فرمول یک 2023 قطر: تقویم، زمان برگزاری، پیست، خرید بلیط، راننده‌ها و تیم‌ها

27 تیر، 1402
27 تیر، 1402
مدت مطالعه :
سرعت! من خود سرعتم! سریع‌تر از نور، سبک‌تر از پر! جملات لایتینگ مک‌کویین در انیمیشن ماشین‌ها که برای تمام بچه‌ها آشناست، اما بیایید در دنیای واقعی هیجان سرعت را تجربه کنیم. موتورها را روشن کنید و خود را برای تماشای فرمول یک 2023 قطر از نزدیک آماده کنید. جایی که مکس فرستاپن و فرناندو آلونسو و لوییس همیلتون برای قهرمانی می‌جنگند. بیایید با هم نگاهی به برنامه مسابقات فرمول یک و تقویم فرمول یک 2023 بیاندازیم.
مسابقات فرمول 1 قطر 2023

مسابقات فرمول یک 2023

این فصل از مسابقات فرمول یک 2023 (Formula1) با هیجان بیشتری برگزار می‌شود. تمام راننده‌ها می‌خواهند قهرمان نهایی مسابقات شوند اما در این راه سختی‌های بسیاری دارند. ماشین های فرمول یک آماده هستند تا آسفالت پیست را از جا بکنند و دور موتور خود را افزایش دهند.

تقویم فرمول یک 2023

تقویم فرمول یک 2023 شامل 24 مسابقه در سراسر دنیا می‌شود. تیم‌ها باید تمام وسایل و ماشین‌ها را با خود به سراسر جهان ببرند و نمایش فوق‌العاده‌ای را برای هواداران این مسابقات اجرا کنند.
مسابقات این فصل از 5 مارچ در کشور بحرین شروع شده است و سپس در کشورهای عربستان سعودی، استرالیا، چین، آذربایجان، آمریکا و دیگر کشورها ادامه می‌یابد. مسابقات در 24 سپتامبر 2023 دوباره به قاره پهناور آسیا باز می‌گردد و در ژاپن برگزار می‌شود، سپس قطر میزبان این مسابقات خواهد بود. قطر بعد از برگزاری جام جهانی 2022 که برخی فکر می‌کنند بهترین جام جهانی فوتبال از نظر میزبانی بوده است، حالا در نظر دارد در پیست لوسیل در تاریخ 8 اکتبر (16 مهر 1402) میزبان مسابقه فرمول یک باشد.
جالب است بدانید مسابقات فرمول یک 2023 در تاریخ 5 آذر 1402 در ابوظبی امارات به پایان می‌رسد و برنده نهایی مشخص می‌شود. تیم‌های بزرگ مانند مرسدس بنز، فراری، مک‌لارن، رد بول و ... برای قهرمانی در هر مسابقه ساعت‌ها زحمت می‌کشند تا راننده آن‌ها مسابقه را با آرامش و بدون دغدغه طی کند، چون حتی صدم ثانیه می‌تواند نتیجه را جور دیگر رقم بزند.
مسابقات F1 قطر 2023

فرمول یک 2023 قطر

کشور قطر جدیدترین کشور از کشورهای حاشیه خلیج فارس است که پول نفت و گاز خود را در تحول کشورش سرمایه گذاری می‌کند. سرمایه گذاری در فرهنگ، ورزش، معماری نمونه‌هایی‌ست که چشم انداز خود را به دنیا نشان دهند.
تقریبا از سال 2010 قطر شروع به سرمایه گذاری در فوتبال و ورزش کرد. خرید باشگاه پاریسن ژرمن فرانسه یکی از این سرمایه‌گذاری‌ها بود. آن‌ها خوب می‌دانند نفت و گاز روزی تمام می‌شود، اما ورزش و صنعت گردشگری پایدار است. از این رو قطری‌ها توانستند میزبانی مسابقات فراوانی را مال خود کنند. جام ملت‌های آسیا در فوتبال، بازی‌های آسیایی، جام جهانی 2022 از این دست مسابقات بود. آن‌ها فرهنگشان را به دنیا نشان دادند و گفتند می‌توانیم یکی از کشورهای پیشرو در منطقه و جهان باشیم.
این همه خرج که روی دست قطری‌هاست در چارچوب چشم انداز 2030 قطر انجام می‌شود. چشم اندازی که آن‌ها را به میزبانی یکی از مسابقات فصل 2023 فرمول یک کشاند. فرمول یک 2023 قطر از 6 اکتبر تا 8 اکتبر برگزار می‌شود. در این 3 روز رانندگان با ماشین های فرمول یک آخرین مدلشان در مراحل تمرینی، تعیین خط و مسابقه اصلی گاز می‌دهند و دل عاشقان ماشین را می‌برند.
برنامه مسابقات فرمول یک قطر 2023 به شرح زیر است:
6 اکتبر (جمعه): تمرین اول در ساعت 16:30 – 19:30 / تعیین خط در ساعت 20:00 – 21:00
7 اکتبر (شنبه): تمرین دوم در ساعت  16:30 – 17:30 / مسابقه تعیین سرعت در ساعت 20:30 – 21:30
8 اکتبر (یکشنبه): مسابقه اصلی در ساعت 20:00
پیست فرمول یک قطر 2023

