رستوران مسلم تهران

16 بهمن، 1398
9 دی، 1398
مدت مطالعه :
بازار بزرگ تهران مهم‌ترین و قدیمی‌ترین بازار شهر تهران است و روزانه هزاران نفر از سراسر نقاط ایران برای خرید نیازمندی‌های خود به آن مراجعه می‌کنند. رستوران مسلم در بازار تهران واقع شده است و به دلیل طعم فوق‌العاده غذاهایش به یک جاذبه در آن بازار تبدیل شده است. امروزه کمتر کسی را می‌توان یافت که به بازار تهران برود و این رستوران را برای صرف غذا انتخاب نکند. بسیاری از کسبه بازار تهران نیز، غذای این رستوران را برای نهار خود انتخاب می‌کنند. اگر دوست دارید با ویژگی‌ها و امکانات این رستوران و را‌ه‌های دسترسی به آن آشنا شوید، با اسمارتیز همراه باشید.

بهترین زمان برای رفتن به رستوران مسلم تهران
در همه روزهای سال می‌توانید به رستوران مسلم بروید و از غذاهای خوش طعم آن میل نمایید. به دلیل قرار گرفتن این رستوران در محدوده بازار بزرگ تهران، تقریبا در همه روزهای سال شلوغ است و می‌بایست مدت زمان زیادی منتظر بمانید تا غذای شما آماده شود. با این حال در روزهای خاص مانند روزهای پایانی اسفند ماه که مردم مشغول خرید جشن نوروز هستند و دیگر جشن‌ها مانند یلدا و ... جمعیت بیشتری به بازار مراجعه می‌کنند و طبیعتا رستوران هم شلوغ‌تر از روزهای عادی خواهد بود. با توجه به موارد گفته شده به شما توصیه می‌کنیم در صورت امکان، برای این که کمتر وقت‌تان در صف غذا تلف شود، چنین روزهایی را برای رفتن به رستوران مسلم انتخاب نکنید.
رستوران مسلم در بازار بزرگ تهران
رستوران مسلم در بازار بزرگ تهران
آدرس رستوران مسلم و راه‌های دسترسی به آن
این رستوران در محدوده بازار بزرگ تهران و در آدرس خیابان 15 خرداد (بوذرجمهری سابق)، نبش سبزه میدان، کوچه حاج رحیم خان، پلاک 4، واقع شده است. اگر با منطقه بازار تهران آشنایی ندارید و برای پیدا کردن رستوران مسلم با مشکل مواجه شدید، کافی است از کسبه یا رهگذران آدرس رستوران را بپرسید و مطمئن باشید بیشتر آنها نشانی آنجا را به شما نشان خواهند داد.
با توجه به محدودیت‌های ترافیکی که در حوالی بازار تهران و در نتیجه رستوران مسلم قرار دارد، بهترین وسیله برای دسترسی به این رستوران، مترو تهران است. برای این منظور، می‌بایست خط 1 متروی تهران را سوار شوید و در ایستگاه پانزده خرداد از مترو خارج شوید و با یک پیاده‌روی کوتاه می‌توانید خود را به بازار تهران و رستوران مسلم برسانید. با این حال اگر هم قصد دارید با استفاده از اتوبوس‌های بی. آر. تی به رستوران مسلم بروید، می‌توانید از خط تجریش- راه آهن استفاده کنید و در ایستگاه میدان منیریه یا امام خمینی (ره) پیاده شوید و سپس با استفاده از تاکسی، اتوبوس یا حتی پیاده به سمت خیابان 15 خرداد بروید.
جهت دستیابی به اطلاعات مورد نیاز خود می‌توانید با شماره‌ تلفن‌های این رستوران به شرح زیر تماس بگیرید:
شمار تلفن رستوران مسلم:  55602275 - 55899834
ساعت کار رستوران
از آن‌جا که بیشتر مشتریان رستوران مسلم افرادی هستند که برای خرید به بازار بزرگ تهران می‌روند، ساعت کار این رستوران نیز متناسب با ساعت کار این بازار تنظیم شده است. این رستوران در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 11:00 تا 18:00 و در روز جمعه از ساعت 11:00 تا 17:30 پذیرای مشتریان می‌باشد.
