونه است؟
رسوم ولنتاین در تمام کشورها تقریبا یکسان است و در همه‌ی کشورها مردم برای عشق‌شان شکلات و عروسک‌های خرس و ... می‌خرند و این شب را با هم جشن می‌گیرند، اما همیشه برخی رسوم عجیب وجود دارند که پای خود را یک قدم فراتر می‌گذارند در زیر می‌توانید برخی از این سنت های عجیب و غریب را در کشورهای مختلف ببینید:
جمهوری چک
در این روز عشاق کشور جمهوری چک به زیر درخت گیلاس می‌روند و در آن‌جا عشق خود را با هم به اشتراک می‌گذارند و روز ولنتاین را می‌گذرانند. البته هنوز معلوم نیست چرا این رسم در جمهوری چک مرسوم شده است، اما شاید با ابراز عشق، شکوفه‌های گیلاس بشکفند!
انگلیس
در انگلیس دختران برگ خشک‌شده‌ی درختان خلیجی را در زیر بالشت خود می‌گذراند. در داستان‌ها آمده است دختران در خواب رویاهای شیرین می‌بینند و می‌توانند صورت شوهر آینده‌شان را در خواب ببینند. البته این رسم دیگر از بین رفته است، اما هستند مردمی که هنوز آن را زنده نگه‌داشته‌اند.
آفریقای جنوبی
مردم آفریقای جنوبی، به جای اینکه عشق‌شان را در قلب‌شان نگه‌دارند، نام عشق خود را به آستین‌شان وصله می‌کنند تا همه بدانند عشق آن‌ها کیست. مخصوصا مجردهایی که هنوز نتوانستند ابراز علاقه کنند، در این روز نام عشق‌شان را با وصله کردن فریاد می‌زنند تا اگر عشق آن‌ها هم همین حس را داشت، با هم آشنا شوند. به این رسم لوپرکالیا می‌گویند.
روز ولنتاین
فیام روز ولنتاین می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای دیدن فیلم در روز ولنتاین باشد
فنلاند
در فنلاند این روز برای عشاق افسانه‌ای نیست و شما می‌توانید حتی به دوستان معمولی خود کارت تبریک ولنتاین و شکلات بدهید. پس روز ولنتاین در فنلاند بیشتر سمبل دوستی و وفاداری است.
آلمان
در آلمان عشاق به هم‌دیگر شکلات، مجسمه و تصاویری از خوک می‌دهند، چون نماد خوشبختی و فراوانی است. البته در ولنتاین امروزی آلمانی‌ها، نان زنجبیلی بزرگ به شکل قلب که روی آن‌ها متن ولنتاینی شیرینی نوشته شده است، جایگاه ویژه‌ای در هدیه‌های ولنتاین دارد. اگر خوش‌شانس باشید عشقتان نان زنجبیلی را با شما تقسیم خواهد کرد، اما اگر نباشید کل نان برای خودش است!
ایران
در کشور ما نیز مردم برای هم شکلات‌های قلبی و خرس عروسکی می‌خرند و عشق‌شان را به یک شام عاشقانه دعوت می‌کنند. البته عاشقان ایرانی در کادوهای خود بسیار خلاقیت به خرج می‌دهند و معمولا با دست خود کادوها را درست می‌کنند. ولنتاین 98 نیز به همین صورت برگزار می‌شود.
خرس ولنتاین
ولنتاین را با هم جشن بگیرید و به دوستان و عشق‌تان ابراز عشق کنید
ژاپن
نیمی از شکلات‌های موجود در ژاپن در حوالی روز ولنتاین به فروش می‌رسد. در ژاپن به جای اینکه مردان برای زنان هدیه ولنتاین بخرند، این زنان هستند که سرتاپای مردانش را با شکلات می‌پوشانند. در این روز زنان ژاپنی از مردمشان با شکلات تشکر می‌کنند و امیدوارند در این ماه مردان خود قدر این حرکت خوب را بدانند.

فرقی ندارد اهل کدام کشور باشید، یا اصلا ولنتاین را قبول داشته باشید یا سپندارمذگان را روز عشق بنامید. روز عشق می‌تواند هر روز باشد و شما برای سپاس‌گذاری و ابراز عشق به معشوقتان می‌توانید هر دقیقه و هر ثانیه را ولنتاین بدانید و از عشقتان تشکر کنید. اما روز ولنتاین بهترین فرصت است تا در دل او جای خود را بیشتر باز کنید و عشق‌تان شکوفه بزند!
دوست دارید چند مقصد جذاب برای مسافرت عاشقانه و ماه عسل بشناسید؟ شاید خواندن مطلب «سفر عاشقانه» به شما کمک کند.

از گذاشتن پست تو فروم‌ها شروع کردم. 12 سالم بود که در دوره‌های خبرنگاری یونیسف یاد گرفتم چگونه بنویسم. بعد تو مجله‌های مختلف شروع به کار کردم و دست سرنوشت من رو به اینجا رسوند. در کنار نوشتن، همیشه از دیدن فیلم لذت می‌بردم، به همین دلیل شروع کردم زیرنویس زدن و شدم AmirDW.

امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است ۵ / 3.7 17 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.