• اینستاگرام اسمارتیز
  • ویزاکار
  • اکو کمپ کویری متین آباد

بام تهران

12 آذر، 1398
12 آذر، 1398
مدت مطالعه :
"از اینجایی که من هستم، تموم شهر معلومه" بر بلندای بام تهران شاعر هم می‌توان شد. جایی که منظره‌ی پایتخت با مارپیچ‌های اتوبان‌هایش، صلابت برج میلادش و نمای خیره‌کننده‌ی غروبش زیر پای شماست. از سال 57 که در دامنه‌ی جنوبی کوه توچال، مجموعه‌‌ی تفریحی توچال با اغذیه‌فروشی‌های کوچکش به عنوان ایستگاه اول صعود به قله‌ی 3962 متری توچال شروع به‌کار کرد، بام تهران روزنه‌ای بوده توامان به سوی آرامش و هیجان که امروزه تبدیل به مجموعه‌‌ی کاملی از امکانات تفریحی شده است؛ از فودکورت بی‌نهایت متنوع بام تهران گرفته تا سورتمه و بانجی جامپینگ و حتی فروشگاه لوازم کوهنوردی.
بهترین زمان دیدن بام تهران
توصیه‌ی ما قبل از رفتن به بام، چک کردن اخبار هواشناسی و مطلع شدن از شرایط جوی ارتفاعات است. اگر در روزهای گرم سال قصد بازدید از بام تهران را دارید بهتر است به فکر سایه‌بان و کرم‌های ضد آفتاب باشید زیرا گرمای محیط بدون سایه‌ی بام تهران در ظهرهای تابستان چندان خوشایند نیست. همین‌طور هم در زمستان‌های برفی، بام تهران با مسیر پر شیب و طولانی پیاده‌روی، گزینه‌ی گردشگری خوبی برای غیرورزشکاران نخواهد بود. با این حال حتی زمستان‌ها هم می‌توان گروه‌های مجهز کوه‌نوردی را دید که با کفش‌‌های یخ‌شکن کوهستانی و کوله‌های بزرگ ضد‌آب در حال گذشتن از بام تهران به قصد فتح ارتفاعات توچال هستند.
آدرس و راه‌های دسترسی به بام تهران
برای رفتن به بام تهران با وسایل نقلیه‌ی عمومی، بهترین راه این است که خود را به تجریش رسانده و با تاکسی‌های خطی میدان تجریش به بام تهران بروید. راه دیگر استفاده از خط چهار اتوبوس‌های بی‌آرتی چمران و رسیدن به ایستگاه تابناک یا همان پمپ بنزین ولنجک است که از آن‌جا می‌توانید تاکسی‌های مخصوص بام تهران را سوار شوید. اگر از خودروی شخصی استفاده می‌کنید کافی‌ست اتوبان چمران را به سمت شمال برانید و بعد از پمپ بنزین ولنجک، از اولین دوربرگردان برگشته و در خیابان یمن به سمت ولنجک و سپس بام تهران بروید. با وجود پارکینگ پر ظرفیت بام تهران که به تازگی فاز دوم آن نیز در بخش غربی ورودی افتتاح شده است، نیازی به نگرانی در مورد پیدا کردن جای پارک نیست.
آدرس بام تهران: بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، انتهای خیابان ولنجک
تلفن: 02124875000
موقعیت دقیق بام تهران روی نقشه
وب‌سایت بام تهران
اینستاگرام بام تهران
بام تهران
نمایی زیبا از تهرام بر فراز بام تهران
هزینه‌ی بلیت و ساعات دسترسی به بام تهران
بام تهران از آن دست تفریحات شبانه‌روزی است که ورودی آن 24 ساعته به روی گردشگران باز است. برای ورود به بام تهران نیازی به پرداخت هزینه‌ی ورودی ندارید اما برای استفاده از مینی‌ون‌‌ها و امکانات تفریحی، هزینه‌های جداگانه باید پرداخت شود که چه برای ایرانیان و چه برای اتباع خارجی، قیمت ثابتی دارند.
دانستنی‌های قبل از دیدن بام تهران
اکثر وسیله‌های تفریحی بام تهران لقب‌های پر‌افتخاری را یدک می‌کشند. مثلا تله‌کابین بام تهران از طولانی‌ترین تله‌کابین‌های پیوسته و بدون توقف جهان است. سورتمه بام تهران نیز طولانی ترین سورتمه‌ی ایران است. نزدیک‌ترین پیست اسکی به تهران، پیست اسکی توچال است. همچنین جالب است بدانید محوطه تفریحی بام تهران مورد استقبال‌ترین تفریح شبانه‌ی پایتخت‌نشینان در ایام هفته است.
