• اینستاگرام اسمارتیز
  • ویزاکار
  • اکو کمپ کویری متین آباد

معرفی بام لند تهران

9 آذر، 1398
18 آبان، 1398
مدت مطالعه :
دریاچه چیتگر به یک جاذبه کم نظیر در تهران تبدیل شده که افراد زیادی را برای گذران اوقات فراغت به خود جلب می‌کند. به همین دلیل مجتمع‌های تجاری، مراکز خرید و سرگرمی یک به یک در اطراف چیتگر سر بر می‌آورند. بام لند جزو همین مراکز خرید و سرگرمی جدید است و توانسته در مدت زمان کمی، به دلیل وجود رستوارن‌ها و امکانات رفاهی مناسب، شهرت زیادی در بین مردم تهران برای خود دست و پا کند. نقاط مثبت بام لند تهران کم نیست اما نقاط ضعفی هم دارد. در ادامه بیشتر در مورد این مجموعه کم نظیر صحبت می‌کنیم و سعی می‌کنیم اکثر اطلاعاتی که باید در مورد آن بدانید را در اختیار شما قرار دهیم. با اسمارتیز همراه باشید.
بهترین زمان بازدید از بام لند
بام لند در همه فصول سال گزینه جذابی برای خرید، رستوران‌گردی و تفریح محسوب می‌شود؛ اما فصول گرم سال معمولاً شلوغ‌تر و پر رفت و آمدتر است. خصوصاً در تعطیلات نوروزی و تابستانی که جمعیت زیادی به بام لند جذب می‌شوند.
رستوران‌های بام لند
بام‌لند کافه و رستوران‌های بسیاری دارد | عکس: احسان داریان
تفریحات آبی بام لند در فصول گرم‌تر مانند بهار و تابستان لذت بیشتری خواهند داشت. علاوه براین محیط باز آن خصوصاً در شب‌های تابستانی می‌تواند فضای فرح بخش و دل انگیزی برای شما فراهم کند. با این حال برای خرید و شکم‌گردی، بام لند گزینه مناسبی است.
راه‌های دسترسی به بام لند
آدرس: ﺗﻬﺮان، ﺑﺰرﮔﺮاه ﺷﻬﯿﺪ ﻫﻤﺖ، بزرگراه خرازی، ﺧﺮوﺟﯽ ﺑﻠﻮار ﮐﺎﺷﺎن، میدان موج، بلوار موج، بلوار صدف، مرکز تجاری تفریحی بام لند
ساده‌ترین و البته بهترین راه دسترسی به بام لند استفاده از خودرو شخصی است. پیشنهاد می‌کنیم برای این که بدون مشکل به مجموعه دسترسی داشته باشید سعی کنید حتماً از خودرو شخصی استفاده کنید. بزرگراه شهید همت که در شمال و شمال غرب تهران قرار دارد بهترین گزینه بری دسترسی به غرب تهران و دریاچه چیتگر است. با استفاده از بزرگراه همت به بزرگراه خرازی می‌رسید و بعد از طی مسیر نسبتاً کوتاهی در خرازی، خروجی بلوار کاشانی را مشاهده می‌کنید. خروجی بلوار کاشانی خیلی راحت می‌تواند شما را از خرازی به میدان موج و بلوار موج برساند. در نهایت از بلوار موج به بلوار صدف می‌رسید و مرکز تجاری تفریحی بام لند را در کنار دریاچه چیتگر پیدا خواهید کرد. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو در چیتگر است که فاصله نسبتاً زیادی با بام لند دارد. اتوبوس‌های خط آزادی - شهید باقری که در میدان موج توقف دارند گزینه بهتری نسبت به مترو محسوب می‌شوند.
هزینه بلیط و ساعات دسترسی
ورود به بام لند هزینه‌ای نداره و می‌توانید به صورت رایگان از معماری جذاب و فضای دل‌نشین مجموعه لذت ببرید. دسترسی به این مجموعه در همه روزهای هفته امکان‌پذیر است و تقریباً در تمام روزهای سال نیز در بام لند به روی بازدید کنندگان باز خواهد بود. شما می‌توانید از 8 صبح تا ساعات اولیه بامداد از امکانات مجموعه استفاده کنید. البته استفاده از امکانات تفریحی نیازمند تهیه بلیط است که هزینه‌های نسبتاً بالایی نیز دارند.
پارکینگ بام لند
پارکینگ بام لند در قسمت جنوبی مجموعه و در نزدیکی بلوک C قرار دارد. هزینه اولیه پارکینگ برای ساعت اول 5000 تومان خواهد بود که به ازای هر ساعت اضافه نیز 2000 تومان به آن اضافه می‌شود. ساعت کاری پارکینگ این مجموعه همه روزه از ساعت 9 صبح تا 1 بامداد که در روزهای تعطیل یک ساعت زودتر (8 صبح) آماده پذیرایی از بازدید کنندگان می‌شود. پارکینگ مجموعه در روزهای تعطیل و شلوغ معمولاً زود پر خواهد شد.
