هتل پارسیان صفائیه یزد

1 بهمن، 1398
1 بهمن، 1398
مدت مطالعه: 5 دقیقه
هتل صفائیه یزد اقامتگاه بزرگی مرکب از معماری مدرن و سنتی یزد است که در سال 1335 اولین مسافرانش را جذب کرد. بعدها با چند تغییر اساسی ساختاری به یک اقامتگاه بسیار محبوب و زیبا میان گردشگران مبدل شد. ساختمان‌هایی با معماری شگفت‌انگیز که یادآور فضای سنتی بازارها و قصرهای شرقی قصه‌های هزار و یک شب، علی بابا و علاالدین هستند، تضادی خارق‌العاده و دیدنی با باغ ویلای هتل ایجاد کرده‌اند؛ همین تفاوت عامل مهمی برای جذب گردشگر شده است. با اسمارتیز همراه باشید تا با این هتل بیشتر آشنا شوید.
‌داستان هتل صفائیه یزد
قصه هتل پارسیان صفائیه یزد به دوران قبل از انقلاب اسلامی ایران باز می‌گردد. در یزد وقتی کسی خیلی از خودش تعریف کند، می‌گویند: "خیال می‌کند پسر صراف‌زاده است!". رضا صراف‌زاده یزدی، بازرگان، سیاستمدار و کارآفرین مشهور یزدی مالک بسیاری از اراضی منطقه صفائیه بوده و در رونق گرفتن این محله نقش پررنگی داشته است. در دهه‌های اول قرن 13 شمسی ویلاهای مدرنی در این منطقه ساخته شد و در سال 1335 ویلاهای صفائیه برای جذب گردشگر مورد بهره‌برداری قرار گرفتند. آن زمان‌ها مسافران اعیان داخلی و خارجی زیادی به این ویلاها می‌آمدند. بعدها در سال 1378 فاز جدیدی به این محوطه اضافه شد که شامل دو ساختمان دو طبقه بود. فضای زیبای منطقه صفائیه همچنان گنجایش جذب مسافران بیشتر را داشت تا جایی که در سال 1386 ساختمان بخش سوم به مجموعه صفائیه اضافه شد.
آدرس:
یزد، خیابان تیمسار فلاحی، جنب میدان امام حسن هتل صفائیه، هتل صفائیه یزد
راه دسترسی:
اگر با هواپیما به یزد آماده‌اید باید در خیابان آزادگان و در ادامه خیابان فرودگاه پیش بروید. سپس راه خود را در خیابان جانباز و آیته الله خامنه‌ای ادامه دهید؛ وارد بلوار جوان و بعد از آن کوی دانشگاه شوید. در اولین دوربرگردان دور بزنید، کمی جلوتر وارد فرعی وزیری شوید سپس به سومین فرعی سمت راست یعنی فرعی 8 ملاصدرا بپیچید؛ 700 متر جلوتر بعد از پنجمین تقاطع هتل صفائیه یزد سمت راست شما قرار دارد. طی این مسیر 13 کیلومتری با ماشین 20 دقیقه زمان می‌برد.
ایستگاه راه‌آهن به هتل صفائیه یزد نزدیک‌تر است؛ می‌توانید با یک تاکسی ظرف 10 دقیقه مسیر 5 کیلومتری راه آهن تا هتل را طی کنید. تاکسی شما را به ترتیب از خیابان دانشجو، فیضیه و کریمی یزدی به درب هتل پارسیان صفائیه می‌رساند.
بعد از اقامت در هتل صفائیه برای بازدید از جاهای دیدنی یزد باید حتما با خودروی شخصی یا تاکسی جابه‌جا شوید زیرا فاصله این هتل تا بافت قدیمی شهر حدود 10 کیلومتر است و نمی‌توان با پای پیاده این مسیر را طی کرد. هتل تاکسی سرویس دارد و راننده می‌تواند ظرف 15 دقیقه‌ شما را به بافت تاریخی شهر ببرد.
ساعت ورود:
از ساعت 14 هر روز
ساعت خروج:
تا ساعت 12 هر روز

