تاریخ برگزاری، نامزدها و برندگان بفتا 2020 [به‌روزرسانی]

18 دی، 1398
18 دی، 1398
مدت مطالعه :
فصل جوایز کم کم دارد تمام می‌شود. پس از جایره‌ی گلدن گلوب حالا نوبت بفتا است تا جایزه‌ی طلایی خود را به بازیگران اهدا کند. نامزدهای مراسم بفتا 2020 شبیه به مراسم گلدن گلوب 2020 هستند با یک اختلاف، آن هم این است که امسال در بفتا از رنگین‌پوست‌ها خبری نیست. با اسمارتیز همراه باشید تا با نامزدها و برندگان مراسم بفتا 2020 آشنا شویم.
مراسم بفتا چیست؟
بفتا مخفف کلمه‌ی انگلیسی آکادمی هنرهای فیلم و تلویزیونی بریتانیایی است. این جایزه برای حمایت از تولیدات فیلم‌‌ها و سریال‌های تلویزیونی بریتانیایی به راه افتاد و امروزه تبدیل به جایزه‌ی بسیار مهمی در صنعت سینما و هالیوود شده است. جایزه بفتا به قدری اهمیت پیدا کرده است که آن را با جایزه اسکار مقایسه می‌کنند.
مهم‌ترین جوایز بفتا کدام است؟
جوایزی مانند بهترین بازیگر مرد، بهترین کارگردان، بهترین فیلم، بهترین بازیگر زن و بهترین فیلم در مراسم بفتا 2020 از اهمیت بالایی برخوردار است. امسال که از پربارترین سال‌های فیلمی است افراد بسیار مشهوری نامزد بفتا شده‌اند و اتفاقات جالبی قرار است بیفتد.
سم مندس گلدن گلوب
سم مندس شانس بالایی برای بردن بهترین کارگردان بفتا 2020 دارد
البته در کنار بزرگان سینما، جایزه‌ی بفتا بازیگر نوظهور هم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چون بیشتر کسانی که این جایزه را دریافت می‌کنند در آینده خبرهای بسیاری از آن‌ها خواهیم شنید.
مراسم بفتا 2020 چه تاریخی برگزار شد؟
مراسم بفتا 2020 که نامزدهایش 7 ژانویه و پس از مراسم گلدن گلوب 2020 معرفی شدند، در روز 2 فوریه 2020 در رویال آلبرت هال لندن برگزار شد. شاید نام رویال آلبرت هال لندن برای‌تان بسیار آشنا باشد چون ادل خواننده‌ی انگلیسی در این تالار بزرگ اجرایی باشکوه و باورنکردنی داشته است. برخی از خوانندگان ایرانی نیز در این سالن اجرا داشته‌اند. مجری مراسم بفتا 2020 گراهام نورتون است که با برنامه‌ی معروفش "گراهام نورتون شو" او را می‌شناسیم. جالب این است که هیچ بازیگر رنگین‌پوستی در این بخش‌ها نامزد نشده‌اند.
نامزدهای بفتا 2020 چه کسانی هستند؟
تقریبا نامزدهای بفتا قابل پیش‌بینی بودند چون مراسم گلدن گلوب تقریبا برترین‌های امسال را لو دادند. نامزدهای بفتا 2020 با صدرنشینی جوکر با 11 نامزدی و دنبال آن مرد ایرلندی و روزی روزگازی در هالیوود هر کدام با 10 نامزدی همراه است.
روزی روزگاری در هالیوود
آیا روزی روزگاری در هالیوود در بفتا هم موفق خواهد بود؟
شاید بگویید مگر بفتا برای حمایت از تولیدات بریتانیایی نیست؟ باید بگوییم جایزه‌ی بقتا را به برترین فیلم‌ها و سریال‌هایی می‌دهند که در بریتانیا در پرده‌ی سینماها یا تلویزیون پخش شدند و لزوما تولید کاملا انگلیسی هدف نیست.
به روزرسانی 14 بهمن
نامزدهای بهترین فیلم بفتا
مانند گلدن گلوب 2020، نامزدهای بفتا شامل جوکر، مردایرلندی، 1917، روزی روزگاری در هالیوود و داستان ازدواج می‌شود. بهترین فیلم گلدن گلوب را فیلم سم مندس یعنی 1917 گرفت و باید دید در بفتا هم می‌تواند این موفقیت را تکرار کند یا خیر؟

“جایزه‌ی بهترین فیلم بفتا به فیلم 1917 رسید”


نامزدهای بهترین فیلم بریتانیایی
شاید برای بفتا و کسانی که انتخاب می‌کنند این بخش از اهمیت بسیار بالایی برخوردار باشد چون فیلم‌ها بریتانیایی هستند. فیلم 1917 نیز در این بخش نامزد است. این فیلم با فیلم‌های طعمه، برای سما، راکت‌من، دو پاپ و ببخشید که جا ماندی به رقابت پرداخت.
فیلم 1917
شاید شانس فیلم 1917 در بخش بهترین فیلم‌ها بسیار بالا باشد و هر دو بفتا را به خانه ببرد.

