بهترین رستوران‌های کاشان

21 آبان، 1398
14 آبان، 1398
مدت مطالعه :
باغ گل، عطر گلاب، خانه های تاریخی و البته غذا های محلی خوشمزه خاطرات خوب من از کاشان هستند.گردش در باغ‌های گل و مکان‌های تاریخی کاشان قطعاً لذت‌بخش خواهد بود اما نباید سرزدن به بهترین رستوران های کاشان را فراموش کنید. امتحان کردن غذاهای محلی با عطر وطعم گلاب اصیل کاشان در بهترین رستوران های کاشان، می‌تواند سفر شما به این شهر زیبا را به‌یادماندنی‌تر کند.

به کدام رستوران‌های کاشان سر بزنم؟

رستوران خانه منوچهری
خانه‌های تاریخی تجار کاشان شهرت زیادی دارند. خانه منوچهری یکی از این خانه‌های تاریخی است که به عنوان هتل، رستوران و البته یک مکان مهم گردشگری مورد استفاده قرار می‌گیرد. رستوران خانه منوچهری بهترین و لوکس‌ترین رستوران کاشان است. این رستوران در قسمتی از خانه قرار دارد که قبلاً برای مهمان‌های مهم منوچهری‌ها استفاده می‌شد. سقف بلند گنبدی شکل با پنجره‌های چوبی و شیشه‌های رنگی چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کنند.
رستوران خانه منوچهری ها
شیشه‌های رنگی خانه منوچهری‌ها جلوه‌ی ویژه‌ای به سالن این رستوران کاشان می‌دهد | عکس: برزین بی
در کنار فضای تاریخی و زیبا، این رستوران منوی کاملی از غذاهای سنتی و ایرانی را در اختیار شما قرار می‌دهد. علاوه بر این خانه منوچهری‌ها در خیابان محتشم، کوچه ثابت و کوچه عمارت هفتم در نزدیکی بازار تاریخی کاشان قرار دارد و دسترسی به آن بسیار آسان است. به این ترتیب با سر زدن به رستوران خانه منوچهری با یک تیر چند نشان می‌زنید و علاوه بر بازدید از یک مکان تاریخی نزدیک به بازار قدیمی کاشان و لذت بردن از فضای سنتی این خانه، می‌توانید غذاهای خوشمزه کاشانی همچون خورش نخود آله را نیز در یکی از بهترین رستوران های کاشان امتحان کنید.
تلفن: 03155242617
خورش نخود آله
خورش نخود آله جزو غذاهای سنتی کاشان است که از ترکیب گوشت گوسفند به همراه نخود، گوجه‌فرنگی و پیاز تهیه می‌شود. در این خورش از گلاب اصیل کاشانی به همراه زعفران و لیموعمانی نیز استفاده می‌شود که طعم بی‌نظیری به این غذای سنتی داده‌اند. در سفر به کاشان وسر زدن به رستوران خانه منوچهری‌ها خورش نخود آله را به هیچ وجه فراموش نکنید.
رستوران تالار آینه سرای عامری‌ها
خانه عامری‌ها متعلق به دوره زندیه است که امروزه آن را به یک هتل و رستوران بسیار زیبا تبدیل کرده‌اند. در کنار همه قسمت‌های جذاب این هتل سنتی، رستوران تالار آیینه‌های سرای عامری هم‌چون مرواریدی درخشان است. تالاری پر از آینه‌های ریز و درشت که با هنر استادان کاشانی حدود 200 سال پیش در کنار هم قرار گرفته‌اند و فضای بی‌نظیری را ایجاد کرده‌اند.
سرای عامری ها کاشان
رستوران های کاشان؛ نمای بیرونی سرای عامری‌ها | عکس: سبک‌تکین شفقت
به همین دلیل قطعاً تجربه غذا خوردن در این مکان فراموش‌نشدنی خواهد بود. سرای عامری‌ها بااینکه دارای فضای سنتی است اما بسیار مجلل است و برای اقامت یا سرو غذا در آن حتماً باید از قبل میز رزرو کنید. انتخاب غذاها در این رستوران تنها به غذاهای سنتی معروف کاشانی مانند کوفته آب سماق کاشانی، آبگوشت لوبیا سفید، گوشت و لوبیا و... محدود می‌شود که البته قیمت نسبتاً بالایی نیز دارند.
گوشت و لوبیا
در فرهنگ غذایی کاشانی‌ها گوشت گوسفندی و حبوبات نقش بسیار ویژه‌ای دارند و معمولاً غذاهای زیادی با این ترکیب طبخ می‌شوند. یکی از این غذاهای سنتی که از ترکیب گوشت گوسفند و حبوبات تهیه می‌شود، گوشت و لوبیا است. در این غذای بسیار خوشمزه لوبیا سفید به همراه سبزیجات معطر، برنج و پیاز در کنار گوشت گوسفندی ترکیب فوق‌العاده‌ای می‌سازند که در امتحان کردن آن نباید تردید کنید. این خوراک لذیذ معمولاً جزو غذاهای اصلی بهترین رستوران های کاشان است.
کافه‌رستوران عباسی
یک خانه تاریخی و یک رستوران سنتی دیگر! کافه‌رستوران عباسی معروف‌ترین رستوران کاشان است که معمولاً گردشگران خارجی نیز در سفرنامه‌های خود به آن اشاره می‌کنند. خانه عباسیان در کنار خانه طباطبایی ها از بناهای تاریخی بسیار ارزشمند کاشان است و طراحی کم‌نظیری دارد. برخلاف رستوران منوچهری و عامری‌ها، تخت‌های سنتی ایرانی در هماهنگی کامل با فضای این رستوران هستند.کیفیت همه غذاهای سنتی در این رستوران عالی است با این حال گوشت شتر و دیزی سنگی آن بیشتر معروف شده‌اند. در کنار رستوران و سفره‌خانه، کافی‌شاپ این مجموعه نیز نباید فراموش شود. خوردن یک چای زعفران دبش ایرانی در محیط سنتی این خانه تاریخی می‌تواند پایان‌بخش یک روز به‌یادماندنی در کاشان باشد. کافه رستوران عباسی در خیابان علوی کاشان قرار دارد.
شماره تماس: 03155221900