قیمت وعده‌های غذایی مختلف رستوران مسلم
با این که کیفیت غذاهای طبخ شده در این رستوران بسیار خوب است، اما قیمت غذاهای مختلف آن به نسبت کیفیت، مناسب است. رستوران مسلم از تنوع غذایی بالایی برخوردار می‌باشد و تقریبا کلیه ذائقه‌های غذایی مختلف را پوشش می‌دهد. با این حال اگر به دنبال غذاهای فست فودی هستید، این رستوران را انتخاب نکنید چون که هیچ نوع فست فودی در آن پیدا نمی‌کنید. در ادامه انواع غذا، پیش غذا و نوشیدنی‌های قابل ارائه در این رستوران به همرا قیمت فهرست شده است.
توجه داشته باشید، این قیمت‌ها تقریبی و مربوط به زمان تهیه این مطلب است و ممکن است با مبلغ واقعی هنگام مراجعه به رستوران، اندکی اختلاف داشته باشند.
انواع وعده‌های غذایی در رستوران مسلم تهران
انواع وعده‌های غذایی در رستوران مسلم تهران

انواع کباب
•    شیشلیک 500 گرمی با برنج حدود 90 هزار تومان
•    چلو کباب سلطانی (یک سیخ برگ مخصوص 170 گرمی، یک سیخ لقمه 170 گرمی) حدود 60 هزار تومان
•    چلو کباب برگ ممتاز (210 گرم راسته فیله گوسفندی) حدود 60 هزار تومان
•    چلو کباب برگ مخصوص (170 گرم راسته فیله گوسفندی) حدود 50 هزار تومان
•    چلو کباب بختیاری (150 گرم راسته گوسفندی، 150 گرم جوجه) حدود 50 هزار تومان
•    چلو کباب کوبیده کاردی ویژه حدود 30 هزار تومان
•    چلو کباب لقمه حدود 26 هزار تومان
•    جوجه کباب با استخوان 900 گرمی ویژه با برنج حدود 35 هزار تومان
•    جوجه کباب بی استخوان سینه با برنج حدود 27 هزار تومان
•    جوجه کباب بی استخوان ران با برنج حدود 27 هزار تومان
•    جوجه کباب با استخوان 450 گرمی حدود 26 هزار تومان
انواع ته چین
•    ته چین مرغ (ران یا سینه، بادمجان، خلال پسته، خلال بادام، زرشک) حدود 29 هزار تومان
•    ته چین گردن حدود 74 هزار تومان
•    ته چین ماهیچه حدود 80 هزار تومان
دیگر غذاها
باقالی پلو با مرغ (ران یا سینه) حدود 26 هزار تومان
•    آلبالو پلو با مرغ (ران یا سینه) حدود 30 هزار تومان
•    شیرین پلو با مرغ (ران سینه) حدود 32 هزار تومان
•    زرشک پلو با مرغ (ران یا سینه) حدود 26 هزار تومان
•    باقالی پلو با گردن حدود 70 هزار تومان
•    باقالی پلو با ماهیچه حدود 75 هزار تومان
•    سبزی پلو ویژه با ماهی قزل آلا 500 گرمی حدود 36 هزار تومان
•    چلو خورشت قیمه بادمجان حدود 23 هزار تومان
•    چلو خورشت غوره بادمجان حدود 23 هزار تومان
انواع سالاد و پیش غذا
•    سالاد بروکلی، سالاد شیرازی حدود 4 هزار تومان
•    ماست شوید حدود 4 هزار تومان
•    سوپ کوچک (حدود 3 هزار تومان) و  سوپ بزرگ (حدود 5500 تومان)
•    نوشیدنی قابل ارائه در این رستوران شامل نوشابه قوطی و خانواده و دوغ کوچک و بزرگ است.
* آخرین بازبینی قیمت‌ها در اسفند 1398 صورت گرفته‌است.
دانستنی‌های قبل از مراجعه به رستوران مسلم
•    انواع وعده غذایی شامل نهار، شام و میان وعده در رستوران مسلم ارائه می‌شود. اما با توجه به این که ساعت کار بازار تهران تا 18:00 است، معمولا بیشتر افراد برای صرف نهار به آنجا مراجعه می‌کنند.
•    در این رستوران انواع غذای سنتی ایرانی شامل باقالی پلو با ماهیچه، ته چین مرغ، ته چین بادمجان، ته چین مرغ و بادمجان، چلو کباب و چلو کباب برگ و ...  طبخ می‌شود.
