سوپ خفاش تا کله پاچه؛ آشنایی با چندش ترین غذاهای دنیا

7 بهمن، 1398
7 بهمن، 1398
مدت مطالعه :
دنیا پر از غذاهای لذیذ و خوشمزه‌ای است که حتی دیدن عکس‌شان هم آب دهان‌مان را جاری می‌سازد. اما برخی غذاها هم هستند که با دیدن‌شان حال‌مان به‌هم می‌خورد. خوردن سوسک، سوپ خفاش، مار و عقرب یا حتی اختاپوس زنده در بین چینی‌ها بسیار متداول است اما اغلب مردم دنیا با دیدن این موجودات جیغ‌شان به هوا می‌رود. یا حتی کله پاچه که خوراک محبوب ما ایرانی‌هاست، برای اکثر مردم دنیا غذایی چندش‌آور به حساب می‌آید.
چندش ترین غذاهای دنیا؛ حشرات خوراک محبوب مردم شرق آسیا هستند.

شاید جالب باشد بدانید که در اوایل سال 2018 موزه‌ای در مالمو سوئد تاسیس شد که در آن چندش ترین غذاهای دنیا برای بازدید مردم به نمایش گذاشته شده‌است. در این موزه 80 غذای منزجرکننده از سراسر دنیا را جمع‌آوری کرده‌اند که در بین آن‌ها کله پاچه نیز قراردارد. در ادامه به معرفی چندش ترین غذاهای دنیا می‌پردازیم؛ با اسمارتیز همراه باشید.
سوپ خفاش
این روزها احتمالا زیاد درباره ویروس کرونا شنیده‌اید و به خوبی با این ویروس مرگبار آشنایید. برخی منابع منشا این ویروس را خفاش می‌دانند و حدس می‌زنند علت همه‌گیر شدن آن در چین، خوردن سوپ خفاش باشد. گوشت خفاش چربی پایین و پروتئین فراوانی دارد به همین علت طرافداران زیادی هم دارد. سوپ خفاش، محبوب‌‌ترین غذایی است که در آن از خفاش استفاده می‌شود. این غذا محبوبیت زیادی در شرق آسیا و به‌خصوص در بین چینی‌ها دارد.
چندش ترین غذاهای دنیا؛ به گفته مقامات رسمی، سوپ خفاش از عوامل شیوع ویروس مرگبار کروناست.

البته این تنها موردی نیست که خفاش‌ها باعث شیوع بیماری در انسان شده‌اند. به گفته محققان و پژوهش‌گران، خفاش منشا اصلی بیماری‌های خطرناکی همچون زئونوز، ماربورگ و از همه مهم‌تر ابولاست. با این وجود ظاهرا حتی شیوع ویروس‌های مرگبار هم نتوانسته جلوی شکم چینی‌ها را بگیرد و همچنان حاضر نیستند دست از سر خفاش‌های بخت برگشته بردارند.
آلت تناسلی گاو نر
این غذا در چین و به‌خصوص پایتخت آن، پکن طرفداران زیادی دارد. رستوران Guolizhuang در شهر پکن معروف‌ترین مکان برای خوردن آلت تناسلی گاو و گاومیش به شمار می‌رود. مردم چین عقیده دارند آلت تناسلی حیوانات خاصیت‌های زیادی دارند و برای سلامتی مفیدند و همچنین به تقویت قوای جنسی هم کمک می‌کند. همچنین گفته می‌شود این غذا سرشار از پروتئین و دارای چربی بسیار کمی است. براساس تجارب علاقه‌مندان به این غذا، آلت تناسلی گاو گوشتی سفت دارد و بسیار دیرپز است.
قلب و خون مار کبری
اغلب مردم حتی با دیدن مار کبری هم از ترس سکته می‌کنند اما ویتنامی‌ها برای خودنمایی و نشان دادن دل و جرات‌شان قلب مار کبری را در حالی که زنده است در می‌آورند و آن را در لیوانی که پر از خون مار کبری است میل می‌کنند. به عقیده آن‌ها این کار شجاع‌ترشان می‌کند و می‌توانند از پس سختی‌های زندگی و کارهای دشوار برآیند. در زمان جنگ ویتنام، نظامیان آمریکایی نیز برای نشان‌دادن شجاعتشان قلب و خون مار کبری را سر می‌کشیدند.
چندش ترین غذاهای دنیا؛ برای نشان دادن دل و جرات‌تان در شرق آسیا باید این غذا را میل کنید.