کافه‌رستوران مرشدی
اگر به دنبال یک فضای سنتی با غذاهای خوشمزه و البته قیمت مناسب هستید کافه‌رستوران مرشدی بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. سرای مرشد یک خانه سنتی و زیبا است با این حال زرق و برق سایر خانه‌های سنتی کاشان را ندارد و فضای آن ساده و دل‌نشین است. منو بسیار پربارتر از سایر رستوران‌های سنتی است که تا اینجا معرفی کردیم و شامل انواع غذاهای سنتی کمیاب کاشانی است که البته قیمت‌های مناسب‌تری نیز دارند. سرو غذاها در ظروف سفالی به همراه دوغ محلی و سبزی تازه باعث شده است تا غذا خوردن در این رستوران لذت‌بخش‌تر باشد. در کنار رستوران، فضای کوچکی نیز به عنوان کافه در نظر گرفته‌شده است که سرزدن به آن نیز خالی از لطف نخواهد بود. این رستوران سنتی در خیابان درب اصفهان، کوچه شهید بوستانی قرار گرفته است.
شماره تماس: 03155222141
رستوران ملل کاشان
رستوران ملل کاشان با فضایی نسبتاً مدرن در نزدیکی تپه‌های باستانی سیلک قرار دارد. این رستوران جزو مقاصد اصلی تورهای گردشگری است که در فصل گلاب‌گیری به کاشان می‌آیند. در این رستوران علاوه بر غذاهای سنتی کاشانی، انواع غذاهای ایرانی و حتی بعضی از غذاهای فرنگی نیز دیده می‌شود. تماشای گلاب‌گیری به صورت زنده از مهم‌ترین ویژگی‌های منحصربه‌فرد این رستوران این است.
رستوران های کاشان؛ توریست‌های زیادی به رستوران ملل می‌آیند | عکس: امیرحسین ارانی
در فضای بیرونی رستوران ملل، دیگ سنتی گلاب‌گیری قرار دارد که توسط آن گلاب‌گیری به‌صورت سنتی انجام می‌گیرد. علاوه بر این اگر قصد سفر به قمصر و باغات گل این شهر را داشته باشید رستوران ملل می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های موجود در مسیر شما باشد. رستوران ملل کاشان در خیابان امیرالمومنین قرار گرفته است.
شماره تماس: 03155340080
رستوران باغ بهشت
معمولاً بازدید از باغ شاه یا باغ فین کاشان در برنامه همه افرادی که از کاشان دیدن می‌کنند قرار دارد. بعد از لذت بردن از فضای بی‌نظیر باغ شاه، سر زدن به رستوران باغ بهشت نیز انتخاب جذابی خواهد بود. رستوران باغ بهشت دقیقاً در کنار باغ شاه قرار دارد و جزو بهترین رستوران های کاشان است. نشستن بر تخت‌های سنتی در فضای سرسبز باغ حس و حال خاصی دارد و البته غذاها نیز شما را پشیمان نخواهد کرد. مردم محلی معمولاً از باغ بهشت برای مراسم خاص نظیر عروسی های خود استفاده می‌کنند و گردشگران بیشتر از غذاهای متنوع و فضای بی‌نظیر این باغ لذت می‌برند.
شماره تماس: 03155335053

