داستان زندگی و سفرهای کریستیانو رونالدو

4 اردیبهشت، 1399
15 اسفند، 1398
مدت مطالعه :
شاید برای شما جالب باشد که با داستان زندگی و فراز و نشیب‌های زندگی مشاهیر جهان آشنا شوید. از میان بزرگانی که قصد داریم کمی در رابطه با زندگی شخصی، علاقه‌مندی‌ها و مسافرت‌هایش برایتان بگوییم، کریستیانو رونالدو است. داستان زندگی و سفرهای کریستیانو رونالدو برای هوادارانش بسیار جذاب خواهد بود. اگر شما هم از طرفداران پر و پا قرص رونالدو هستید یا از دانستن جزییات زندگی سلبریتی‌ها لذت می‌برید، ادامه‌ی ابن مطلب اسمارتیز را از دست ندهید.
داستان زندگی کریستیانو رونالدو
کریستیانو رونالدو در پنجم ماه فوریه سال 1985 در کشور پرتغال متولد شد. وی کودکی‌اش را در خانواده‌ای بی‌بضاعت و فقیر سپری کرد. اما با این حال، اگر گاهی هم پولی برای خرید توپ فوتبال نداشت با درهم کردن جوراب‌ها و لباس‌های خواهرانش برای خود توپ درست می‌کرد. در واقع بی‌پولی هیچوقت باعث نمی‌شد که او دست از فوتبال بازی کردن بردارد. رونالدو در تاریخ 17 ژوئن سال 2010 برای اولین بار پدر شد و فرزندش که در ایالات متحده آمریکا متولد شده بود تحت حضانت اوست. رونالدو تا به حاال اطلاعات کاملی از هویت مادر پسرش در رسانه‌ها فاش نکرده است. وی در سال 2010 با ایرینا شایک، بازیگر و مدل روسی وارد رابطه شد و در سال 2015 نیز رابطه‌شان خاتمه پیدا کرد. در همین سال با جدا شدن از ایرینا شایک رابطه‌ی جدیدی را با یک مجری تلویزیون اهل اسپانیا به نام لوسیا ویالون شروع کرد. جالب است بدانید کریستیانو رونالدو در سال 2004 برای پسری که لباس تیم ملی کشور پرتغال را بر تن داشت و از سونامی اندونزی هم جان سالم به در برده بود، یک خانه خریداری کرد. در حال حاضر این پسر (که مارتوتیز نام دارد)، در تیم اسپورتینگ لیسببون فعالیت دارد.
کریستیانو رونالدو اولین تجربه حضور در فوتبال را با بازی در تیم آندورینها آغاز کرد. او پس چند سال به باشگاه اسپورتینگ لیسبون پیوست. وی با بازی فوق‌العاده‌‌اش توانست نظر سرمربی وقت تیم منچستر یونایتد (سرالکس فرگوسن) را معطوف خود کند و در سال 2003 با قرارداد 13.24 میلیون پوندی به منچستر یونایتد ملحق شد. کریستیانو رونالدو توانست در سال 2004 اولین جام در سابقه فوتبالی‌اش را با کسب مقام قهرمانی در بازی‌های جام حذفی از آن خود کند. پس از 5 سال، در سال 2009 تیم رئال مادرید با قراردادی به میزان 94 میلیون یورو، رونالدو را جذب باشگاه خود کرد و از آنجا کریستیانو رونالدو به عنوان گران قیمت‌ترین بازیکن دنیا مطرح شد. همچنین او موفق شد با ثبت 51 گل در یک فصل، رکورد باشگاه را که قبلا متعلق به بازیکن دیگری بود به نفع خود تغییر دهد. کریستیانو رونالدو توانست در سال 2003 به تیم ملی پرتغال راه پیدا کند و در سال 2010 به عنوان کاپیتان تیم ملی انتخاب شد. وی تابه‌حال در 164 بازی ملی خود، 99 گل ملی هم به ثمر رسانده است. او پس از علی دایی، دومین گلزن برتر تاریخ بازی‌های ملی‌ست. او در 23 سالگی موفق شد نخستین توپ طلای خود را بگیرد و در سال‌های 2013 و 2014 نیز دومین و سومین توپ طلا را دریافت کرد. رونالدو هم اکنون 5 توپ طلا دارد و به دنبال کسب توپ ششم و تساوی دوباره با مسی در تعداد توپ‌های طلاست.
