هتل اردیبهشت رشت

21 دی، 1398
21 دی، 1398
مدت مطالعه: 4 دقیقه
اگر اهل سفر و ایرانگردی هستید حتما نام پیاده راه فرهنگی رشت در دو سال گذشته بارها به گوشتان خورده و شاید حتی آن را از نزدیک دیده باشید؛‌ هتل اردیبهشت رشت یکی از ساختمان‌های فرهنگی این مجموعه‌ است که با معماری منحصر به فرد خود نزد مردم رشت بسیار محبوب است. این بنا که در مرکز شهر رشت و پشت ساختمان تاریخی شهرداری قرار گرفته آدم را به یاد فیلم‌های قدیمی سینمای ایران می‌اندازد. اما چه چیز هتل اردیبهشت رشت را انقدر خاص و متفاوت کرده است؟ با اسمارتیز همراه باشید تا با این هتل بیشتر آشنا شویم.

داستان هتل اردیبهشت رشت

این روزها که خانه‌های ویلایی و با صفای قدیمی تک به تک فرو می‌ریزند و آپارتمان‌های بلند و بی‌هویت جای آنها را می‌گیرند دیدن بنای قدیمی هتل اردیبهشت رشت که بیش از 50 سال دارد مایع دلگرمی بسیاری از هموطنان است. هتل اردیبهشت رشت در سال 1347 ساخته شده و از ابتدا بسیار مورد توجه بوده است. این هتل در طی سالهای سال فراز و نشیب‌های زیادی را تجربه کرده، در زلزله سال 69 رودبار با آسیب‌های جزیی مواجه شده، در سال 95 مورد بازسازی قرار گرفته و هم اکنون در سایه‌ی ساختمان‌های شناخته‌ شده‌ی شهرداری رشت پذیرای مسافرانی است که مانند خودش متفاوت‌ نگاه می‌کنند و زیبایی‌های هتل اردیبهشت رشت را نادیده نمی‌گیرند.

آدرس و راه‌های دسترسی به هتل اردیبهشت رشت

آدرس:
رشت، پیاده راه فرهنگی شهرداری (میدان شهدای ذهاب سابق)، جنب ساختمان مخابرات
راه دسترسی:
از زمانی که کل محدوده‌ی منتهی به میدان شهرداری به صورت پیاده‌ راه درآمد و عبور و مرور وسایل نقلیه در آن ممنوع گشت دسترسی به هتل اردیبهشت رشت اندکی دشوار شد؛ اما خوشبختانه راه‌های دسترسی اطراف این منطقه به سرعت احداث گشت و در حال حاضر دسترسی به هتل اردیبهشت رشت وضعیت بسیار بهتری پیدا کرده است. اگر به صورت پیاده قصد رفتن به هتل را دارید باید خیابان سمت راست ساختمان شهرداری را داخل بروید (خیابان بین ساختمان شهرداری و ساختمان قدیم هتل ایران)، پس از طی 20 متر ساختمان زیبای هتل اردیبهشت رشت در پیش چشمان شما خواهد بود. در صورت استفاده از ماشین شخصی نیز باید از یکی از خیابان‌های سعدی یا شریعتی به سمت میدان شهرداری حرکت کنید و درست قبل از شروع شدن محوطه‌ی پیاده‌راه با توجه به تابلوهای راهنما به سمت راست بپیچید. امکان دسترسی با استفاده از وسایل نقلیه‌ی عمومی وجود ندارد و جاده به تمامی سنگفرش شده است.
ساعت ورود:
از ساعت 14 هر روز
ساعت خروج:
تا ساعت 12 هر روز

مشخصات کلی هتل اردیبهشت رشت

ساختمان هتل اردیبهشت رشت 2 طبقه می‌باشد که در مجموع دارای 30 اتاق و 65 تخت است. چیزی که در نگاه اول توجه همه را به خود جلب می‌کند ساختمان قدیمی با معماری خاص آن است. پس اگر از آن دسته مسافرانی هستید که دوست دارید در جاهایی شیک، تر و تمیز و مدرن اقامت کنید باید بیخیال هتل اردیبهشت رشت شوید. این هتل دو ستاره فاقد آسانسور و خدمات ویژه برای افراد کم‌توان است و ارتباط دو طبقه از طریق پلکان می‌باشد. اتاق‌ها 2 و 3 تخته، مبله و دارای سرویس بهداشتی فرنگی می‌باشند. سرویس ایرانی در طبقات و لابی وجود دارد. ظرفیت لابی هتل اردیبهشت رشت 40 نفر و دارای اینترنتی رایگان می‌باشد.

