تاریخ برگزاری و نامزدهای گلدن گلوب 2020

10 دی، 1398
10 دی، 1398
مدت مطالعه :
بعد از اسکار، با اعتبارترین مراسم فیلم و سریالی گلدن گلوب است. می‌گویند کسانی که در مراسم گلدن گلوب برنده‌ی گوی طلایی می‌شوند، شانس بسیار بالایی هم برای بردن اسکار دارند. پس با اسمارتیز همراه باشید تا با نامزدها و برندگان گلدن گلوب 2020 بیشتر آشنا شوید.
گلدن گلوب چیست؟
هالیوود است و تولیداتی که هر ساله میلیاردها دلار سود برای تهیه‌کنندگانش دارد. حالا شاید از خود بپرسید گلدن گلوب چیست؟ گلدن گلوب تندیسی است که توسط اتحادیه مطبوعات خارجی هالیوود به فیلم‌ها و سریال‌های برتر سال اهدا می‌شود. هر سال رقابت شدیدی میان بزرگان هالیوود وجود دارد تا گلدن گلوب و اسکار را مال خود کنند.
مهم‌ترین جوایز گلدن گلوب کدام است؟
مثل هر مراسم و جشنواره دیگر که جایزه‌های گُل‌درشت مورد توجه است در گلدن گلوب نیز جوایز بسیار مهمی اهدا می‌شود. مهم‌ترین جایزه‌ای که در گلدن گلوب اهدا می‌شود، جایزه‌ی بهترین فیلم است. جایزه‌ی دیگری که همه به دنبال آن هستند که ببینند چه کسی آن را به خانه می‌برد، جایزه‌ی یک عمر فعالیت هنری است.
مرد ایرلندی
مرد ایرلندی نامزد بهترین فیلم است
این جایزه‌ی مهم به بزرگان سینما و تلویزیون آمریکا می‌رسد. در مراسم گلدن گلوب 2020 این تام هنکس است که گلدن گلوب یک عمر فعالیت هنری را دریافت کرد. جوایز دیگری مانند بهترین بازیگر زن و مرد، بهترین بازیگر مکمل زن و مرد و بهترین سریال تلویزیونی نیز جزو مهم‌ترین‌ها هستند.
مراسم گلدن گلوب 2020 چه تاریخی برگزار شد؟
مراسم باشکوه گلدن گلوب که بیشتر بازیگران مطرح در آن حضور دارند 5 ژانویه 2020 در آمریکا برگزار شد. این مراسم 16 دی 1398 ساعت 2 شب پخش شد. البته چیزی که مهم‌تر از خود مراسم است، فرش قرمز گلدن گلوب است که هر سال اتفاقات جالبی درونش رخ می‌دهد. فرش قرمز گلدن گلوب محل خودنمایی و فخرفروشی بازیگران هالیوودی‌ست که با لباس‌های مارک‌دار و جواهرات فوق گرانشان به این مراسم آمده‌اند. البته برخی از بازیگران نیز با دوست‌پسر یا دوست دختر، نامزد یا همسر جدیدشان به این مراسم می‌آیند که نگاه دوربین عکاسان را به خود خیره می‌کنند.
نامزدهای گلدن گلوب 2020 چه کسانی هستند؟
دیگر وقت آن است که به سراغ اصل مطلب یعنی نامزدهای امسال مراسم گلدن گلوب برویم تا ببینیم برندگان گلدن گلوب امسال چه کسانی هستند. شاید امسال پربارترین سال از لحاظ فیلم و سریالی باشد. در 2019 فیلم‌هایی از کارگردانان بزرگ اکران شد که هر کدام از اسطوره‌های فیلم‌سازی هستند و رقابت آن‌ها در گلدن گلوب می‌تواند بسیار جذاب باشد.
نامزدهای بهترین فیلم درام
این بخش جذاب مهم‌ترین بخش مراسم است جایی که فیلم‌هایی مانند مرد ایرلندی (Irish man)، دو پاپ (The two popes)، جوکر (Joker)، داستان ازدواج (Marriage Story) و 1917 با هم برای دریافت این جایزه می‌جنگند.
داستان ازدواج
داستان ازدواج شانس بالایی برای دریافت جایزه‌ی بهترین فیلم دارد
پیش‌بینی می‌شد که رقابت اصلی بین جوکر و مرد ایرلندی باشد اما این 1917 بود که گلدن گلوب را دریافت کرد. سال 2019 در این بخش فیلم Bohemian Rhapsody موفق به دریافت این جایزه شد.

