بعد از سفر با چادر مسافرتی چه کنیم؟

10 فروردین، 1399
21 آذر، 1398
مدت مطالعه :
همه ما وقتی از یک سفر طولانی برمی‌گردیم به هیچ چیز جز استراحت فکر نمی‌کنیم. وقتی به خانه می‌رسیم همه وسایل را در کنج خانه چپانده و چند روز بعد اگر قسمت شد به سراغ‌شان می‌رویم و مرتب‌شان می‌کنیم. اما در اصل با این کار داریم از عمر وسایل‌مان می‌کاهیم. نحوه‌ی حفظ و نگه‌داری مناسب از آن‌ها به خصوص بلافاصله بعد از سفر از خرابی و پوسیدگی آن‌ها جلوگیری می‌کند. چادر مسافرتی یکی از این وسایل است.
نگهداری غیراصولی از چادر مسافرتی سریعاً باعث رشد قارچ و کپک و پوسیدگی در چادر می‌شود. برای جلوگیری از این مشکلات و نگهداری از چادر مسافرتی، فقط باید دو کار خیلی ساده انجام دهید: اول چادر را کاملا خشک کنید و دوم آن را در جای خشک و خنک نگه دارید.

چادر را کاملاً خشک کنید
نیاز نیست کار خاصی انجام دهید. فقط مطمئن شوید که چادر کاملاً خشک شده. چادری که خیس‌خیس جمع و گوشه انباری چپانده شود، تبدیل به محفل صمیمی قارچ و کپک می‌شود که باعث میشود چادرتان بوی نا بگیرد. همچنین رطوبت جوری به روکش‌های ضدآب آسیب می‌زند که دیگر قابل تعمیر نخواهند بود. اگر تا به حال چادرتان پوسته‌پوسته یا چسبناک شده و یا بوی نا گرفته، احتمالاً قبل از این که آن را در گوشه‌ای بیندازید، کامل خشک نکرده‌اید.
چادر باز شده داخل اتاق
نگهداری از چادر مسافرتی؛ چادر را دوباره باز کنید و اجازه دهید کامل خشک شود.
بنابراین وقتی به خانه رسیدید حتماً چادر مسافرتی را یا در خانه یا بیرون از خانه ولی در سایه دوباره سرپا کنید. اگر جای کافی برای باز کردن آن را ندارید می‌توانید همان‌طور بسته‌بندی شده از جایی آویزانش کنید.
چادر را تمیز کنید. پس از بازگشت، اگر فکر می‌کنید شن، ماسه، خس‌وخاشاک، گردوخاک، فضله‌ی پرنده و یا شیره‌ی درخت روی آن مانده است حتماً چادر را تمیز کنید. این کار از خراب شدن روکش چادر جلوگیری می‌کند. با استفاده از آب سرد و صابون معمولی جای این لکه‌ها را روی چادر تمیز بشویید. برای از بین بردن شیره درخت، اول بگذارید شیره خشک شود و سپس با روغن بچه و یا سایر پاک‌کننده‌های الکلی مانند مایع ضدعفونی‌کننده‌دست به آرامی آن را برطرف کنید. بعد از برطرف کردن هر لکه‌ای، چادر را کاملاً با آب بشویید. برای پاک کردن دندانه‌های زیپ هم از مسواک استفاده کنید.
چادر را در جای خشک و خنک نگه دارید
کیف‌ چادر برای کوله‌گردی بسیار مناسب است، اما اصلاً به درد نگه‌داری طولانی‌مدت چادر نمی‌خورد. چادر مسافرتی باید کمی آزاد باشد تا هوا بخورد. به جای آن کیف‌های زبر و تنگ، از یک روبالشی قدیمی یا کیسه‌های توری استفاده کنید. 
قرار دادن روکش چادر مسافرتی در کیسه توری
نگهداری از چادر مسافرتی؛ برای نگه‌داری طولانی‌مدت، چادر مسافرتی را در یک کیف آزاد و ترجیحاً توری بگذارید.
از وسط میله‌های نگه‌دارنده‌ی چادر یک طناب رد شده است. میله‌ها را به هم متصل کنید تا از فشار روی طناب کم شود. اما اتصال میله‌ها باز هم جاگیر است و اگر جای کافی ندارید، می‌توانید میله‌ها را از وسط به دو طرف یکی‌یکی از هم جدا کنید تا فشار کم‌تری به طناب بیاید. بهرتین جا برای نگه‌داری چادر اتاق خشک و خنک است. از نگهداری آن در انباری نمور و گرم یا صندوق عقب ماشین پرهیز کنید. در کل چادر را در فضای خنک و خشک نگه دارید.

اگر قصد خرید چادر مسافرتی دارید، راهنمای خرید چادر مسافرتی را بخوانید.

توی دوران مدرسه همیشه از انشاء متنفر بودم. شاید مثل توی فیلم‌ها از فرط نفرت عاشقش شدم. دوست‌دار ایده‌ها و ایده‌پردازی و یا شاید به قول خیلی قدیمی‌ها سر در جیب فرو بردن هستم. رشته مترجمی باعث شد تا در سطح جهانی با فرهنگ‌ها و ایده‌ها مواجه شم. هیچ چیزی به اندازه شناختن و یادگرفتن تحت تأثیرم قرار نمی‌ده.

امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است ۵ / 4.7 21 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.