پیست برگزاری فرمول یک قطر

پیست بین المللی Lusail میزبان مسابقات فرمول 1 قطر 2023 خواهد بود. این مسیر پیشرفته در شهر لوسیل قرار دارد. شهری که میزبان جام جهانی فوتبال 2022 نیز بود. پیست مسابقات مطابق با استانداردهای درجه 1 FIA طراحی شده است و مجهز به امکانات مدرن است که تجربه‌ای فراموش نشدنی را برای رانندگان و تماشاگران رقم می‌زند.
طول این پیست 5.418 کیلومتر است و 16 پیچ دارد. بیشترین رکورد ثبت شده برای پیمایش این پیست در مسابقات در دست مکس فرستاپن هلندی ب 1 ساعت و 23 دقیقه و 196 صدم ثانیه است. باید دید او در فرمول یک 2023 قطر می‌تواند این رکورد را تکرار کند یا راننده دیگری برنده این مسابقه خواهد بود.

تیم‌های شرکت کننده و راننده های فرمول 2023 قطر

از جذابترین بخش‌های مسابقات فرمول یک، تیم‌های شرکت کننده و راننده‌های آن‌هاست. این تیم‌ها بهترین بهترین‌ها هستند. همچنین رانندگان جوان و آینده‌دار در کنار راننده‌های با تجربه رقابتی را برگزار می‌کنند که مانندی ندارد. یکی برای ثابت کردن خود و دیگری برای تکرار قهرمانی‌های متعدد!
رد بول (Red Bull)
اولین تیمی که در این فصل سر زبان‌هاست تیم رد بول است! این تیم مکس فرستاپن را به عنوان راننده خود دارد. کسی که پیشتاز رقابت‌های این فصل است و بر جایگاه اول تکیه زده است. سرخیو پرز دیگر راننده آن‌هاست.
فراری (Ferrari)
تیم معروف و پرآوازه فراری امسال هم تیم خوبی دارد و توانسته در رقابت‌ها حرفی برای گفتن داشته باشد. چارلز لکلرک و کارلوس ساینز راننده‌های آن‌ها هستند که نتایج خوبی را کسب نکردند اما به ادامه مسابقات بسیار امید دارند.
مرسدس بنز (Mercedes)
لوییس همیلتون و جرج راسل راننده‌های تیم مرسدس هستند. هر دو راننده این تیم پر قدرت ظاهر شدند. لوییس همیلتون تا به اینجای کار رتبه سوم را مال خود کرده است. همه می‌دانیم او یکی از شانس‌های اصلی قهرمانی‌ست و در آخر همه را متحیر خواهد کرد.
آلفا رومئو (Alfa Romeo)
یک تیم ایتالیایی دیگر که با راننده‌هایی با نام والتری بوتاس و ژو گوانیو در مسابقات شرکت کرده است. این دو نمایند حرفی برای گفتن در این فصل ندارند و بسیار از رقابت قهرمانی عقب هستند.
فرمول یک قطر 2023

استون مارتین (Aston Martin)
این تیم انگلیسی فرناندو آلونسو و لنس استرول را در تیم خود دارد. فرناندو آلونسو در این فصل عملکرد خوبی از خود بر جای نگذاشته است و در رتبه هفتم قرار دارد. باید دید راننده‌های دیگر لغزش می‌کنند تا تیم استون مارتین به جایگاه مهمی دست یابد یا خیر!
مک لارن (McLaren)
رقابت اصلی مسابقات فرمول یک 2023 بین تیم مک لارن، مرسدس و رد بول است. راننده‌های این تیم‌ها جایگاه اول تا پنجم را اشغال کردند. لندو نوریس راننده جوان انگلیسی همراه با اسکار پیاستری رتبه‌های دوم و چهارم را دارند. هر کدام از این راننده‌ها شانس قهرمانی هستند و توانایی از پیش‌رو برداشتن رقبا را دارند.
آلفاتاوری (AlphaTauri)
از تیم‌های خوب مسابقات هستند اما حرف خاصی برای گفتن نخواهند داشت. یوکی سونود و دنیل ریکاردو راننده‌های آن‌ها هستند.
آلپاین (Alpine)
تیم آلپاین از دیگر تیم‌های حاضر در مسابقات فرمول 1 هستند که حضورش باعث گرم شدن مسابقات شده است. پیر گاسلی و استبان اوکون دو مسابقه‌دهنده آن‌ها هستند.
ویلیامز (Williams)
الکساندر آلبون و لوگان سارجنت جوانان تیم ویلیامز هستند که نتایج بدی را نگرفتند. آلبون در رتبه هشتم مسابقات است و لوگان در رتبه یازدهم. 
هاز (Hass)
کوین مگنوسن و نیکو هولکنبرگ در تلاش هستند تا پرچم تیم هاز را بالا ببرند، اما تلاش آن‌ها برای جایگیری در 10 تا‌ی اول رانندگان بی نتیجه مانده است.

جمع بندی

فرمول یک 2023 قطر از مسابقاتی است که ایرانی‌ها می‌توانند به راحتی برای تماشای آن به این کشور سفر کنند و هیجان سرعت را تجربه کنند. آن‌هایی که عشق رانندگی و سرعت هستند نباید این مسابقه را از دست دهند. برای خرید بلیط فرمول یک قطر 2023، روی لینک زیر کلیک کنید.
برچسب(ها)
امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است ۵ / 4.5 4 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.