“فیلم 1917 به کارگردانی سم مندز در این بخش برنده گلدن گلوب شد”


نامزدهای بهترین بازیگر مرد درام
در بخش بهترین بازیگر مرد در فیلم‌های درام آدام درایور، کریستین بِیل، واکین فینیکس، جوناتان پیئرس و آنتونیو باندراس نامزد هستند که شانس واکین فینیکس برای نقش آفرینی در فیلم جوکر بسیار بود و او برنده هم شد.

“واکین فینیکس برای فیلم جوکر برنده گلدن گلوب 2020 شد”



“مجری مراسم گلدن گلوب 2020 ریکی جارویس است. تهیه‌کندگی این مراسم را دیک کلارک بر عهده دارد”


نامزهای بهترین بازیگر زن درام
در بخش بهترین بازیگر زن نیز بازیگران مطرحی وجود دارند که با هم رقابت کردند. بیشترین شانس برای اسکارلت جوهانسون برای فیلم داستان ازدواج بود. برخی از منتقدین گفته‌اند بهترین بازی اسکارلت جوهانسون در تمام دوران کاری‌اش بوده است. در این بخش سایرس رونان بازیگر تازه مطرح شده‌ی هالیوود، چارلیز ترون، سینتیا ایوری و رنه زلوگِر نیز نامزد شده بودند.

“رنه زلوگِر برنده گلدن گلوب این بخش شد”


نامزدهای بهترین بازیگر مرد مکمل
تمام نگاه‌های گلدن گلوب 2020 به این بخش بود. جایی که بزرگان با هم رقابت کردند. آل‌پاچینو، آنتونی هاپکینز، برد پیت، جوپسی و تام هنکس در این بخش نامزد بودند که هر کدام برای خود افسانه هستند.

“برد پیت برنده این بخش شد و سخنرانی جالبی داشت”


دو پاپ
آنتونی هاپکینز برای فیلم دو پاپ نامزد شده است
آل پاچینو بیشترین شانس را برای بردن گلدن گلوب این بخش داشت اما رقابت در بخش بهترین بازیگر مرد مکمل خیلی تنگاتنگ بود، در نهایت بردپیت موفق به دریافت جایزه شد.
نامزدهای بهترین بازیگر زن مکمل
در این بخش لارن درن، مارگو روبی، جنیفر لوپز، آنت بنینگ و کیتی بتس نامزد بودند. احتمال می‌رفت لارن درن و مارگو روبی رقابت نزدیکی با هم داشته باشند.

“لارن درن برنده بهترین بازیگر مکمل زن شد”


نامزدهای بهترین کارگردان
در این بخش پای یک آسیایی هم وسط است اما در مقابل بزرگان هالیوود شانسی نداشت. کویینتین تارانتینو برای فیلم روزی روزگاری هالیوود، مارتین اسکورسیزی برای مرد ایرلندی، تاد فیلیپس برای فیلم جوکر، سم مندز برای فیلم 1917 و بونگ جونگ هو برای فیلم انگل نامزد این بخش بودند. حدس زدن برنده‌ی بهترین کارگردان هم بسیار سخت بود و امسال از نفس‌گیرترین بخش‌های گلدن گلوب بود.
مارتین اسکورسیزی
آیا مارتین اسکورسیزی برنده‌ی گلدن گلوب بهترین کارگردان می‌شود؟

“سم مندز برای فیلم 1917 برنده گلدن گلوب شد”


