هتل داریوش کیش

7 دی، 1398
7 دی، 1398
مدت مطالعه: دقیقه
به دومین تخت جمشید ایران خوش‌آمدید. در شرق جزیره‌ی زیبای کیش، در کنار دریا و در نزدیکی پلاژ آقایان یک قصر مجلل و باشکوه قرار دارد که با الگو گیری از معماری باستانی ایرانی و تخت جمشید ساخته‌شده است. هتل داریوش کیش در سال 1382 و با استاندارد 5 ستاره بر پایه تمدن اصیل ایرانی با به‌کارگیری بهترین معماران و هنرمندان سنگ‌تراش برای ساخت نمادهای باستانی و ملی ساخته شد و تاکنون یکی از بهترین و مجلل‌ترین هتل‌های جهان به‌حساب می‌آید. با اسمارتیز باشید تا از شگفتی‌های هتل داریوش کیش برایتان پرده برداریم. سازنده‌ی هتل داریوش کیش همان شخصی است که هتل‌های هیلیا، لاله، تماشا، پانیذ و 9 هتل در جزایر قناری را ساخته در دنیا آوازه‌ی زیادی دارد. این شخص کسی نیست جز حسین ثابت که یکی از کارآفرینان بنام کشورمان است.
آدرس و راه‌های دسترسی به هتل داریوش کیش
آدرس:
جزیره کیش، میدان داریوش
راه دسترسی:
اگر از فرودگاه قصد رسیدن به هتل داریوش کیش را دارید که نیازی نیست کار خاصی انجام دهید؛ زیرا ترنسفر رایگان فرودگاهی کار را برای شما راحت کرده و شما را از درب فرودگاه تا داخل هتل داریوش کیش همراهی می‌کند. اما اگر از منطقه‌ی دیگری از جزیره کیش قصد رفتن به این کاخ استثنائی را دارید کافی است بلوار پارس، خیابان حافظ و یا خیابان فردوسی و بعدازآن بلوار داریوش خود را به میدان داریوش برسانید. مطمئناً با نزدیک شدن به هتل داریوش کیش شکوه و عظمت آن چشمان شمارا مجذوب خود می‌کند.
ساعت ورود:
از ساعت 14 هر روز
ساعت خروج:
تا ساعت 12 هر روز

مشخصات کلی هتل

هتل داریوش کیش در 4 طبقه که مساحت طبقات حدود به 20 هزار مترمربع است و با هزینه‌ای بالغ‌بر 125 میلیون دلار ساخته شده است. دلیل گذاشتن نام داریوش روی این هتل این است که تمامی تندیس‌ها، ستون‌ها و سنگ‌نگاره‌های هتل داریوش کیش برگرفته کاخ‌های آپادانا و تچر در تخت جمشید است و این تندیس‌ها و سنگ‌نگاره‌ها هتل داریوش کیش را به یک موزه‌ی تمدن‌شناسی ایران تبدیل کرده است.
هتل داریوش کیش دارای 193 تاق شیک و مجلل و خاص است و هرکدام با ویژگی منحصربه‌فرد خود قرار است شمارا شگفت‌زده کند. اتاق دوتخته استاندارد و لوکس و سویت‌های دونفره لوکس نام محل‌هایی است که شما قرار است در یکی از آن‌ها اسکان داشته باشید. هرکدام از این اتاق‌ها در دو حالت دید به باغ و دید به دریا به شما عرضه می‌شود و شما خود انتخاب می‌کنید که برای اقامت خود می‌خواهید دریا را روبروی خود داشته باشید و یا باغ وسیع هتل داریوش کیش. البته فراموش نکنید که اگر دید روبه‌دریا را انتخاب می‌کنید باید هزینه‌ی بیشتری را پرداخت کنید. نرخ مصوب اتاق‌ها و سوئیت‌های هتل داریوش کیش با توجه به امکانات و تعداد نفرات هر اتاق از 790 هزار تومان تا 1میلیون و 690 هزار تومان متغیر است. برای رفتن به اتاق‌های خود 4 آسانسور در نظر گرفته‌شده است تا مشکلی برای تردد در بین طبقات نداشته باشید. همچنین در طراحی هتل داریوش کیش به تردد عزیزان ناتوان حرکتی هم توجه شده است تا مشکلی برای اقامت این عزیزان نیز به وجود نیاید.
اما شگفتی‌های هتل داریوش کیش به داشتن اتاق‌های شگفت‌انگیز ختم نمی‌شود. با ورود به ساختمان اصلی کاخ داریوش شما شاهد یک لابی با ظرفیت هزار نفر می‌شوید که برق آن چشمانتان را می‌گیرد. مبلمان‌های سلطنتی که هرکدام منقش به یکی از نقوش ایرانی و باستانی است، حس نشستن در یک کاخ واقعی را به شما می‌دهد. در این لابی پذیرش، رستوران و کافی‌شاپ قرار دارد.
نقاط قوت
  • ترنسفر فرودگاهی رایگان
  • صبحانه بوفه‌ رایگان
  • بالکن با چشم‌انداز دریا و باغ
  • مینی بار
  • میزتحریرپارکینگ روباز
  • سرویس حمام به‌صورت وان و جکوزی
  • سالن بیلیارد
  • پینت بال
  • باشگاه بدن‌سازی
  • آرایشگاه
  • تور دریایی غواصی
  • سالن ماساژ تایلندی
  • ماساژ پا با ماهی (فیش پدیکور)
  • آتلیه عکاسی
نقاط ضعف
  •  عدم وجود سیستم اطفاء حریق در اتاق‌ها
  • عدم وجود سرویس بهداشتی ایرانی در اتاق‌ها
  • عدم وجود پارک کودک و خدمات نگهداری کودک
نحوه رزرو

