5 مکان برتر برای WWOOFING که باید بشناسید

7 دی، 1398
9 مهر، 1398
مدت مطالعه :
علی‌رغم آنچه که به نظر می‌رسد، ووفینگ (WWOOFING) به معنای تبدیل شدن به گرگ وقتی ماه کامل می‌شود نیست، اگرچه می‌تواند شامل دویدن در مزارع ذرت در نیمه شب باشد. مطابق تعریف ووف آمریکا " WWOOF (ووف) فرصتی جهانی برای کار کردن در زمینه مزارع ارگانیک است. این نهاد بخشی از تلاش‌های بین‌المللی برای مرتبط کردن بازدید کنندگان با کشاورزان ارگانیک، ترویجِ تبادل آموزشی و ایجاد یک تشکل جهانی آگاه نسبت به شیوه‌های کشاورزی پایدار است".
به نظر هیجان انگیز می‌رسد، نه؟ اینکه این روزها درباره مزرعه داری یاد بگیرید و با دستانتان کار کنید. این فرصتی برای افراد در هر سنی است که در مورد روش‌های مزرعه‌ داری ارگانیک و پایدار بیشتر یاد بگیرند و به داوطلبان این امکان را می‌دهد که در ازای تلاش‌های خود زندگی کردن در یک کشور دیگر را تجربه کنند. این جنبش در سال 1971 در انگلستان توسط سو کوپارد پایه گذاری شد. هدف سو ترویج مزرعه داری ارگانیک با فراهم آوردن موقعیتی برای تجربه زندگی روستایی توسط شهرنشینان بود.
هم اکنون 61 کشور با WWOOF همکاری می‌کنند که شامل مکان‌هایی در آفریقا، استرالیا و خاورمیانه هم می‌شود.
اگر از کار فیزیکی نمی‌ترسید، دوست دارید راجع به مزرعه داری و توسعه پایدار یاد بگیرید و به‌صورت رایگان زندگی در کشوری جدید را تجربه کنید ووفینگ مناسب شما است! معمولاً، جای خواب و غذا توسط میزبان فراهم می‌شود و هیچ پولی بین میزبان و بازدید کننده رد و بدل نمی‌شود. مهمان‌ها نصف روز را کار می‌کنند که این کارمی تواند هر چیزی از برداشت انگور و دانه‌های قهوه تا حرس کردن علف‌های هرز باشد.
هر چند انتخاب محل WWOOFING بر اساس علایق شما برای سفر به یک جای خاص و تحقیق درباره نوع کاری است که باید انجام بدهید اما حتماً درباره میزبان قبل از سفر تحقیق کنید نظرات کسانی که قبلاً به آنجا رفته‌اند را بخوانید و حتماً درخواست برای کاری بدهید که علاقه به انجام دادنش هم داشته باشید. در ادامه ما بعضی از محبوب‌ترین نقاط برای ووفینگ را معرفی می‌کنیم.
برای تاکستان‌ها: فرانسه
شکی نیست که فرانسه به داشتن شراب‌های فوق‌العاده مشهور است. از بردو تا آکیتن در فرانسه فرصت‌های زیادی برای کسانی که می‌خواهند در مورد تاکستان‌ها و صنعت شراب سازی یاد بگیرند فراهم است. نه تنها در وقت‌های آزادتان می‌توانید به شهرهای دیگر اروپا سر بزنید بلکه از پنیرها و شراب‌های خوشمزه‌ای که در این مزارع تولید می‌شوند هم می‌توانید لذت ببرید.
مزارع انگور فرانسه
مزارع انگور فرانسه

برای کشاورزی سنتی: کاستاریکا
اگر واقعاً قصد دارید خودتان را حسابی درگیر کشاورزی کنید کاستاریکا محل مناسبی برای شما می‌تواند باشد. تنوع زمین‌های کاستاریکا به این معنی است که کارهای زیادی وجود دارد که هر روز باید انجام بشود؛ مانند حفر زمین، کود دادن، رسیدگی به حیوانات مزرعه و مراقبت کلی از مزرعه، این شانس را دارید که واقعاً کار بلد و خبره بشوید. هم چنین در کاستاریکا یک مزرعه میمون هم وجود دارد که اگر علاقه دارید کار مزرعه را با حیات وحش ترکیب کنید، می‌توانید به آنجا بروید.
کشاورزی سنتی در کاستاریکا
کشاورزی سنتی در کاستاریکا

برای پرورش زنبور عسل: ایتالیا
در کوهپایه پیمونت مکانی هست به اسم Apicoltura Leida Barbara؛ که هر چه در مورد زنبورداری لازم است را هم زمان با کار کردن در یک باغچه کوچک سبزیجات ارگانیک می‌توانید یاد بگیرید و برای تعطیلات آخر هفته‌تان با یک قطار می‌توانید خودتان را به میلان و پاریس برسانید و از این شهرها لذت ببرید.
زنبورداری در ایتالیا
زنبورداری در ایتالیا

برای مهارت‌های بقا در طبیعت‬‎: (Bushcrafting)  نیوزیلند
آیا دنبال این هستید که کاملاً از دنیای مدرن امروزی فاصله بگیرید؟ Bushcrafting یاد گرفتن زندگی کردن و کار کردن با عناصری است که در طبیعت موجود است. اگر قصد Bushcrafting دارید باید کمپ بزنید و دسترسی کمی به برق و آب لوله کشی خواهید داشت. این کار برای پایایی و یاد گرفتن راحت زندگی کردن در طبیعت بکر است. نیوزلند برای این کار جای بسیار مناسبی است که نه تنها مهارت‌های بقا را تمرین می‌کنید جلوی تخریب زمین را هم می‌گیرید.
مهارتهای بقا در طبیعت در نیوزیلند
مهارتهای بقا در طبیعت در نیوزیلند

برای ماجراجویی: هاوایی
آیا دلتان موج سواری و میگو می‌خواهد؟ هاوایی مقصد مناسبی برای شما است. مزارع بسیاری در هاوایی هستند که به باغداری و کشت و پرورش گیاهان مشغول‌اند اما هم چنین جای مناسبی برای یادگیری پرورش میگو و آبزی پروری پایدار نیز هست. علاوه بر اینها دارای مزرعه پرورش اسب و مزارع کمپینگ هم هست که می‌توانید طبیعت وحشی را در این مکان‌ها بهتر درک کنید. ضمناً میوه‌ها و سبزیجات خوشمزه‌ای هم دارد.
پرورش آبزیان در هاوایی
پرورش آبزیان در هاوایی

چند نکته هست که قبل از ثبت نام در برنامه ووفینگ باید در نظر بگیرید. سطح راحتی و بودجه خود را ارزیابی کنید. هر چند نباید برای اقامت در مزرعه هزینه‌ای بپردازید اما پول بلیت هواپیما و هزینه رسیدن به مزرعه با خودتان است. معمولاً یک هزینه ثبت نام دارد که مبلغ زیادی نیست و برای درخواست شرکت در برنامه‌ها تا یک سال کافی است. مدت زمانی که از شما انتظار می‌رود در یک مزرعه کار کنید بسته به مکانش متفاوت است، اما حداقل این مدت در بیشتر مزارع یک هفته است.

معماری خوندم، همیشه دنبال بهانه ای برای خندیدن و شاد بودن می گردم.عاشق سفر کردن، عکاسی و سینمام.

امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است ۵ / 4.4 40 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.