• اینستاگرام اسمارتیز
  • ویزاکار
  • اکو کمپ کویری متین آباد

نمک آبرود؛ جایی که فقط نباید به تله‌کابینش فکر کرد

4 آذر، 1398
25 مهر، 1398
مدت مطالعه :
شمال کشور را به جنگل و دریا می‌شناسیم اما نمک آبرود یک قدم جلوتر رفته. این شهرک گردشگری و ویلایی استان مازندران، یکی از زیباترین مقاصد گردشگری ایران است. اگر شما به نمک آبرود سفر کنید، دیگر نیازی به سفر به شهرهای دیگر ندارید چون جنگل، دریا و چندین تفریحات هیجان‌انگیز در نمک آبرود منتظر شما هستند. در هیچ‌کجای ایران نمی‌توانید همه‌ی این گزینه‌های وسوسه‌انگیز را یک‌جا در یک شهر داشته باشید. پس چمدان خود را جمع و باک خودرو را پر کنید تا با اسمارتیز به جذاب‌ترین شهر ایران سفر کنیم.
بهترین زمان دیدن نمک آبرود
همان‌طور که گفته شد، نمک آبرود شهرکی توریستی است و به خاطر همین به نیازهای تفریحی مسافران و گردشگران اهمیت زیادی داده شده است. وجود انواع تفریحات هیجان‌انگیز مثل تله کابین، سورتمه ریلی یا زیپ لاین گواه این مدعاست. با این حال برای استفاده‌ی بهتر از این امکانات تفریحی، اوایل فصل بهار، شهریورماه و اوایل فصل پاییز، بهترین زمان سفر به نمک ‌آبرود هستند. از آنجایی که از اواسط فصل پاییز تا انتهای زمستان، آب‌وهوای نمک آبرود بسیار سرد می‌شود و بارش‌های شدید در منطقه زیاد خواهد شد، استفاده از امکانات تفریحی تا حد زیادی امکان‌پذیر نیست.
تصویری زیبا و رویایی از برف در جنگل‌های نمک آبرود
با این حال اگر تصمیم گرفتید در این زمان به نمک آبرود بروید، با زیبایی‌های دیگر این شهرک روبرو خواهید شد. هرچند که در کل عقیده‌ام این است که هر شهری را بَهر زمانی سفر می‌کنند.
راه دسترسی به نمک آبرود
آدرس: استان مازندران، شهرستان چالوس، شهرک نمک آبرود
مسیر دسترسی: در 12 کیلومتری غرب شهر چالوس، نمک آبرود قرار دارد. این شهر بین چالوس و تنکابن قرار گرفته، پس می‌توانید مستقیم به نمک آبرود سفر کنید یا اگر در چالوس و تنکابن مسافر هستید، نمک آبرود را به عنوان مقصد بعدی سفر خود انتخاب کنید.
از تهران و جاده کرج که به سمت جاده چالوس حرکت می‌کنید، بعد از این‌که از چالوس گذشتید، حواس‌تان به تابلوهای خروجی نمک آبرود در سمت چپ جاده باشد. منطقه مسکونی نمک آبرود از منطقه توریستی جدا است. برای ورود به منطقه مسکونی باید ورودی پرداخت کنید اما برای منطقه توریستی خیر.
هزینه بلیط و ساعات دسترسی
هزینه بلیط برای گردشگران ایرانی: بستگی به نوع جاذبه دارد.
هزینه بلیط برای گردشگران خارجی: بستگی به نوع جاذبه دارد.
ساعات دسترسی: 24 ساعته
مدت زمان پیشنهادی برای بازدید: 24 الی 48 ساعت
دانستنی‌هایی قبل از دیدن نمک آبرود
شهرک جدید نمک آبرود، با وسعت 650 هکتار در غرب چالوس ساخته شد. حد شمالی شهر را دریای خزر و حد جنوبی را ارتفاعات مدوبن تشکیل می‌دهد. پارک‌های جنگلی بنفشه و شمشاد در قسمت شمالی این شهر، مناظر بی‌نظیری را ساخته‌اند. در جنوب این اراضی، دامنه‌ی کوه مدوبن به‌ شکل جنگلی فشرده، شکل گرفته که نمک آبرود را زیباتر کرده است.
طبیعت بکر نمک آبرود
شهرک نمک آبرود با 3 هدف به وجود آمد: جذب سرریز جمعیت نوشهر و چالوس، تفرجگاهی برای جذب جمعیت غیر ساکن شهرستان‌های نوشهر و چالوس و ایجاد شهرکی اقامتی – تفریحی.
بر همین اساس، طرح ساخت شهرک نمک آبرود در سال 1367 در وزارت مسکن و شهرسازی به تصویب شد. مهندسین طراح، در ابتدای طرح خود، جمعیتی حدود 20 هزار نفر را برآورد کردند اما در طرح جدید مهندسین، شهر تا جمعیتی حدود 50 هزار نفر گسترش پیدا کرد. همان‌طور که گفتیم نمک آبرود دو بخش توریستی و مسکونی دارد که در 8 محله برای جمعیتی 100 هزار نفری طراحی شده است. 
راهنمای بازدید از نمک آبرود
تله کابین نمک ‌آبرود
این  تله کابین، معروف‌ترین بخش و جاذبه‌ی شهر نمک آبرود است. سوئیس خط یک این تله کابین را ساخت که تا ارتفاع 1050 متری قله مِدوبِن می‌رود. تعداد کابین‌های این خط 42تا است که هرکدام 4 نفر ظرفیت دارند. بعدا خط دوم تله کابین نمک آبرود در ارتفاع 700 متری از سطح دریا ساخته شد که به قله‌ی دیو حمام می‌رسد. این خط 35 کابین 6 نفره دارد. وقتی در این تله کابین‌ها به ارتفاعات می‌روید، جنگلی زیبا و سرسبز در زیر پای شما قرار دارد و دریا نیز از آن‌جا پیداست؛ به خاطر همین تله کابین نمک آبرود از جذاب‌ترین و معروف‌ترین جاذبه‌های استان مازندران است.
تله کابین نمک آبرود
در مسیری که تله کابین بالا و بالاتر می‌رود، انواع امکانات رفاهی و تفریحی مثل رستوران، آلاچیق، سرویس بهداشتی، نمازخانه و چای‌خانه‌ها در نظر گرفته شده. با همه‌ی این اوصاف شاید به امنیت تله کابین فکر کرده باشید. باید بگوییم که از زمان راه‌اندازی خط یک آن یعنی سال 72، تابه‌حال هیچ حادثه‌ای رخ نداده و این یعنی امنیت بالا و رسیدگی منظم آن چون تمام قطعات واگن‌ها به‌صورت هفتگی مورد بررسی قرار می‌گیرند. در صورت قطعی برق، ژنراتور و موتور اضطراری برای عملیات تخلیه وجود دارند. از ساعت 8 صبح تا 7 عصر می‌توانید از تله کابین نمک آبرود استفاده کنید.  