به کدام فست فودهای کاشان سر بزنم؟

فست فود توت‌فرنگی
اگر طرفدار پیتزاهای ایتالیایی و آمریکایی هستید و می‌خواهید بعد از بازدید از باغ فین کاشان در یک مکان خاص پیتزاهای خوشمزه‌ای را امتحان کنید، فست فود توت‌فرنگی بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. این فست فود به گفته بسیاری از افراد محلی بهترین پیتزاهای کاشان را دارد. امکانات مناسب و منو پربار در کنار نزدیک بودن به مکان‌های تاریخی شهر، از ویژگی‌های اصلی فست فود توت‌فرنگی است. البته همان‌طور که اشاره کردیم پیتزاهای این فست فود اصلی‌ترین دلیل شهرت آن هستند. برای پیدا کردن این فست فود کار سختی ندارید زیرا این فست فود در نزدیکی باغ فین کاشان قرار دارد.
تلفن تماس: 03155468990
فود کورت کاشان مال
کاشان مال بزرگ‌ترین مجتمع تجاری در کاشان است و اگر قصد خرید کردن در کاشان را داشته باشید حتماً گذر شما به این مال نیز خواهد افتاد. بعد از یک خرید لذت‌بخش، سر زدن به فود کورت این مجتمع تجاری خالی از لطف نخواهد بود. فود کورت کاشان مال در بلوار امام رضا شامل مجموعه کاملی از رستوران ایرانی تا کافی‌شاپ است. با این حال از فست فود پیتزا و برگر این فود کورت شهرت بیشتری پیدا کرده‌اند. انواع پیتزا و برگرهای خوشمزه با قیمت مناسبی در این فود کورت ارائه می‌شوند. بالکن این فوت کورت نمای بسیار زیبایی در شب دارد که پیشنهاد می‌کنم حتماً به آن سر بزنید.
تلفن تماس: 03155249000

به کدام کافی‌شاپ‌های کاشان سر بزنم؟

کافه شازده
کافه شازده یک کافه خیابانی بی‌نظیر وسط شهر تاریخی کاشان است. منو این کافه کوچک تنها شامل اسپرسو، لته، کاپوچینو، هات چاکلت و شربت سنتی کاشان می‌شود؛ با این حال هرکدام از آن‌ها را انتخاب کنید پشیمان نخواهید شد. به‌جرئت می‌توان گفت کافه شازده از لحاظ کیفیت و طعم قهوه‌ها، بهترین کافه در کل کاشان است. اگر مشغول گشت و گذار در بین مناطق تاریخی شهر کاشان بودید و این کافی‌شاپ سیار را در کنار خیابان مشاهده کردید، حتماً برای یک‌بار هم شده طعم بی‌نظیر قهوه‌های آن را امتحان کنید.
کافه بام
یک ایده جذاب و دوست‌داشتنی روی بام‌های کاشان! کافه بام همان‌طور که از نام آن پیداست، کافه‌ای است که بر روی یکی از بام‌های سنتی کاشان قرار گرفته است. فضای این کافه را شاید در هیچ کجای دیگر تجربه نکنید. نمای فوق‌العاده از بادگیرها، خانه‌های کاه‌گلی قدیمی کاشان و کوه‌هایی در دوردست، زیبایی این کافه را دوچندان کرده است.
شربت‌های کافه بام کاشان را امتحان کنید | عکس: علی شافعی
بیشتر گردشگران برای دیدن غروب آفتاب به این کافه می‌روند و از خوردن یک قهوه یا چای در چنین فضای دل‌نشینی لذت می‌برند. کافه بام در یکی از محله‌های قدیمی کاشان در نزدیکی بنای تاریخی سلطان امیر احمد، پشت مسجداقابزرگ، زیرگذراب انبارخان و بین کوچه های تنگ و تاریک قرار گرفته است. شاید دسترسی به خود کافه کمی سخت باشد اما مطمئن باشید بعد از پیدا کردن کافه قطعاً از تلاش خود راضی خواهید بود.
تلفن تماس: 09356390798
کافه زبان
قهوه زبان مشترک بسیاری از افراد است و کافه زبان بهترین محل برای تجربه یک قهوه خوش‌طعم خواهد بود. استفاده از دکوراسیون چوبی فضای خاصی در این کافه ایجاد کرده است. در کنار انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد، بستنی‌های خوشمزه کافه زبان، زبان زد خاص و عام است. ظرف‌های غذای سرد کافه زبان نیز می‌تواند یک انتخاب خوب برای شکم گردی در کاشان باشد. کافه زبان در یک محیط دنج در خیابان رجایی و کوی مازوچی 35 قرار گرفته است.
تلفن تماس: 09362717888
موقعیت(ها)

از وقتی یادم میاد خوندن همه چیو دوست داشتم از سر در مغازه ها تا مطالب وبسایت های مختلف. ترجمه چیزایی که میخوندم رو از دوران دانشجویی شروع کردم. از ترجمه مطالب دیگران رسیدم به نوشتن مطالب خودم توی سایت های مختلف و انقدر از این کار لذت میبرم که اصلا نفهمیدم چجوری بیشتر از هزار تا مطلب تو دو سال گذشته نوشتم. هنوز در حال یادگیریم و دوست دارم چیزای جدیدو امتحان کنم.

امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است ۵ / 4.2 81 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.