برخی از مقاصد گردشگری رونالدو
کریستیانو رونالدو در دبی
کریستیانو رونالدو در دبی
  • دبی: کریستیانو رونالدو در سال نوی جدید میلادی، به همراه نامزد و چهار فرزندش عازم سفر دبی شد و برای جشن‌های کریسمس در کشورش پرتغال حضور نداشت. دبی بزرگ‌ترین شهر امارات متحده عربی‌ست که در سواحل خلیج فارس و در جنوب کشورمان قرار دارد. معمولاً بسیاری از ثروتمندان جهان مثل کریستیانو رونالدو، برای مسافرت‌های لوکس و فوق‌العاده لاکچری خود دبی را انتخاب می‌کنند تا از جاذبه‌های توریستی و گردشگری فوق‌العاده‌ی آن دیدن کنند. هر ساله شاهد برگزاری فستیوال‌های مختلفی در دبی هستیم که باعث می‌شود گردشگران زیادی به سمت این منطقه جذب شده و دبی به عنوان یک قطب بزرگ توریستی در خاورمیانه مطرح شود. از جمله این فستیوال‌ها می‌توان به فستیوال خرید (در ماه ژانویه)، فستیوال بین‌المللی موسیقی جاز، فستیوال طعم‌ها (محلی برای دوستداران غذا با رقابت سرآشپزان) و فستیوال فیلم بین‌المللی دبی اشاره کرد. دبی آب و هوایی بسیار گرم و کویری دارد و در اکثر روزهای سال، حتی در زمستان، هوا آفتابی‌ست. شاید بتوان گفت تنها ماهی از سال که کمی گرما تعدیل پیدا می‌کند، ژانویه است که بهترین زمان سفر به امارات است. کریستیانو رونالدو در سفر خود به دبی برای محل اقامتش هتل آرمانی، واقع در برج خلیفه را برگزید و بابت هر شب مبلغ 25 هزار یورو کرایه پرداخت کرد. این هتل مجلل، 11 طبقه از برج خلیفه را به خود اختصاص داده و دارای ورودی مستقلی از برج است. این هتل دسترسی خوبی هم به مراکز خرید دبی دارد. این هتل ویژگی‌های منحصر به فرد زیادی را دارا می‌باشد. از جمله مزیت‌های آن می‌توان به دسترسی رایگان اینترنت در تمام قسمت‌های هتل، پارکینگ رایگان، استخر غیر مسقف، تهویه مطبوع و ارائه‌ی خدمات ورزشی در طول 24 ساعت اشاره کرد. هتل 5 ستاره آرمانی، دارای 7 رستوان مختلف است که انواع غذاهای مدیترانه‌ای، ژاپنی، هندی و ایتالیایی در آن سرو می‌شود. همچنین کافه‌ای‌‌ با محیط آرام و چشم‌اندازی فوق‌العاده، همراه با انواع نوشیدنی‌های بی‌نظیر در حال خدمت رسانی به گردشگران است. این هتل فاصله کمی تا بعضی از جاذبه‌های توریستی دبی از جمله دبی مال، مرکز خرید سیتی واک، جمیره پلازا، پارک بازی گاردن گلو، دبی فریم، مرکز خرید تویین تاورز و پل معلق دارد.