دانستنی‌ها و نکات جالب در مورد بام لند
در بام لند چشم انداز فوق‌العاده‌ای از دریاچه و جنگل چیتگر خواهید داشت
بام لند مجموعه‌ای 60 هزار متر مربعی با بیش از 13 هزار متر مربع فضای تجاری است.
معماری زیبا و کم‌نظیر این مجموعه توانسته به جوایز بین‌المللی نیز دست پیدا کند.
در این مجموعه تعدادی از بهترین و لوکس‌ترین فروشگاه‌های برند مد و لباس، جواهرات، لوازم خانگی و ... قرار دارند که آن را به مکانی برای خرید افراد سخت پسند تبدیل کرده است.
بام لند چیتگر
بام‌لند بسیار لوکس است | عکس: امیر ان
تعداد زیادی کافه و رستوران در بام لند وجود دارد که این مجموعه را برای شکم‌گردها به انتخاب‌های فوق العاده‌ایی تبدیل می‌کند.
امکاناتی مانند ماهی‌گیری، واقعیت مجازی، فوتبال انسانی، فوتبال حبابی، فوتبال صابونی، تشک پرش آزاد، قایق سواری و ... در این مجموعه برای تفریح و سرگرمی فراهم شده است.
در نهایت لذت بردن اجرای موسیقی خیابانی، برگزاری جشن‌ها، تئاتر خیابانی و ... تجربه‌های کم نظیری هستند که می‌توانید در بام لند به آن‌ها دست پیدا کنید.
راهنمای بازدید از بام لند
پیشنهاد می‌کنم برای بازدید کامل از بام لند یک روز کامل را در نظر بگیرید. جذابیت‌های بام لند آنقدر زیاد است که مدت زمان زیادی برای بازدید از همه آن‌ها نیاز خواهید داشت. علاوه بر این اگر صبح زود به این مجموعه بیایید می‌توانید از فضای فوق‌العاده زیبای دریاچه چیتگر و جنگل‌های اطراف آن نیز لذت ببرید. اگر تنها برای لذت بردن از فضای مجموعه به بام لند سر زدید پیاده روی و دوچرخه سواری در کنار دریاچه چیتگر گزینه مناسبی است. با این حال اگر قصد خرید، شکم‌گردی یا استفاده از امکانات تفریحی را دارید در ادامه پیشنهادهای خوبی برای شما خواهیم داشت.
خرید در بام لند
فروشگاه‌های بام لند اکثراً از بهترین برندهای ایرانی یا خارجی هستند. اگر به دنبال خرید اجناس لوکس و با کیفیت هستید این فروشگاه‌ها بهترین انتخاب برای شما خواهند بود. حدود 40 واحد در 12 ساختمان دو طبقه تعداد زیادی گزینه خرید در اختیار شما قرار می‌دهد. تقریباً برای هر نیازی که داشته باشید نیز یک یا دو گزینه جذاب پیش روی شما خواهد بود. فروشگاه‌های برند مد و لباس بام لند را در کمتر جایی می‌توانید پیدا کنید.
جین وست بام لند
برندهای معتبری در بام‌لند وجود دارند | عکس: امیر ان
فروشگاه‌های جواهرات، ساعت و طلا بام لند نیز گزینه مناسبی برای افرادی هستند که به دنبال اجناس لاکچری می‌گردند. علاوه بر این فروشگاه‌های لوازم الکتریکی و خانگی، اسباب بازی، شکلات، ماشین و موتور سیکلت، لوازم ورزشی و ... در بام لند حضور دارند و امکان خریدهای رؤیایی را برای شما فراهم می‌کنند. البته وجود برندهای لوکس و گران قیمت و محصولات با کیفیت باعث شده تا اجناس با قیمت‌های بالایی به فروش برسند.
شکم‌گردی در بام لند
بعد از خرید کردن می‌توانید برای شکم گردی به کافه‌ها و رستوران‌های متنوع و پر تعداد بام لند سر بزنید. این رستوران‌ها و کافی شاپ ها علاوه بر کیفیت بالایی که در ارائه خدمات دارند، دارای چشم انداز بسیار زیبایی هستند که آن‌ها را به انتخاب‌های فوق‌العاده‌ای برای شکم‌گردی تبدیل می‌کند. در این مجموعه انواع رستوران‌های معروف ایرانی، هندی، چینی، ایتالیایی، عربی و ... در کنار هم جمع شده‌اند تا همه سلیقه‌های شرقی و غربی را به خوبی پوشش دهند. همچنین فست فود‌های بام لند را نیز نباید فراموش کنید. در کنار رستوران‌ها و فست فود‌ها، تعداد زیادی کافی شاپ در بام لند وجود دارد که برای گذران اوقات فراغت در کنار دریاچه چیتگر فوق‌العاده به نظر می‌رسند.
