• اینستاگرام اسمارتیز
  • ویزاکار
  • اکو کمپ کویری متین آباد

تونل آکواریوم ناژوان اصفهان

6 آبان، 1398
6 آبان، 1398
مدت مطالعه :
از دیدن دنیای زیر آب و زندگی ماهیان و دیگر جانواران دریایی لذت می‌برید؟ تونل آکواریوم ناژوان اصفهان می‌تواند تجربه‌ای متفاوت از آنچه که تا به حال در مورد زندگی جانوران دریایی می‌دانستید را به شما القا کند. در تونل آکواریوم اصفهان این احساس را خواهید داشت که خود به عنوان جزیی از دریا وارد قلمرو حیوانات آبزی شوید و از نزدیک آن‌ها را تماشا کنید یا به آن‌ها غذا بدهید.
تاسیس آکواریوم اصفهان
شهرهای بزرگی مانند اصفهان که تاریخ و فرهنگی دیرینه نیز دارند، فارغ از دیدنی‌های تاریخی، همواره به دنبال جذب توریست‌ها و گردشگران تازه با جذابیت‌ها و دیدنی‌های طبیعی و مصنوعی هستند. ایجاد مرکزی به عنوان پارک گردشگری و تفریحی، می‌توانست به کسب مخاطب بیشتر در بازار توریسم اصفهان کمک زیادی کند و همین امر باعث ساخته شدن پارک چند منظوره ناژوان شد.
مرکز چند منظوره ناژوان متشکل از باغ خزندگان، باغ موزه پروانه‌ها، نمایشگاه صدف‌ها، تونل آکواریوم، عکاسخانه و نمازخانه است. وجود دسته‌بندی‌های مختلف تفریحی باعث شده است که سلیقه‌های متعددی با ساخت این پارک پوشش داده شود. در نیمه دوم سال 1397، آکواریوم مجموعه به مشارکت 50 درصدی بخش خصوصی خارجی (شرکت اوشن پارک ترکیه) و همکاری شهرداری اصفهان به بهره برداری رسید و هم اکنون از بزرگترین مجموعه‌های تفریحی اصفهان به شمار می‌آید. به غیر از مجموعه پارک ناژوان، در همین راستا و در نزدیکی پارک می‌توانید تجربه رفتن به جنگل، شهربازی، تله‌سیژ، قایقرانی و رفتینگ، کافی شاپ و باغ‌های زیستی همچون باغ پرندگان را داشته باشید.
آکواریوم اصفهان اولین و بزرگترین مرکز آبزیان کشور نام گرفته است که طولی 5 تا 6 کیلومتری دارد. نزدیک به 350 گونه جانوری آبزی، از 5 قاره جهان و از میان جانواران آب‌های شور و شیرین به این مکان آورده شده‌اند تا شما شاهد عجیب‌ترین و خارق‌العاده‌ترین مرکز تفریحی در سراسر کشور باشید. 6 نوع کوسه هم در میان آبزیان وجود دارد که در کنار ماهیان گوشت‌خوار مجموعه، جزو آبزیان خطرناک و نادر آکواریوم اصفهان هستند.
ورودی آکواریوم ناژوان اصفهان
ورودی آکواریوم ناژوان اصفهان
بهترین زمان بازدید از آکواریوم اصفهان
شما می‌توانید ساعت 9 و 30 دقیقه صبح تا 19 عصر را برای رفتن به آکواریوم اصفهان انتخاب کنید. اما بهتر است که در نزدیکی حوالی ظهر که غواصان برای غذا دادن به ماهی‌ها وارد تنگ می‌شوند، به آنجا بروید. شاید اگر کمی شانس با شما یار باشد بتوانید خود نیز به ماهیان غذا بدهید. به دلیل آنکه این محیط دارای فضای بسته و در 6 متری زیر زمین است، می‌توانید برای تمامی ماه‌های سال و در هوای سرد و گرم به آکواریوم سری بزنید. اگر در میانه سفر به اصفهان به روزی بارانی برخوردید و نتوانستید مکانی را برای گذران وقت پیدا کنید، آکواریوم اصفهان می‌تواند بهترین گزینه باشد.
