• اینستاگرام اسمارتیز
  • ویزاکار
  • اکو کمپ کویری متین آباد

ورزشگاه یادگار امام تبریز

11 فروردین، 1399
5 بهمن، 1398
مدت مطالعه :
از معروف‌ترین استادیوم‌های فوتبال کشور، ورزشگاه یادگار امام تبریز یا سهند است. شاید شهرت این مکان بیشتر به این علت باشد که جزو معدود ورزشگاه‌هایی در کشور است که پس از استادیوم آزادی تهران، بازی‌های ملی و دربی‌های تهران در آن برگزار می‌گردد و همین موضوع ورزشگاه را به یکی از مکان‌های دیدنی تبریز تبدیل کرده است. اگر می‌خواهید درباره‌ی ورزشگاه یادگار امام تبریز بیشتر بدانید، در ادامه همراه اسمارتیز باشید.
تاریخچه‌ی ورزشگاه یادگار امام تبریز
ساخت این ورزشگاه در سال 1368 آغاز شد و در سال 1375 در دهکده‌ المپیک تبریز افتتاح گشت. وزارت ورزش و جوانان که مالک این ورزشگاه است، در سال 1388 تصمیم گرفت استادیوم یادگار امام با هدف افزایش ظرفیت و بهبود خدمات رسانی توسعه یابد. در همین راستا جایگاه‌های طبقه‌ی دوم اضافه شد و گنجایش ورزشگاه تا حدود 67 هزار نفر افزایش یافت. جالب است که بدانید صندلی‌های طبقه اول ورزشگاه بر روی ستون قرار ندارند و به صورت طبیعی بر روی تپه‌ها و صخره‌ها واقع شده‌اند که تنها دو ورزشگاه دیگر در سراسر جهان از همچین ویژگی‌ای برخوردار هستند. در حال حاضر ورزشگاه نمره‌ی A- را از فدراسیون فوتبال آسیا دریافت کرده است که با هدف اخذ نمره‌ی A+ در سال 1395 بازسازی آن آغاز شده است. در این بازسازی تغییراتی در تیرهای دروازه، صندلی‌ها، نیمکت‌های ذخیره، نورافکن‌ها و ... به وجود خواهد آمد.
هزینه‌ی بلیط و ساعت کاری ورزشگاه یادگار امام تبریز
در بازی‌های اخیر که اکثرا مربوط به تیم تراکتورسازی بوده است، بلیط‌ها به صورت آنلاین 10 هزار تومان و به صورت حضوری 15 هزار تومان به فروش می‌رسند.
ساعت کاری ورزشگاه با توجه به زمان بازی آن روز تعیین می‌شود اما به طور کلی حدود 3 الی 4 ساعت قبل از آغاز مسابقه درب‌های ورزشگاه باز می‌گردند.
راه‌های دسترسی به ورزشگاه یادگار امام تبریز
ورزشگاه یادگار امام تبریز در جنوب و کمی خارج از شهر قرار دارد. اگر قصد دارید با خودروی شخصی به این ورزشگاه بروید باید خود را به بزرگراه شهید کسایی برسانید. در میانه‌ی این اتوبان دو خروجی به دو خیابان جوان و کریم باقری قرار دارد که هر دو به دهکده المپیک تبریز می‌رسند. ورزشگاه یادگار امام یا نام دیگرش سهند در این دهکده قرار دارد که دارای پارکینگ اختصاصی نیز می‌باشد. همچنین یک ایستگاه اتوبوس به همین نام در کنار استادیوم قرار دارد تا رفت و آمد را برای علاقه‌مندان به فوتبال راحت‌تر کند.
بازی‌های مهم
در 17 می سال 1996 بازی دوستانه‌ای بین تیم‌های ملی ایران و قطر برگزار شد که میزبان آن ورزشگاه یادگار امام تبریز بود. همچنین 1 سال بعد، 21 آوریل 1997، تیم ملی کنیا برای بازی‌ای دوستانه در مقابل تیم ملی کشورمان وارد ایران شد. این بازی که در یادگار امام تبریز برگزار شد، به شکست سه بر صفر کنیا منجر گشت. همچنین چندین دربی تهران که بین استقلال و پرسپولیس بوده است، در ورزشگاه یادگار امام تبریز برگزار شده است. در حال حاضر اکثر بازی‌های تیم‌ تراکتورسازی تبریز در این ورزشگاه برگزار می‌گردد.
امکانات ورزشگاه یادگار امام تبریز
پس از آن که چندین بار به علت قطع برق و از کار افتادن نور افکن‌ها بازی‌ها متوقف شدند، مسئولین با خریداری نورافکن‌های مدرن میزان روشنایی استادیوم را تا 1500 لوکس افزایش دادند. این در حالی است که استاندارد ای‌اف‌سی 1200 لوکس است.
فروش بلیط به صورت آنلاین و صدور بلیط‌های الکترونیکی برای اولین بار در این ورزشگاه به اجرا درآمد و شما می‌توانید از طریق اینترنت بلیط بازی مورد نظرتان را خریداری کنید. (خرید بلیط از سامانه بلیط فروشی فدراسیون فوتبال)
چمن‌های ورزشگاه دارای سیستم آبیاری و گرمایی هستند که رشد و تازگی آن‌ها را در زمستان و تابستان تضمین می‌کند.
ورزشگاه یادگار امام تبریز
بازی های تیم تراکتورسازی از مهم ترین مسابقه هایی است که در این ورزشگاه برگزار می شود
مانند بسیاری از استادیوم‌های جهان، دور تا دور زمین چمن برای مسابقات دو و میدانی طراحی شده است. همچنین پیست دوچرخه سواری یادگار امام به عنوان دومین پیست بزرگ استاندارد ایران شناخته می‌شود. این پیست دارای جایگاه خبرنگاران، رختکن، سالن بدنسازی، اتاق پزشک و ... است.
ساخت استخر یادگار امام تبریز نیز با هدف میزبانی مسابقات شنا در سال 1390 آغاز شد که متاسفانه ساخت آن هنوز تمام نشده است. این استخر با ظرفیت 7 هزار نفر تماشاچی جزو بزرگترین استخرهای ایران به شمار می‌رود.
راهنمای بازدید از ورزشگاه یادگار امام تبریز
به علت برگزاری بازی‌های تیم محبوب تراکتورسازی در این ورزشگاه، استادیوم یادگار امام شهرت بسیاری پیدا کرده است. از این رو بسیاری از گردشگرانی که به تبریز می‌روند از دهکده المپیک و ورزشگاه یادگار امام دیدن می‌کنند. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم تا وسایل پیک‌نیک را با خود به همراه داشته باشید تا پس از دیدن این استادیوم به پارک یادگار امام که در شمال این مجموعه قرار دارد بروید و یک وعده‌ی غذایی دلپذیر را در کنار دوستان و خانواده‌تان میل کنید.

برچسب(ها)
موقعیت(ها)
امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است ۵ / 3.8 8 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.