در پروازهای خارجی چه داروهایی، نبریم؟

1 اسفند، 1397
1 اسفند، 1397
مدت مطالعه :

احتمالا این که «برای سفر به خارج از کشور چه داروهایی را می‌توانیم ببریم» را شما هم از خودتان پرسیده‌اید. بعضی از فرودگاه‌ها هستند که اجازه ورود هیچ دارویی را به کشورشان نمی‌دهند. برای اینکه بیشتر درباره داروهای ممنوعه و غیرمجاز سفر هوایی بدانید این مطلب را بخوانید.
تایلند، ترکیه، گرجستان و امارات نسبت به این قضیه حساس‌ترند و ما سعی کردیم لیستی از داروهایی ممنوعه این کشورها برای‌تان تهیه کنیم تا درباره‌اش بیشتر بدانید.

? داروهای ممنوعه تایلند
تایلند جزو آن دسته از کشورهایی‌ست که قوانین سختگیرانه‌ای برای دارو دارد. بنابراین اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید حتما به سفارت اطلاع دهید و نسخه پزشک را به همراه داشته باشید تا مشکلی برای‌تان پیش نیاید.
چنانچه قرص‌هایی را که در ادامه برایتان لیست می‌کنیم در سفرتان به تایلند همراه داشته باشید حتما جریمه خواهید شد.
حمل داروهایی که ترکیبی از کدئین‌، هروئین‌ و مرفین دارند ممنوع است حتی شما اجازه ندارید با خودتان قرص‌ها خواب‌آور ببرید.
برای بردن قرص‌های ضروری‌تان همان‌طور که در بالا هم گفتیم نامه‌ی پزشک و اجازه سفارت را به همراه داشته باشید و به هیچ عنوان داروهای‌تان را از جعبه و قوطیش بیرون نیاورید چون این کارِ شما مامورین را نسبت به داروهای مصرفی‌تان حساس می‌کند.

? داروهای ممنوعه امارات
برای اینکه درباره لیست داروهای ممنوعه امارات بیشتر بدانیم به سراغ سایت کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دبی رفتیم؛ بردن داروهای روان‌گردان و داروهای مسکنی که در ایران به راحتی قابل دسترس هستند جرم به حساب می‌آید.
برای اینکه کمتر دچار مشکل شوید از حمل داروهای آرام‌بخش خودداری کنید.
اگر به داروی خاصی نیاز دارید قبل ورودتان به امارات، نسخه پزشک را به همراه ترجمه زبان عربی و تاییدیه وزرات بهداشت، قوه قضاییه و سفارت امارت متحده عربی در تهران به همراه داشته باشید.
افرادی هم که حتما باید دارو همراه داشته باشند حتما نسخه پزشک را تهیه کنند و به محض رسیدن‌شان به فرودگاه با کنسولگری تماس بگیرید تا مشکلی برای‌شان پیش نیاید.

داروهای ممنوعه پروازفقط فراموش نکنید که قبل از سفر قوانین داروهای کشور مقصد را مطالعه کنید.

? داروهای ممنوعه گرجستان
استامینوفین کدئین‌دار، دیازپام، ترامادول، کلداستاپ، بنیکال و … از جمله داروهایی هستند که به هیچ عنوان نباید با خودتان همراه داشته باشید.
فراموش نکنید شما مامورین فرودگاه گرجستان نسبت به سایر کشورها قوانین سخت‌گیرانه‌تری دارند و ورود دارو بدون مجوز پزشک کاملا غیرقانونی‌ست.
ممکن است برایتان این سوال پیش آید که در طول سفر به گرجستان اگر نیاز به دارو داشته باشیم چه باید بکنیم؟
در ارتباط با این سوال باید گفت شما در گرجستان مراکز درمانی زیادی خواهید دید که در صورت نیاز به دارو به آنها مراجعه کنید.