مشخصات کلی هتل

هتل صفائیه یزد محوطه خیلی بزرگی دارد. فضای این هتل به سه بخش و ساختمان مجزا از هم تقسیم شده است. قدیمی‌ترین بخش، "هتل قدیم" نام دارد که در سال 1335 احداث شده است و چون وسط یک باغ بزرگ پر از درخت قرار گرفته به آن "هتل باغ" می‌گویند. هتل باغ آخرین بار در سال 1392 بازسازی شده است. بخش هتل قدیم دارای 46 ویلا با پارکینگ اختصاصی است. اگر قصد سفرهای دور و دراز بین شهری با ماشین را دارید می‌توانید هتل باغ را در گزینه‌های‌ پیش روی‌تان قرار دهید زیرا اقامت در اتاق‌های کوچک خانه‌های سنتی بعد از چند روز ممکن است شما را خسته کند و ماندن چند روزه در ویلای اختصصای تنوع بسیار خوبی است.
در سال 1378 بخش دیگری به هتل صفاییه اضافه شد که دو ساختمان به نام‌های فاز 1 و فاز 2 دارد. هر فاز متشکل از 2 طبقه و 22 واحد اقامتی است. این مجموعه حیاطی دایره‌ای شکل دارد که اتاق‌ها دور تا دور آن قرار گرفته‌اند. "هتل جدید" سومین و جدیدترین بخش هتل صفائیه یزد است که در سال 1386 آن را افتتاح کرده‌اند.این قسمت هتل دارای 3 طبقه و مجموعا 105 اتاق و سوئیت است. برای تردد بین بخش ویلایی و ساختمان‌های جدید باید فاصله کمی را طی کرد؛ پرسنل پذیرش و اداری در هتل جدید مستقر هستند. نکته جالبی که در هتل پنج ستاره صفائیه یزد به سرعت چشم را می‌نوازد ترکیب طراحی داخلی مردن و سنتی است. هتل صفائیه سال‌هاست زیر پوشش مجموعه گروه هتل‌های پارسیان رفته و امروزه آن را با نام "هتل پارسیان صفائیه یزد" می‌شناسند.
با اقامت در هتل صفائیه یزد روزانه خدمات روم سرویس را دریافت می‌کنید. می‌توانید صبحانه یا نهارتان را در اتاق‌تان میل کنید. هر روز تمامی امکانات بهداشتی از قبیل لوازم حمام، ملحفه و نظافت در اختیارتان قرار می‌گیرد. اتو، سشوار، کتری برقی، حمام و سرویس بهداشتی فرنگی در اتاق‌ها موجود است و هر چیزی که برای رفاه یا یک قرار ملاقات کاری لازم داشته باشید در گوشه کنار اتاق می‌یابید. یادتان باشد که اتاق‌های هتل فاز در هر دو فاز پله دارند درنتیجه افراد کم‌توان، سالمند یا معلول باید بخش‌های دیگر هتل صفائیه را برای اقامت انتخاب کنند.
دفتر آژانس گردشگری و باشگاه ورزشی خصوصی  هم در هتل صفائیه وجود دارد که می‌توانید خدمات دلخواه خود را روزانه از آنها دریافت کنید. هتل پارسیان صفائیه در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی کشور (چه اعیاد و چه عزاداری) برنامه‌های فرهنگی و تفریحی متنوعی را برای مهمانان خود تدارک می‌بیند.
نقاط قوت
  • دکوراسیون شیک با استفاده از عوامل معماری سنتی یزد
  • هارمونی حرفه‌ای رنگ‌ها در طراحی داخلی
  • برخورد حرفه‌ای پرسنل و خدمه
  • سرویس دهی منظم اتاق
  • شارژ روزانه لوازم شخصی و بهداشتی اتاق
  • واقع شدن در بهترین نقطه شهر یزد
  • وجود آرایشگاه
  • وجود دستگاه خودپرداز
  • مناسب برای معلولین و افراد کم توان
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی به اقتضای تاریخ
  • تسلط پرسنل به زبان انگلیسی
  • فضای وسیع بازی و دوچرخه سواری برای کوکان
نقاط ضعف
  • نداشتن استخر، سونا و جکوزی
  • نداشتن ترانسفر فرودگاهی
  • نداشتن فروشگاه و غرفه
  • نداشتن سالن بیلیارد
  • نداشتن مهد کودک
  • دور بودن از بافت تاریخی شهر
  • نداشتن سرویس ترانسفر فرودگاهی
نحوه رزرو