•    ته چین از معروف‌ترین غذاهای این رستوران است و بیشتر کسانی که به رستوران مسلم مراجعه کرده‌اند، حداقل یک بار آن را امتحان کرده‌اند. به شما نیز توصیه می‌کنیم، در صورتی که به این رستوران مراجعه کردید، ته چین آن را سفارش دهید و از طعم عالی آن لذت ببرید. البته دلیلی ندارد دیگر غذاهای این رستوران را امتحان نکنید.
•    رستوران مسلم از رستوران‌های پر طرفدار محدوده بازار و شهر تهران است و همیشه جمعیت زیادی در آنجا حضور دارند و احتمالا شما نیز مقداری در صف تحویل غذا منتظر خواهید بود. با این حال نگران نباشید، پرسنل رستوران سریعا به درخواست‌ها رسیدگی می‌کنند.
•    اگر فاصله محل سکونت یا کار شما از رستوران مسلم زیاد است یا به هر دلیلی قصد ندارید برای صرف غذا از خانه یا محل کار خود خارج شوید اما دوست دارید از غذاهای این رستوران میل نمایید، خبر خوشی برای شما داریم. امکان سفارش آنلاین غذای این رستوران از طریق اپلیکیشن‌های موبایلی سفارش غذای اینترنتی نیز وجود دارد.
•    اگر ساکن تهران نیستید و به دنبال جایی برای اقامت هستید، می‌توانید به هتل‌ها و مهمانسراهای نزدیک این رستوران و در 15 خرداد (بوذرجمهری سابق) مراجعه کنید.
در مورد رستوران مسلم تهران بیشتر بدانید!
در مورد رستوران مسلم تهران بیشتر بدانید!

راهنمای مراجعه به رستوران مسلم
بازار بزرگ تهران تنها یک مرکز خرید نیست و شروع احداث آن در دوران صفوی آغاز شده است و به تدریج در دوره‌های مختلف تاریخی مانند قاجار تکمیل شده است. از این رو به شدت به شما توصیه می‌کنیم، قبل از مراجعه به رستوران مسلم، از قسمت‌های مختلف این بازار بازدید کنید. اگر هم قصد خرید بازار تهران را دارید، پس از خرید حتما برای صرف وعده غذایی مورد نظر خود به این رستوران بروید. برخی از گذرگاه‌ها و بخش‌های اصلی بازار تهران عبارتند از: بازار بزرگ، بازار امیر، بازار عباس‌آباد، بازار زرگرها، بازار کفاش‌ها، حمام چال، مزینی، بازار زید، پاچنار، فراش‌باشی (نظام)، بازار مسجد جامع، بازار بین‌الحرمین، چهارسوق، خیاط‌ها و ...
اگر ساکن تهران هستید و قصد دارید مهمانان داخلی یا خارجی خود را برای صرف نهار به بیرون از منزل ببرید، بازدید از بازار تاریخی تهران و صرف نهار در رستوران مسلم را به شما پیشنهاد می‌کنیم. مطمئن باشید مهمانان شما فضای بازار و طعم بی‌نظیر غذاهای این رستوران دوست خواهند داشت و یک روز عالی را تجربه خواهند کرد.
فضای داخلی رستوران نسبتا ساده طراحی شده است، اما این موضوع به هیچ وجه برای مشتریان این رستوران اهمیت ندارد؛ چرا که هدف آنها از انتخاب رستوران مسلم، بهره بردن از غذاهای لذیذ و بی‌نظیر آنجاست. نمای بیرونی رستوران هم کاملا معمولی است و اصلا جلب توجه نمی‌کند و اگر کسی این رستوران را نشناسد به راحتی از کنار آن عبور خواهد کرد.
در پایان باید بگوییم رستوران مسلم از آن دست رستوران‌های پر زرق و برق و گران قیمت نیست که هر کسی توانایی مالی مراجعه به آن را نداشته باشد؛ شما می‌توانید با اختصاص هزینه‌ای مناسب از یک غذای با کیفیت بهره ببرید. با وجود مترو تهران، دیگر نگرانی در خصوص وسیله نقلیه و هزینه‌های مربوط به آن وجود نخواهد داشت.
اهل شکم‌گردی هستید؟ شاید خواندن مطلب «رستوران های تهران» برای شما جذاب باشد.
موقعیت(ها)
امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است ۵ / 4.3 213 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.