ترشی بچه موش
ما ایرانی‌ها علاقه زیادی به ترشیجات داریم و از هرچیزی که به دست‌مان می‌رسد ترشی تهیه می‌کنیم. اما اگر به چین بروید و به‌عنوان دسر غذایتان ترشی سفارش دهید، احتمالا با صحنه‌ای مواجه می‌شوید که دیگر تا آخر عمرتان حوس ترشی نخواهید کرد. ترشی بچه موش با اختلاف محبوب‌ترین ترشی در بین چینی‌هاست و منوی در اکثر رستوران‌های این کشور پیدا می‌شود. در کنار ترشی بچه موش، شراب بچه موش هم در چین رایج است. برای تهیه این شراب، بچه موش‌های یکی دو روزه را داخل بطری می‌گذارند و به مدت یکسال صبر می‌کنند تا آماده شود. چینی‌ها معمولا بعد از نوشیدن شراب، خود بچه موش‌ها را نیز میل می‌کنند.
چندش ترین غذاهای دنیا؛ چینی‌ها حتی به بچه موش‌ها هم رحم نمی‌کنند.

تخم مرغ 100 ساله
این خوراک نیز همانند اکثر غذاهای این لیست، چینی است. با شنیدن اسم این غذا احتمالا فکر می‌کنید که تخم مرغ‌هایی با قدمت 100 سال را می‌خورند اما این طور نیست و برای طبخ این غذا تخم اردک، مرغ و یا بلدرچین را به مدت چند هفته در مخلوطی از خاک رس، خاکستر، نمک، آهک و پوست برنج دفن می‌کنند. بعد از بیرون آوردن تخم مرغ‌ها، رنگ زرده آن‌ها سیاه یا خاکستری شده و سفیده نیز به رنگ قهوه‌ای تیره درآمده‌است. براساس تجربیات کسانی که این غذا را امتحان کرده‌اند، تخم مرغ 100 ساله بوی بسیار بدی دارد اما طعمش بد نیست و تنها کمی شور است.
چندش ترین غذاهای دنیا؛ این تخم‌مرغ بوی وحشتناکی دارد و کمتر کسی در دنیا حاضر است چنین چیزی را بخورد.

پنیر کازومارزو
اکثر مردم ایتالیا را با پنیرهای خوشمزه‌اش می‌شناسند اما مردم جزیره ساردینا ایتالیا پنیر مخصوصی تهیه می‌کنند که دیدنش حال هرکسی را بد می‌کند چه برسد به خوردنش. پنیر کازومارزو به پنیر فاسد هم معروف است و داخلش تعداد زیادی مگس و حشره وجود دارد. برای تهیه کازومارزو پوسته خارجی پنیر را جدا می‌کنند و اجازه می‌دهند که حشرات تخم‌هایشان را درون پنیر بگذارند. پس از خارج شدن حشرات از تخم، پنیر طعمی ترش به خود می‌گیرد که برای ساکنان این منطقه بسیار خوشمزه است. هنگام خوردن پنیر می‌توانید پنیر را با حشرات زنده میل کنید و یا اینکه ابتدا پنیر را درون ظرف دربسته قرار دهید تا حشرات کشته شوند و سپس پنیر را با حشرات مرده درون آن بخورید. فروش این پنیر در بازارهای رسمی اتحادیه اروپا ممنوع شده و به همین دلیل تنها در بازارهای سیاه یافت می‌شود و بسیار هم گران قیمت است.
چندش ترین غذاهای دنیا؛ پنیر با چاشنی حشرات، این پنیر بسیار کمیاب و گران قیمت است.