راهنمای بازدید از بام تهران
بام تهران از مسیر سلامت شروع می‌شود و تا کوه‌پایه‌ی توچال ادامه دارد و در جای‌جای این مسیر امکانات تفریحی مختلفی قرار دارد. در ادامه باهم بام تهران را بالا می‌رویم و در طول مسیر، تفریحات مختلف آن را بررسی می‌کنیم.
مسیر سلامت
از ورودی مجموعه‌ی توچال تا قسمت اصلی بام تهران مسیری آسفالت شده به طول 2 کیلومتر با پیچ و خم‌ها و شیب فراوان به سمت دامنه‌ی توچال وجود دارد که به آن مسیر سلامتی می‌گویند. پیاده روی در این مسیر برای همه‌ی افراد ممکن است و نگران نباشید؛ با وجود هوای پاک بام تهران، نفس کم نمی‌آورید. اما در هر صورت می‌توانید از مینی‌ون‌های برقی با هزینه‌ی 2000 تومان برای هر نفر استفاده کنید. علاوه‌بر این اگر ماشینی با پلاک مخصوص افراد توان‌یاب قصد ورود به بام تهران را داشته باشد به راحتی می‌تواند با گرفتن مجوز عبور از نگهبانان، به محوطه داخل شود. در طول مسیر سلامتی بام تهران، علاوه بر سوژه‌های عکاسی فراوان از ارتفاعات، مانند برج آزادی و گنبدهای رنگی مسجدها و منظره امام زاده صالح و برج میلاد، 2 پارک برای استراحت و همچنین آبشار و غاری در بالای پلکان سنگی وجود دارد.
مسیر پیاد‌روی بام تهران
مسیر سلامتی در بام تهران
مجموعه وی آر کلاب یا کلیماکس بام تهران
در ابتدای مسیر سلامت بام تهران مجموعه‌ی وی آر کلاب بام تهران، تجربه انواع بازی‌های واقعیت مجازی و تماشای فیلم‌های سه‌بعدی وحشتناک با عینک‌های مخصوص و افکت‌های هیجان انگیز مانند دود و فضای مه آلود، آب‌پاش مخفی، حسگرهای زیر صندلی و بادهایی نامرئی را در اختیار شما قرار می‌دهد که به دلیل هیجان بالا، برای افراد دارای مشکل قلبی و زیر 14 سال ممنوع است.
هزینه وی آر کلاب:
5 دقیقه: 20000 تومان
10 دقیقه: 30000تومان
بوکس: 30000 تومان
سافاری وحشت: 15000 تومان
ساعت کاری وی‌آرکلاب: 16 تا 1 نیمه‌شب
باشگاه تیراندازی بام تهران
دومین تفریحی که در مسیر بام تهران می‌بینید باشگاه تیر‌اندازی بام تهران است. مساحت این باشگاه 1500 متر است و برای هر گروه سنی‌ای تجهیزات مخصوص تیر‌اندازی ارائه می‌دهد. علاوه بر تیر‌اندازی تفریحاتی مانند پینگ پنگ و فوتبال دستی نیز در باشگاه تیر‌اندازی توچال وجود دارد.
هزینه باشگاه تیر‌اندازی بام تهران:
تیراندازی با کمان یا ساچمه: 10 عدد تیر 20000 تومان
پرتاب دارت: دقیقه‌ای 1000 تومان
تنیس روی میز: ساعتی 15000 تومان
ساعت کار باشگاه تیر‌اندازی بام تهران: هر روز از 16:30 تا 24:00
شماره تماس: 02122421508- 09199038514- 09199234566
بیلیارد بام تهران
همین‌طور که از در مسیر سلامت پیش می‌روید در سمت چپ خود می‌توانید کافه بیلیارد بام تهران را ببینید. اینجا هم می‌توانید در آرامش همراه با خانواده‌ی خود بیلیارد بازی کنید و هم فوتبال دستی.
هزینه بیلیارد بام تهران:
بیلیارد هر ساعت 50000 تومان
فوتبال دستی ربع ساعت 15000 تومان
بازی بیلیارد در بام تهران
بازی بیلیارد بام تهران که طرفداران زیادی دارد
کیوب کلاب یا مجموعه اسکیپ روم بام تهران
اسکیپ روم بام تهران یا همان اتاق فرار از سرگرمی‌های گروهی بسیار جالب و تقریبا جدید است که نیاز به کمی تفکر هم دارد. بازی‌های اسکیپ روم بام تهران در حال حاضر شامل بن بست، شمعت رو فوت کن و اسم من سیدنیه می‌باشند.