? داروهای ممنوعه ترکیه
حمل دارو در ترکیه، هم ممنوع است؛ آمپول، شربت، قرص‌های خواب‌آور و مسکن‌های کدیئن‌دار محدودیت دارند. در صورتی که قرص خاصی مصرف می‌کنید نسخه ترجمه شده پزشک و تاییدیه وزارت بهداشت را همراه داشته باشید. متادون را برای سفر به ترکیه فراموش کنید.
به هیچ عنوان دارو با حجم بالا را به ترکیه وارد نکنید چون ماموران فرودگاه فکر می‌کنند شما قصد تجارت دارو را دارید.

ما اینجا لیستی از اقلام ممنوعه را برایتان تهیه کردیم؛ فقط فراموش نکنید این قوانین دائما در حالا تغییر هستند پس قبل از سفر حتما لیست داروها را چک کنید.

[تعداد: 6    میانگین: 3/5]
برچسب(ها)

اولش با روزنامه‌نگاری شروع کردم؛ اینکه چی شد و چه جوری شد، بماند. از نوشتن لذت می‌برم و علاقه‌ام به روزنامه‌نگاری باعث شد برم سر منشا این رشته بخونم؛ علوم ارتباطات‌اجتماعی. عاشق سفرم چون می‌تونی تجربه کنی. علاقه‌مندی‌هام زیاده مثل کتاب خوندن، فیلم دیدن و گوش دادن به موسیقی....

امتیاز دهید 5 دیدگاه ۵ / 4.5 37 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
مهمان
11 بهمن، 1398

بچه ها
اسکی تاور
کلودیوز پوکساید
میشه برد ترکیه ؟

مهمان
2 بهمن، 1398

سلام
ویاگرا یا سیلدنافیل در فرودگاه دبی ممنوعه ؟؟

پاسخ اسمارتیز :سلام. تا جایی که من دنبال سوالتون گشتم و توی فوروم و وبسایت های قوانین پروازی دبی گشتم، ممنوعه و حتی باعث جریمه و به زندان رفتن فرد هم میشه. مگر اینکه نسخه پزشک داشته باشید و به مقدار کاملا مشخص و کم باشه. ولی یه چیز دیگه هم که خوندم این بود که قرص های ویاگرا و سیلدنافیل توی فروشگاه های دبی پیدا میشه. یعنی اگرم با خودتون نبرید، توی دبی میتونین بخرید
مژگان
6 دی، 1398

سلام می خواستم بپرسم قرص ژلوفن هم نبایدبرد دبی

پاسخ اسمارتیز :
سلام
کلا داروهای کدئین دار و مسکن رو نمیشه با پرواز به دبی برد. بردنشون با مجازات همراهه
ll
22 آذر، 1398

با سلام آیا بردن قرص ژلوفن و قرص ضدبارداری در سفر به استانبول ممنوعیت دارد به اندازه یک ورق

پاسخ اسمارتیز :قرص ضد بارداری فکر نمی کنم ممنوعیتی داشته باشه. با این حال از ایرلاین باید بپرسید. اما برای ژلوفن مطمئنا باید نسخه داشته باشید.
امیر
14 آذر، 1398


سلام. از هم وطنان عزیز اگر کسی مطلع دقیق هست فقط یه سوال دارم که از هرکس پرسیدم جواب دقیقی نمیدونه. میخوام بدونم دستگاه اسکن ایکس ری فرودگاه امام و استانبول قرص رو میبینه؟ مخصوصا قرصهای متادون؟؟ من هم مقدار زیادی داروی اعصاب باید باخودم ببرم چون حداقل دوماه اونجام و مصرف داروهام حیاتیه برام. هم متاسفانه بدجوری به قرص متادون وابسته شدید هستم. برای قرص های اعصابم مجوز تهییه کردم ولی متادون با اون حجم نمیشه میتونم توی چمدان جاساز کنم. ولی میترسم توی مانیتور دستگاه ببینن و بیچاره بشم. خواهش می کنم اگر کسی واقعا مطلع هست بهم بگه. خدا خیرتون بده. ممنون

پاسخ اسمارتیز :
سلام :)
متاسفانه توی فرودگاه استانبول قوانین سخت گیرانه ای برای متادون وجود داره و بعید میدونم که بتونین این کار رو بکنین.
فرودگاه امام خمینی هم همینطور. با این حال افرادی بودند که تونستند مشکلشونو یه جورایی حل کنن.