نکاتی که قبل از فصل هشت بازی تاج‌وتخت باید بدانیم!!

عکس، دیالوگ و نقشه لوکیشن‌های فیلمبرداری

6 فروردین، 1398
6 فروردین، 1398
مدت مطالعه :

 

فصل هشت بازی تاج‌وتخت به زودی به نمایش درخواهد آمد و بالاخره می‌توانیم ببینیم در آخر این بازی پیچیده چه کسی بر تخت پادشاهی می‌نشیند. در فصل هشت بازی تاج‌وتخت آیا باز هم باید منتظر غافلگیری باشیم؟ در زیر چند نکته آورده‌ایم که بد نیست قبل از دیدن فصل هشت سریال محبوب شبکه HBO آن‌ها را بدانیم. اگر از طرفداران این شبکه هستید بد نیست مطلب مربوط به سریال چرنوبیل را هم بخوانید.

1. شاه شب، شاه شمال و مادر اژدها
به فصل آخر سریال بازی تاج‌وتخت رسیدیم و در نهایت می‌توانیم ببینیم چه کسی روی تخت آهنین می‌نشیند؟ فصل هشتم، فصل نبرد بزرگ بین شاه شب و شاه شمال (جان اسنو) و مادر اژدها (دنریس تارگرین) است، در حالی‌که سرسی لنیستر و یورون گریجوی در حال کشیدن نقشه‌ی دیگری هستند.

فصل هشت بازی تاج و تختاولین فصل سریال در سال 2011 در شبکه HBO به نمایش در آمد.

باید دید در فصل هشت بازی تاج‌وتخت به جواب سوال‌هایی مانند: شاه شب کیست و چه می‌خواهد؟ چه کسی بر تخت می‌نشیند؟ آزورآهای واقعی کدام شخصیت است؟ خواهیم رسید یا خیر؟ روز 14 آپریل برابر با 25 فروردین اولین قسمت اول فصل هشت سریال بازی تاج‌وتخت به نمایش در خواهد آمد و دنیا دوباره زمستان را حس خواهد کرد.

2. جان اسنو و اسطوره‌های افسانه‌ای
وقتی یک دنیای بزرگ دارید نیاز به چند قهرمان افسانه‌ای هم دارید که دنیا را نجات بدهند و امید را برای مردم‌شان نگه‌دارند. جوزف کمپبل اسطوره‌شناس آمریکایی یک الگوی 17 مرحله‌ای را طراحی کرده است تا بتوانیم یک اسطوره‌ی افسانه‌ای را از یک قهرمان معمولی تشخیص دهیم. برای پاسخ به این‌که آیا جان اسنو هم همان اسطوره است یا خیر باید شخصیت او را در این 17 مرحله بررسی کنیم.

جان اسنو و دنریس تارگریانآزورآهای واقعی در سریال کیست؟

این مراحل شامل: فراخوانی برای ماجراجویی، ردکردن فراخوان، کمک‌های فراطبیعی، گذر از محیط امن، شکم نهنگ، شروع ماجراجویی، ملاقات با زیبارویان و… می‌شود. پس از بررسی شخصیت‌های سریال در فصل هشت بازی تاج‌وتخت به دو نام دنریس تارگریان و جان اسنو برمی‌خوریم که می‌توانند همان اسطوره‌ی افسانه‌ای یا نجات‌دهنده داستان‌ها باشند، البته نباید سرسی لنیستر را فراموش کنیم.

3. شاه یا ملکه مسئله این است!
در فصل‌های اولیه سریال تبعیض جنسیتی و نابرابری بین مردان و زنان به وضوح مشخص بود. نگاه ابزاری و کالایی به زن در سریال فراگیر بود و زنان فقط بازیچه‌ای برای شادی مردان و به قدرت رسیدن آن‌ها بودند، اما رفته رفته با جان گرفتن قدرت شخصیتی زنان در بازی تاج‌وتخت، این نگاه جای خود را به توانایی شخصیت‌های زن داستان داد.

فصل هشت سریال بازی تاج و تختکدام یک بر تخت پادشاهی می‌نشیند؟

کتلین استارک مادری نمونه شد، دنریس تارگریان که برادرش او را به دوتراک‌ها فروخت، مادر اژدها و تجات‌دهنده‌ی بردگان شد، سرسی لنیستر طلب تخت آهنین کرد و آریا استارک راه خودش را به تنهایی باز کرد و زنده ماند. این روند هم‌چنان ادامه دارد و در فصل هشت بازی تاج‌وتخت شما نمی‌دانید آیا در آخر سریال یک شاه روی تخت آهنین می‌نشیند یا یک ملکه!

4. اینجا سر بی‌گناه بالای دار می‌رود!
جرج.آر.آر. مارتین
و تهیه‌کنندگان سریال، انقلابی را در صنعت تلویزیون راه انداخته‌اند که از مهم‌ترین کارهای آن‌ها در این انقلاب می‌شود به کشتن شخصیت اصلی در فصل اول اشاره کرد، شاید کمتر سریالی دست به چنین ریسک بزرگی بزند اما دیوید بنیوف و دی.بی.وایز این ریسک را به جان خریدند.

ند استارک فقیدکسی که جمله رو می‌گه، شمشیر رو می‌چرخونه

آن‌ها نه تنها ند استارک را اعدام کردند، بلکه نشان دادند در دنیای نغمه یخ و آتش سر بی‌گناه هم بالای دار می‌رود و اعدام می‌شود!! در بازی تاج‌وتخت هیچ‌چیز را نمی‌توان پیش‌بینی کرد و جذابیت بیش از حد سریال به همین دلیل است.