برای رزرو و اطلاعات کامل می‌توانید اسکیپ روم بام تهران را ببینید.
هزینه اسکیپ روم بام تهران: نفری 60000 تومان
ساعت کار اسکیپ روم بام تهران: از 10 صبح تا 10 شب
زیپ لاین بام تهران
از هیجان‌انگیز‌ترین بازی‌های بام تهران قطعا زیپ لاین بام تهران است که در میانه‌ی مسیر سلامت قرار دارد. ارتفاع پرش زیپ لاین بام تهران 60 متر و طول پرش نیز حدود 170 متر است. محدودیت سنی زیپ لاین بام تهران از 12 سال به بالا و تنها افراد با سلامت کامل است.
هزینه زیپ لاین بام تهران از 35000 تومان تا 100000 تومان متفاوت است.
ساعت کاری زیپ لاین بام تهران تنها در روزهایی با هوای ملایم و از ساعت 16 تا 22 است.
تلفن تماس: 09909220098
وی آر سیمولیشن بام تهران
وی آر سیمولیشن بام تهران در انتهای جاده سلامتی با مجموعه‌ی وی‌آر‌کلاب ابتدای مسیر تفاوت چندانی ندارد. و اینجا هم می‌توانید انواع بازی های واقعیت مجازی را تجربه کنید.
هزینه وی آر سیمولیشن بام تهران: پنج دقیقه 20000 تومان
سورتمه بام تهران
در سال 94 هیجان جدیدی توسط یک شرکت آلمانی به بام تهران اضافه شد که لقب پر افتخار طولانیترین سورتمه‌ی ایران را یدک می‌کشد. سورتمه بام تهران با طول 1420 متر و ظرفیت 250 نفر از پر استفاده‌ترین هیجانات بام تهران است که برای استفاده‌ی کودکان 6 ساله تا بزرگسالان مناسب است. از نکات جالب سورتمه بام تهران دوربین مخفی آن است که عکس‌های ناگهانی از مسافران می‌گیرد و در انتهای مسیر آنها را با دیدن عکس خود سورپرایز می‌کند.
هزینه سورتمه بام تهران: نفری 30000 تومان
ساعت کار سورتمه بام تهران: همه روزه از 18 تا 22
سورتمه سواری
سورتمه سواری در بام تهران را از دست ندهید
باشگاه بگ جامپ بام تهران
مهیج‌ترین تفریحات بام تهران را بعضی‌ها مجموعه‌ی بگ‌جامپ بام تهران می‌دانند. این مجموعه شامل 4 تفریح پرش آزاد، بانجی جامپینگ، سنگ نوردی و ترامپولین است.
باشگاه بگ جامپ - پرش آزاد بام تهران
پرش آزاد به ورزش پرش از روی سکویی مرتفع به روی پتوی بادی عظیم گفته می‌شود. دکل اول پرش آزاد بام تهران با ارتفاع 6 متر دکل آزمایشی است که در صورت پرش موفق اجازه‌ی استفاده از دکل‌های مرتفع تر را خواهید گرفت. دکل آخر با ارتفاع 28 متر آخرین دکل و هیجان‌انگیز‌ترین دکل پرش آزاد بام تهران است. تنها رده سنی 5 تا 60 ساله و افراد با سلامت کامل اجازه‌ی استفاده از پرش آزاد بام تهران را دارند.
هزینه پرش آزاد بام تهران از 20000 تومان تا 600000 تومان متفاوت است.
باشگاه بگ جامپ - بانجی جامپینگ بام تهران
بانجی جامپینگ پرش با استفاده از تسمه‌ی کش‌سانی از ارتفاع بالا تا نزدیک سطح زمین است. دکل بانجی جامپینگ بام تهران با ارتفاع 32 متر از طولانی‌ترین دکل‌های موجود در ایران است. حداکثر وزن مجاز در این بخش 80 کیلو است و از سن 14 سال به بالا و برای افراد کاملا سالم مناسب است.
هزینه بانجی جامپینگ بام تهران از 180000 تومان تا 1000000 تومان متفاوت است.
باشگاه بگ جامپ - سنگ نوردی بام تهران
قبل از شرکت در ورزش سنگ نوردی بام تهران باید یک دوره‌ی آموزشی را بگذرانید و سپس اجازه‌ی استفاده از دیوار مخصوص سنگ نوردی بام تهران با دستگیره‌های استاندارد را دارید.
هزینه سنگ نوردی بام تهران جلسه‌ای 30000 تومان است.
