اقامتگاه سنتی ددمان زنجان

18 دی، 1398
18 دی، 1398
مدت مطالعه: 4 دقیقه
اقامتگاه سنتی ددمان زنجان، خانه‌ای سنتی و 250 ساله است که در مرکز شهر زنجان قرار دارد. این اقامتگاه لوکس از سال 1397 و بعد از بازسازی در حال سرویس‌دهی به مسافران و گردشگرانی است که قصد اقامت در شهر تاریخی زنجان را دارند. در همین مدت کوتاه فعالیت به دلیل قرار گیری در بهترین مناطق شهر و ارائه خدمات سطح بالا، اقامتگاه سنتی ددمان زنجان به محبوب‌ترین اقامتگاه سنتی استان تبدیل شده و حتی بعضی از افراد به زنجان می‌آیند تا اقامت در این خانه تاریخی کم نظیر را تجربه کنند. با اسمارتیز همراه باشید تا با این اقامتگاه بیشتر آشنا شوید.
داستان اقامتگاه سنتی ددمان زنجان
اقامتگاه سنتی ددمان زنجان از 250 سال پیش که در دوران آغا محمد خان، ساخت آن شروع شد تا حدود 80 سال قبل، در واقع کاروانسرایی بود که مسافران خسته از سفر را در خود جای می‌داد. به تدریج از رونق این کاروانسرا کم شد و برای مدتی این خانه سنتی تبدیل به محل اقامت بزرگان شهر زنجان شد. مدتی نیز این خانه بدون سکنه و رو به ویرانی رفت تا اینکه از سال 1397 بعد از بازسازی مجدداً میزبان مسافرانی که به زنجان می‌آمدند شده است.
آدرس:
زنجان، میدان انقلاب، خیابان سعدی جنوبی، کوچه چمنی، بن بست سوم، هتل ددمان زنجان
راه دسترسی:
این اقامتگاه در مرکز شهر زنجان و در جنوب میدان معروف انقلاب زنجان قرار دارد. به همین دلیل دسترسی به آن بسیار راحت خواهد بود و اگر خودرو شخصی داشته باشید به راحتی اقامتگاه سنتی ددمان زنجان را پیدا خواهید کرد. دو بزرگراه از قزوین و تبریز برای رسیدن به زنجان وجود دارد. از سمت قزوین بعد از رسیدن به میدان بسیج وارد بلوار شهید بهشتی شده و سپس از مسیر خیابان امام صدر و سپس امام خمینی به میدان انقلاب و در نهایت خیابان سعدی خواهید رسید. اگر از طریق بزرگراه تبریز به زنجان وارد شهر شدید، کافی است تا از خروجی بیجار به زنجان خود را به خیابان فردوسی و سپس امام خمینی برسانید. با رسیدن به میدان انقلاب و خیابان سعدی پیدا کردن اقامتگاه کار سختی نخواهد بود. اقامتگاه از فرودگاه 25 دقیقه، از ترمینال زنجان کمتر از 10 دقیقه و از ایستگاه راه آهن زنجان نیز تنها 5 دقیقه فاصله دارد.
ساعت ورود:
از ساعت 14 هر روز
ساعت خروج:
تا ساعت 12 هر روز

مشخصات کلی اقامتگاه

اقامتگاه سنتی ددمان زنجان، یک اقامتگاه لوکس با امکانات بسیار خوب و معماری سنتی است. این اقامتگاه 11 اتاق اقامتی در دو طبقه دارد که برای دسترسی به اتاق‌های طبقه دوم باید از پله استفاده کنید. هر کدام از اتاق‌ها معرف جاذبه‌های تاریخی شهر زنجان هستند و درون آن‌ها 2 تا 4 تخت قرار دارد. ظرفیت اقامتگاه در مجموع حدود 30 نفر است. امکانات اتاق‌ها شامل سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، حمام، تلویزیون، یخچال، سیستم تهویه هوا و گرمایش از کف می‌شود. در کنار اتاق‌های سنتی، محیط حیاط به دلیل حضور حوض سنتی بسیار دلنشین است و می‌توانید از چشم انداز زیبای اقامتگاه نیز لذت ببرید.
نقاط قوت
  • دسترسی آسان به دلیل قرار گیری در مرکز شهر
  • فاصله کم با مکان‌های گردشگری و تاریخی شهر زنجان
  • امکانات بسیار خوب در اتاق
  • کافی شاپ و رستوران
  • پارکینگ
نقاط ضعف
  • دسترسی سخت به اتاق‌های طبقه دوم برای افراد ناتوان
  • عدم وجود سرویس بهداشتی ایرانی در همه اتاق‌ها
نحوه رزرو

امکانات برای سرو غذا

زنجان در کنار صنایع دستی معروفش، غذاهای فوق العاده خوشمزه و متنوعی دارد که ترکیبی از غذاهای سنتی ایرانی و ترکی است. خوشبختانه شما در رستوران اقامتگاه سنتی ددمان زنجان به لیست کاملی از این غذاهای ایرانی دسترسی دارید. از دیزی گرفته تا آش‌های سنتی مختلف نیز در این اقامتگاه پیدا می‌شوند که همگی طعم فوق‌العاده‌ای دارند. پخت نان به صورت سنتی از ویژگی‌های کم نظیر این اقامتگاه محسوب می‌شود. علاوه براین می‌توانید در فضای سنتی و دوست داشتنی این اقامتگاه بنشینید و از قهوه و سایر نوشیدنی‌های موجود در کافی شاپ آن لذت ببرید.

امکانات برای خرید سوغاتی

درون اقامتگاه فضایی برای خرید سوغاتی تعبیه نشده است؛ اما بازار سرپوشیده و معروف شهر که از مراکز خرید در زنجان است، در فاصله‌ای کوتاه از اقامتگاه قرار دارد. این بازار تاریخی طولانی‌ترین بازار سرپوشیده ایران است و در آن انواع و اقسام سوغاتی های زنجان پیدا می‌شود. وجود خوردنی‌های خوشمزه در کنار صنایع دستی مسی و چاقو که شهرت زیادی دارند به همراه سایر چیزهای کمیاب و جالبی که شاید هیچ کجای دیگری مشابه آن را نبینید باعث می‌شود تا از بازار سرپوشیده زنجان دست خالی خارج نشوید.
قوانین و نکات
استعمال دخانیات ممنوع
اقامت برای کودکان زیر 3 سال رایگان
ورود حیوان خانگی ممنوع
پذیرش خانم مجرد با شناسنامه و کارت ملی

آدرس‌ها و راه‌های دسترسی
آدرس:

راه دسترسی:

مشخصات کلی اقامتگاه

نقاط قوت
نقاط ضعف

نحوه رزرو

امکانات عمومی

اینترنت در اتاق
پارکینگ
صندوق امانات در اتاق
تاکسی سرویس 24 ساعته

امکانات برای سرو غذا

امکانات برای سوغاتی

قوانین و نکات

برچسب(ها)
موقعیت(ها)

از وقتی یادم میاد خوندن همه چیو دوست داشتم از سر در مغازه ها تا مطالب وبسایت های مختلف. ترجمه چیزایی که میخوندم رو از دوران دانشجویی شروع کردم. از ترجمه مطالب دیگران رسیدم به نوشتن مطالب خودم توی سایت های مختلف و انقدر از این کار لذت میبرم که اصلا نفهمیدم چجوری بیشتر از هزار تا مطلب تو دو سال گذشته نوشتم. هنوز در حال یادگیریم و دوست دارم چیزای جدیدو امتحان کنم.

امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.