امکانات برای سرو غذا

از دیگر تمایز‌های هتل داریوش کیش با هتل‌های دیگر داشتن رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های متعدد است. اولین و تأثیرگذارترین بخش لذیذ اقامت شما در  هتل داریوش کیش را رستوران آپادانا تشکیل می‌دهد. در قسمت مرکزی طبقه همکف یک سالن رنگارنگ و بسیار بزرگ وجود دارد که از میان آن جوی‌ آب مصنوعی‌ای می‌گذرد و حاشیه این جوی با گیاهان بومی منطقه کیش تزئین شده‌اند. نام این سالن بزرگ همان رستوران آپادانا است.
در انتهای راهرو طبقه‌ی همکف نیز رستوران دیگری بانام پاسارگاد قرار دارد. فضای این رستوران کاملاً برگرفته از تخت جمشید و تندیس‌های آن است. رستوران پاسارگاد هتل داریوش کیش با انواع غذاهای ایرانی و فرنگی و دریایی در ساعات 13 الی 24 آماده پذیرایی از شما همانان است. کافی‌شاپ لابی هتل داریوش کیش همان‌جایی است که مبلمان سلطنتی آن شمارا در یک شکوه بی‌نظیر غرق می‌کند. اگر می‌خواهید ملاقات‌های شما و هم‌نشینی‌های دوستانه شما جذاب‌تر باشد، کافه لابی هتل داریوش کیش با نوشیدنی‌های سرد و گرم و یک پذیرایی درخور شأن شما بهترین انتخاب شما خواهد بود. اما اگر از فضای مسقف خسته شده‌اید پیشنهاد می‌کنیم دورهمی و ملاقات‌های خود را به کنار دریا ببرید. میل کردن نوشیدنی‌های خوش‌طعم کافه استخر هتل داریوش کیش در محوطه‌ای باز در کنار آب‌های خلیج‌فارس همراه با صدای امواج حال و هوای تازه‌ای را به شما می‌دهد.اگر هم اتاق‌ها و سوئیت‌های لوکس هتل داریوش کیش را رزرو کرده‌اید، یک کافه‌ی بسیار شیک بانام کافه لانج که در طبقه همکف قرار دارد از ساعت 18 الی 21 با غذاهای سنتی ایرانی، فرنگی و فست‌فود سرویس‌های کاملاً رایگان به شما اراده می‌دهند.
قوانین و نکات
برای اقامت کودکان زیر 7 سال نیازی به پرداخت هزینه نیست.
اقامت کودکان بین 7 تا 12 سال در صورت استفاده نکردن از سرویس نیم‌بها است.
پذیرش خانم‌های مجرد فقط با ارائه مدرک شناسایی معتبر امکان‌پذیر است.
برای زوجین ارائه‌ی صیغه نامه و یا عقدنامه با مهر برجسته الزامی است.
آدرس‌ها و راه‌های دسترسی
آدرس:

راه دسترسی:

مشخصات کلی اقامتگاه

نقاط قوت
نقاط ضعف

نحوه رزرو

امکانات عمومی

اینترنت در اتاق
پارکینگ
تراس
سیستم تهویه مطبوع
صندوق امانات در اتاق
مبلمان
یخچال

امکانات برای سرو غذا

امکانات برای سوغاتی

قوانین و نکات

برچسب(ها)
موقعیت(ها)

از وقتی یادم میاد عاشق موسیقی و تکنولوژی بودم. شرایط جوری نبود که به عشق اولم "موسیقی" برسم؛ واسه همین سراغ علاقه¬ی بعدیم رفتم و الکترونیک و مخابرات رو برای تحصیلم انتخاب کردم. ¬برنامه¬نویسی وب و بلاگ نویسی از کاراییه که بهشون علاقه دارم و انجامشون میدم؛ اما هنوزم موسیقی واسم یه¬چیز دیگه¬ست.

امتیاز دهید 1 دیدگاه ۵ / 5 1 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
فاطمه
14 تیر، 1399

عالی