بهتر است که از ابتدای باز شدن پارک، حوالی 9 صبح به این مرکز آمده که تا قبل از زمان ظهر، دیگر مکان‌های تفریحی مرکز را مشاهده کنید و با خیالی راحت به سراغ ماهیان کمیاب آکواریوم اصفهان بیایید. در هر زمانی از مسیر که بخواهید هم می‌توانید عکسی به یادگار با آکواریوم بگیرید چون برخلاف دیگر مکان‌های تفریحی، عکس گرفتن در این مجموعه آزاد است. البته در همان قسمت ورودی آکواریوم اصفهان هم عکس‌های تکی و گروهی از شما گرفته می‌شود که در صورت دلخواه‌تان می‌توانید آن‌ها را چاپ کنید و به یادگار نگه دارید.
آکواریوم ماهی‌های آب شور
آکواریوم ماهی‌های آب شور
راه‌های دسترسی به آکواریوم اصفهان
رسیدن به منطقه تفریحی ناژوان که در سمت دیگر زاینده رود قرار دارد، دارای گزینه‌های متعددی‌ست که البته به سختی توسط سیستم حمل و نقل عمومی شهر، پوشش داده می‌شود. برای رفتن به پارک باید از طریق بزرگراه خیام وارد سمت دیگر زاینده رود شوید و مسیر خود را در راستای خیابان الفت ادامه دهید. بعد از گذر 1.5 کیلومتر به ورودی آکواریوم اصفهان می‌رسید. آخرین ایستگاه اتوبوس شهری در ابتدای مسیر پارک و با نام ایستگاه شهربازی (امام حسین – دروازه تهران) قرار دارد. اگر با خودروی شخصی هستید که کار راحتی دارید و می‌توانید تا ابتدای ورودی آکواریوم اصفهان را با خودرو بروید و در پارکینگ مجموعه، پارک کنید.
اما اگر قصد دارید تا با پای پیاده مسیر آکواریوم را طی کنید بهتر است از سی و سه پل و یا پل تاریخی مارنان وارد سمت دیگر زاینده رود شوید و مسیر خود را از کنار رود ادامه دهید. حتی می‌توانید از دوچرخه‌های کرایه‌ای در مسیر استفاده کنید. از کنار پارک ناژوان، شهربازی، تله‌سیژ و پارک آبی ناژوان که بگذرید، به آکواریوم می‌رسید. در ادامه راه هم می‌توانید به رفتینگ و قایق‌رانی، پارک دستگرد و پارک بانوان ناژوان دسترسی داشته باشید.
هزینه‌ی ورودی و ساعات دسترسی
قیمت بلیط آکواریوم اصفهان به ازای هر نفر، مبلغ 18000 تومان‌ست که با وجود تنوع زیستی و مدت زمانی که شما را سرگرم خواهد کرد، مبلغ منصفانه‌ای به نظر می‌رسد. این مبلغ کم، تفریح اقتصادی خوبی را برای شما فراهم می‌کند. همه روزه از ساعت 9 و 30 دقیقه صبح تا 19 عصر، آکواریوم اصفهان به روی عموم باز است و می‌توانید وارد آن شوید. روزهای جمعه نیز فعالیت پارک ادامه دارد و به جز چند روز خاص سال، تعطیلی برای مجموعه وجود ندارد. تقریبا 2 الی 3 ساعت را برای گردش کامل در آکواریوم باید در نظر داشته باشید زیرا این مسیر 6 کیلومتری با گونه‌های فراوان چیزی نیست که بخواهید در زمان کم آن را نگاه کنید. همچنین در تمامی طول مسیر، راهنمای گردشگران آماده برای پاسخ‌گویی به تمام سوالات شما در مورد جانواران بخش مورد نظر و همینطور توضیح اطلاعات تکمیلی هستند.
شنای غواصان درون آکواریوم برای غذا دادن به ماهی‌ها
شنای غواصان درون آکواریوم برای غذا دادن به ماهی‌ها
دانستی‌هایی در مورد آکواریوم اصفهان
  • آکواریوم ناژوان اصفهان اولین و بزرگترین تونل آکواریوم ایران است.
  • بیش از 350 گونه جانوری از 5 قاره جهان گرد هم آورده شده‌اند که از میان گونه‌های کمیاب، نادر و منحصر به فرد دنیا انتخاب شده‌اند.
  • انواع جانوران آب شور و شیرین، گوشت‌خوار و گیاه‌خوار، بی‌خطر یا خطرناک در این مجموعه کنار یکدیگر زندگی می‌کنند.
  • پارک ناژوان مشهور به تفریحگاه روز تا شب است. به این شکل که می‌توانید از صبح زود به پارک و مجموعه‌های موزه و نگهداری حیوانات سر بزنید و در شب با رفتن به شهربازی و پارک آبی ناژوان، تفریحات خود را کامل کنید.