5. دانش بهتر است یا قدرت؟
وقتی پیتر بیلیش (لیتل فینگر) دانش را قدرت می‌داند و سرسی لنیستر قدرت را قدرت می‌داند، تشخیص این‌که دانش بهتر است یا قدرت برای بیننده سخت می‌شود. در سریال شخصیت‌هایی مانند تیریون لنیستر، پیتر بیلیش، سمول تارلی، برن استارک و لرد واریس دانش‌شان را برای رسیدن به قدرت و اهداف‌شان افزایش می‌دهند اما در طرف دیگر شخصیت‌های اصیل مانند مارجری تایرل، سرسی لنیستر، رنلی باراتیون و… قدرت را در دست دارند و با آن هرکاری انجام‌ می‌دهند.

پیتر بیلیش لیتل فینگرآشوب گودال نیست، آشوب نردبان است. تنها کاری که باید انجام بدی، باید ار اون بالا بری

6. اسپانیا، کرواسی، ایرلندشمالی؛ همه‌جا لوکیشن من است!
با این‌که جلوه‌های ویژه سریال در نوع خود کم‌نظیر است اما تهیه‌کنندگان دوست داشتند تا سریال بازی تاج‌وتخت با تمام افسانه‌ای بودنش در لوکیشن‌ها و مکان‌های واقعی فیلم‌برداری شوند. از این رو شهر سویا اسپانیا و Royal Alcázar به عنوان قلمرو دورنی‌ها انتخاب شد و عوامل سریال هیچ جلوه‌ی ویژه‌ای در آن به کار نبردند.

رویال آلکازار در سویا اسپانیارویال آلکازار آن‌قدر زیبا بود که عوامل صحنه هیچ چیزی را به آن اضافه یا کم نکرده‌اند.

جاده مقرپادشاهی در ایرلند شمالی به شهر Dubrovnik کرواسی یا همان کینگزلندینگ در سریال رسید ولی ورودی کینگزلندینگ واقعی در کشور مالتا بود! به قول کیت هرینگتون: آن‌ها فقط در کره‌شمالی فیلم‌برداری نداشتند!

7. رستگاری در دقیقه 90!
جنگ‌های بازی تاج‌وتخت همیشه هیجان‌انگیز بوده است. از نبرد بلک‌واتر تا جنگ حرام‌زادگان، جنگ‌جویان با رشادت خود در مقابل دشمنان جنگیده‌اند. جان اسنو که در فصل‌های ابتدایی سریال فقط یک سرباز بود و به حرف فرمانده‌ی خود گوش می‌کرد، در فصل‌های آخر فرمانده شد و جنگ‌های پیش‌رو را رهبری می‌کرد.

جنگ حرامزادگانبزرگ‌ترین ترس کیت هرینگتون (جان اسنو) شلوغی و هرج‌ومرج بود که در جنگ حرام‌زادگان تهیه‌گنندگان روی این ترس کیت دست گذاشتند!

او نترس و جنگ‌جوست اما گاهی بدون فکر خود را در مخمصه می‌اندازد. در فصل 5 ملیساندرا و داووس سیورث به داد جان رسیدند و در جنگ حرام‌زادگان، در دقایق آخر پیتربیلیش و سانسا استارک به کمکش آمدند، در فصل هفتم و محاصره‌ی مردگان دنریس تارگریان و عمو بنجن او را نجات دادند. حال باید دید در فصل هشت بازی تاج‌وتخت باز هم از این نجات‌های دقیقه نودی خواهیم داشت یا جان‌ اسنو با فکر و تاکتیک عمل می‌کند.

8. در آخر، برنده‌شو یا بمیر!
جمله‌ی معروف سرسی لنیستر باید به گوش هر کسی که بخواهد در بازی تاج‌وتخت شرکت داشته باشد آویران باشد چون در بازی تاج‌وتخت باید برنده شوی یا بمیری.

سرسی لنیسترهر چه آدم‌های بیشتری رو دوست داشته باشی، ضعیف‌تر می‌شی

در طول سریال کسانی که به تخت پادشاهی چشم داشتند به طرز وحشتناکی کشته شدند یا هنوز هم برای تخت پادشاهی در حال بازی و نقشه‌چینی هستند. در فصل هشت باید دید آیا کسی که بر تخت می‌نشیند رقیب‌هایش را از بین می‌برد یا این جمله تا همین‌جای سریال برای نویسندگان اعتبار داشته است.

در این نقشه می‌توانید محل‌های فیلم‌برداری سریال بازی تاج‌وتخت را ببینید.

[تعداد: 5    میانگین: 3.8/5]
برچسب(ها)

از گذاشتن پست تو فروم‌ها شروع کردم. 12 سالم بود که در دوره‌های خبرنگاری یونیسف یاد گرفتم چگونه بنویسم. بعد تو مجله‌های مختلف شروع به کار کردم و دست سرنوشت من رو به اینجا رسوند. در کنار نوشتن، همیشه از دیدن فیلم لذت می‌بردم، به همین دلیل شروع کردم زیرنویس زدن و شدم AmirDW.

امتیاز دهید 2 دیدگاه ۵ / 4.4 40 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
امیرحسین سربیشه
18 اردیبهشت، 1398
در پاسخ به سارا
فصل 8 اونجوری که میگفتن جالب نبود...واقعا معلوم نیست این بنیوف چیکار میکنه. امیدم به دو قسمت پایانیه

? ? ?

سارا
18 اردیبهشت، 1398

فصل 8 اونجوری که میگفتن جالب نبود...واقعا معلوم نیست این بنیوف چیکار میکنه. امیدم به دو قسمت پایانیه