زیپ لاین نمک آبرود
یکی دیگر از تفریحات هیجان‌انگیز ارتفاعات نمک آبرود، زیپ لاین اینجاست. این زیپ لاین در دیو حمام قرار گرفته، پس باید خودتان را با خط دوم به این‌جا بروید. زیپ لاین نمک آبرود بین دو کوه و بین زمین و هوا قرار گرفته است. اگر مشکل قلبی دارید این تفریح را به هیچ‌وجه پیشنهاد نمی‌کنیم چون با زیپ لاین به‌قدری آدرنالین در بدن شما ترشح می‌کند که تا عمر دارید آن لحظه را فراموش نخواهید کرد.

پل معلق نمک آبرود
پل معلق نمک آبرود
یکی دیگر از دیدنی‌های نمک آبرود، پل معلق است که باید برای رسیدن به آن به خط دوم و دیو حمام بروید. پل معلق، پلی طولانی در دل کوه است که از درختان سربه‌فلک کشیده‌ی نمک آبرود رد می‌شود. اگر جزو خانواده ایثارگران باشید و یا کارت دانشجویی همراه خود دارید، می‌توانید از تخفیف برخوردار شوید. دما در محیط اطراف این پل بسیار سرد است پس لباس مناسب همراه داشته باشید.

سورتمه نمک آبرود
طولانی‌ترین سورتمه ایران با 1250 متر ریل. سورتمه نمک آبرود، 56 دستگاه سورتمه با سرعت 25 کیلومتر در ساعت دارد که ساخت کشور آلمان است. این سورتمه‌ها از میان جنگل در ارتفاعات عبور می‌کنند تا برای مسافران، تجربه‌ای فراموش نشدنی را رقم بزنند.
تجربه‌ای بی‌نظیر از سورتمه‌سواری در ارتفاعات نمک آبرود
با استفاده از ترمزهایی که در همه‌ی دستگاه‌های سورتمه تعبیه شده است، شما می‌توانید دستگاه را کنترل کنید و به امنیت تفریح خود بیفزایید. سورتمه‌‌سواری کودکان زیر 5 سال ممنوع است و کودکان 5 تا 10 سال باید به همراه والدین خود سوار شوند. همچنین شما در بین مسیر نمی‌توانید توقف کنید یا پیاده شوید.
پیست کارتینگ نمک آبرود
پیست کارتینگ نمک آبرود
بعد از تله کابین نمک آبرود، پیست کارتینگ نمک آبرود، محبوب‌ترین جاذبه‌ی این شهر است. این جاذبه برای افرادی که دوست دارند تجربه‌ی متفاوت‌تری نسبت به رانندگی در شهر داشته باشند، جالب است. بازه‌های سنی 8 تا 15 سال و 15 سال به بالا در گروه‌هایی جدا می‌توانند پیست کارتینگ را تجربه کنند. ماشین‌های کارتینگ در کشور فرانسه ساخته شدند و شامل تمامی موارد امنیتی هستند. پیست بزرگسالان با 600 متر وسعت و 10 ماشین و پیست نوجوانان با 200 متر وسعت و 5 ماشین، میزبان مسافرانی است که می‌خواهند لذت و هیجان خالص را تجربه کنند. ضمنا کسانی که تجربه رانندگی ندارند می‌توانند ویدیوی آموزشی چهاردقیقه‌ای را در بوفه‌ی بلیط فروشی تماشا کنند تا تجربه بهتر و امن‌تری از پیست کارتینگ نمک آبرود به‌دست بیاورند. ضمنا این پیست در روزهای بارانی تعطیل است.