ناکجی
ناکجی که جزو غذاهای محبوب در بین مردم کره جنوبی به شمار می‌رود از اختاپوس یا هشت‌پا تهیه می‌شود. برای تهیه این غذا اختاپوس زنده را با کنجد و ادویه طعم‌دار می‌کنند و سپس در حالی که هشت‌پای بخت برگشته زنده است آن را میل می‌کنند. این غذا باید با شیوه‌ای خاص خورده شود در غیر اینصورت ممکن است باعث مرگ فرد شود. سالانه 6 نفر براثر خوردن این غذا جان خود را از دست می‌دهند اما همچنان جزو غذاهای پرطرفدار مردم کره است. هنگام خوردن ساناکجی باید پاهای هشت‌پا را خوب جوید تا هنگام پایین رفتن از گلو بادکش‌هایش به گلو نچسبد و باعث خفگی نشود.
نوشیدنی مار و عقرب
اگر به کشورهای شرق آسیا سفر کردید مراقب نوشیدنی‌هایی که می‌خورید باشید، چراکه یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها در کشورهای شرق آسیا شراب مار و عقرب است. برای تهیه این شراب یک مار کبری زهردار را به همراه چند عقرب درون بطری می‌ریزند و شراب برنج را به آن اضافه می‌کنند. سپس این ترکیب را چند ماه انبار می‌کنند تا تخمیر شود و سپس میل می‌کنند. این نوشیدنی در کشورهای چین، ویتنام، تایلند، لائوس و حتی ژاپن و کره هم طرفداران زیادی دارد. زهر کشنده مار کبری با شراب برنج مخلوط می‌شود و اثر سمی آن از بین می‌رود به همین دلیل خوردن آن خطری برای سلامتی انسان ندارد.
بالوت
تصور کنید یک تخم مرغ دارای جنین را آب‌پز کنید و سپس جنین درون آن را بخورید. این کار را مردم فیلیپین با تخم اردک انجام می‌دهند و نتیجه‌اش غذایی پرطرفدار در این کشور به نام بالوت است. برای تهیه این غذا از تخم 3 هفته‌ای اردک که دارای جنین است استفاده می‌شود و بعد از آنکه تخم را پختند تمام محتویات درون آن را میل می‌کنند.
چندش ترین غذاهای دنیا؛ جنین پخته شده اردک که در فیلیپین طرفداران زیادی دارد.

ای‌پینگ
مردم کامبوج از زمان‌های قدیم به دلیل فقر و کمبود مواد غذایی به خوردن عنکبوت روی آوردند و حالا این غذا جزو بهترین و محبوب‌ترین غذاهایشان محسوب می‌شود. ای‌پینگ با سرخ‌کردن نوعی عنکبوت به نام تارانتولا تهیه می‌شود. طبق گفته کسانی که این غذا را تجربه کرده‌اند، گوشت عنکبوت بسیار لذیذ است و مزه‌ای همانند گوشت مرغ و خرچنگ دارد. همچنین گفته می‌شود که گوشت این موجودات سرشار از پروتئین و اسید فولیک است و خواص بسیاری دارد. شما را نمی‌دانم اما من اگر به مرضی مبتلا شوم و بگویند تنها راه درمانش خوردن این خوراک است ترجیح می‌دهم بمیرم تا این غذا را امتحان کنم.
چندش ترین غذاهای دنیا؛ مردم کامبوج به جای سیب‌زمینی، رتیل سرخ می‌کنند و می‌خورند.

بیسکویت زنبور
اگر در سفر به ژاپن ناگهان حوس یک میان‌وعده خوشمزه کنید ممکن است با صحنه‌ای بسیار چندش‌آور مواجه شوید. بیسکویتی که بین آن به جای کاکائو و کشمش، زنبور قراردارد. بیسکویت زنبوری جزو محبوب‌ترین تنقلات در ژاپن است که برای تهیه آن زنبورهای زنده را در آب جوش می‌پزند و پس از خشک شدن آن‌ها با مواد بیسکویت ترکیب می‌کنند. معمولا بیسکویت باید شیرین باشد اما بیسکویت زنبور طعمی تلخ دارد اما با این حال سرشار از پروتئین است. گفته می‌شود این بیسکوت با دارا بودن 80 درصد پروتئین، برای ورزشکاران بسیار مناسب است.
چندش ترین غذاهای دنیا؛ اکثر مردم دوست دارند لابه‌لای کلوچه‌هایشان کشمش و کاکائو باشد اما ژاپنی‌ها پروتئین طبیعی را ترجیح می‌دهند.