باشگاه بگ جامپ - ترامپولین بام تهران
ترامپولین بام تهران ورزشی‌ست که حتما نمونه‌ی بچگانه‌ی آن را در پارک‌های کودکان دیده‌اید. تخت کشسانی که با قابلیت ارتجاعی خود اجازه‌ی پرش‌ها مکرر را به انسان می‌دهد. ترامپولین بام تهران از هیجان‌انگیز‌ترین ورزش‌های باشگاه بگ جامپ بام تهران است.
هزینه ترامپولین بام تهران از 15000 تومان تا 50000 تومان متفاوت است.
تله سیژ توچال
تله سیژ توچال تله کابینی بدون کابین است، پس اگر از ارتفاع ترس دارید این تفریح هیجان‌انگیز را فراموش کنید.تله سیژ توچال شما را آرام‌آرام از ایستگاه اول بام تهران بالا می‌برد تا به رستوران چشمه در ارتفاع یک کیلومتری برسید. از این‌جا کافی‌ست کمی پیاده روی کنید تا به آلاچیق‌های بالای رستوران برسید و منظره‌ی جدیدی از تهران را کشف کنید.
ساعت کاری تله سیژ توچال:
ایام هفته: از 18 تا 2 نیمه شب
پنج‌شنبه و جمعه: از 7 تا 2 نیمه شب
هزینه‌ی بلیت: 16000 تومان
تله‌سیژ توچال
سوار بر تله‌سیژ تهران را زیر پای شماست
آکادمی تنیس توچال
بام تهران برای برای تنیس‌دوستان نیز امکانات لازم را فراهم کرده است. آکادمی تنیس توچال برای استفاده‌ی آقایان و خانم‌ها ارتفاعات بام تهران احداث شده است و در کنار خود فروشگاه لوازم مورد نیاز این ورزش را نیز دارد.
تلفن تماس: 09123375204
ساعت کار آکادمی تنیس توچال: همه روزه از 8 تا 23
فودکورت بام تهران
شکم گردی در بام تهران با وجود فودکورت بسیار متنوع توچال از لذت‌بخش‌ترین تفریحات این مجموعه است. غرفه‌های مواد غذایی از ابتدای مسیر سلامت شروع می‌شوند و در انتهای آن به بیشترین تعداد خود می‌رسند. در فودکورت بام تهران همه‌نوع غذایی می‌توانید هوس کنید، از پیتزا و برگر گرفته تا ماهی و حتی آش دوغ.
فودکورت
فورت کورد بام تهران با انواع غذاها و نمایی فوق‌العاده زیبا
محوطه تفریحی بام تهران
بعد از رسیدن به محوطه‌ی اصلی مجموعه‌ی توچال، اگر به سمت زمین وسیع سمت راست بروید به محوطه‌ی آرام و دنجی خواهید رسید که هدف اصلی بسیاری از گردشگران بام تهران است. این‌جا همان‌جایی است که تمام شهر زیر پای شماست. اگر شانس بیاورید و نیمکت خالی پیدا کنید می‌توانید ساعت‌ها در سکوت و آرامش هوای به سوسوی چراغ‌های شهر خیره شوید و تمدد اعصاب کنید.
تله‌کابین بام تهران
از قدیمی‌ترین تفریحات بام تهران، تله‌کابین 7500 متری توچال می‌باشد که در سال 57 شروع به کار کرده است و تقریبا هر ساله مورد بازسازی و بهبود کیفیت و استاندارد ایمنی مسیر و کابین‌ها قرار می‌گیرد. تله‌کابین بام تهران از طولانی‌ترین تله‌کابین‌های پیوسته و بدون توقف جهان است. ایستگاه تله‌کابین بام تهران در شمالی‌ترین نقطه‌ی مسیر سلامت و درست در دامنه‌ی مسیر کوه‌نوردی قرار دارد و مقصد آن ایستگاه هفت کوه توچال است. تله‌کابین بام تهران تفریحی خانوادگی است و کوچک و بزرگ ندارد و معمولا در تمام طول سال فعال است، مگر در شرایط خطرناک آب و هوایی.
حتما قبل از رفتن به تله‌کابین بام تهران با تماس تلفنی از شرایط لحظه‌ای آن مطمئن شوید.
تلفن: 021-24875000
هزینه تله‌کابین بام تهران از 20000 تومان تا 60000 تومان متفاوت است.
برچسب(ها)
موقعیت(ها)

استاد درست‌نویسی عالم هستم؛ ملکه‌ی سفر بروها و قصه‌نویسان جهانم، این‌جا هم از سفر می‌نویسم و متعلقاتش، باشد که چراغی باشد بر راه مسافری

امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است ۵ / 4.4 63 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.