نکات جالب گلدن گلوب 2020
1. رامی مالک که سال گذشته توانست گلدن‌گلوب بهترین بازیگر مرد را برای ایفای نقش فردی مرکوری به‌دست آورد و اسکار هم برای این نقش گرفت، امسال در بخش بهترین بازیکر مرد سریال تلویزیون برای سریال مسترربات نامزد بود. رامی مالک برای به دست آوردن این جایزه با کیت هرینگتون، بیلی پورتر، برایان کاکس و توبیاس منزیکس رقابت کرد.
2. لئوناردو دی‌کاپریو در بخش بهترین بازیگر مرد فیلم‌های کمدی یا موزیکال برای فیلم روزی روزکاری در هالیوود نامزد شده بود. خود فیلم روزی روزگاری در هالیوود نیز در بخش بهترین فیلم کمدی یا موزیکال نامزد شده بود. در نهایت دی‌کاپریو گلدن گلوب را دریافت کرد.
روزی روزگاری در هالیوود
روزی روزگاری در هالیوود در چندین بخش نامزد است
3. رومن گریفین دیویس بازیگر نوجوان برای فیلم جوجوربیت نامزد بهترین بازیگر مرد فیلم کمدی یا موزیکال شده بود که جوان‌ترین نامزد گلدن گلوب 2020 به حساب می‌آید. او با بازیگران بزرگی مانند لئوناردو دی‌کاپریو، دنیل کریگ، تارن اگرتون و ادی مورفی برای این جایزه رقابت کرد. این نامزدی می‌تواند نقطه‌ی عطفی در زندگی کاری او باشد.
4. در بخش بهترین فیلم خارجی زبان یک فیلم کره‌ای (انگل)، یک فیلم اسپانیایی (رنج و افتخار) دو فیلم فرانسوی (بینوایان و چهره‌ی زنی در آتش) و یک فیلم آمریکایی (وداع) نامزد شده بودند. البته فیلم وداع، فیلمی آسیایی‌ست. در نهایت فیلم انگل برنده‌ی این بخش شد.
فیلم انگل
فیلم انگل شانس بسیار بالایی برای بردن جایزه بهترین فیلم خارجی دارد
5. جایزه‌ی یک عمر فعالیت هنری به تام هنکس رسیده است. الن دی‌جنرس نیز جایزه‌ی گلدن گلوب Carol Burnett را به خانه برد.
6. تیلور سوییفت برای موسیقی فیلم گربه‌ها نامزد شده بود. بیانسه خواننده‌ی معروف هم برای آهنگ فیلم شیرشاه نامزدی گلدن گلوب را به دست آورده است.
در نهایت گلدن گلوب 2020 برگزار شد و برنده‌ها مشخص شدند.

از گذاشتن پست تو فروم‌ها شروع کردم. 12 سالم بود که در دوره‌های خبرنگاری یونیسف یاد گرفتم چگونه بنویسم. بعد تو مجله‌های مختلف شروع به کار کردم و دست سرنوشت من رو به اینجا رسوند. در کنار نوشتن، همیشه از دیدن فیلم لذت می‌بردم، به همین دلیل شروع کردم زیرنویس زدن و شدم AmirDW.

امتیاز دهید 2 دیدگاه ۵ / 4.4 45 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
حسین
14 دی، 1398

سلام.به نظرت کدوم سریال بهترین سریال. تلویزیونی درام میشه؟

پاسخ اسمارتیز :به امید خدا هر کدوم که بهتره =)
محمد
12 دی، 1398

سلام. نظر من اینه:
بهترین فیلم: جوکر - بهترین بازیگر نقش اول مرد: واکنین فینیکس (جوکر) - بهترین بازیگر نقش اول زن: اسکارلت جوهانسون - بهترین کارگردانی : جوکر یا مرد ایرلندی (البته توی مرد ایرلندی، اون صحنه ای که فرانک صاحب مغازه رو کتک میزنه، خیلی مصنوعی هست و همین باعث میشه که اولویت رو به جوکر بدم ولی کارگردانی مرد ایرلندی در بقیه صحنه ها، قابل توجه هست) - بهترین فیلم کمدییا موزیکال: روزی روزگاری در هالیوود - بهترین بازیگر نقش اول مرد کمدی یا موزیکال: لئوناردو دی کاپریو - بهترین فیلم نامه اقتباسی: مرد ایرلندی - بهترین موسیقی: جوکر - بهترین بازیگر نقش مکمل مرد: جو پشی - بهترین سریال درام: چرنوبیل - بهترین بازیگر سریال های درام: در هر 3 زمینه ( بهترین نقش اول مرد - بهترین نقش مکمل مرد و زن ): بازیگران چرنوبیل

پاسخ اسمارتیز :ممنون از نظر و پیش‌بینی‌تون =)