نقاط قوت
  •  موقعیت مکانی فوق‌العاده
  • نزدیکی به مراکز خرید و گردشگری
  • رستوران محلی هتل اردیبهشت رشت با غذاهای بسیار لذیذ
  • فضای خاص و متفاوت
  • برخورد مودبانه و صمیمی کارکنان
  • صندوق امانات و خدمات باربری
نقاط ضعف
  • پارکینگ محدود
  •  نظافت ناکافی
  • نداشتن امکانات برای افراد کم توان
  • نداشتن امکانات تفریحی برای کودکان و بزرگسالان
  •  نیاز به بازسازی در برخی مکان‌ها
نحوه رزرو

امکانات برای سرو غذا

از همین اول بگویم که در رشت خیال‌تان از بابت غذا راحت باشد! هتل اردیبهشت رشت دارای یک رستوران اختصاصی است که بسیار معروف می‌باشد و غیر از مشتریان هتل مردم شهر نیز از آن به طور معمول استفاده می‌کنند. انواع غذاهای محلی نظیر میرزا قاسمی، ترش تره، باقلا قاتوق، کال کباب و ... در کنار غذاهای ایرانی و انواع کباب به همراه مخلفات محلی مانند اشپل،‌ گردو، زیتون، باقالی، قلقل سبز و ... رستوران هتل اردیبهشت رشت را تبدیل به یکی از بیاد ماندنی ترین لحظه‌های سفر به رشت خواهد کرد. با این وجود اگر قصد داشتید غذای خود را بیرون از هتل صرف کنید آشپزخانه‌ها و رستوران‌های متنوع و با کیفیتی در اطراف شما وجود دارند که هر کدام در نوع خود بی‌نظیرند. امکان آشپزی درون اتاق وجود ندارد و کافی شاپ نیز در هتل موجود نمی‌باشد، اما درست بیرون از هتل اردیبهشت رشت می‌توانید در فضای دل‌انگیز میدان شهرداری از نوشیدن چای در چایخانه‌های سنتی لذت ببرید.

امکانات برای خرید سوغاتی

از یک هتل 2 ستاره نمی‌توان انتظار فروشگاه اختصاصی محصولات بومی را داشت. اما خارج از هتل اردیبهشت رشت از هر طرف که بروید با تعداد زیادی نمایشگاه و مغازه‌های فصلی صنایع دستی، خوراک، سوغات و ... گیلان مواجه می‌شوید. معروف‌ترین آنها ساختمان سابق هتل ایران است که در فاصله‌ی 50 متری هتل اردیبهشت رشت قرار گرفته است و نمایشگاه دائمی آثار بومی گیلان از جمله گلیم، لباس محلی، حصیر،‌ تزئینات و ... می‌باشد؛ آوای خوش موسیقی سنتی گیلان همیشه از این مجموعه به گوش می‌رسد. فاصله‌ی هتل اردیبهشت رشت تا بازار سنتی رشت نیز کمتر از 200 متر است که به نوعی معدن سوغات رشت به حساب می‌آید.

قوانین و نکات
پذیرش خانم تنها، فقط با ارائه ی کارت ملی و شناسنامه عکس دار فرد امکان پذیر است
پذیرش زوجین تنها با ارائه‌ی گواهی معتبر امکان پذیر است
در نظر داشته باشید که هتل اردیبهشت رشت فاقد آسانسور و امکانات مخصوص افراد کم توان است
اقامت تنها برای کودکان زیر 5 سال رایگان است و اقامت نیم بها وجود ندارد
هتل اردیبهشت رشت مسئولیت در قبال ارائه‌ی پارکینگ ندارد
برای برقراری ارتباط با هتل می‌توانید با شماره‌ی 09114701308 تماس بگیرید
امکان رزرو آنلاین نیز وجود دارد


آدرس‌ها و راه‌های دسترسی
آدرس:

راه دسترسی:

مشخصات کلی اقامتگاه

نقاط قوت
نقاط ضعف

نحوه رزرو

امکانات عمومی

پارکینگ
تلویزیون در اتاق
سیستم گرمایش و سرمایش
کمد لباس
مبلمان
یخچال

امکانات برای سرو غذا

امکانات برای سوغاتی

قوانین و نکات

برچسب(ها)
موقعیت(ها)

دوستام کیان صدام می‌کنن. عاشق موسیقی‌های سنگین و زیبایی‌های پیچیده هستم،‌ به خاطر همین سفر جذبم می‌کنه. چون یه فرآیند طولانی و دقیقه؛ باعث می‌شه برای یه مدت نامعلومی وارد داستان‌ها و درگیری‌های غیر قابل پیش‌بینی بشی. دانشجوام و درگیر کتاب، پرخور و درگیر غذا، شاداب و درگیر عشق. می‌نویسم تا تجربه‌ها و نظراتم را به بقیه به اشتراک بذارم می‌دونم که به درد می‌خوره.

امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.