سینمای شش بعدی نمک آبرود
سینمای شش بعدی نمک آبرود که از سال 1390 شروع به اکران فیلم‌های محبوب و باکیفیت کرد، اکنون به یکی از جاذبه‌های مهم این شهر تبدیل شده است. بسیاری از مسافران برای کسب تجربه‌ای هیجان‌انگیز به تماشای فیلم به این سینما می‌روند. استفاده از سینما محدودیت سنی ندارد.

مجموعه پروازی نمک آبرود
یک نمونه از بالگردی که به مسافران برای پرواز کرایه داده می‌شود.
اگر از ارتفاع نمی‌ترسید اما از طرفی نمی‌خواهید از تله‌کابین، سورتمه، زیپ لاین و پل معلق استفاده کنید، مجموعه پروازی نمک آبرود بهترین انتخاب برای شما است. شانس دیدن منظره پانورامای جنگل و دریا یکی از بهترین تفریحاتی است که برای مسافران نمک آبرود در نظر گرفته شده است. در مجموعه‌ی پروازی نمک آبرود، شما با کرایه‌ کردن بالگرد، کایت، چتر و پاراگلایدر می‌توانید برفراز جنگل‌ها و دریای مازندران پرواز کنید و یکی از بهترین خاطرات خود را به ثبت برسانید.

باشگاه تیراندازی نمک آبرود
باشگاه تیراندازی نمک آبرود، با تجهیزات ساخت کشور فرانسه و 5 سکوی پرتاب، دومین باشگاه تیراندازی کشور به حساب می‌آید. این باشگاه برای افراد زیر 12 سال ممنوع است. علاوه بر اسلحه گرم، امکان استفاده از تیروکمان نیز وجود دارد. علاوه بر آن، بازی با میز فوتبال دستی و استفاده از تفنگ شخصی هم امکان‌پذیر است.

مجموعه آبی نمک آبرود
پارک دلفین، نمایش‌های شیر دریایی به‌نام بوریس و برکه فلامینگو و آکواریوم از تفریحات مجموعه آبی نمک آبرود است.

پینت بال نمک آبرود
پینت بال نمک آبرود، بزرگ‌ترین پینت بال جنگلی ایران است. مسیر این بازی در نمک آبرود بسیار پیچیده و مسافت زیادی دارد. این پینت بال با تجهیزات مدرن و لباس‌های ایمن، تجربه‌ای هیجان‌انگیز را برای مسافران رقم خواهد زد.

به جز تفریحاتی که در بالا گفتیم، در نمک آبرود مثل هر شهر ساحلی دیگر امکاناتی مثل جت اسکی، شاتل، چتر پاراسل، هاور کرافت، قایق‌سواری، پیست موتور و ماشین AVT و اسب‌سواری هم هست. البته نباید از پیاده‌روی در پارک‌های جنگلی، کوه‌نوردی، پیک‌نیک و حتی شهربازی هم غافل شد.
قصد سفر به چالوس دارید و به دنبال برنامه‌ای برای سفر به چالوس هستید؟ مطلب «برنامه سفر به چالوس» را بخوانید.
برچسب(ها)
موقعیت(ها)

سپهر هستم. فعلا لیسانس مهندسی برق – قدرت دارم و چون عاشق طبیعت هستم، عشقو با رشته ترکیب کردمو تمرکز کردم روی موضوع انرژی‌های تجدیدپذیر و کمک می‌کنم تا از نابودی خونه‌ی اصلیم، کرهزمین، جلوگیری بشه. سه سال پیش شروع کردم به هیچهایک و ایران‌گردی و در هر سفر چالش‌های جدیدی می‌گذرونم و خودمو دنیای اطرافمو بهتر می‌شناسم. بزرگترین آرزوم اینه همه کشورها رو بگردم و یه روزم برم مریخ! ^_^

امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است ۵ / 4.5 44 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.