سواحل یونان می‌تواند یک تفریح رویایی را برای شما رقم بزند
سواحل یونان می‌تواند یک تفریح رویایی را برای شما رقم بزند
  • یونان: یونان از دیگر کشورهایی‌ست که کریستیانو رونالدو به آن سفر کرده و جزو مناطق مورد علاقه‌ی او برای سفر بوده است. کشور یونان در جنوب شرقی اروپا قرار دارد و لقب مهد تمدن غرب را به آن نسبت داده‌اند. این کشور به خاطر داشتن جزایر فراوان و سواحل زیبای سانتورینی و تفرجگاه ساحلی میکونوس، توجه بسیاری از گردشگران را از سراسر جهان به خود جلب کرده است. جالب است بدانید که 15 درصد درآمد یونان از پرورش صنعت توریسم تامین می‌شود. معمولاً وقتی صحبت از دموکراسی، فیلسوفان مشهور و بازی‌های پر هیجان المپیک می‌شودً یونان در ذهن‌ها تداعی خواهد شد. آب و هوای یونان به طور کلی گرم و مدیترانه‌ا‌ست. به خصوص در فصل تابستان، جزایر و مناطق ساحلی آن، هوای خیلی سنگین و خفه کننده‌ای پیدا می‌کند. از جزایر زیبا و خارق‌العاده‌ی یونان که می‌تواند انتخاب خوبی برای سفر باشد، جزیره‌ی کاستانا واریرنو است. کریستیانو رونالدو بعد از اتمام مسابقات جام جهانی 2018 و همچنین قبل از انتقالش به باشگاه یوونتوس، عازم سفری تابستانه به این جزیره‌ی زیبا شد. رونالدو از جمله افراد مرفه دنیاست که به دلیل برنامه‌های تجاری و تبلیغاتی و یا تفریحی، زیاد به سفر می‌رود و معمولاً هزینه‌هایی که بابت اقامت در هتل‌های مختلف پرداخت می‌کند، بالا هستند. او چند روزی را همراه با خانواده به دور از هر نگرانی و هیاهوی فوتبال در هتل مجلل جزیره‌ی کاستانا وارینو سپری کرد. در این هتل امکاناتی از قبیل ویلا به مساحت 640 مترمربع، جکوزی، سالن بدن‌سازی خصوصی، ساحل شخصی و دیگر امکانات رفاهی در اختیار او و خانواده‌اش قرار گرفت. رونالدو در روز آخر هنگام ترک هتل به پاس قدردانی و اعلام رضایت از آن مجموعه چکی به مبلغ 20 هزار یورو به کارمندان هتل داد تا بین خودشان تقسیم کنند. او برای جشن تولد مدیر برنامه‌های خود نیز، یک جزیره از کشور یونان خریداری کرد و به او هدیه داد.
رونمایی از تندیس رونالدو در مادیرا
رونمایی از تندیس رونالدو در مادیرا
  • مادیرا: مادیرا، شهری کوچک در پرتغال است که زادگاه رونالدو نیز محسوب می‌شود. او ایام کودکی و فوتبال خود را در این شهر کوچک سپری کرد. کریستیانو رونالدو بارها اعلام کرده که علاقه‌ای به ماندن در فوتبال پس از اتمام دوران بازیگری‌اش ندارد و می‌خواهد تمرکز خود را بر توسعه برند لباس و هتل‌هایش بگذارد. او حتی بازیگری در فیلم‌های سینمایی را از علایق خود نام برد. اولین هتل و موزه افتخارات شخصی رونالدو در مادیرا افتتاح شدند و هم‌اکنون نیز این شهر، از مقاصد اصلی سفرهای کاری او به شمار می‌آید. رونالدو برای اینکه بازخورد خوبی را از هتل‌هایش دریافت کند، به شکل مداوم و مرتب در هتل‌های خود رفت و آمد می‌کند. مادیرا با داشتن امکانات تفریحی قابل قبول، ساحل تمیز و زیبا و هتل‌های مجلل و بزرگ، توانسته خود را به سرعت در میان شهرهای توریستی پرتغال قرار دهد. با ساخت هتل اختصاصی با نام رونالدو نیز، بر محبوبیت و جذابیت این شهر افزوده شد و بسیاری از طرفداران او می‌خواهند تا شبی را در این هتل لوکس بگذارنند. برای اطلاعات بیشتر در این مورد، مطلب «کریستیانو رونالدو خارج از فوتبال» را بخوانید.

برچسب(ها)

اگر برای خیلی از افراد خواندن و نوشتن در همان دوران مدرسه به اتمام رسید، برای من اما تا همین حالا ادامه دارد. یکی از لذت‌های من در زندگی نوشتن است و این کار را 7 سال است که به طور مداوم انجام می‌دهم. همان مسیری که از نوشتن روزنگاری‌ها شروع شد، حالا به تخصص و راهی برای گذران اوقات بیکاری تبدیل شده است.

امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است ۵ / 2.5 4 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.