  • رستوران‌ها، فست‌فودها و کافه‌های متعددی در جای جای مسیر پارک فعال هستند و می‌توانید تمامی وعده‌های غذایی را در مجموعه میل کنید.
  • با بازدید از آکواریوم اصفهان می‌توانید تجربه زندگی در اعماق اقیانوس را لمس کنید و از نزدیک با زندگی آبزیان آشنا شوید.
راهنمای رفتن به آکواریوم اصفهان
آکواریوم ناژوان اصفهان، تفریحی سالم و ارزان، بی دردسر و مناسب تمامی سنین و اعضای خانواده‌ست. پیشنهاد ما به تمامی مسافران و گردشگران اصفهان این است که حداقل یک روز خود را به بازدید از مجموعه ناژوان و دیدنی‌هایش اختصاص دهند. می‌توانید با مبلغ بسیار کمتر از گردش‌های خارج شهر، تمامی ساعت روز را در مجموعه باشید و بدون آن که ذره‌ای احساس خستگی و کسالت کنید، شب را به اتمام برسانید.
آکواریوم اصفهان خود جاذبه‌های فراوانی دارد که عمدتا برای کودکان و نوجوانان جذاب‌تر خواهد بود. با دنبال کردن نکات زیر می‌توانید تجربه بهتری را در آکواریوم اصفهان داشته باشید:
  1. یک روز خالی را انتخاب کنید: شما از شهر دور نخواهید شد. تنها در سمت دیگر زاینده رود هستید و تا مکان اقامت خود فاصله‌ای نخواهید داشت. یک روز کامل را برای دیدن پارک ناژوان و تمامی زیرمجموعه‌های آن خالی کنید. مجموعه تفریحی گردشگری ناژوان به اندازه‌ای جاذبه دارد که بتواند تمام روز شما را سرگرم کند.
  2. از راهنماهای آکواریوم اصفهان مکان غذا دادن به ماهیان را سوال کنید: همه بچه‌ها دوست دارند تا با دست‌های خود به حیوانات غذا بدهند و آن‌ها را لمس کنند. این امکان برای همه فراهم شده و مشکلی از بابت خطرناک بودن وجود ندارد. می‌توانید حتی با شیشه شیر به بچه ماهی‌های گیاه‌خوار (و نه گوشت‌خوار) غذا بدهید.
  3. برای دیدن آبزیان و زیبایی‌های آن‌ها وقت کافی بگذارید: دیدن 350 گونه جانوری زمان‌بر خواهد بود اما ارزش آن را خواهد داشت. از صبح زود و ساعات اولیه به آکواریوم اصفهان بروید و سعی کنید تا جای ممکن ناشناخته‌های دنیای زیر آب را کشف کنید. این کار را می‌توانید با دنبال کردن مسیر حرکت ماهی‌ها و شیوه برخورد آن‌ها با یکدیگر شروع کنید.
  4. از دیدن دکورها و سازه‌های درون آب در آکواریوم اصفهان لذت ببرید: مسیر پر پیچ و خم تونل آکواریوم برای لذت بردن بیشتر شما ساخته شده است. این مسیر تجربه راه رفتن همانند ماهی را در میان آب‌های اقیانوسی به شما القا می‌کند. همینطور دکورهای طبیعی و مصنوعی درون آکواریوم کاملا مطابق با محل زندگی ماهیان و برای جذاب‌تر کردن محیط تونل ساخته شده‌اند.
برچسب(ها)
موقعیت(ها)

اگر برای خیلی از افراد خواندن و نوشتن در همان دوران مدرسه به اتمام رسید، برای من اما تا همین حالا ادامه دارد. یکی از لذت‌های من در زندگی نوشتن است و این کار را 7 سال است که به طور مداوم انجام می‌دهم. همان مسیری که از نوشتن روزنگاری‌ها شروع شد، حالا به تخصص و راهی برای گذران اوقات بیکاری تبدیل شده است.

امتیاز دهید 1 دیدگاه ۵ / 4.6 59 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
م. ب
13 دی، 1398

سلام، با تشکر از شما بابت این مطالب مفید

پاسخ اسمارتیز :سلام. ممنون از شما =)