چشم ماهی تن
قشر فقیر جامعه در کشورهای ژاپن و اندونزی چشم ماهی تن را به‌عنوان یک وعده غذایی انتخاب می‌کنند. این غذا به دلیل ارزان قیمت بودنش بسیار مورد توجه قرارگرفته و اکثر مردم پس از پختن یا بخارپز کردن چشم ماهی تن آن را با سیر و سس سویا طعم‌دار می‌کنند. چشم ماهی تن گوشت زیادی دارد و عدسی چشم نیز پس از پخته شدن، ترد و لذیذ می‌شود.
چندش ترین غذاهای دنیا؛ چشم‌های بسیار بزرگ ماهی تن که غذای قشر فقیر در ژاپن است.

کله‌پاچه
برای ما ایرانی‌ها کله‌پاچه غذایی لذیذ و خوشمزه محسوب می‌شود اما مردم سایر نقاط جهان با دیدن این غذا حالشان به‌هم می‌خورد و حاضر به خوردن آن نیستند. علاوه‌بر ایران در ترکیه، کشورهای عربی، بلغارستان، ارمنستان، آذربایجان و گرجستان نیز کله‌پاچه غذایی محبوب و پرطرفدار است.

برق مخابرات خوندم و عاشق تکنولوژی‌های روز هستم. اولین مطلبم رو زمانی که 16 سال داشتم برای هفته‌نامه دوچرخه نوشتم و از اون به بعد مدام در حال نوشتنم. علاقه زیادی به کتاب خوندن و دیدن فیلم و سریال دارم. اما چیزی برام جذاب‌تر از نوشتن نیست. سفر رفتن رو دوست دارم و در واقع کل زندگیم توی سفر بودم.

امتیاز دهید 29 دیدگاه ۵ / 3.6 149 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
سعید
30 اردیبهشت، 1399

چقدر خوشمزه بود

پاسخ اسمارتیز :نوش جان
کاسپین
18 اردیبهشت، 1399

مرز داشتید اینارو بخورید ومارو بدبخت کنید الهی روز خوش نداشته باشید خفاشان 🤬🤬🤬

حمید رضا
8 اردیبهشت، 1399

مگه شما مرز دارید این چیز های چندش اور رو می گذارید

حمید رضا
8 اردیبهشت، 1399
در پاسخ به مهمان
اه اه حالم بخورد! آشغال خورا

اه اه گل گفتی

شنتیا گنجه
3 اردیبهشت، 1399

واقا چندش ترین ادم جهان هستن این چینی های کثیف

مهمان
23 فروردین، 1399

اه اه انم بدی میخورن

مهمان
23 فروردین، 1399

ان خورا

مهمان
18 فروردین، 1399

اشغال خورا

سانیا
8 فروردین، 1399

وای سوسک دیگه برای چی میخورن این چینی ها هیچ حیوونی رو نمیزارن روی زمین بمونه

پاسخ اسمارتیز :همین چیزا رو می‌خورن که همه جور مریضی و ویروسی رو تولید می‌کنن :)
داش سیا
5 فروردین، 1399

حالم بهم خورد .چندش اور ترین ها بودن واقعا

امیر
28 اسفند، 1398

جمعیت وقتی از حد تعادل خارج بشه باید لحظه به لحظه شاهد سربرآوردن بحرانهای متنوع و فراگیر باشیم.کشوری مثل چین به منظور صرفه جویی در هزینه دامپروری به واسط کثرت جمعیتی که دارد از هر جنبنده ای در مصارف غذایی استفاده میکند.ما در یک سیاره با ظرفیتی محدود بیشتر زندگی نمیکنیم پس باید با کنترل و مدیریت جمعیتمان منابع اصیل طبیعتمان را حفظ کنیم تا نسل به نسل و برای همیشه از نعمتهای آن برخوردار باشیم.تنها چاره کار این است که قانون((حداکثر سه فرزندی))به طور جدی و مادامیکه این دنیا برقراره در سراسر این کره خاکی نهادینه بشه.فرزندچهارم مساویست با گرانی و تورم،رواج برج سازی و ساخت و سازهای بیرویه،آلودگی محیط زیست،هورمونی شدن موادغذایی اعم از گیاهی و حیوانی،ظهور انواع بیماریهای لاعلاج و صعب العلاج و ..