“جایزه‌ی این بخش نیز به فیلم جنگی 1917 رسید”


نامزدهای بهترین فیلم خارجی زبان (بین‌المللی)
فیلم‌های خارجی زبان خوب امسال به چند فیلم محدود می‌شود و شاید تمام نامزدی این بخش در تمام مراسم فیلمی به همین فیلم‌ها برسد. فیلم انگل از کره جنوبی، رنج و افتخار از اسپانیا، برای سما، تصویر یک بانو در آتش و وداع از فیلم‌های غیر انگلیسی زبان هستند که موفق به دریافت نامزدی بفتا شده‌اند. فیلم انگل علاوه بر بفتا برای اسکار هم دورخیز کرده است.

“فیلم انگل که درباره جامعه‌ی فقیر و پایین دست کره جنوبی است، توانست جایزه‌ی بهترین فیلم خارجی را به دست آورد”


نامزدهای بهترین بازیگر مرد بفتا
واکین فینیکس نامزد بی چون و چرا این بخش است. او با بازی در فیلم جوکر و نشان دادن توانایی‌هایش برای اسکار هم خط و نشان می‌کشد.
جوکر
واکین فینیکس بازی برجسته‌ای در جوکر داشته است
در بفتا واکین فینیکس با لئوناردو دی‌کاپریو برای روزی روزگاری در هالیوود، آدام درایور برای داستان ازدواج، تارون اگرتون برای راکت‌من و جاناتان پرایس برای دوپاپ رقابت کرد.

“واکین فینیکس مرد بی‌چون و چرای امسال فصل جوایز است. او جایزه‌ی بفتا را علاوه بر گلدن گلوب به خانه برد. حال می‌تواند با گرفتن اسکار جوایز خود را تکمیل در این فصل تکمیل کند”


نامزهای بهترین بازیگر زن بفتا
جسی باکلی برای رُز وحشی، اسکارلت جوهانسن برای داستان ازدواج، سایرس رونان برای زنان کوچک، چارلیز ترون برای بمب‌شل و رنه زلوگر برای فیلم جودی نامزدهای بهترین بازیگر زن را تشکیل می‌دهند. رنه زلوگر که برنده‌ی گلدن گلوب شد شاید بفتا را هم برای خود کند. البته شاید اسکارلت جوهانسن بفتا را بدزدد.

“اسکارلت جوهانسن در این بخش هم جایزه‌ای نبرد و جایزه‌ی بهترین بازیگر زن به رنه زلوگر رسید”


نامزدهای بهترین بازیگر مکمل زن بفتا
جالب‌ترین بخش بفتا 2020 همین بخش است. جایی که مارگو روبی باید خودش با خودش رقابت کند.
مارگو روبی
آیا مارگو روبی می‌تواند جایزه‌ی بفتا را به خانه ببرد؟
مارگو روبی برای فیلم‌های روزی روزگاری در هالیوود و بمب‌شل نامزد این بخش است. لارن درن، اسکارلت جوهانسن و فلورنس پو رقبای مارگو هستند.

“با این‌که مارگوروبی برای دو فیلم در این بخش نامزد بود، اما جایزه بفتا به لارن درن برای فیلم داستان ازدواج رسید”


نامزدهای بهترین بازیگر نقش مکمل مرد بفتا
مانند گلدن گلوب در این بخش نیز، آل‌پاچینو، تام هنکس، برد پیت، آنتونی هاپکینز و جو پشی برای دریافت جایزه‌ی بفتا با هم به رقابت می‌پردازند. برنده گلدن گلوب برد پیت بود ولی شاید در بفتا این بخش برنده‌ی دیگری را به خود ببیند. باز هم بردپیت جایزه‌ را به خانه برد. حال فقط کافی‌ست اسکار را به خانه ببرد.

از گذاشتن پست تو فروم‌ها شروع کردم. 12 سالم بود که در دوره‌های خبرنگاری یونیسف یاد گرفتم چگونه بنویسم. بعد تو مجله‌های مختلف شروع به کار کردم و دست سرنوشت من رو به اینجا رسوند. در کنار نوشتن، همیشه از دیدن فیلم لذت می‌بردم، به همین دلیل شروع کردم زیرنویس زدن و شدم AmirDW.

امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است ۵ / 4.7 32 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.