امکانات برای سرو غذا

یک رستوران سنتی، یک رستوران در فضای باز و دو رستوران عمومی در هتل صفائیه یزد فعال هستنند.
رستوران چهار سوق هتل صفائیه واقع در طبقه همکف هتل جدید به صورت بوفه (ساعت سرو صبحانه: 6:30 الی 10:00، ناهار: 12:30 الی 16:30، شام: 19:30 الی 23:00)
رستوران چوبی هتل صفائیه جنب رستوران چهار سوق ( از بوفه رستوران چهار سوق استفاده می شود)
کافی شاپ کلاه فرنگی واقع در طبقه 1- هتل جدید با ظرفیت 70 نفر (ساعت کاری: 6:00 الی 23:30)
سالن نارین واقع در طبقه همکف هتل جدید جنب رستوران چهار سوق با ظرفیت 40 نفر (سالن چند منظوره برای برگزاری مراسم های کوچک و جشن تولد )
کافی شاپ آب نما واقع در ورودی هتل با فضای تابستانه با ظرفیت 70 نفر (ساعت کاری: عصرها 17:00 الی 22:00)
کافی شاپ آلما با فضایی شیشه ای در وسط باغ با انواع فست فود و نوشیدنی های سرد و گرم (ساعت کاری: 7:00 الی 23:30)
در محله صفائیه یزد که جزو مناطق اعیان نشین شهر است؛ رستوران‌های زیادی وجود دارد که بنا به سلیقه و بودجه می‌توانید به آنها مراجعه کنید. برای خرید خوراکی‌های روزمره هم یک هایپرمارکت مشهور در تقطع خیابان مریم و کریمی یزدی هست که با هتل صفاییه تنها 500 متر فاصله دارد.

امکانات برای خرید سوغاتی

‌در صورتی‌که دوست دارید سوغاتی‌های زیبای شهر یزد را برای نزدیکان‌تان تهیه کنید؛ به 2 فروشگاه ترمه و صنایع دستی هتل صفائیه یزد بروید؛ اگر جنس مورد نیاز‌تان را پیدا نکردید می‌توانید به مرکز جاذبه‌های تاریخی شهر سر بزنید تا بالاخره کالای مورد نظرتان را پیدا کنید. همچنین در خیابان‌های اطراف هتل فروشگاه‌های مشهوری برای خرید شیرینی‌های سنتی یزد و صنایع دستی این شهر مستقر هستند که پیاده هم می‌‌توانید سری به آنها بزنید.
قوانین و نکات
ممنوعیت همراه داشتن حیوانات خانگی
پذیرش خانم مجرد فقط با شناسنامه و کارت ملی
نرخ مهمان خارجی معادل نرخ نامه
پذیریش زوجین با شناسنامه یا صیغه نامه ممهور به مهر برجسته
اقامت رایگان برای کودکان زیر 7 سال
آدرس‌ها و راه‌های دسترسی
آدرس:

راه دسترسی:

مشخصات کلی اقامتگاه

نقاط قوت
نقاط ضعف

نحوه رزرو

امکانات عمومی

اینترنت در اتاق
پارکینگ
تلفن در اتاق
تلویزیون در اتاق
چای ساز
حمام
دمپایی
روم‌سرویس
سرویس بهداشتی فرنگی
سیستم گرمایش و سرمایش
صبحانه
لوازم بهداشتی
مبلمان
یخچال

امکانات برای سرو غذا

امکانات برای سوغاتی

قوانین و نکات

برچسب(ها)
موقعیت(ها)

فعلا تا کارشناسی ارشد صنایع غذایی خوندم و سعی می‌کنم طرح‌های سالمی رو به کارخونه‌های سراسر کشور ارائه بدم؛ برای همین سفر زیاد می‌رم. به نظر من آدم‌ها در سفر تربیت می‌شن. تو هر مقصد از آدم‌ها و فرهنگشون کلی چیز یاد می‌گیرم. نوشتن رو هم از سال 85 شروع کردم و هیچ وقت دوست ندارم تمومش کنم. نقاشی، پیانو، دوچرخه و تنیس رو دوست دارم؛ خیلی هم اجتماعیم.

امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.