اقامتگاه بوم گردی بوتیمار اصفهان

2 دی، 1398
23 فروردین، 1400
مدت مطالعه: 4 دقیقه
اقامتگاه بوم گردی بوتیمار در روستای قهی در نزدیکی شهر کوهپایه قرار دارد. از مرکز اصفهان تا شهر کوهپایه راهی نیست. به همین دلیل نیز این اقامتگاه زیبا مأمنی است برای فاصله گرفتن از شهر و فرورفتن در دل سنت‌های دیرینه ایرانی. اقامتگاه بوم گردی بوتیمار از سال 89 فعالیت خود را در زمینه خدمات دهی به مسافران و گردشگران آغاز کرد و در واقع می‌توان گفت از اولین اقامتگاه‌های بوم گردی اصفهان است. به همین سبب نیز گردشگران و بوم گردان بسیاری این مکان را به خوبی می‌شناسند. برای آشنایی بیشتر با این اقامتگاه با اسمارتیز همراه باشید.
داستان اقامتگاه بوتیمار
اقامتگاه بوم گردی بوتیمار، عمارتی با قدمت 350 سال است که در دل خود تمام رازها دوران سلطنت شاهان قاجار را جای داده است. شروع بازسازی این بنا در سال 1382 آغاز شد که علاقه مندان بسیاری نیز در این حرکت بزرگ دست داشتند. سال 89 پس از تلاش‌های بسیار مجوز رسمی بهره برداری از این مکان به عنوان یک اقامتگاه سنتی برای سرویس دهی به مسافران و توریست‌ها صادر شد. این خانه قدیمی و رازآلود حال تا به حال میزبان گردشگران بسیاری از سراسر دنیا بوده است.
آدرس:
اصفهان، شهر کوهپایه، روستای قهی
راه_دسترسی:
اقامتگاه بوتیمار تنها اقامتگاه روستای قهی است. به همین دلیل نیز به راحتی می‌توانید آدرس آن را از محلی‌های داخل روستا بپرسید. برای رسیدن به این اقامتگاه هم از سمت اصفهان و هم از سمت نایین راه بسیار کمی را در پیش خواهید داشت. زیرا شهر کوهپایه دقیقاً وسط جاده بین نایین و اصفهان قرار دارد. هر دو این مسیرها شما را مستقیماً به کوهپایه و از آنجا نیز مستقیماً به روستای قهی می‌رساند. این اقامتگاه از نایین یا اصفهان تنها 1ساعت و نیم فاصله دارد. البته از سمت روستای پرطرفدار ورزنه نیز می‌توانید به سمت هرند و سپس روستای قهی بروید که حدود 45 دقیقه راه است. پس از رسیدن به روستا و کوچه‌ی اقامتگاه بوتیمار، مسیر کوتاهی را به صورت خاکی باید طی کنید.
ساعت ورود:
از ساعت 14 هر روز
ساعت خروج:
تا ساعت 12 هر روز

مشخصات کلی اقامتگاه

همانطور که گفتیم، اقامتگاه بوم گردی بوتیمار جزو اولین اقامتگاه‌های بوم گردی در اصفهان است. به همین دلیل نیز امکانات کمتری نسبت به اقامتگاه‌های جدیدتر دارد. اما بازهم با توجه به قدیمی بودنش فضای بسیار دلنشین و آرامش بخشی دارد. نزدیک بودن به کویر ورزنه باعث شده تا آسمانی صاف و پرستاره بالای سر شما قرار گیرد. این منطقه به طور کلی به درب‌های بزرگ چوبی معروف هستند که در این خانه نیز به وضوح دیده می‌شود. تمام اتاق‌های این اقامتگاه در یک طبقه ساخته شده‌اند و اتاق‌های آن نیز ظرفیت 5 نفر به صورت کف خواب را دارند. به نظر می‌رسد در این اقامتگاه 3 اتاق مناسب آماده برای سرویس دهی به مسافران و گردشگران وجود دارد. سرویس بهداشتی و حمام نیز برای تمامی اتاق‌ها مشترک است.
نقاط قوت
  • پارکینگ اختصاصی
  • امکان پذیرش 24 ساعته در صورت هماهنگی قبلی
  • نزدیک بودن به فروشگاه مواد غذایی
  • جاده آسفالت و دسترسی راحت
  • تهیه غذاهای ارگانیک و محلی توسط افراد بومی منطقه
نقاط ضعف
  • نداشتن تخت خواب
  • نداشتن سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی
سقف‌ها و دیوارهای نم گرفته و نیازمند بازسازی
  • امکانات کم اتاق‌ها
نحوه رزرو

امکانات برای سرو غذا

اگر شما هم یکی از آن گردشگران شکمو و عاشق غذا هستید، اقامتگاه بوم گردی بوتیمار گزینه بسیار خوبی برای شماست. چرا که در آشپزخانه این اقامتگاه انواع غذاهای سنتی و محلی منطقه توسط افراد همان منطقه پخته شده و برای شما عزیزان سرو می‌شود. برای اینکه بتوانید رستوران‌های اطراف و غذاهای متنوع‌تری نیز امتحان کنید باید حدود نیم ساعت راه تا شهر کوهپایه بروید که فرصت بسیار خوبی برای خوردن غذاهای تازه و ارگانیک در اختیار شما قرار می‌دهد.

امکانات برای خرید سوغاتی

از آنجا که اقامتگاه بوم گردی بوتیمار تنها اقامتگاه روستای قهی و منطقه ورزنه است، تمامی امکانات گردشگری از جمله بازارچه صنایع دستی و فروشگاه مواد غذایی محلی در نزدیکی این اقامتگاه احداث شده است. شما می‌توانید با مراجعه به این مکان‌ها هم با سنت‌های این منطقه آشنا شده و هم برای عزیزان خود یادگاری‌هایی از دل یک خانه 350 ساله تهیه کنید.

قوانین و نکات
پذیرش زوج‌ها تنها با ارائه مدرک مانند صیغه نامه امکان پذیر است
پذیرش خانم‌های تنها و مجرد با کارت ملی و شناسنامه انجام می‌شود
حیوانات خانگی باید در محوطه نگهداری شوند
شماره تلفن09121013037
رزرو اینترنتی از طریق سایت های رورزو آنلاین اقامتگاه های بوم گردی

آدرس‌ها و راه‌های دسترسی
آدرس:

راه دسترسی:

مشخصات کلی اقامتگاه

نقاط قوت
نقاط ضعف

نحوه رزرو

امکانات عمومی

امکان شارژ وسایل الکترونیکی
پارکینگ
صبحانه

امکانات برای سرو غذا

امکانات برای سوغاتی

قوانین و نکات

برچسب(ها)
موقعیت(ها)

از وقتی یادم میاد خوندن همه چیو دوست داشتم از سر در مغازه ها تا مطالب وبسایت های مختلف. ترجمه چیزایی که میخوندم رو از دوران دانشجویی شروع کردم. از ترجمه مطالب دیگران رسیدم به نوشتن مطالب خودم توی سایت های مختلف و انقدر از این کار لذت میبرم که اصلا نفهمیدم چجوری بیشتر از هزار تا مطلب تو دو سال گذشته نوشتم. هنوز در حال یادگیریم و دوست دارم چیزای جدیدو امتحان کنم.

امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.