پاسخ اسمارتیز :بله حق باشماست البته کشور چین از مدت ها قبل قوانین سخت‌گیرانه‌ای برای فرزندآوری داشته و حتی برای مدتی مردم چین فقط اجازه داشتن یک فرزند به دنیا بیارن. آمارهایی هم که به تازگی منتشر شده نشون میده که لغو قانون تک فرزندی هم باعث نشده که مردم چین به داشتن بچه بیشتر ترغیب بشن. الان هم حدود یک چهارم جمعیت چین مسن هستند و به زودی جمعیت این کشور کاهش چشمگیری پیدا میکنه. تو این مدت که کرونا تو چین شیوع پیدا کرده خیلی ها از فایده این ویروس در سلامتی بشر و کم شدن تولید گازهای گلخانه‌ای توسط چین گفتن.
نیایش
19 اسفند، 1398

حالم به هم خورد ولی اطلاعات عمومی بالا رفت ممنون از مطالب خوبتون

پاسخ اسمارتیز :خواهش می کنم. خوشحالیم که مطالب ما مورد پسند شما واقع شده.
????
18 اسفند، 1398

خب شاید ماهم تو چین یا اون کشورا به دنیا اومده بودیم اینا واسامون عادی میشد مثه همون کله پاچه مثه همون ماهی تن چشمشم میخوریم

مهمان
15 اسفند، 1398

... به سلیقه تون.. سوسک خورای چندش

خادمیان
8 اسفند، 1398

کلمه هوس به این صورت نوشته می‌شود.

مهمان
8 اسفند، 1398

عالی دستتون درد نکنه

پاسخ اسمارتیز :خواهش می کنم
بهنام
4 اسفند، 1398

واقعا چندش اوره کثافتا

.......
25 بهمن، 1398

خدارو صد هزار مرتبه شکر که مسلمونم و حلال و حرام می دونم خدارو شکر که خدا می دونست تحمل خوردن اینارو نداریم خدایا دمت گرم
ولی تن چشم اییییییی

سارا جلینی
24 بهمن، 1398

به نظرم چینی ها خیلی چندش آور هستند وا قعا کثیف ترین ادم های روی جهان هستند

مهمان
21 بهمن، 1398

با اینکه من گوشت مرغ گاو و گوسفند را میخورم ولی هر بارکه انها را می خورم حالم خیلی بد میشود و به حیواناتی فکرمی کنم که چطور ما انسانها با بی رحمی تمام انها را سر می بریم و می خوریم احساس خیلی بدی به من دست می دهد دوست دارم گیاه خوار شوم

مهمان
21 بهمن، 1398

من هم که ایرانی هستم با دیدن کله پاچه حالت تهوع به من دست می دهد و چندش اور است

حسین
16 بهمن، 1398

اقا انصاف نیس اینارو گذاشتین گناهمون چیه من الان دلم خواست هوس کردم بدجور.خیلی خوشمزه بنظرمیان

روژین
14 بهمن، 1398

وای خدا چقد چندش😐😐

روژین
14 بهمن، 1398

باید اسم آدمایی ک اینترو میخورن حیون گزاشت حتی گربه و سگ هم چیز کثیف نمیخورن😑😑

ساسان
13 بهمن، 1398

دلم خواست :)

عبداله مصباح
13 بهمن، 1398

دیدن این چنین غذاهاواقعآبرام خیلی چندش اوربود،غذاهایی که درچین ویادرسایرکشورهای جنوب شرقی آسیاسرومیش ،ولی درموردکله پاچه شوکه شدم،خیلی تعجب آورو تازگی داشت ازاینکه برای سایرجوامع چندش اورباشد.تشکروسپاس ازشماعالی بود.👍🙏🙏🙏🌺🚴‍♂️

بابی
12 بهمن، 1398

چیه می خواهید بگید چینی ها هم مثل ما عجیب غریب هستند تا فردا نگن چرا زیر مجموعه چین هستید و نه آمریکای مترقی؟!

پاسخ اسمارتیز :سلام دوست عزیز. اسمارتیز یک سایت گردشگری هست و هدف از تدوین چنین مطالبی آشنا شدن مخاطبان با فرهنگ و تمدن سایر کشورهاست.
محمدمهدی
12 بهمن، 1398

خاک توسرشون بشه حالم بهم خورد

مهمان
8 بهمن، 1398

اه اه حالم بخورد! آشغال خورا