تفریحات و سرگرمی‌های بام لند
اگر از صبح به بام لند آمده باشید می‌توانید ابتدا با خیال راحت خرید کنید سپس برای صرف نهار به رستوران‌های این مجموعه بروید. حالا می‌توانید با خیال راحت به سراغ تفریحات و سرگرمی‌های پر تعداد این مجموعه بروید.
ماهی گیری در چیتگر
اسکله بام لند و کلوپ ماهی‌گیری از بهترین نقاط این مجموعه است که امکان ماهی‌گیری در پایتخت ایران را فراهم می‌کند. هزینه یک ماهی‌گیری برای یک روز کامل 70 هزار تومان است. هر چوب ماهی‌گیری نیز 30 هزار تومان هزینه خواهد داشت.
قایق سواری در بام لند
اگر به ماهیگیری علاقه ندارید، راه‌های دیگری نیز برای لذت بردن از دریاچه چیتگر وجود دارد. در بام لند می‌توانید قایق پدالی، شارژی و موتوری کرایه کنید و لحظات خوشی در کنار خانواده روی دریاچه چیتگر داشته باشید. هزینه بلیط این قایق‌ها از حدود 25 هزار تومان برای قایق‌های پدالی شروع می‌شود و به 70 هزار تومان برای قایق موتوری دربست می‌رسد.
واقعیت مجازی بام لند
دو بخش VR land و واقعیت مجازی زاویه در بام لند وجود دارند که با عینک‌های واقعیت مجازی می‌توانند سرگرمی‌های خوبی را برای مراجعه کنندگان فراهم کند. VR Land از قسمت‌های قدیمی‌تر مجموعه است که امکانات بیشتری را برای بازی در اختیار شما قرار می‌دهد. واقعیت مجازی زاویه نیز بخش جدیدتر این مجموعه است که قیمت بازی‌های آن ارزان‌تر است.
فوتبال دستی انسانی
در بام لند وسایل بازی زیادی وجود دارد اما قطعاً فوتبال دستی انسانی از آن دسته بازی‌هایی است که در کمتر جایی می‌توانید نمونه آن را پیدا کنید. در فوتبال دستی انسانی بام لند شما می‌توانید همراه با دوستان و خانواده خود لحظات شاد و مفرحی داشته باشید. هزینه هر نیم ساعت فوتبال دستی انسانی 40 هزار تومان است.
فوتبال حبابی
فوتبال حبابی سرگرمی بسیار جذابی است که نسبت به سایر بازی‌های بام لند هزینه مناسب‌تری دارد. شما می‌توانید با تهیه یک سانس بلیط فوتبال حبابی با هزینه 30 هزار تومان برای 6 نفر وارد زمین چمن مصنوعی مجموعه شوید. از همان لحظه ورود به زمین فوتبال آن قدر اتفاقات خنده دار برای شما و هم بازیانتان رخ می‌دهد که کلاً نتیجه بازی اهمیت زیادی برای شما نخواهد داشت. این بازی لذت بخش را به همه افرادی که به بام لند سر می‌زنند توصیه می‌کنیم.
کلام آخر
بام لند مجموعه بسیار بزرگ و متنوعی است که در اینجا تنها به گوشه‌ای از امکانات تفریحی آن اشاره کردیم. برای این که با زیبایی‌های این مجموعه از نزدیک آشنا شوید، با دوستان یا خانواده خود یک روز را برای سر زدن به بام لند در نظر بگیرید. با این که به صورت رایگان نیز می‌توان از فضای بام لند لذت برد اما اگر می‌خواهید امکانات و سرگرمی‌های بام لند را از دست ندهید بهتر است حتماً حساب بانکی خود را قبل از سر زدن به بام لند پر کنید!
برچسب(ها)
موقعیت(ها)

از وقتی یادم میاد خوندن همه چیو دوست داشتم از سر در مغازه ها تا مطالب وبسایت های مختلف. ترجمه چیزایی که میخوندم رو از دوران دانشجویی شروع کردم. از ترجمه مطالب دیگران رسیدم به نوشتن مطالب خودم توی سایت های مختلف و انقدر از این کار لذت میبرم که اصلا نفهمیدم چجوری بیشتر از هزار تا مطلب تو دو سال گذشته نوشتم. هنوز در حال یادگیریم و دوست دارم چیزای جدیدو امتحان کنم.

امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است ۵ / 4.2 55 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.